Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΑΓΩΝΕΣ

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Τα παραλειπόμενα

  • newsautoteam

Είναι η απόφαση της Hyundai να στηρίξει τον Neuville η ορθή για την ομάδα και το μέλλον της;

Αυτό που έγινε στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022 έχει, όπως οι περισσότερες επιλογές, δύο όψεις. Τις αναλύουμε.

Τι τρέχει στην Hyundai Motorsport;

Πολλά και διάφορα και εσωτερικά και εξωτερικά και διάχυτα και διασκορπισμένα. Αναφερόμαστε στα νέα που σχετίζονται τόσο με την λειτουργική διαδικασία της ομάδας όσο και με τα όσα προέκυψαν από το καλοκαίρι και μετά. Κατ’ αρχάς, επίσημα η ομάδα είναι ακέφαλη. Μετά το «φευγιό» του επικεφαλής της ομάδας Andrea Adamo (χρησιμοποιούμε αυτή την έκφραση γιατί ακόμα και σήμερα δεν είναι σαφές αν «έφυγε» ο ίδιος ή τον έδιωξαν, χρέη επικεφαλής εκτελεί ο υπεύθυνος εξέλιξης των κινητήρων ο Βέλγος Julien Moncet.

Η αποχώρηση του Adamo έγινε με έναν προσφιλή για την Hyundai Motorsport τρόπο: Λίγο πριν αρχίσει το πρωτάθλημα. Όπως είχε γίνει και με τον προκάτοχό του, τον Michel Nandan… Δεν είναι σαφές εάν οι κορεατική ομάδα το κάνει για να θορυβήσει το εσωτερικό της και να κάνει τους πάντες να ανεβάσουν ρυθμό βλέποντας «κεφάλια να πέφτουν», ή επειδή φτάνει ο κόμπος στο χτένι και τα «οράματα» των υπευθύνων δεν πείθουν για την εύρυθμη λειτουργία και απόδοση της ομάδας, ή εν πάση περιπτώσει δεν υπάρχει κάποιος άλλος, πιο σουρεάλ λόγος, τύπου «σε διώχνω τελευταία στιγμή για να μην έχεις που να πας»… Και κατά την παραδοσιακή της τακτική δεν θέλει εύκολα να κάνει μεταγραφές απ’ έξω, από την ελεύθερη αγορά, γιατί επιθυμεί να βγάζει και να αναδεικνύει στελέχη από το εσωτερικό της. Έτσι έγινε με τον Adamo (υπεύθυνος Customer Racing) έτσι έγινε και με τον Moncet (μοτερίστας).

Έχει λοιπόν τον δικό της τρόπο να λύνει τα θέματά της. Πάμε παρακάτω.

Είναι ο Thierry Neuville το αγαπημένο παιδί της Hyundai;

Προφανώς και είναι. Βρίσκεται στην ομάδα από τότε που η Hyundai μπήκε σοβαρά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και της έμεινε πιστός μέχρι και σήμερα. Εάν υπήρξαν σειρήνες που να τον καλούν και αυτός να μην πήγαινε; Δεν προκύπτει κάτι τέτοιο από το ρεπορτάζ. Το οποίο δείχνει ότι ουδέποτε η Toyota δεν είχε ξεμείνει από πρωτοκλασάτους οδηγούς αφ’ ενός και ποτέ δεν είχε αρκετά χρήματα η M-Sport Ford για να τον διεκδικήσει.  Άρα είναι μία βολική σχέση αυτή των δύο πλευρών και πορεύονται από κοινού γνωρίζοντας πολύ καλά ο ένας τα χνώτα των άλλων.

