Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

ΝΕΑ

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Οι Έλληνες αγωνιζόμενοι

  • newsautoteam

Δεν είναι εύκολο. Για να συμμετάσχει ένα ελληνικό πλήρωμα σε αγώνα του WRC, χρειάζεται μία υπέρβαση.

Ακόμα και εάν αυτός ο αγώνας, διεξάγεται στη χώρα τους. Γιατί είναι δύσκολο;

Δεν είναι απλά δύσκολο, είναι υπέρβαση. Να το επαναλάβουμε: η συμμετοχή στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις είτε αποτελεί μικρότερης ή μεγαλύτερης κλίμακας, είναι υπέρβαση. Δεν αναφερόμαστε μόνο στο οικονομικό σκέλος. Μιλάμε για όλες τις άλλες παραμέτρους, όπως είναι η εξεύρεση αυτοκινήτου, η επιλογή και η οργάνωση της ομάδας, τα διαδικαστικά της συμμετοχής, η φυσική κατάσταση και η πνευματική συγκέντρωση.

Τα 300 αγωνιστικά χιλιόμετρα Ειδικών Διαδρομών, μπορεί να μην συγκρίνονται καν με τα 900 και τα 500 που υπήρχαν στο παρελθόν, αλλά παραμένουν ένα πολύ απαιτητικό νούμερο. Κι αυτό διότι τα σημερινά αυτοκίνητα είναι «πιο αγωνιστικά», πιο γρήγορα και πιο απόλυτα από παλιά. Οπότε το να τα οδηγείς όλη ημέρα σε ακατάπαυστο ρυθμό, κάθε άλλο παρά «μία ακόμη συμμετοχή» είναι.

Ας μην αναφερθούμε παρακαλώ σε εξεζητημένες συμμετοχές με κορυφαία αυτοκίνητα που χρειάζονται άλλο είδος εμπλοκής (βλ. Σερδερίδης/Ford Puma Rally1) ή επετειακού τύπου συμμετοχές (βλ. Καλτσούνης) που γίνονται για την ιστορία, το φολκλόρ, τα ρεκόρ, ή ακόμα και την ατομική υπέρβαση κάποιων αγωνιζομένων που ξεπερνούν την ηλικία τους παίρνοντας μέρος στον αγώνα. Δεν είναι αυτοί το θέμα μας, άλλωστε σχεδόν σε κάθε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος υπάρχουν τέτοιες τιμητικές συμμετοχές. Εδώ αναφερόμαστε στο υπόλοιπο μεγάλο σύνολο, των 16 συμμετοχών που πήραν μέρος φέτος στο Ακρόπολις, οι οποίοι ανεξάρτητα από την τελική κατάταξη, αξίζουν μνεία αναφοράς και συγχαρητήρια για τις επιδόσεις τους.

Το επίπεδο εμπλοκής

Η αλήθεια είναι ότι χρειάστηκε να επανέλθει το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις για να δούμε κορυφαία αγωνιστικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα. Βλέπετε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι, όταν αυτό διεξάγεται (υπάρχουν και εδώ σκοτεινά σημεία power games με άλλα, μη αγωνιστικά υπόβαθρα, ακόμα κι αν αυτά χρησιμοποιούνται ως προσχήματα) έχει μικρό συναγωνισμό και ενδιαφέρον, οπότε γιατί να ξοδέψει κάποιος έναν σκασμό χρήματα; Κάνει τη δουλειά του και με ένα υποδεέστερο τεχνολογικά αυτοκίνητο.

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις είναι όμως «κράχτης»… Δεν πας σε γάμο με βερμούδα και T-Shirt «Τρώω όλο το φαγητό μου»… Φοράς κουστούμι ή φορέματα για τις κυρίες. Έτσι και στο Ακρόπολις των σαλονιών του WRC πηγαίνεις με «αυτοκινητάρα» απαστράπτουσα, άγρια και πανέμορφη και τεχνικά άρτια. Και εδώ αρχίζει η ιστορία μας…

Που βρίσκεις τα αυτοκίνητα αυτά; Πόσο κάνουν; Ποιοι τα συντηρούν; Συμφέρει να τα αγοράσεις ή να τα νοικιάσεις;

Αυτές είναι οι βασικές ερωτήσεις για μία συμμετοχή, όταν κάποιους μήνες πριν αποφασίζεις να μπεις στην περιπέτεια που ονομάζεται «παίρνω μέρος στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις» και εμείς θα απαντήσουμε σε όλες. Ή τουλάχιστον θα σας δώσουμε ένα εύρος με απόλυτα ενδεικτική εξήγηση για την κάθε μία από αυτές.

