Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Ο Daniel Elena μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto.gr!

  • Panos Seitanidis

Μετά από 14 χρόνια ως συνοδηγός του Sebastien Loeb στα ράλι, όπου μαζί κατέκτησαν εννέα παγκόσμιους τίτλους στο WRC, ο Daniel Elena καθοδηγεί τον Αλσατό και στη νέα, υπέρτατη πρόκληση της συμμετοχής στο επικό Ράλι Ντακάρ!

Η άριστη μεταξύ τους συνεργασία όλα αυτά τα χρόνια, τους έφερε παρέα και στα μπάκετ του Peugeot 2008DKR16, παρότι είναι παράδοξο πρωτοεμφανιζόμενος στο συγκεκριμένο ράλι οδηγός, να συμμετέχει και με πρωτοεμφανιζόμενο συνοδηγό!

Καμία πρόκληση όμως δεν φοβίζει τους Loeb-Elena και ο 43χρονος Μονεγάσκος μας μίλησε για όσα έχει να αντιμετωπίσει στη Νότια Αμερική αλλά και όσα έχει ζήσει τόσα χρόνια στο πλευρό του Loeb. Απολαύστε τον!

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΠΑΝΟ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ

Loeb-Dakar16-test-d640

Νιώθεις έτοιμος για αυτή τη νέα, διαφορετική πρόκληση; Πως πήγαν οι δοκιμές;

Οι δοκιμές μας πήγαν καλά αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα κάτι. Οι δοκιμές είναι πάντα δοκιμές και οι αγώνες είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Ο Sebastian κι εγώ είμαστε εντελώς άπειροι σε αυτό το θεσμό, πράγμα που κάνει το ντεμπούτο μας ακόμα πιο διασκεδαστικό.

Πόσο διαφορετικός είναι στο Ράλι Ντακάρ ο ρόλος του συνοδηγού; Έχουμε να κάνουμε με μεγάλες αποστάσεις, διαφορετικό αγωνιστικό τερέν… όλα αυτά αλλάζουν τον τρόπο προετοιμασία σου για τις ειδικές διαδρομές;

Ναι, είναι πράγματι κάτι εντελώς διαφορετικό. Τόσο πολύ που δεν μπορείς να κάνεις καν σύγκριση ανάμεσα στο WRC και το Ράλι Ντακάρ. Έχω ήδη μάθει πολλά και είμαι σίγουρος πως έχω να μάθω πολλά περισσότερα! Πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικούς τύπους ράλι.

Σου είχε λείψει να είσαι συνοδηγός του Seb;

Τελικά δεν πρόλαβε να μου λείψει τόσο, αφού είμαι δίπλα του τώρα! Ήταν ωραίο που έκανα ένα μικρό διάλειμμα αλλά τώρα είμαι χαρούμενος που επέστρεψα!

Loeb-Dakar16-announcement-b640

Μιας κι εσύ γνωρίζεις τον Loeb καλύτερα από τον καθένα, θεωρείς πως μπορεί να προσαρμοστεί άμεσα στις νέες απαιτήσεις και να διεκδικήσει τη νίκη από την πρώτη του κιόλας συμμετοχή στο Ράλι Ντακάρ;

Όχι, νομίζω πως δεν θα ήταν ρεαλιστική η προσδοκία μίας νίκης στην παρθενική συμμετοχή. Αυτό το ράλι είναι ξεχωριστό, με ειδικές προκλήσεις τις οποίες είναι δύσκολο να αντιμετωπίσεις με πλήρη επιτυχία από την πρώτη φορά. Δεν θα περίμενα νίκη στο ντεμπούτο. Στην πραγματικότητα, στόχος μας είναι να φτάσουμε στον τερματισμό του Ράλι Ντακάρ.

Έχοντας ήδη κατακτήσει εννέα παγκόσμιους τίτλους στο WRC, τι συναισθήματα πιστεύεις πως θα σου χάριζε μία νίκη στο Ράλι Ντακάρ;

Νομίζω πως απέχουμε πολύ ακόμα από την επίτευξη αυτού του στόχου! Αλλά κάποια μέρα, αν δουλέψουμε σκληρά, γιατί όχι; Είμαι σίγουρος πως το συναίσθημα θα είναι υπέροχο.

Κοιτώντας πίσω στην πλούσια καριέρα σου, ποια ήταν η καλύτερη και ποια η χειρότερη στιγμή σου;

Η κατάκτηση του τίτλου εννέα φορές σίγουρα έφερε πολλές καλές στιγμές. Τουλάχιστον εννέα! Και γενικά, είχαμε πολλές επιτυχίες. Όσο για τη χειρότερη στιγμή… δεν είμαι σίγουρος. Σίγουρα είχαμε και δυσκολίες. Θυμάμαι μία φορά που είχαμε μείνει από καύσιμα στο Ράλι Τουρκίας και τελικά χάσαμε τον παγκόσμιο τίτλο του 2003 για μόνο ένα βαθμό. Αλλά αλήθεια, δεν μπορώ να βρω πολλά άσχημα. Ήταν φανταστικό να είμαι συνοδηγός του Seb, είχαμε μία σπουδαία καριέρα μαζί στο WRC και η συνεργασία μας συνεχίζεται πλέον σε κάτι διαφορετικό. Δεν μπορώ να παραπονιέμαι!

spain11-elena640

Σου λείπει το WRC;

Για να είμαι ειλικρινής, όχι και τόσο. Περάσαμε πολύ όμορφα όλα αυτά τα χρόνια, ζήσαμε απίστευτες εμπειρίες αλλά όλα τα ωραία πρέπει κάποια στιγμή να τελειώνουν. Τώρα αναζητάμε νέες προκλήσεις, περιπέτειες και εμπειρίες. Είμαι πολύ ενθουσιασμένος για τη συμμετοχή μας στο Ράλι Ντακάρ και θα δούμε τι κρύβει για εμάς το μέλλον.

Ποια προσόντα χαρακτηρίζουν έναν καλό συνοδηγό στα ράλι;

Πρέπει να είναι πολύ καλά προετοιμασμένος, οργανωτικός και ήρεμος, διότι καλείσαι να διαχειριστείς πολλά πράγματα και καταστάσεις ταυτόχρονα. Όμως για το Ντακάρ, δεν μπορώ να δώσω απάντηση για το τι καθορίζει έναν καλό συνοδηγό, πρέπει πρώτα να τερματίσω σε ένα!

Σε έχουμε γνωρίσει ως συνοδηγό. Τόσα χρόνια δεν ζήλεψες, να κυνηγήσεις κάποια στιγμή να βρεθείς εσύ στο αριστερό μπάκετ;

Ναι, φυσικά. Και το έχω δοκιμάσει μερικές φορές. Είχα τρέξει στο Ράλι Μόντε Κάρλο όταν ήμουν νέος ενώ και πιο πρόσφατα έτρεξα σε κάποια τοπικά ράλι. Το διασκέδασα αλλά νομίζω πως είναι πιο φρόνιμο να περιορίζομαι σε ρόλο συνοδηγού. Είμαι σίγουρος πως ο Seb θα συμφωνούσε!

Κλεφτή ματιά στις σημειώσεις του Elena!
Κλεφτή ματιά στις σημειώσεις του Elena!

Δημοφιλή στο Protothema.gr