Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

Αυτή είναι η νέα Lotus E21!

Ελλάδα 1:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Αυτή είναι η νέα Lotus E21!

ΑΓΩΝΕΣ

Αυτή είναι η νέα Lotus E21!

ΑΓΩΝΕΣ

Η βρετανική ομάδα είναι η πρώτη από τις έντεκα που συμμετέχουν στη Formula 1 το 2013, που αποκαλύπτει το νέο της μονοθέσιο. Η παρουσίαση της Lotus E21 έγινε στην έδρα της ομάδας στο Ένστον και μεταδόθηκαν διαδικτυακά από το NewsAuto! Η ομάδα που ανήκει στο επενδυτικό fund Genii Capital πανηγύρισε πέρυσι στο Άμπου Ντάμπι την πρώτη της νίκη από την Ιαπωνία το 2008. Τότε ο Αλόνσο με τα χρώματα της Renault είχε δώσει δυο νίκες (Σιγκαπούρη και Ιαπωνία) στην γαλλική ομάδα που προήρθε από την εξαγορά της Benetton. Σήμερα η Renault παραμένει στη F1 ως προμηθευτής κινητήρων που χρησιμοποιούνται τόσο από τη Lotus όσο και από τις Red Bull, Williams και Caterham.

Advertisement
Advertisement

Η Lotus E21 όπως είναι ο κωδικός του νέου μονοθεσίου της Βρετανικής ομάδας θα χρησιμοποιεί φέτος κινητήρες Renault, ελαστικά Pirelli ενώ για λογαριασμό της θα οδηγούν όπως και πέρυσι οι Κίμι Ράικονεν και Ρομέν Γκροζάν.

«Προφανώς δεν έχω οδηγήσει ακόμα την E21 άρα είναι δύσκολο να πω τι είναι εφικτό και τι ανέφικτο ενόψει της σεζόν που έρχεται. Ξέρουμε πως πέρυσι είχαμε ένα καλό μονοθέσιο αλλά όλοι δουλεύουν σκληρά ώστε να έχουμε το καλύτερο δυνατό πακέτο. Θα συνεργαστώ με την ομάδα ώστε να βοηθήσω να έχουμε το καλύτερο δυνατό μονοθέσιο και στη Μελβούρνη θα έχουμε τα πρώτα αποτελέσματα. Θα είναι μία μεγάλη σε διάρκεια σεζόν από εκεί και πέρα. Το 2012 κάναμε καλό ξεκίνημα, ας δούμε τι μπορούμε να πετύχουμε το 2013», δήλωσε ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2007.

Όσο για τον νεαρό και επιρρεπή όπως αποδείχθηκε στα λάθη team mate του, Ρομέν Γκροζάν, στόχος είναι ουσιαστικά να… αποφύγει τα περυσινά παθήματα: «Είναι ξεκάθαρο πως θέλω να κερδίσω πολλούς βαθμούς για την ομάδα – αυτό το γνωρίζουν όλοι. Θα ήταν όμως λάθος εκ μέρους μου να πω ότι θέλω να καταλάβω μία συγκεκριμένη θέση στη τελική βαθμολογία του πρωταθλήματος. Θέλω να βγω όσο το δυνατόν περισσότερες φορές από το μονοθέσιο, γνωρίζοντας πως έχω κάνει καλή δουλειά.  Γνωρίζοντας πως έχω κάνει το καλύτερο δυνατό, νιώθοντας περήφανος για τον αγώνα μου. Ελπίζω να νιώθω έτσι όσο το δυνατόν περισσότερες φορές φέτος».
[nggallery id=1634]
Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Τζέιμς Άλισον – κάποιες φήμες τον ήθελαν να φλερτάρει με τη McLaren – μιλώντας για το νέο δημιούργημα της ομάδας τόνισε μεταξύ άλλων: «Παρότι εξωτερικά μπορεί να θυμίζει κάπως την Ε 20 στην πραγματικότητα έχουν γίνει πάρα πολλές αλλαγές. Θα είναι ένα πολύ ενδιαφέρον μονοθέσιο. Οι κανονισμοί του 2013 είναι σχεδόν ίδιοι μ’ αυτούς του 2012 οπότε χρησιμοποιήσαμε όλα τα πλεονεκτήματα του περσινού μονοθεσίου. Όμως όπως ξέρετε ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες που μπορεί να κάνουν τη διαφορά στην απόδοση. Παρότι δουλεύουμε το ίδιο κόνσεπτ τόσα χρόνια υπάρχουν πολλές διαφορετικές νέες ιδέες και προσεγγίσεις».

Advertisement
Advertisement

O πολύπειρος Βρετανός μηχανικός δε δίστασε να παραδεχτεί πως κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης η Lotus θα συνεχίσει να δουλεύει εντατικά πάνω στο σύστημα παθητικού DRS με στόχο να το χρησιμοποιήσει στους αγώνες φέτος. Πρόκειται για διάταξη που οδηγεί σε στολάρισμα της πίσω αεροτομής από μια ταχύτητα και πάνω. Δεν μπορεί να έχει σημαντική επίδραση σε πίστα με γρήγορες καμπές όπως το Σίλβερστον αλλά μπορεί να αποδειχτεί πολύτιμο σε πίστες όπως η Σεπάνγκ, η Σαγκάη και η Μόντσα. Ο Άλλισον τόνισε σχετικά: «Δεν πρόκειται για την ασημί σφαίρα που θα μεταμορφώσει το μονοθέσιο απλά για μια διάταξη που μπορεί να βοηθήσει στην απόδοση».

H Lotus F1 κατάφερε πέρυσι να πάρει την 4η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών ενώ ο Κίμι Ράικονεν παρέμεινε στο κυνήγι του τίτλου στο μεγαλύτερο διάστημα του πρωταθλήματος και τελικά τερμάτισε 3ος στη βαθμολογία. Επιτεύγματα που κάνουν τον επικεφαλής της, Ερίκ Μπουγιέ, να αισιοδοξεί για το 2013!

«Νομίζω πως δικαιούμαστε να πούμε πως μπορούμε να πετύχουμε σπουδαία πράγματα με την E21. Το άλμα σε απόδοση που πετύχαμε από το 2011 στο 2012, έδειξε τις ικανότητες μας. Αν προσθέσετε τη σταθερότητα στο οδηγικό δίδυμο αλλά και τις δυνατότητες του, νομίζω πως έχουμε ένα εκρηκτικό μείγμα ενόψει της νέας σεζόν. Το φιλόδοξο σχέδιο μας να εξελιχθούμε σε μία από τις μεγαλύτερες ομάδες της Formula 1 αποκτά σάρκα και οστά και τώρα πρέπει να εδραιωθούμε με καλά αποτελέσματα και σταθερή παρουσία στο βάθρο», τόνισε ο Γάλλος.

Advertisement

Οι παρουσιάσεις νέων μονοθεσίων θα συνεχιστούν τις επόμενες μέρες και θα κορυφωθούν ως τις 5/2 που ξεκινούν οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης στη Χερέθ της Ισπανίας.
[nggallery id=1636]
Επιμέλεια: Τάκης Πουρναράκης / Πάνος Σεϊτανίδης (twitter.com/SeitanF1)