«Βγαίνω στην αγορά»

1. Που βρίσκει κάποιος τα αυτοκίνητα αυτά;

Η εξέλιξη των αυτοκινήτων για τα ράλι, είναι η βασική αιτία που έχουν γίνει πανάκριβα. Οπότε εάν έχεις γενναίο πορτοφόλι, μπορεί να τα αγοράσεις και να δημιουργήσεις δική σου αγωνιστική ομάδα. Υπάρχουν και τα παραρτήματα Customer Support των εργοστασίων που κάνουν αυτή ακριβώς τη δουλειά. Δηλαδή να ετοιμάζουν αγωνιστικά αυτοκίνητα και να πουλάνε σε ιδιώτες κατά μόνας ή σε ιδιωτικές αγωνιστικές ομάδες. Και εδώ έχουμε την πρώτη απάντηση. Οι ιδιωτικές αγωνιστικές ομάδες πλέον που υπάρχουν σε όλο τον κόσμο, δεν είναι παρέες φίλων που γουστάρουν τα ράλι και αγοράζουν 1-2 αγωνιστικά ρεφενέ για να τα νοικιάσουν σε κόσμο να τρέχει. Είναι άρτια οργανωμένες εταιρείες, με τεχνικά, νομικά και εμπορικά τμήματα και φροντίζουν να σου νοικιάσουν αυτό που θα ζητήσεις. Σε αυτές απευθύνεσαι και εκεί βρίσκεις το αυτοκίνητο που αναζητάς.

2. Πόσο κάνουν;

Ένα καινούργιο entry level προσθιοκίνητο αυτοκίνητο της κατηγορίας Rally4 κοστίζει καινούργιο -με το κλειδί στο χέρι- περί τις 85.000 ευρώ. Το αμέσως επόμενης κατηγορίας αυτοκίνητο, ένα τετρακίνητο Rally3 (παρουσιάστηκαν για να γεφυρώσουν το χάσμα απόδοσης μεταξύ των Rally4 και Rally2), έχει κόστος 100.000 ευρώ, ενώ ένα Rally2 αγγίζει τα 210.000 ευρώ. Αντιλαμβάνεστε ότι τα νούμερα αυτά είναι υψηλά έως απαγορευτικά για να τα έχει κάποιος στο γκαράζ του και να τα χρησιμοποιεί 6-7 φορές το χρόνο, στην καλύτερη περίπτωση. Υπολογίστε και το κόστος ανταλλακτικών και ελαστικών και έχετε μία εικόνα.

3. Ποιοι τα συντηρούν;

Είτε οι μηχανικοί των επίσημων ιδιωτικών ομάδων είτε μηχανικοί με εμπειρία στα αγωνιστικά πεπραγμένα πλαισιωμένοι από γνώστες του αγωνιστικού μοντέλου είτε από τεχνικό προσωπικό που «νοικιάζεις» για ένα αγώνα.

4. Συμφέρει να τα αγοράσεις ή να τα νοικιάσεις;

Αν ρίξουμε μια ματιά στα παραπάνω νούμερα, εύκολα καταλαβαίνουμε ότι συμφέρει να τα νοικιάσεις. Και αυτό είναι καλό επειδή «παίρνεις» μαζί και ένα σωρό υπηρεσίες από την ομάδα που θα το νοικιάσεις. Τεχνική εξυπηρέτηση, φροντίδα του αυτοκινήτου γιατί είναι περιουσιακό της στοιχείο, διάφορα facilities, coordinating, τον άνθρωπο που θα ασχοληθεί με την χαρτούρα και τα διαδικαστικά της συμμετοχής που πλέον είναι πάρα πολλά…

Το κόστος ενοικίασης; Εξαρτάται από τα αγωνιστικά χιλιόμετρα. Με αυτά νοικιάζεις ένα αυτοκίνητο. Χονδρικά και ανάλογα με την κατηγορία και την παλαιότητα του αυτοκινήτου, οι τιμές κυμαίνονται από 60 έως 120 ευρώ ανά αγωνιστικό χιλιόμετρο -εξαιρούνται ανταλλακτικά, λάστιχα, ασφάλεια, και κόστος συμμετοχής, εκτός αν συμφωνηθεί διαφορετικά και νοικιάσεις ένα αγωνιστικό με μία ενιαία τιμή που τα περιλαμβάνει όλα.

Πάντως, για να έχουμε μία εικόνα, για να συμμετάσχει ένα πλήρωμα στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις με ένα καινούργιο σχετικά αγωνιστικό της κατηγορίας Rally4, με όλο το πακέτο υπηρεσιών που προαναφέραμε, θα χρειαστεί περί τις 35.000 ευρώ.

5. Ο παράγοντας άνθρωπος

Ας συμφωνήσουμε ότι κάποιος, είτε επειδή έχει την οικονομική άνεση είτε επειδή βρίσκει τα χρήματα από χορηγούς, επιλέγει ένα αυτοκίνητο και δηλώνει συμμετοχή. Τελειώσαμε; Όχι… Τώρα αρχίζουμε… Γιατί δεν φτάνει να έχεις ένα καλό, αξιόμαχο και αξιόπιστο αυτοκίνητο σε Ακροπολικές συνθήκες. Χρειάζεται να έχει και το πλήρωμα προετοιμασία. Γιατί για να πάρεις μέρος και να ολοκληρώσεις ένα Ακρόπολις χρειάζεται ψυχικό σθένος, γυμναστική, διατροφή και πνευματική προετοιμασία.

Και αυτό για μία ερασιτεχνική συμμετοχή δεν είναι εύκολο. Με τις κοινωνικές, επαγγελματικές και οικογενειακές υποχρεώσεις του καθενός, δεν είναι εύκολο να κλέψεις έναν μήνα για προετοιμασία. Χρειάζεται λοιπόν όλη την χρονιά να κάνεις συντήρηση δυνάμεων, να μπαίνεις σταδιακά στην νοοτροπία του αγωνιζομένου για ένα αγώνα με πολλά χιλιόμετρα και να στοχεύεις στην άρτια σωματική και πνευματική λειτουργία. Δεν είναι λίγοι οι συνδυασμοί, που κατά καιρούς «νικήθηκαν» από την εξάντληση και όχι από τις επιδόσεις αντίπαλων συνδυασμών…

Συμπέρασμα

Γνωρίζοντας τα παραπάνω, δεν μπορεί παρά να σταθούμε με θαυμασμό και χειροκρότημα, ξεχωριστά, δίπλα σε κάθε μία Ελληνική συμμετοχή. Μάλιστα, το ευχάριστο είναι ότι πλέον, βλέποντας τους να περνούν είτε από την ανηφόρα- στήθωμα της Ε.Δ. Δάφνη είτε στα «πλακωμένα» στα τελειώματα της Ε.Δ. Πύργος, θαύμαζες ότι όλοι «πάταγαν γκάζι». Συμμετείχαν. Προσπαθούσαν. Στο μέτρο του δυνατού ο καθένας. Και για αυτό αξίζουν σε όλους συγχαρητήρια. Από τους Αθανασούλα-Ζακχαίο (Hyundai i20N Rally2) που τερμάτισαν πρώτοι Έλληνες, μέχρι τους Κανελλόπουλο-Κοφινά (Peugeot 208 Rally4) που ολοκλήρωσαν τον αγώνα στην τελευταία θέση.

Μπράβο σε όλους!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Έγινε της Κορέας
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Η Hyundai τα πήρε όλα!
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Η «τριπλέτα» της Hyundai έκανε πάρτι

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto