Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

WRC Ράλι Αυστραλίας: Νικητής αλλά… όχι πρωταθλητής ο Ogier

Ελλάδα 22:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

WRC Ράλι Αυστραλίας: Νικητής αλλά… όχι πρωταθλητής ο Ogier

ΑΓΩΝΕΣ

WRC Ράλι Αυστραλίας: Νικητής αλλά… όχι πρωταθλητής ο Ogier

ΑΓΩΝΕΣ

Ο Σεμπαστιέν Οζιέ έκανε περίπατο στην Αυστραλία αλλά θα πρέπει να περιμένει το ράλι της πατρίδας του για να ανακηρυχθεί για πρώτη φορά παγκόσμιος πρωταθλητής! ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/SeitanF1)

Advertisement
Advertisement

Ο Γάλλος συνέχισε με τον ίδιο ρυθμό και την τέταρτη ημέρα του αγώνα, κερδίζοντας πέντε από τις έξι ειδικές διαδρομές – ανάμεσα τους και η power stage που χαρίζει τρεις επιπλέον βαθμούς. Μαζί με τους 25 της νίκης, αυτή η συγκομιδή τον έχριζε μέχρι μερικά μέτρα πριν τον τερματισμό… πρωταθλητή!

Όμως η ατυχία που χτύπησε για πολλοστή φορά την πόρτα του Μίκο Χίρβονεν, προβίβασε τον Τιερί Νεβίλ στη δεύτερη θέση, με αποτέλεσμα  ο Οζιέ να είναι… ένα βαθμό μακριά από το θρόνο του WRC!

«Στόχος μου για σήμερα ήταν να κερδίσω τον αγώνα και την power stage. Το έκανα. Τώρα θέλω να κάνω το ίδιο στη Γαλλία», σχολίασε ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας που δεν έδειξε να στεναχωριέται ιδιαίτερα από την εξέλιξη των πραγμάτων αφού θα έχει τη δυνατότητα, αν όλα πάνε καλά στο τρίτο match-point, να το γιορτάσει μπροστά στους συμπατριώτες του. Εκεί που θα κυνηγήσει την έβδομη νίκη σε έντεκα ράλι.

Advertisement
Advertisement

Εντελώς αντίθετη διάθεση για τον Χίρβονεν, που έχασε τη δεύτερη θέση λόγω κλαταρισμένου ελαστικού στην power stage και έγραφε στην προσωπική του διεύθυνση σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης: «Δεν μπορώ να πιστέψω τη γαμ… μου τύχη. Γαμώτο»!

Είναι μία πολύ κακή χρονιά για τον Φινλανδό οδηγό της Citroen όπου έχει μόλις 20 βαθμούς περισσότερους από τον Σεμπαστιέν Λεμπ, παρότι αυτός έχει τρέξει σε δέκα ράλι ενώ ο teammate του που φέτος είχε περιορισμένο πρόγραμμα, σε μόλις τρία!

Advertisement

Από την πλευρά του ο Νεβίλ ακολούθησε συντηρητική προσέγγιση την τελευταία ημέρα του αγώνα, ήθελε απλά να εξασφαλίσει το βάθρο και πήρε με χαρά το δώρο του Χίρβονεν. Τερματίζοντας δεύτερος τόσο στη γενική όσο και στην power stage, διατήρησε την ίδια θέση στη βαθμολογία και τις αμυδρές –ουσιαστικά μόνο μαθηματικές- ελπίδες για τίτλο. Θα πρέπει για να πετύχει το θαύμα, ο Οζιέ να μη πάρει άλλους βαθμούς φέτος και ο Βέλγος οδηγός της M-Sport, να κερδίσει τρία ράλι και τρεις power stage.

Τέταρτη θέση για τον Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα με το εργοστασιακό Polo R WRC, παρά το κλατάρισμα στην τελευταία ειδική. Ο Φινλανδός ανέκαμψε μετά την κακή του εμφάνιση τη Παρασκευή, ανέβηκε τέσσερις θέσεις στην κατάταξη και διεκδικεί τη δεύτερη θέση της βαθμολογίας.

