Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

VW Polo: TSI κινητήρες που συνδυάζουν επιδόσεις και οικονομία

Ελλάδα 1:17
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

VW Polo: TSI κινητήρες που συνδυάζουν επιδόσεις και οικονομία

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

VW Polo: TSI κινητήρες που συνδυάζουν επιδόσεις και οικονομία

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Το Volkswagen Polo είναι ένα μοντέλο που κουβαλάει πλούσια κληρονομιά έχοντας περισσότερες από 14 εκατομμύρια πωλήσεις στις προηγούμενες πέντε γενιές του.

Advertisement
Advertisement

Και η έκτη γενιά συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο, με μεγάλο της ατού τα κινητήρια σύνολα που ειδικά σε ότι αφορά στους βενζινοκινητήρες, καλύπτουν κάθε ανάγκη και κάθε επιπλέον απαίτηση.

Και μετά τη βασική επιλογή του 1000άρη MPI των 80 PS, έχουμε τέσσερις επιλογές TSI κινητήρων:
1.0 TSI, 70 kW / 95 PS, 3- κύλινδρος, κιβώτιο 5 ταχυτήτων / DSG 7 ταχυτήτων
1.0 TSI, 85 kW / 115 PS, 3- κύλινδρος, κιβώτιο 6 ταχυτήτων / DSG 7 ταχυτήτων
1.5 TSI ACT, 110 kW / 150 PS, 4- κύλινδρος, κιβώτιο DSG 7 ταχυτήτων
2.0 TSI, 147 kW / 200 PS, 4- κύλινδρος, κιβώτιο 6 ταχυτήτων / DSG 7 ταχυτήτων

Οι κινητήρες βενζίνης TSI συνδυάζουν εντυπωσιακές επιδόσεις με οικονομία και διαθέτουν μεγάλες ροπές ήδη από τις χαμηλές στροφές. Ο συνδυασμός χαμηλού κυβισμού με υπερσυμπιεστή και με άμεσο ψεκασμό καυσίμου έχει ως αποτέλεσμα οι κινητήρες αυτοί να είναι πολύ δυνατοί. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην τεχνολογία downsizing που επιτρέπει σε κινητήρες χαμηλού κυβισμού να έχουν υψηλές επιδόσεις.  Ας δούμε όμως αναλυτικά κάθε μονάδα, τόσο σε ότι αφορά σε επιδόσεις όσο και οικονομία:

Advertisement
Advertisement

Κινητήρας 1.0 MPI με 55 kW / 75 PS
Ο τρικύλινδρος κινητήρας φτάνει τη μέγιστη ισχύ του στις 6.200 στροφές και τη μέγιστη ροπή του των 95 Nm ανάμεσα στις 3.000 και τις 4.300 στροφές. Με αυτόν τον κινητήρα το Polo επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 170 χλμ/ω και επιταχύνει μέχρι τα 100 χλμ/ω σε 14,9 δευτερόλεπτα. Παρά την πρόσθετη ισχύ του, ο κινητήρας των 75 PS, που έρχεται με κιβώτιο 5 ταχυτήτων, είναι ικανοποιητικά οικονομικός με μέση κατανάλωση 4,7 λίτρα ανά 100 χλμ (που αντιστοιχούν σε 108 g/km CO2).

Κινητήρας 1.0 TSI με 70 kW / 95 PS
Ο μικρότερος TSI για το νέο Polo παράγει 70 kW / 95 PS (στις 5.500 στροφές). Ο κινητήρας τούρμπο, είναι ταυτόχρονα εύστροφος και αποδοτικός. Ο τρικύλινδρος κινητήρας με ροπή ως 175 Nm (από τις 2.000 μέχρι τις 3.500 στροφές) επιταχύνει το Polo μέχρι τα 100 χλμ/ω σε μόνο 10,8 δευτερόλεπτα. Με τελική ταχύτητα 187 χλμ/ω φτάνει τα επίπεδα του πρώτου Golf GTI. Αυτά τα νούμερα ισχύουν τόσο για το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων όσο και για το προαιρετικό DSG 7 ταχυτήτων. Η μεγάλη ευελιξία συνδυάζεται με χαμηλή συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου 4,5 ως 4,4 λίτρα ανά 100 χλμ (που αντιστοιχούν σε 103 μέχρι 101 g/km CO2). Η έκδοση των 95 PS με DSG 7 ταχυτήτων έχει κατανάλωση καυσίμου 4,7 ως 4,6 λίτρα ανά 100 χλμ και εκπέμπει 107 ως 105 g/km CO2.

