Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

F1 Δοκιμές Βαρκελώνης: Ξεκίνημα με Rosberg (updated)

Ελλάδα 1:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 Δοκιμές Βαρκελώνης: Ξεκίνημα με Rosberg (updated)

ΑΓΩΝΕΣ

F1 Δοκιμές Βαρκελώνης: Ξεκίνημα με Rosberg (updated)

ΑΓΩΝΕΣ

O Νίκο Ρόζμπεργκ τοποθέτησε τη Mercedes W04 στη κορυφή των χρόνων της πρώτης ημέρας δοκιμών εξέλιξης στη πίστα της Βαρκελώνης. Ήταν η παρθενική «πρωτιά» για τα ασημί βέλη αυτό το χειμώνα. Ο καλύτερος χρόνος του Γερμανού ήταν στο 1.22.616 (ήδη πιο κάτω από τον περυσινό καλύτερο χρόνο στη Βαρκελώνη) και σημειώθηκε είκοσι λεπτά πριν το πέσιμο της καρό σημαίας, ενώ «φορούσε» στο μονοθέσιο του τη μέση γόμα ελαστικών της Pirelli.

Advertisement
Advertisement

Όλα αυτά σε μία ημέρα που δεν ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς για τον 27χρονο, αφού ήταν απών σε μεγάλο κομμάτι του πρωινού μέρους, λόγω προβλημάτων στο κιβώτιο. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
[nggallery id=1860]
Ήταν μία όμορφη ημέρα στη Καταλονία, με τη θερμοκρασία στο σιρκουί του Μονμελό στους 12 βαθμούς C, με αυτή του οδοστρώματος στους 20 C. Στη πίστα βρέθηκαν και τα 11 μονοθέσια που θα μονομαχήσουν στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1, αφού λίγο πριν ανοίξει το πράσινο φως στο pit lane, αποκαλύφθηκε και η νέα Williams FW35.

Ως συνήθως, με περιορισμένη δραστηριότητα στην αρχή της ημέρας, με τις ομάδες να ξεκινούν τα εβδομαδιαία προγράμματά τους (οι δοκιμές στη Βαρκελώνη συνεχίζονται μέχρι και τη Παρασκευή) με γύρους ελέγχου συστημάτων και αεροδυναμικών δοκιμών. Στη πορεία βέβαια, άρχισαν να πατούν γκάζι αφού εκτός από την αξιολόγηση/εξέλιξη των νέων μονοθεσίων, ομάδες και οδηγοί καλούνται να λύσουν άμεσα τον γρίφο της βέλτιστης λειτουργίας των ελαστικών.

Για αυτό το τετραήμερο δοκιμών, η Pirelli έχει 35 σετ ελαστικών πολύ μαλακής, μαλακής, μέση και σκληρής γόμας, για κάθε μονοθέσιο. Είκοσι από αυτά έχουν επιλεχθεί από την ιταλική μάρκα και άλλα 15 από τις ομάδες. Σε σχέση με τις προηγούμενες δοκιμές, στη Χερέθ, αυτές της Βαρκελώνης έχουν μεγαλύτερη χρησιμότητα αφού στο συγκεκριμένο σιρκουί συναντά κανείς απαιτήσεις που συναντώνται και σε σιρκουί που γίνονται και Grand Prix. Αποτελεί άλλωστε μόνιμη ρήση στα paddock ότι «μονοθέσιο που αποδίδει καλά στο Μονμελό, αποδίδει καλά στις περισσότερες πίστες».

Advertisement
Advertisement

Μέχρι το μεσημέρι λοιπόν, οι εναλλαγές στη κορυφή των χρόνων ήταν πολλές. Όμως ήταν ο Σεμπάστιαν Φέτελ αυτός που σύντομα πέρασε στη κορυφή των χρόνων, με την εικοστή του προσπάθεια να του δίνει αέρα μισού δευτερολέπτου από τον ανταγωνισμό, χαρίζοντας του τα ηνία στο… πρώτο ημίχρονο.[nggallery id=1861]

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής συνέχισε στον ίδιο ρυθμό, σπάζοντας πρώτος το φράγμα του 1.33 αλλά προς το τέλος της ημέρας εκτοπίστηκε από τη κορυφή. Με μέση γόμα ελαστικών, πολλοί οδηγοί διεκδίκησαν στο τελευταίο εικοσάλεπτο τη δόξα της πρωτιάς, με τον Ρόζμπεργκ να είναι αυτός που την απολαμβάνει τελικά – έστω και με την ελάχιστη διαφορά των επτά χιλιοστών του δευτερολέπτου του δεύτερου στη κατάταξη Κίμι Ράικονεν (Lotus E21).

Ο Φερνάντο Αλόνσο που έπιασε καθυστερημένα δουλειά αφού επέλεξε να απουσιάζει από τις δοκιμές της Χερέθ, ήταν ο μόνος που ξεπέρασε του 100 γύρους, φτάνοντας στους 110, σε μία σαφή προσπάθεια να καλύψει το χαμένο έδαφος. Η αξιοπιστία της F138 αποδείχθηκε σύμμαχός του αφού κάλυψε συνολικά 512 χιλιόμετρα (!) και μαζί θα συνεχίσουν τόσο αύριο όσο και μεθαύριο![nggallery id=1862]

Advertisement

Ο Φέτελ συμπλήρωσε τα καρέ των οδηγών που κινήθηκαν στο 1.22, μπροστά από τον Μαλντονάντο που είχε μία θετική πρώτη ημέρα δουλειάς με τη νέα FW35.

Όσο για κόκκινες σημαίες, στη πρωινή περίοδο υπήρχε μόνο μία διακοπή, όταν ο Εστεμπάν Γκουτιέρεζ έμεινε ηθελημένα από καύσιμα στη στροφή 7 ενώ το απόγευμα ένα μηχανικό πρόβλημα ακινητοποίησε τη Caterham του Σαρλ Πικ.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση Οδηγός                       Ομάδα        Χρόνος                       Γύροι
1.  Νίκο Ρόζμπεργκ              Mercedes      1m22.616s                   54
2.  Κίμι Ράικονεν                  Lotus              1m22.672s  + 0.007s   44
3.  Φερνάντο Αλόνσο          Ferrari           1m22.952s  + 0.336s  110
4.  Σεμπάστιαν Φέτελ          Red Bull       1m22.965s  + 0.349s   66
5.  Παστόρ Μαλντονάντο   Williams       1m23.733s  + 1.117s   86
6.  Ντάνιελ Ρικιάρντο         Toro Rosso    1m23.884s  + 1.268s   73
7.  Σέρχιο Πέρεζ                   McLaren        1m24.124s  + 1.508s   77
8.  Πωλ ντι Ρέστα                 Force India   1m24.144s  + 1.528s   82
9.  Εστεμπάν Γκουτιέρεζ     Sauber          1m25.124s  + 2.508s   68
10.  Μαξ Τσίλτον                  Marussia      1m26.747s  + 4.131s   65
11.  Σαρλ Πικ                        Caterham      1m27.534s  + 4.918s   49
[nggallery id=1863]
Επιμέλεια: Πάνος Σεϊτανίδης (twitter.com/SeitanF1)

Advertisement