Advertisement

Οι Μαντς Όστμπεργκ (Fiesta WRC) και Αντρέας Μίκελσεν (Polo R WRC) μάχονταν όλο το τετραήμερο, τελικά ο Νορβηγός επικράτησε με διαφορά 20 δευτερολέπτων. Πολύ πιο πίσω ο τρίτος οδηγός της M-Sport, Ευγένι Νόβικοφ, ενώ ο περιορισμένος αριθμός συμμετοχών και η απουσία οδηγών που συνήθως ακολουθούν το εντός Ευρώπης πρόγραμμα, έφερε στη δεκάδα ονόματα που δεν έχουμε συνηθίσει όπως ο Νέιθαν Κουίν, ο Καλίντ Αλ-Κασίμι και ο νικητής της κατηγορίας WRC-2, Αμπνουλαζίζ Αλ-Κουβαρί.

Όσο για τον Κρις Μικ, δεν δικαίωσε τη Citroen για την επιλογή της να του δώσει ένα εργοστασιακό DS3 WRC και να τον χρησιμοποιήσει αντί του νικητή του Ράλι Γερμανίας, Ντάνι Σόρντο. Παρότι κέρδισε την κατατακτήρια ειδική διαδρομή και ήταν στην τέταρτη θέση, το χθεσινό ατύχημα κατέστρεψε τον αγώνα του.

Advertisement

Εκμεταλλευόμενος το Rally2 επέστρεψε στη μάχη στο τελευταίο σκέλος, πίεσε αλλά μάλλον πίεσε υπερβολικά αφού ολοκλήρωσε την power stage με τον πίσω δεξί του τροχό σπασμένο. Ήταν δωδέκατος στην τελική κατάταξη.

Αναλυτικά η τελική κατάταξη:

1. Οζιέ VW 3h19m55.0s
2. Νεβίλ M-Sport Ford +1m32.1s
3. Χίρβονεν Citroen +2m02.1s
4. Λάτβαλα VW +2m57.4s
5. Όστμπεργκ M-Sport Ford +3m17.2s
6. Μίκελσεν VW +3m37.6s
7. Νόβικοφ M-Sport Ford +7m31.2s
8. Κουίν Italia Mini +13m10.2s
9. Αλ-Κασίμι Citroen +15m17.6s
10. Αλ-Κουβαρί Seashore Ford +17m27.7s

Αναλυτικά η κατάταξη της Power Stage:

1. Οζιέ VW 14m44.9s
2. Νεβίλ M-Sport Ford +2.8s
3. Νόβικοφ M-Sport Ford +9.4s
4. Όστμπεργκ M-Sport Ford +15.2s
5. Μίκελσεν VW +24.7s

Κερδισμένες ΕΔ: Οζιέ 19, Μίκελσεν 1, Λάτβαλα 1, Χίρβονεν 1
Πρωτοπορία: ΕΔ1-2 Μίκελσεν, ΕΔ3-22 Οζιέ

Βαθμολογία οδηγών: Οζιέ 184, Νεβίλ 109, Λάτβαλα 98, Σόρντο 96, Χίρβονεν 88, Λεμπ 68, Όστμπεργκ 67, Πρόκοπ 49, Νόβικοφ 40, Αλ-Ατίγια 30

Βαθμολογία κατασκευαστών: Volkswagen Motorsport 262, Citroen Total Abu Dhabi WRT 236, Qatar WRT 127, Qatar M-Sport WRT 126, Jipocar Chech National Team 51, Abu Dhabi Citroen Total WRT 37, Volkswagen Motorsport II 26, Lotos WRC Team 20

Επόμενος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος, ενδέκατος από τους δεκατρείς, το Ράλι Γαλλίας στις 3-6 Οκτωβρίου.

Φωτογραφίες: VW Media, Citroen Media