Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΑΓΩΝΕΣ

Αποκλειστικό: Ο Robert Kubica μιλάει για την πρόκληση των 24h Le Mans!

  • Συνέντευξη στον Πάνο Σεϊτανίδη (instagram.com/SeitanF1

Αυτό το Σαββατοκύριακο όλα τα βλέμματα των φίλων του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι στραμμένα στο σιρκουί του Sarthe, για τις θρυλικές 24h Le Mans!

Έναν επικό αγώνα, μία δοκιμασία αντοχής για ανθρώπους και μηχανές, στην οποία θα λάβει μέρος η ελίτ των οδηγών αγώνων από κάθε άκρη του κόσμου. Ανάμεσά τους και ο Robert Kubica, με την πλούσια καριέρα στη Formula 1 που διακόπηκε βίαια μετά το ατύχημα στο Rally Ronde di Andora στις 6 Φεβρουαρίου του 2011.

Ο Ισπανός κατάφερε, παρά τους σημαντικούς περιορισμούς στην κινητικότητα και τη λειτουργικότητα του δεξιού του χεριού, να επιστρέψει στους αγώνες και να έχει μάλιστα αξιοσημείωτο… δεύτερο ημίχρονο στην καριέρα του. Το 2019 επέστρεψε στο grid της F1, έχει σταθερά ρόλο δοκιμαστή αλλά από φέτος, έχει ριχτεί και στην αρένα των αγώνων αντοχής. Με πλήρη εμπλοκή στο European Le Mans Series με την ORLEN Team WRT, στο πλαίσιο προετοιμασίας για τον 24ωρο αγώνα στο Μαν.

Ο Πάνος Σεϊτανίδης ταξίδεψε στη Monza όπου και συνάντησε τον 36χρονο Πολωνό. Αντικείμενο συζήτησης ήταν η Formula 1, το τεράστιο επίτευγμα επιστροφής στους αγώνες, η μεγάλη μάχη που έδωσε μετά το ατύχημα, σε μία συγκλονιστική συνέντευξη που θα διαβάσετε στο επόμενο τεύχος του CAR, που κυκλοφορεί μαζί με το Πρώτο Θέμα στις 5 Σεπτεμβρίου. Όμως ειπώθηκαν πολλά και για τις 24h Le Mans – ακολουθούν λοιπόν όσα είπε ο Kubica!

Πάνος Σεϊτανίδης: Αυτή είναι η πρώτη σου σεζόν στους αγώνες αντοχής και το ELMS. Πως βλέπεις τα πράγματα έως τώρα;
Robert Kubica: Νέες προκλήσεις, νέα κατηγορία, νέα πράγματα που καλείσαι να ανακαλύψεις. Η πρώτη μου σεζόν σε ένα θεσμό όπου πρέπει να μοιράζομαι το αυτοκίνητο με τους teammates μου. Όλα καινούρια λοιπόν κι όχι μόνο για μένα αλλά και για την ομάδα μου, που για πρώτη φορά εμπλέκεται σε αυτό το θεσμό. Φυσικά η ORLEN Team WRT έχει πολλή εμπειρία από αγώνες GT και άλλους αγώνες αντοχής αλλά και πάλι, στη κατηγορία LMP2 μιλάμε για ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο. Η σεζόν ξεκίνησε δυναμικά από πλευράς αποτελεσμάτων, δουλεύουμε όμως σκληρά, επιδιώκοντας να βελτιωνόμαστε συνεχώς.

Συναντήσαμε τον Kubica στο “Ναό της Ταχύτητας”

ΠΣ: Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας για αυτή την ομάδα, ώστε να κερδίζει “με το καλημέρα”;
RK: Αποδίδουμε πολύ καλά, ως σύνολο. Ακόμα κι όταν οι βασικοί μας ανταγωνιστές κάνουμε λάθη, εμείς συνήθως τα αποφεύγουμε. Παίρνουμε σωστές αποφάσεις. Αυτό είναι ένα σημαντικό στοιχείο, το να μη κάνεις λάθη. Ειδικά όταν οι διαφορές αν άμεσα στις ομάδες είναι τόσο μικρές. Κι έχουμε πολλές ομάδες με αξιόλογες συνθέσεις, με περισσότερη εμπειρία. Επίσης, η προετοιμασία μας. Και στο τέλος, όπως ισχύει πάντα, είναι η ομαδική προσπάθεια που κάνει τη διαφορά.