Advertisement

Κινητήρας  1.0 TSI με 85 kW / 115 PS
Ο πιο ισχυρός τρικύλινδρος 1.0 TSI για το Polo είναι η εκδοχή των 85 kW / 115 PS. Θα κυκλοφορήσει με κιβώτιο 6 ταχυτήτων ως στάνταρ και προαιρετικά με DSG 7 ταχυτήτων. Ο τούρμπο κινητήρας άμεσου ψεκασμού αναπτύσσει τη μέγιστη ισχύ του στις 5.500 στροφές. Ο ζωηρός κινητήρας με τις τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο φτάνει τη μέγιστη ροπή των 200 Nm από τις 2.000 ως τις 3.500 στροφές. Όπως όλοι οι κινητήρες της σειράς ΕΑ211 καταναλώνει σούπερ αμόλυβδη βενζίνη (95 RON). Ο TSI των 115 PS διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και προαιρετικά με DSG 7 ταχυτήτων.

Κινητήρας 1.5 TSI ACT με 110 kW / 150 PS
Ο 1.5 TSI ACT με Ενεργητική Διαχείριση Κυλίνδρων είναι ένας κινητήρας υψηλής τεχνολογίας. Είναι μια περαιτέρω εξέλιξη του 1.4 TSI με ACT που έκανε το ντεμπούτο του στην προηγούμενη έκδοση. Ανάλογα με τις συνθήκες λειτουργίας, η Ενεργητική Διαχείριση Κυλίνδρων του 1.5 TSI ACT μπορεί προσωρινά να απενεργοποιήσει δύο κυλίνδρους, μειώνοντας σημαντικά την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Ο τετρακύλινδρος τούρμπο βενζινοκινητήρας είναι εξαιρετικά εύστροφος και εξευγενισμένος. Αναπτύσσει τη μέγιστη ροπή του των 250 Nm ανάμεσα στις πολύ χαμηλές 1.500 στροφές και τις 3.500 στροφές. Η μέγιστη ισχύς των 110 kW / 150 PS παράγεται ανάμεσα στις 5.000 και τις 6.000 στροφές. Όπως όλοι οι ΕΑ211. Ο κινητήρας αυτός με εκτόπισμα 1.495 κ.ε. έχει σχέση συμπίεσης 10,5:1. Ο 1.5 TSI ACT είναι σημαντικά πιο εξευγενισμένος από τον 1.4 με ACT. Για παράδειγμα, η εσωτερική τριβή έχει μειωθεί χάρη σε μια πλήρως μεταβλητή, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη αντλία λαδιού και την επίστρωση με πολυμερές του κεντρικού εδράνου του πρώτου στροφαλοφόρου. Επιπλέον, ο νέος τούρμπο κινητήρας χαρακτηρίζεται από υψηλότερες πιέσεις ψεκασμού από 200 ως 350 bar. Άλλες τελειοποιήσεις αποτελούν η ακόμη πιο αποτελεσματική μονάδα έμμεσης ενδιάμεσης ψύξης με βελτιωμένη απόδοση. Θερμοευαίσθητα εξαρτήματα όπως η βαλβίδα επιταχυντή είναι τοποθετημένα κάτω από τον ενδιάμεσο ψύκτη για βέλτιστη απόδοση. Επίσης, ο νέος κινητήρας διαθέτει ένα εντελώς καινοτόμο σύστημα θερμικής διαχείρισης με μια μονάδα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενης ψύξης. Χαρακτηριστικά: χιτώνια κυλίνδρου επικαλυμμένα με πολυμερές, ψύξη πτερυγίων ανάμεσα στους κυλίνδρους και ψύξη εφαπτόμενης ροής στην κυλινδροκεφαλή.

Advertisement

Κινητήρας 2.0 TSI με 147 kW / 200 PS
Το νέο Polo GTI με 147 kW / 200 PS είναι εφοδιάζεται με κινητήρα 2.0 TSI που προσφέρει 15 kW / 20 PS μεγαλύτερη ισχύ από τον 1.8 TSI που αντικαθιστά. Όπως το Golf GTI, το νέο Polo GTI αντιπροσωπεύεται για πρώτη φορά στην κατηγορία των 2-λιτρων τούρμπο. Ο κινητήρας των 1.984 κ.ε. έχει σχέση συμπίεσης 11,65:1. Ο GTI παράγει τη μέγιστη ισχύ του ανάμεσα στις 4.400 και τις 6.000 στροφές. Ο κινητήρας ΕΑ888 τρίτης γενιάς μεταφέρει τη μέγιστη ροπή του των 320 Nm στον μπροστινό άξονα από ένα χαμηλό 1.500 στροφών.