ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Πρώτη επαφή με το νέο Toyota Yaris

Ελλάδα 7:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πρώτη επαφή με το νέο Toyota Yaris

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Πρώτη επαφή με το νέο Toyota Yaris

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Βρεθήκαμε στο Άμστερνταμ προκειμένου να γνωρίσουμε από κοντά την τέταρτη γενιά του Toyota Yaris το οποίο φαίνεται να συνυπογράφει τις περιβαλλοντικές ευαισθησίες, την ασφάλεια αλλά και την ευκολία χρήσης στην πόλη.

Advertisement
Advertisement

 

Στο πλέον κατάλληλο περιβάλλον λοιπόν, στην πρωτεύουσα της Ολλανδίας, στην οποία το 1 στα 5 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ανήκουν στην κατηγορία Β η Toyota αποφάσισε να αποκαλύψει στους δημοσιογράφους το νέο Yaris. Ναι, αυτό με την τεράστια εμπορική απήχηση στα περισσότερα μέρη του πλανήτη (περισσότερα από 4 εκατομμύρια έχουν πουληθεί μόνο στην Ευρώπη). Αν το Yaris ήταν πολιτικός, η επιτυχία σε κάθε εκλογική αναμέτρηση θα ήταν εξασφαλισμένη. Το δημοφιλές σουπερμίνι έχει ένα ιδιαίτερο τρόπο να εισβάλλει στο υποσυνείδητο του (κυρίως νεανικού) κοινού. Το βλέπεις εξωτερικά και μονολογείς πως επιτέλους αυτό το άχρωμο μέχρι πρότινος ιαπωνικό υπερμίνι σχεδιαστικά σε αυτή εδώ τη γενιά απέκτησε χαρακτήρα. Ο δυναμισμός των γραμμών υπαγορεύεται εκτός από το χαμηλότερο κέντρο βάρος, από τα τραβηγμένα εμπρός φωτιστικά, το καπό με τις νευρώσεις, το ρύγχος αλά Corolla, αλλά και το πίσω τμήμα που θυμίζει έντονα CH-R.

Advertisement
Advertisement

Στα πιο ουσιαστικά, φυσικά ανακαλύπτεις ένα εκ των μικρότερων αυτοκινήτων σε διαστάσεις στην κατηγορία. Σύμφωνα με την Toyota, δεν έχει νόημα να ξεχειλώνεις εξωτερικά ένα supermini που θα κινείται επί τω πλείστων στην πόλη, εκεί όπου θα χρειαστεί να ελίσσεται και να παρκάρει χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Κάπως έτσι το μήκος δεν ξεπερνά τα 3,940 μέτρα, μειωμένο κατά 5 mm συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά, το ύψος μειώθηκε κατά 40 mm (1,470), την ίδια ώρα μάλιστα που το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 50 mm φτάνοντας τα 2,560. Οι παραπάνω αριθμοί σηματοδοτούν ένα compact όχημα πόλης το οποίο θεωρητικά δεν θα κάνει μεγάλους χωροταξικούς συμβιβασμούς εντός της καμπίνας. Κάτι βέβαια που ελέγχεται στην πράξη, μιας και στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια και το κεφάλι των επιβατών δεν είναι αρκετός.

Το νέο Yaris χτίστηκε επάνω σε μια μικρότερη εκδοχή της πλατφόρμας TNGA (αυτή που χρησιμοποιεί η Toyota στα μεγαλύτερα μοντέλα της, Corolla και RAV4). Η νέα αρχιτεκτονική δομή λοιπόν αποκαλείται GA-B και σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα πρόκειται για την best in class σε επίπεδο ακαμψίας (είδαμε μέχρι και ενσωματωμένη μπάρα θόλων στο εμπρός τμήμα). Πέρα από το πλαίσιο, η ανάρτηση έχει επανασχεδιαστεί (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), προκειμένου το Yaris να βελτιωθεί τόσο στα δυναμικά χαρακτηριστικά όσο και στην προσφερόμενη άνεση, τομείς στους οποίους είχε μείνει πίσω από τον ανταγωνισμό η προηγούμενη γενιά.

Advertisement

Ανοίγοντας την πόρτα και εισβάλλοντας στο εσωτερικό, το σχεδιαστικό μοτίβο δείχνει προχωρημένο, παντρεμένο μάλιστα με το τελευταίας λέξης τεχνολογικό υπόβαθρο της Toyota (σύστημα ψυχαγωγίας, συνδεσιμότητα κτλ.). Είδηση βέβαια αποτελούν τα μαλακά υλικά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, η χαμηλότερη θέση οδήγησης σε σχέση με πριν, όπως επίσης και το γεγονός πως στο βασικό εξοπλισμό θα ανήκει η ομπρέλα με τα συστήματα ασφάλειας της εταιρίας (Toyota Safety Sense). Μια που το έφερε ο λόγος, στην παρουσίαση μας έδειξαν ακόμη και αερόσακο τοποθετημένο μεταξύ των εμπρός καθισμάτων, πατέντα της Toyota.

Advertisement

Η ιαπωνική εταιρία θεωρείται leader στο χώρο των υβριδικών αυτοκινήτων. Η τεχνογνωσία της διογκώνεται ολοένα στο συγκεκριμένο τομέα, δεν έριξε άλλωστε τυχαία το βάρος στο νέο κινητήριο 3κύλινδρο hybrid σύνολο των 1,5 λίτρων (αντικαθιστά το 4κύλινδρο) στην εκδήλωση του νέου Yaris στο Άμστερνταμ. Όπως αναμένει η ίδια, το ποσοστό του υβριδικού μοντέλου θα αυξηθεί στο 80% παρακαλώ από το 60% που είναι σήμερα, σε επίπεδο πωλήσεων. Την ενδιαφέρει τόσο η συγκεκριμένη τεχνολογία, που οι εξειδικευμένοι άνθρωποι της παρέλειψαν εσκεμμένα να αναφέρουν τις δυο βενζινοκίνητες εκδόσεις 1.0 και 1.5 λίτρων, οι οποίες θα πλαισιώσουν την έκδοση hybrid στη γκάμα κινητήρων του νέου μικρού της Toyota. Ο υβριδικός 1.500άρης βενζίνης λοιπόν, εκτός του ότι είναι ελαφρύτερος σε βάρος και καταλαμβάνει μικρότερο χώρο, παράλληλα, τα κινητά μέρη του απαιτούν λιγότερες τριβές. Ο νέος κινητήρας είναι 15% πιο ισχυρός από τον προηγούμενο (115 ίπποι) και 20% πιο οικονομικός από αυτόν, όπως επίσης εμφανίζει και 20% λιγότερες εκπομπές CO2. Στόχος των τεχνικών, ήταν το νέο μικρότερο και ελαφρύτερο υβριδικό σύστημα να προσφέρει στο αυτοκίνητο 80% μηδενικές εκπομπές στην κίνηση εντός πόλης και αντίστοιχα ηλεκτρική λειτουργία έως τα 120 km/h στον αυτοκινητόδρομο.

Το νέο Yaris αναμένεται να έρθει στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο του 2020, με παρακαταθήκη τι άλλο από την εμπορική επιτυχία των προκατόχων του. Μένει να δούμε εάν μπορεί να τα καταφέρει εκ νέου απέναντι σε έναν ομολογουμένως δυσκατάβλητο ανταγωνισμό.