Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Skoda Enyaq Coupe iV στην Ιταλία

Ελλάδα 13:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το Skoda Enyaq Coupe iV στην Ιταλία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Skoda Enyaq Coupe iV στην Ιταλία

ΔΟΚΙΜΕΣ

H Skoda διευρύνει την γκάμα του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της Enyaq iV, λανσάροντας και την έκδοση Coupé. Στην Ελλάδα στα τέλη Μαΐου.

Advertisement
Advertisement

Κοιτάζοντας τους αριθμούς γύρω από το Enyaq iV γίνεται άμεσα αντιληπτή η πετυχημένη εμπορικά πορεία του. Μέσα σε διάστημα μόλις 12 μηνών, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο του Τσέχου κατασκευαστή έχει ήδη δεχθεί πάνω από 115.000 παραγγελίες, εκ των οποίων οι 50.000 έχουν ήδη παραδοθεί.

Πλέον, η γκάμα του ηλεκτρικού SUV της Skoda εμπλουτίζεται με την εμφαξώς πιο σπορτίφ έκδοση Coupé, η οποία διατηρεί ουσιαστικά τις ίδιες εξωτερικές διαστάσεις με το Enyaq που γνωρίζουμε ήδη. Όπως είναι το πλάτος των 1.879 χλστ., αλλά και το μεταξόνιο των 2.765 χλστ., έχοντας πάντοτε ως βάση την μεταβλητή πλατφόρμα ΜΕB.

Το στοιχείο που το κάνει να διαφοροποιείται είναι ασφαλώς η σχεδίαση του αμαξώματος, κυρίως από την μεσαία κολώνα και πίσω. Κοιτώντας το από κοντά, το Enyaq Coupé iV πραγματικά είναι εντυπωσιακό. Ειδικά στο προφίλ, όπου το τελείωμα της οροφής «σβήνει» απαλά προς τα πίσω, το καθιστά αυτομάτως ως ένα από τα πιο ιδιαίτερα σχήματα.

Advertisement
Advertisement

Παράλληλα, η έντονα οξεία γωνία του πίσω παραθύρου έχει βοηθήσει σημαντικά στην επίτευξη ενός σημαντικά χαμηλού αεροδυναμικού Cd συντελεστή που φτάνει μόλις το 0,234 με αποτέλεσμα στην βελτίωση της αυτονομίας (όσο μικρή και αν αυτή είναι). Από την άλλη, η κουπέ υλοποίηση απαίτησε θυσίες στη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ -κατά 15 λίτρα- που για την περίσταση είναι στα 570.

Επίσης, το Enyaq Coupé iV διαθέτει από τη βασική έκδοση ως στάνταρ την φιμέ πανοραμική γυάλινη οροφή, η οποία είναι και η μεγαλύτερη που τοποθετείται σε μοντέλο της Škoda, ενώ από το μενού δεν λείπουν τα LED φωτιστικά σώματα (Full LED Matrix στις πλούσιες εκδόσεις) και η φωτιζόμενη μάσκα Crystal Face.

Ίδια εικόνα συναντήσαμε και στο εσωτερικό, όπου κυριαρχεί φυσικά η κεντρική οθόνη με διαγώνιο 13,0 ίντσες, μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να ελέγχει και να ρυθμίζει όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Και εδώ, θετική εντύπωση μας έκανε η πολύ καλή ποιότητα των υλικών, όπως και η συναρμογή τους, ενώ ακόμα και σε υψηλόσωμους επιβάτες, οι χώροι για γόνατα και κεφάλια είναι υπέρ-αρκετοί. 

Advertisement

Σίγουρα όμως το κεντρικό πρόσωπο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης που έγινε στην πανέμορφη Τοσκάνη ήταν η κορυφαία έκδοση της γκάμας, με κωδικό RS, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που υιοθετεί το συγκεκριμένο διακριτικό. Και δεν μπορούσες να μην το λιμπιστείς. Από όλα ξεχώριζε σαν τη μύγα μες στο γάλα, τόσο λόγω του διαφορετικού bodykit, όσο και του φαντεζί χρώματος Mamba Green.

Η συγκεκριμένη έκδοση, πέραν της δυναμικής εμφάνισης -τονισμένης και από την μικρότερη απόσταση από το έδαφος- διαθέτει δύο ηλεκτρικά μοτέρ, με συνολική ισχύ 299 PS και 460 Nm ροπής, χαρίζοντας παράλληλα και μία έξυπνη τετρακίνηση. Η μπαταρία ιόντων-λιθίου έχει καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα 77 kWh. 