Μάλιστα η Hyundai, παρότι έχει την έδρα της στο Alzenau της Γερμανίας, εν τούτοις βρίθει σε κορυφαία στελέχη που προέρχονται από το Βέλγιο διαχρονικά. Τούτου ρηθέντως αντιλαμβανόμαστε το κλίμα στο εσωτερικό. Κάπως έτσι ήρθε και η «άνωθεν εντολή», team orders λέγονται στην αγωνιστική διάλεκτο όταν πριν ολοκληρωθεί το Ακρόπολις στην τελευταία ημέρα τους είπαν να μην αλλάξουν θέσεις ώστε να διασφαλιστεί το πρώτο πλήρως κατειλημμένο από i20N Rally1 αυτοκίνητα. Αυτό έσωσε την παρτίδα για τον Neuville, που ηγήθηκε του «τρίο» της Hyundai στην Ελλάδα. Κάτι που έβαλε σε μεγάλο εκνευρισμό και σκέψεις όμως για το μέλλον του και το πόσο πραγματικά τον εκτιμούν στην ομάδα, τον Εσθονό Ott Tanak… Ο οποίος είδε να χάνει αρκετούς βαθμούς στην προσπάθεια διεκδίκησης του τίτλου από τον μέχρι πριν λίγο καιρό αδιαμφησβήτητο πρωταθλητή για φέτος Kalle Rovanpera που προηγείται στην βαθμολογία… Εάν αυτή η απόφαση αποβεί μοιραία για την Hyundai και τον Tanak θα το καταλάβουμε συντόμως στην Νέα Ζηλανδία και την Καταλονία, ή την Ιαπωνία που είναι και ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς.

Είναι ο Tanak το «απόπαιδο» της Hyundai;

Απόπαιδο… Μεγάλη κουβέντα… Πάντως δεν τρελαίνονται κιόλας με την περίπτωσή του. Οδηγάρα με εμπειρία, αυτή την στιγμή σε μαχητικότητα και αξιοπιστία δείχνει να είναι ο μοναδικός που μπορεί σε διάρκεια να κοντράρει το νέο αστέρι που ακούει στο όνομα Rovanpera. Αλλά κι αυτό το παλληκάρι, ο Εσθονός, δεν κρατάει το στόμα του κλειστό… Δεν το έκανε ποτέ. Ακόμα και την εποχή που ήταν ο «επόμενος βασιλιάς του WRC’ στην Toyota δεν χαρίστηκε, αρπάχτηκε τότε με τον Tommi Makinen και τα βρόντηξε κάτω και πήγε στην Hyundai. Λέγεται μάλιστα ευρέως, ότι εάν έμενε εκεί, με το Yaris να είναι μακράν το καλύτερο αυτοκίνητο, θα είχε μαζέψει όλους τους τίτλους μέχρι σήμερα. Δεν μασάει όμως ο Ott και τα κάνει λαμπόγιαλο. Δεν έχει ίχνος διπλωματίας και ότι πιστεύει ή νομίζει το λέει. Έτσι και φέτος, όταν μέχρι τα μέσα καλοκαιριού η Hyundai ήταν μεταξύ χάους και βαθέως προβληματισμού, και η αλήθεια είναι ότι άπαντες στην ομάδα ξεπέρασαν εαυτούς σε δουλειά, ήταν ο Tanak που πήρε την ομάδα στις πλάτες του και την οδήγησε στην νίκη για πρώτη φορά στην ιστορία της στην Φινλανδία. Ακολούθησε νίκη και στο Βέλγιο, «μέσα στο σπίτι» του Neuville, και κάπου εκεί είπε δημόσια ότι ο Moncet δεν είναι επικεφαλής της ομάδας. Είναι ένας πολύ καλός μοτερίστας που εκτελεί χρέη επικεφαλής ο οποίος θα πρέπει να βρεθεί και να τοποθετηθεί στην ομάδα ώστε να υπάρξει μία κάθετη ιεραρχία. Τα media έριξαν στο τραπέζι την έλευση του πρώην επικεφαλής της McLaren F1, του Γάλλου Eric Boullier. Και κάπου εκεί άρχισε η σπέκουλα μέχρι που βγήκε η Hyundai και είπε ότι «η ομάδα μας θα προχωρήσει ως είναι».

Χρειάζεται «κανονικός» Team Principal στην Hyundai;