ΠΣ: Έχεις οδηγήσει σχεδόν τα πάντα. Ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των πρωτοτύπων της LMP2; Τι σε δυσκολεύει περισσότερο;
RK: Τα φετινά πρωτότυπα της LMP2 διαφέρουν πολύ σε σχέση με ότι έχω οδηγήσει στο παρελθόν. Μάλιστα είχα οδηγήσει αυτοκίνητο της κατηγορίας αυτής, πάλι εδώ στη Μόντσα, πριν από 5-6 χρόνια. Όμως από τότε έχουν αλλάξει πολλά. Οι φετινές αλλαγές κανονισμών επιβράδυναν σημαντικά τα αυτοκίνητα. Το ίδιο και τα ελαστικά της Goodyear που χρησιμοποιούνται φέτος και είναι επίσης σχεδιασμένα ώστε να μειωθούν οι ταχύτητες. Κάθε οδηγός, θέλει περισσότερη πρόσφυση, μεγαλύτερη ισχύ. Εδώ συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο, έχουμε μειωμένη πρόσφυση και ιπποδύναμη σε σχέση με τις προηγούμενες σεζόν. Αναπόφευκτα, αυτό αλλάζει και τον τρόπο οδήγησης των LMP2. Όμως ανεξαρτήτως κατηγορίας, το να οδηγείς ένα αγωνιστικό στο όριο του είναι δύσκολο. Ότι όχημα κι αν είναι. Είτε μιλάμε για go-kart, αυτοκίνητο ράλι, μονοθέσιο F1 ή της LMP2. Το να το οδηγείς στα όριά του και να παίρνεις τα μέγιστα από αυτό, είναι πάντα μία μεγάλη πρόκληση. Όμως έχοντας γαλουχηθεί ως οδηγός αγώνων sprint, συναντώ πολλές διαφοροποιήσεις. Όχι από πλευράς οδήγησης, όταν είσαι μέσα στο κόκπιτ αλλά εκτός αυτοκινήτου. Εκεί είναι που όλα διαφέρουν σε σχέση με ότι έχω συνηθίσει. Αυτή είναι η διαφορά. Δεν θα την έλεγα δυσκολία αλλά διαφορά στον τρόπο δουλειάς.

ΠΣ: Όλα αυτά, υποθέτω αφορούν σταθερή πλέον εμπλοκή στις 24h Le Mans…
RK: Σίγουρα, οι 24h Le Mans είναι “Ο ΑΓΩΝΑΣ”. Είναι ένα ξεχωριστό μέρος. Μιλάμε για τον σπουδαιότερο 24ωρο αγώνα στον κόσμο. Ο πιο δύσκολος, ο πιο απαιτητικός, ο πιο ξεχωριστός, όλα σε αυτόν είναι σε υπερθετικό βαθμό. Η χάραξη της αγωνιστικής διαδρομής, η όλη ατμόσφαιρα, είναι ένας αγώνας με ένδοξη ιστορία. Χαίρομαι για τη συμμετοχή μου εκεί – άλλωστε το ELMS ήταν ένα είδος προετοιμασίας κι ας είναι μεγαλύτερος σε διάρκεια ο αγώνας. Βέβαια στο ELMS οι αγώνες να είναι σχετικά σύντομοι για τα δεδομένα των αγώνων αντοχής, στον 24ωρο του Μαν όλα είναι 10 φορές πιο δύσκολα. Εύλογα, όπως κάθε φορά που έρχεται η ώρα να λάβεις για πρώτη φορά μέρος σε ένα τόσο σημαντικό event, είμαι σίγουρος πως θα υπάρξουν εκπλήξεις. Αυτό που έχει σημασία, είναι αυτές να μη σε αιφνιδιάσουν ή αν το κάνουν, να πληρώσεις το μικρότερο δυνατό τίμημα. Νομίζω πως αυτή θα είναι η σωστή προσέγγιση, ως πρωτοεμφανιζόμενος σε αυτό τον αγώνα. Τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο.


Το πρωτότυπο #41 της Team WRT με τους Kubica/Deletraz/Ye θα εκκινήσει τις 24h Le Mans από την έβδομη θέση του grid και δεύτερη για την κατηγορία LMP2.

Διαβάστε επίσης:
Ο Kimi Raikkonen μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto (vids)
Mikaela Ahlin-Kottulinsky: Η οδηγός της Extreme E μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto (+video)
Ο νικητής του Ράλι Ντακάρ, Kevin Benavides, μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto