Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Το πλήρες από κάθε άποψη VW Touareg

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)

Στη κορυφή της γκάμας της Volkswagen βρίσκεται το Touareg, που ειδικά στη νέα του γενιά, αποτελεί ένα «high-tech» μοντέλο, με πολύπλευρες αρετές!

Σε αυτή, την τρίτη του γενιά, γερμανική μάρκας διαφοροποίησε το σχεδιαστικό του DNA και το εμπλούτισε με ακόμα περισσότερη τεχνολογία. Εξοπλισμένο με τα νέας γενιάς συστήματα συνδεσιμότητας και με συνδυασμό πρωτοποριακών συστημάτων υποβοήθησης, άνεσης, φωτισμού και infotainment, το SUV της γερμανικής μάρκας δείχνει το δρόμο προς το μέλλον, φροντίζοντας ταυτόχρονα να προσδίδει στην κατηγορία του και μία πρωτόγνωρη νότα δυναμισμού.

Άνετο και δυναμικό, το νέο Touareg αποτελεί παράλληλα και το πλέον προηγμένο τεχνολογικά μοντέλο της Volkswagen της εποχής. Με αυτό η γερμανική μάρκα στοχεύει στο να ενθουσιάσει τους οδηγούς μοντέλων της premium κατηγορίας, τους λάτρεις της τεχνολογίας και του design, αλλά και να διευρύνει ακόμα περισσότερο το αγοραστικό του κοινό.

Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της Volkswagen που εφοδιάστηκε με το «Innovision Cockpit». Ένα πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12 ιντσών, που συνδυάζεται με το κορυφαίο σύστημα infotainment Discover Premium (με οθόνη 15 ιντσών). Έτσι το Touareg προσφέρει όλες τις λειτουργίες πληροφόρησης, επικοινωνίας και χειρισμών, με τρόπο ώστε να καταργούν ουσιαστικά τα συμβατικά πλήκτρα και τους διακόπτες. Με το Innovision Cockpit ο οδηγός του νέου πολυτελούς SUV, ελέγχει και χειρίζεται τα πάντα διαισθητικά, σχεδόν «με τη σκέψη», έχοντας ταυτόχρονα και απεριόριστες δυνατότητες εξατομίκευσης.

Σε ότι αφορά στα συστήματα υποβοήθησης, κρατήματος και άνεσης. Η υπέρ-πλήρης φαρέτρα του Touareg περιλαμβάνει συστήματα όπως: το «Night Vision» (αναγνωρίζει με τη βοήθεια θερμικής κάμερας, ανθρώπους ή ζώα στο σκοτάδι), το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας «Roadwork Lane Assist» (ημιαυτόματος έλεγχος του τιμονιού και διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας με ταυτόχρονη επιτάχυνση ή επιβράδυνση μέχρι τα 60 km/h), το σύστημα υποβοήθησης ελέγχου εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας ‘Front Cross Traffic Assist’ (αναγνωρίζει οχήματα που διασταυρώνονται με την πορεία του οχήματός σας), το ενεργό σύστημα τετραδιεύθυνσης (κάνει το χειρισμό του Touareg να μοιάζει με ενός μικρομεσαίου μοντέλου), τις νέες αντιστρεπτικές ράβδους με ηλεκτρομηχανικό έλεγχο, τους νέου τύπου προβολείς IQ.Light – LED matrix (με ενεργό έλεγχο, εναλλαγή μεγάλης-μεσαίας σκάλας με τη βοήθεια κάμερας), καθώς και την οθόνη «Head-up Display» με προβολή των πληροφοριών οδήγησης στο παρμπρίζ. Ο οδηγός του νέου Touareg χρησιμοποιεί και απολαμβάνει τα παραπάνω συστήματα ως ένα ενιαίο σύνολο εμπειριών. Όλα τα παραπάνω συστήματα επικοινωνούν και μεταξύ τους και με μία κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου που φροντίζει ώστε να λειτουργούν στο παρασκήνιο, χωρίς να το αντιλαμβάνεται ο οδηγός, εξασφαλίζοντας έτσι το μεγαλύτερο βαθμό ασφαλείας στο ταξίδι.

Επίσης, η Volkswagen εξέλιξε για ένα από τα πλέον προηγμένα συστήματα φωτισμού στον κόσμο: το ‘IQ.Light – LED matrix’. Το εντυπωσιακότερο χαρακτηριστικό αυτής της τεχνολογίας είναι ο διαδραστικός έλεγχος της λειτουργίας των φώτων που καθιστά ευκολότερη και ασφαλέστερη τη νυχτερινή οδήγηση.

Το Touareg πατάει στην MLB (modular longitudinal matrix) πλατφόρμα του VW Group. Πρόκειται για μία πλατφόρμα/πάτωμα πάνω όπου βασίζονται τα μοντέλα με διαμήκη τοποθέτηση κινητήρα και κιβωτίου, από τα μεσαία μοντέλα και πάνω. Σε αντίθεση με το προηγούμενο, το μοντέλο της 3ης γενιάς είναι εμφανώς φαρδύτερο και μακρύτερο, όντας όμως χαμηλότερο. Οι διαστάσεις του είναι: 4,878m μήκος (+77mm), 1,984m πλάτος (+44mm), και 1,702m ύψος (-7mm). Η αύξηση του πλάτους και του μήκους, σε συνδυασμό και με την ελαφρά μείωση του ύψους, είχαν σαν αποτέλεσμα την αισθητή τόνωση του δυναμισμού στις αναλογίες του αμαξώματος.