Ναι. Όσο και αν μετά τις τρεις απανωτές νίκες της ομάδας στο WRC, μία από τις οποίες είναι και η ιστορική 1-2-3 κάλυψη του βάθρου στο Ακρόπολις, η θέση του Julien Moncet ισχυροποιήθηκε, εν τούτοις, σε τέτοια πόστα χρειάζονται άνθρωποι που θα είναι εντεταλμένοι να ισορροπούν τα «μίση και τα πάθη» μέσα στις ομάδες. Ενώ θα πρέπει να φροντίζουν ταυτόχρονα να διαχέουν προς πάσα κατεύθυνση το ομαλό, το δίκαιο και το πως θα επιτευχθεί «αναίμακτα» το καλό της ομάδας. Αυτό σήμερα δεν συμβαίνει στον βαθμό που επιθυμεί ο Tanak, που αισθάνεται ριγμένος και όσο δεν έρχεται νέος Διευθυντής, τόσο απομακρύνει εαυτόν από την Hyundai.  Ή ο νέος Διευθυντής, όποιος και εάν είναι και όποτε και να έρθει, ή ο «αναπληρωματικός» μέχρι σήμερα Moncet, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ο Ott Tanak μιλάει ήδη με την M-Sport Ford, από την οποία ξεκίνησε την καριέρα του. Και αν είναι έναν  top of top οδηγός να θέλει να φύγει από μία εργοστασιακή ομάδα με καλό συμβόλαιο για να πάει σε μία ημιεργοστασιακή με μικρότερο κατά πολύ προϋπολογισμό και να ρίξει το κασέ του, αυτό θα πρέπει να προβληματίσει όλους στην Κορέα και την Γερμανία.

Και θέση σε αυτό θα πρέπει αναγκαστικά κάποια στιγμή να πάρει και ο νέος πρόεδρος της Hyundai Motorsport, ο κορεάτης Sean (Seon-Phung) Kim, που ανέλαβε στις αρχές Αυγούστου και «έπεσε στα βαθιά»…

Κάτι ακόμα που επίσης θα πρέπει να προβληματίσει την Hyundai είναι το γεγονός ότι όταν έχεις να διαχειριστείς δύο Νο1 οδηγούς μέσα στην ομάδα σου, χρειάζεται κάτι παραπάνω από νουθεσίες και ευγένειες… Το παράδειγμα της εποχής Subaru με τους Colin McRae και Carlos Sainz που «σκοτώνοντας» σε κάθε αγώνα αποτελεί παράδειγμα προς μίμησιν. Όταν τότε στην Prodrive Subaru επικεφαλής ήταν «η γάτα με πέταλα» David Richards, και παρόλη την διοικητική του ικανότητα και την πυγμή του μόλις μετά βίας ισορροπούσε τους δύο, τότε στην Hyundai των ευγενειών και του «σεις και σας», είναι εμφανές ότι χρειάζεται ένα power person. Και θα πρέπει από τις πρώτες δουλειές που θα κάνει να είναι η γεφύρωση των σχέσεων των δύο ομάδων που έχει χωριστεί το αγωνιστικό division. Το να μιλάνε και να λένε και κανένα καλημέρα ο Neuville και ο Tanak; Ε, τώρα, πολλά ζητάτε…

Ποιος θα πάει στην θέση του Tanak;

Να μία ακόμα μεγάλη κουβέντα με πολλά διλλήματα… Γιατί, όποιος και να είναι επικεφαλής της ομάδας, θα πρέπει να αντικαταστήσει τον Tanak εάν φύγει. Και ποιος θα τον αντικαταστήσει; Σήμερα υπάρχουν αρκετοί εκκολαπτόμενοι καλοί οδηγοί, αλλά θέλουν ακόμα χρόνο και πολύ δουλειά, για να φτάσουν σε κορυφαίο επίπεδο, τύπου «κερδίζω αγώνα». Ο Oliver Solberg δεν δείχνει να έχει αυτό το «τακ» που χρειάζεται για να κάνει την διαφορά και να γίνει title contender (οι «κακές γλώσσες» λένε ότι δεν ασκούν καλή διαχείριση του μικρού οι γονείς του Petter και Pernilla και τον φορτώνουν με άγχος), ενώ στην αγορά ο μόνος που «κόβει βόλτες» με ελευθέρας, είναι ο Andreas Mikkelsen που στην Ελλάδα έκανε την τελευταία του εμφάνιση με την Skoda. Ο νορβηγός («The handsome one») είναι λυσσασμένος να οδηγήσει κορυφαίο αυτοκίνητο σε εργοστασιακή ομάδα. Και για να λέμε την αλήθεια, δεν υπάρχει άλλος στην αγορά που να έχει την εμπειρία και την ταχύτητά του για να μπει σε μία ομάδα και να οδηγήσει σε υψηλό επίπεδο. Οπότε περιμένουμε.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Οι θεατές
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: ΟΑΚΑ – η επόμενη μέρα
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Οι Έλληνες αγωνιζόμενοι

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto