F1 Δοκιμές Βαρκελώνης: Ο Alonso φώναξε «παρών» (updated)
ΑΓΩΝΕΣF1 Δοκιμές Βαρκελώνης: Ο Alonso φώναξε «παρών» (updated)
ΑΓΩΝΕΣΟ τοπικός ήρωας Φερνάντο Αλόνσο σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στη τρίτη εκ των τεσσάρων ημερών δοκιμών εξέλιξης στη πίστα της Καταλονίας. Ο οδηγός της Ferrari ήταν οριακά πιο αργός απ’ ότι χθες η McLaren του Σέρχιο Πέρεζ (+0.027). Παρότι είναι σαφές πως οι χρόνοι αυτή την εποχή δεν σημαίνουν πολλά και πως στόχος είναι η επίτευξη της απαιτούμενης αξιοπιστίας και η καλύτερη κατανόηση της συμπεριφοράς των νέων ελαστικών της Pirelli, στην ιταλική ομάδα τουλάχιστον γνωρίζουν πως έχουν ένα μονοθέσιο πολύ καλύτερο απ’ ότι το περυσινό τέτοια εποχή. Τώρα το που πραγματικά βρίσκεται σε σχέση με τον ανταγωνισμό, είναι ένα ερώτημα που θα απαντηθεί στις 17 Μαρτίου στη Μελβούρνη.
Πάντως ο 31 ετών Ισπανός που υπενθυμίζουμε πως απουσίαζε από τις δοκιμές της Χερέθ και γι’ αυτό είχε και τρίτη ημέρα την F138 στη διάθεση του στη Βαρκελώνη, ήταν από νωρίς «ζεστός». Μετά από μερικές εναλλαγές με τον Παστόρ Μαλντονάντο στη κορυφή της κατάταξης, από το 1.22.510 που πέτυχε με τη συμπλήρωση δύο ωρών και μετά, δεν απώλεσε τα ηνία.
WHAT CAR
Τι έγινε λοιπόν στο ισπανικό σιρκουί; Μετά τους συνήθεις γύρους ελέγχων συστημάτων, όταν ομάδες και οδηγοί έπιασαν στ’ αλήθεια δουλειά, ο Αλόνσο δεν άργησε να τοποθετήσει το όνομά του στη κορυφή της κατάταξης. Αυτό έγινε λίγο πριν τη συμπλήρωση των δύο ωρών δράσης, με τον Ισπανό να σταματά τα χρονόμετρα στο 1.22.301 χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα.
Λίγο πριν το μεσημεριανό διάλειμμα, ο οδηγός της Σκουντερία έγραψε το 1.21.875 που αποδείχθηκε και η κορυφαία επίδοση της ημέρας – πάλι με ελαστικά μαλακής γόμας.
[nggallery id=1890]
«Σήμερα επικεντρωθήκαμε στη σύγκριση ανάμεσα στις γόμες της Pirelli, ξεκινώντας με τη μαλακή το πρωί και χρησιμοποιώντας τη σκληρή το απόγευμα», σχολίασε ο Αλόνσο. «Οι θερμοκρασίες ήταν χαμηλότερες από χθες, ειδικά το πρωί, πράγμα που δυσκόλευε τη προσπάθεια να προσαρμοστούμε στις απαιτήσεις του μονοθεσίου και να βρούμε το απαιτούμενο επίπεδο πρόσφυσης. Δοκιμάσαμε επίσης πολλές διαφορετικές λύσεις στον τομέα της αεροδυναμικής, πραγματοποιώντας παράλληλα και κάποιες αλλαγές στο στήσιμο ώστε να κατανοήσουμε καλύτερα τη συμπεριφορά των ελαστικών και τη πρώτη της απόδοσής τους λόγω τοπικής υπερθέρμανσης. Με κάθε αλλαγή που κάναμε, συναντούσαμε τις διαφοροποιήσεις που αναμέναμε κι αυτό μας βοήθησε πολύ στο να κατανοήσουμε ποια κατεύθυνση πρέπει να ακολουθήσουμε ενόψει και του τελευταίου χειμερινού τεστ – εκεί θα δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στην απόδοση».