Περνώντας και στο εσωτερικό, οι ψηφιακές οθόνες έχουν λοιπόν αντικαταστήσει παντού τα συμβατικά πλήκτρα και όργανα. Και πέραν των τεχνολογιών του Innovision Cockpit με την κρυστάλλινη επιφάνειά του, οι κομψές λεπτομέρειες ξύλου (γνήσιο φυσικό ξύλο), το χειροποίητο δέρμα, το αλουμίνιο και τις λεπτομέρειες χρωμίου, δίνουν στο αυτοκίνητο εμφάνιση και αίσθηση που αναδεικνύει το κορυφαίο επίπεδο ποιότητας κατασκευής του. Επίσης Τα προαιρετικά ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, μπορούν προαιρετικά να εφοδιαστούν και με λειτουργία μασάζ, επιλογή που ενσωματώνεται για πρώτη φορά σε μοντέλο Touareg.

Επίσης, o χαρακτηρισμός του εν λόγω μοντέλου ως «όχημα μεγάλων αποστάσεων» επιβεβαιώνεται πλήρως χάρη στο σύστημα καθισμάτων του. Για να διασφαλιστεί ότι πέντε άτομα μαζί με τις αποσκευές τους, θα έχουν στη διάθεσή τους τον απαιτούμενο χώρο για τις αποσκευές τους, είτε για ένα μεγάλο ταξίδι ή απλά για μία διαδρομή μέχρι το αεροδρόμιο, ο χώρος αποσκευτών του αυτοκινήτου έχει συνολική χωρητικότητα που φτάνει τα 810 λίτρα (113 λίτρα περισσότερα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο).

Ας δούμε όμως τι κρύβει το Touareg κάτω από το καπό. Σε ότι αφορά στη βενζίνη, στη χώρα μας εφοδιάζεται με V6 3λιτρο TSI κινητήρα απόδοσης 340 PS, με ροπή της τάξης των 450 Nm. Εφοδιάζεται με σύστημα τετρακίνησης 4MOTION και συνεργάζεται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Σε ότι αφορά στο πετρέλαιο, υπάρχουν τρεις διαθέσιμες επιλογές. Αρχικά ο επίσης 3λιτρος V6 που διατίθεται σε δύο επίπεδα ισχύος. Συγκεκριμένα στα 231 και 286 άλογα, με 500 και 600 Nm ροπής αντίστοιχα. Όσο για την κορυφαία επιλογή, αυτή του Turbo Diesel V8 χωρητικότητας 4 λίτρων, προσφέρει 422 PS! Και οι τρεις disel επιλογές έχουν ως στάνταρ το 4MOTION.

Το σύστημα τετρακίνησης συνοδεύεται από ένα αυτόματο 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων (με λειτουργία αλλαγών ‘shift by wire’ και οπτική ένδειξη της επιλεγμένης σχέσης στον πίνακα οργάνων), και αυτό στο βασικό εξοπλισμό, το οποίο μπορεί να διαχειριστεί ροπή μέχρι 1000Nm. Το μοίρασμα της ροπής ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα αναλαμβάνει ένα κεντρικό διαφορικό με χαρακτηριστικά ασύμμετρης κατανομής. Έως και 70% της διαθέσιμης ροπής μπορεί να μεταφερθεί στους εμπρός τροχούς, ενώ για τους πίσω το ποσοστό αυτό μπορεί να φτάσει έως και το 80%.

Παράλληλα, το γερμανικό SUV διαθέτει ενεργό σύστημα ελέγχου 4MOTION Active Control με δυνατότητα επιλογής προγραμμάτων κίνησης. Το σύστημα λειτουργεί μέσω επιλογέα που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Ο οδηγός το χρησιμοποιεί για να επιλέξει από τέσσερα προγράμματα κίνησης, με τη βοήθεια αναδυόμενων μενού. Γυρίζοντας προς τα αριστερά εμφανίζονται τα προφίλ οδήγησης σε κανονικές συνθήκες δρόμου, ενώ η περιστροφή προς τα δεξιά εμφανίζει τα προφίλ για κίνηση εκτός δρόμου. Το σύστημα ενεργού ελέγχου 4MOTION προσαρμόζει σε δευτερόλεπτα όλα τα συστήματα υποβοήθησης ανάλογα με την αντίστοιχη οδηγική κατάσταση.

Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης και η επιλογή προγράμματος οδήγησης.  Σε αυτή την περίπτωση ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει – ανάλογα με τον βασικό ή προαιρετικό εξοπλισμό που διαθέτει το αυτοκίνητο – τις παραμέτρους λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου, τον αυτόματο κλιματισμό, την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, τα διάφορα συστήματα υποβοήθησης, την αερανάρτηση, το Adaptive Cruise Control (ACC), καθώς και την απόκριση του γκαζιού.

Αν πάλι η επιλογή του επόμενου αυτοκινήτου σας βασίζεται στις δυνατότητες ρυμούλκησης (όπως ισχύει για το 60% των ιδιοκτητών Touareg στη Γερμανία και το 40% στην Ευρώπη) το νέο Touareg έχει σχεδιαστεί με δυνατότητα έλξης τρέιλερ με βάρος που μπορεί να φτάσει μέχρι και τους 3,5 τόνους!


Δημοφιλή στο Protothema.gr