Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

Η Dunlop συμμετέχει σε τρεις εμβληματικές διοργανώσεις

Ελλάδα 12:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Dunlop συμμετέχει σε τρεις εμβληματικές διοργανώσεις

ΑΓΩΝΕΣ

Η Dunlop συμμετέχει σε τρεις εμβληματικές διοργανώσεις

ΑΓΩΝΕΣ

Το Isle of Man TT και οι 24ωροι αγώνες Le Mans και Nürburgring πραγματοποιούνται σε διαδοχικές εβδομάδες. Τρεις διοργανώσεις, που γίνονται σε δημόσιους δρόμους, προκαλούν τα όρια ανθρώπων και τα μηχανών, αλλά είναι και μια σημαντική πρόκληση για τα logistics και το τεχνικό τμήμα της Dunlop.

Advertisement
Advertisement

 

Υπάρχουν μερικά γεγονότα στο ημερολόγιο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, που είναι πιο ακραία και φέτος, τρεις από τις μεγαλύτερες εκδηλώσεις πραγματοποιούνται μέσα σε τρεις εβδομάδες, η μια από την άλλη. Οι δύο 24ωροι μαραθώνιοι στο Le Mans και το Nürburgring, καθώς και η αυθεντική πρόκληση του Isle of Man TT, κάνουν τον Ιούνιο τον μήνα των πραγματικών αγώνων. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός, ότι για ένα brand που δημιουργήθηκε πριν από περισσότερα από 130 χρόνια, με μοναδικό σκοπό να κερδίζει, η Dunlop παραμένει στον πυρήνα των τριών αυτών μεγάλων αγώνων.

Advertisement
Advertisement

Σε μόλις τρεις εβδομάδες, κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων, η Dunlop αναμένεται να προμηθεύσει και να εξυπηρετήσει περισσότερα από 5.000 ελαστικά σε ομάδες. Αυτό το πνεύμα ανταγωνισμού, οδηγεί την Dunlop στο να αναπτύσσει ελαστικά, που μπορούν να πιεστούν περισσότερο, πιο σκληρά και με μεγαλύτερη ταχύτητα, από ό,τι την προηγούμενη χρονιά.

Isle of Man TT

To Ιsle of Man έχει αλλάξει ελάχιστα από την αρχική μορφή του, πριν από περισσότερο από έναν αιώνα. Πουθενά αλλού δεν δοκιμάζονται με τον ίδιο τρόπο οι αντοχές των ανθρώπων, των μηχανών και των ελαστικών.

Advertisement

O γύρος των 59 χλμ. στο νησί περιλαμβάνει μια μοναδική βόλτα μέσα από γραφικά, μικρά χωριά, δίπλα σε ποταμούς και στη συνέχεια ανεβαίνει απότομα στην ορεινή περιοχή, γύρω από το όρος Snaefell. Το TT περιλαμβάνει κάθε είδους στροφή, αλλά σε γενικές γραμμές η πορεία είναι εξαιρετικά γρήγορη, με το ρεκόρ καλύτερου χρόνου να ανήκει από πέρυσι στον Peter Hickman, με ελαστικά Dunlop, με πάνω 216 χλμ./ώρα. Οι αναβάτες οδηγούν στο μεγαλύτερο μέρος του γύρου με το γκάζι τελείως ανοικτό στην τέταρτη, πέμπτη και έκτη ταχύτητα, περνώντας μέσα από το «μάτι της βελόνας» ανάμεσα σε εξαιρετικά γρήγορα εναλλασσόμενες στροφές με δέντρα, φράκτες και στύλους από προβολείς, που βρίσκονται κατά μήκος της πίστας.

Η επιλογή ελαστικών είναι κρίσιμη στο TT. Οι υπερβολικά υψηλές μέσες ταχύτητες και μερικά άλματα πραγματοποιούνται σε πάνω από 240χλμ./ώρα, δημιουργώντας τεράστιες πιέσεις τόσο στις ενώσεις όσο και στις κατασκευές. Η Dunlop είναι η πιο επιτυχημένη μάρκα ελαστικών στην ιστορία του TT, έχοντας κερδίσει τους τελευταίους 13 αγώνες στο Senior TT.

Advertisement

Η εβδομάδα του αγώνα, η οποία προηγείται από αρκετές ημέρες δοκιμών, αρχίζει και τελειώνει με τους αγώνες των Superbikes 1000 κ.εκ., με 200 ίππους και 320 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας σε μερικά σημεία της διαδρομής.