Τώρα όπως είπαμε, σημασία έχουν οι δοκιμές και η αξιοπιστία και το κόκκινο μονοθέσιο κάλυψε 97 γύρους χωρίς προβλήματα. Τον δεύτερο καλύτερο χρόνο σημείωσε ο Νίκο Χούλκενμπεργκ με τη Sauber C32, επίσης το πρωί, επίσης με τη μαλακή γόμα. Οριακά πίσω από τον Γερμανό βρέθηκε η Lotus E21 του Ρομέν Γκροζάν που το απόγευμα έκανε προσομοίωση αγώνα καλύπτοντας 66 σερί γύρους, πραγματοποιώντας παράλληλα 4 pit stop. Όχι τυχαία, ο Γάλλος ήταν ο πλέον… πολυάσχολος οδηγός της ημέρας αφού στο ενεργητικό του είχε συνολικά 119 γύρους στο ισπανικό σιρκουί!
«Είναι καλό που συναντάμε και αξιοπιστία στο νέο μας μονοθέσιο, έχοντας ήδη δει πως έχει και ταχύτητα. Είναι ακόμα νωρίς αλλά όσα έχουμε δει είναι ενθαρρυντικά», σχολίασε ο Γάλλος.
Συγκρατημένη αισιοδοξία και στο στρατόπεδο της Mercedes με τον Νίκο Ρόζμπεργκ να κλείνει την ημέρα μπροστά από τους δύο οδηγούς της Williams που μοιράστηκαν καθήκοντα: το πρωί οδήγησε ο Μαλντονάντο και το απόγευμα ο νέος του team mate, Βάλτερι Μπότας. Συνδυασμένα, κάλυψαν 147 γύρους, στη προσπάθεια εξοικείωσης με τη νέα FW35 που «πατούσε» πίστα μόλις για τρίτη φορά.
Μόλις έβδομος ήταν ο Τζένσον Μπάτον, που το πρωί δούλεψε πάνω στο στήσιμο της MP4-28 αλλά και τα ελαστικά, πραγματοποιώντας προσομοιώσεις αγώνα το απόγευμα. Ιδιαίτερης σημασίας όμως η δήλωση του παγκόσμιου πρωταθλητή του 2009: «Είναι δύσκολο να καταλάβουμε το νέο μονοθέσιο, το πώς να το κάνουμε να αποδίδει τα αναμενόμενα».
Πρώτη εμφάνιση μετά από σχεδόν ενάμιση χρόνο έκανε ο Άντριαν Σούτιλ, που είχε για μία ημέρα στη διάθεση του τη VJM06. Ωστόσο η Force India πρώτα θα διαλέξει αν θέλει κινητήρες της Mercedes ή της Ferrari για το 2014 και μετά τον Γερμανό οδηγό ή τον Ζουλς Μπιανκί.
Παρότι μόλις ένατος στη κατάταξη, ο Μαρκ Ουέμπερ δήλωνε ικανοποιημένος από τη δουλειά της ημέρας και την αξιοπιστία της Infiniti Red Bull Racing RB9.[nggallery id=1891]
Αναλυτικά η κατάταξη της ημέρας:
1. Φερνάντο Αλόνσο Ferrari 1m21.875s 97
2. Νίκο Χούλκενμπεργκ Sauber 1m22.160s +0.285 91
3. Ρομέν Γκροζάν Lotus 1m22.188s +0.313 119
4. Νίκο Ρόζμπεργκ Mercedes 1m22.611s +0.736 108
5. Παστόρ Μαλντονάντο Williams 1m22.675s +0.800 79
6. Βάλτερι Μπότας Williams 1m22.826s +0.951 68
7. Τζένσον Μπάτον McLaren 1m22.840s +0.965 71
8. Άντριαν Σούτιλ Force India 1m22.877s +1.002 78
9. Μαρκ Ουέμπερ Red Bull 1m23.024s +1.149 108
10. Ζαν-Ερίκ Βερν Toro Rosso 1m23.366s +1.491 106
11. Μαξ Τσίλτον Marussia 1m25.690s +3.815 58
12. Γκιέντο φαν ντερ Γκάρντε Caterham 1m26.177s +4.302 83
Το δεύτερο χειμερινό τεστ ολοκληρώνεται αύριο, Παρασκευή 22/2, με τη πρόγνωση καιρού όμως να μιλάει για βροχές στη Βαρκελώνη.
Επιμέλεια: Πάνος Σεϊτανίδης (twitter.com/SeitanF1)