Οι υψηλές ταχύτητες στην πίστα TT συνέβαλαν στη δημιουργία της τεχνολογίας JLB της Dunlop. Η τεχνολογία Jointless Belt Construction μειώνει τη διόγκωση των ελαστικών, που προκαλείται από φυγόκεντρες δυνάμεις σε υψηλές ταχύτητες, κατά 15χιλ. έως 3χιλ. Η τεχνολογία JLB έχει ως αποτέλεσμα ομαλότερη διακίνηση, μεγαλύτερη σταθερότητα και μειωμένα επίπεδα ταλάντευσης – μια μεγάλη πρόοδος για τους αναβάτες της Dunlop στο δρόμο.

Advertisement

24ωρος αγώνας στο Le Mans

Η Dunlop έχει μεγάλη στορία στο Le Mans. Από την πρώτη νίκη της μάρκας ελαστικών το 1924, τα αυτοκίνητα με ελαστικά Dunlop έχουν βρεθεί στην κορυφή του βάθρου 34 φορές – περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία παραγωγής ελαστικών.

Από τις νίκες της Bentley την δεκαετία του 1920, την εποχή της Jaguar D-Type της δεκαετίας του ’50 και τις επικές μονομαχίες, Porsche εναντίον Ferrari της δεκαετίας του ’60, η Dunlop αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του Le Mans. Στη δεκαετία του ‘80, τα ένδοξα χρόνια της σειράς Porsche 956/962 και Jaguar XJR, έφεραν συνολικά ακόμα περισσότερες νίκες για τη Dunlop.

Τα τελευταία χρόνια, η Dunlop έχει επικεντρωθεί στην εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία LMP2, καθώς η ισότητα των αυτοκινήτων σημαίνει, ότι η απόδοση των ελαστικών αποτελεί πραγματικό σημείο αναφοράς.

Η κατηγορία LMP2 έχει το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχών, από το σύνολο των 62 οχημάτων του Le Mans, με 20 αυτοκίνητα να βρίσκονται στις συμμετοχές για τον φετινό αγώνα στις 15 με 16 Ιουνίου. Από αυτά, τα μισά «φορούν» Dunlop. Τρεις προδιαγραφές slick ελαστικών και δύο για βρεγμένο οδόστρωμα επιτρέπονται από τους κανονισμούς.

24ωρος αγώνας του Nürburgring

Πάρα πολύ επικίνδυνο και πολύ γρήγορο για τη Formula 1. Αυτό αποφάσισαν οι οδηγοί της για το Nürburgring Nordschleife το 1976. Ωστόσο, περισσότερο από 40 χρόνια αργότερα, η πίστα χρησιμοποιείται ακόμα, για τον πιο σκληρό μαραθώνιο στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Η μεγάλη, διαδρομή μήκους 25 χλμ. αποτελεί την τελευταία αυθεντική πίστα που εξακολουθεί να έχει τη δυνατότητα, να διεξάγει με κύρος, αγώνες αυτοκινήτου. Υπάρχουν λίγες εκδηλώσεις με τόσους διαφορετικούς κατασκευαστές ελαστικών να αντιπροσωπεύονται στον αγώνα, οπότε η Dunlop ανταγωνίζεται εναντίον σχεδόν όλων των πιθανών ανταγωνιστών της βιομηχανίας.

Για τους οδηγούς, το Nordschleife παρέχει συνεχή πίεση. Τα διαθέσιμα επίπεδα πρόσφυσης και τα πολλά αυτοκίνητα στην πίστα, ειδικά με τις διαφορετικές ταχύτητες μεταξύ των κατηγοριών, σημαίνει ότι υπάρχουν δυσκολίες με τις στροφές της πίστας, τις υψομετρικές αλλαγές και τις μεταβολές της επιφάνειας. Το τεράστιο grid διαιρείται σε πολλαπλές κατηγορίες, με δυνατότερη κατηγορία αυτήν του GT3.

Ιστορικά, ο αγώνας ήταν ένα πεδίο επιτυχιών για τη Dunlop, σημειώνοντας συνολικά 18 νίκες. Εκτός από τον 24ωρο αγώνα, η Dunlop έχει υπερήφανη ιστορία στο Nordschleife. Το επίσημο ρεκόρ γύρου σε αγώνα (στο Nordschleife χωρίς την επέκταση GP που χρησιμοποιείται για τον 24ωρο αγώνα) εξακολουθεί να παραμένει από το 1983, όταν ο εκλιπών Stefan Bellof έκανε με την τρομερή Porsche 956 με ελαστικά Dunlop ένα ρεκόρ χρόνου 6 λεπτά 11 δευτερόλεπτα 13 δέκατα.

Η «τριλογία» του Ιουνίου μπορεί να είναι η κορύφωση της αγωνιστικής περιόδου της Dunlop, αλλά είναι μόνο τρεις από τις περισσότερες από 300 διοργανώσεις το χρόνο, που η Dunlop εξυπηρετεί σε αγώνες αυτοκινήτων και μοτοσικλετών. Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Δεκέμβριο, είναι ένας αγώνας που δεν τελειώνει ποτέ.