Οδηγώντας στους στενούς επαρχιακούς δρόμους της Τοσκάνης το κουπέ Enyaq RS iV παρουσιάζει αρκετά σημαντικά πλεονεκτήματα αλλά και αδύναμα σημεία. Επιλέγοντας το οδηγικό πρόγραμμα Sport, όπου εμπλέκονται και τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ και παράλληλα μειώνεται στο ελάχιστο η ανάκτηση ενέργειας με απενεργοποιημένο το ESP, το τσέχικο SUV παραμένει ακλόνητο, ακόμα και υπό πίεση. Με τόσο βάρος και με τη φιλοσοφία κατασκευής του Enyaq, ο οδηγός δεν θα κυνηγήσει… τον απόλυτο χρόνο, αλλά την απόλυτη άνεση. Και αυτό θα το πετύχει εάν προσαρμοστεί στα δεδομένα του αυτοκινήτου. 

Advertisement

Χρειάζεται κάτι το εξωφρενικό για να αλλάξει η ουδετερότητά του, ενώ η ποιότητα κύλισης σε κάθε είδους οδόστρωμα είναι εξαιρετική. Το χαμηλό κέντρο βάρους και η ιδανική κατανομή συμβάλλουν σε αυτό, προσφέροντας εν τέλει στον οδηγό αίσθηση εμπιστοσύνης πίσω από το ελαφρύ τιμόνι, που κακά τα ψέματα θα μπορούσε να είναι λίγο πιο συμμετοχικό και άμεσο στις εντολές.

Η λειτουργία της ανάρτησης παραμένει σε υψηλά επίπεδα απόσβεσης, ακόμη και στην έκδοση δοκιμής με τους τροχούς των 21 ιντσών. Επίσης τα φρένα διαθέτουν ένα σπογγώδες πεντάλ με μεγάλη διαδρομή, ενώ κατά την απότομη επιβράδυνση, έχουν μία στιγμιαία καθυστέρηση στη λειτουργία τους.

Πέραν της κορυφαίας έκδοσης, το Enyaq Coupé iV λανσάρεται και σε άλλα επίπεδα ισχύος. Στη βάση υπάρχει το Enyaq Coupé iV 60 με κίνηση στους πίσω τροχούς, το οποίο είναι εξοπλισμένο με μπαταρία 58 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα 180 ίππων, ακολουθεί η έκδοση 80, επίσης πισωκίνητη με τον κινητήρα να έχει ισχύ 204 PS και να αντλεί ενέργεια από μπαταρία 77 kWh, καθώς και η τετρακίνητη 80x με δύο ηλεκτρικά μοτέρ που παράγουν δύναμη 265 ίππων. 

Να αναφέρουμε επίσης ότι η Skoda κυκλοφόρησε μία νέα έκδοση λογισμικού για το Enyaq Coupé iV που αυξάνει την αυτονομία, συντομεύει τους χρόνους φόρτισης, προσφέρει μεγαλύτερη άνεση και βελτιστοποιεί τη λειτουργία του αυτοκινήτου. Στο Enyaq Coupé iV 60 η αυτονομία φτάνει στα 416 χλμ. στον κύκλο WLTP, το iV 80 μπορεί να διανύσει έως και 544 χλμ. με μία φόρτισηm ενώ το 80x με δύο ηλεκτροκινητήρες, μπορεί να καλύψει αντίστοιχα 520 χλμ. 

Τέλος, έχουν βελτιωθεί οι χρόνοι φόρτισης. Με εναλλασσόμενο ρεύμα σε οικιακό φορτιστή (Wallbox) το αυτοκίνητο φορτίζεται με έως 11 kW – φυσικά μπορεί πάντα να φορτιστεί και σε απλές οικιακές πρίζες 230 V. Κατά τη φόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC), τα οχήματα με μπαταρία 58 kWh έχουν τώρα ισχύ φόρτισης έως και 120 kW και οι εκδόσεις με τη μεγάλη μπαταρία έως 135 kW. Αυτό σημαίνει ότι σε έναν δημόσιο σταθμό φόρτισης 50 kW, η διαδικασία φόρτισης από το 10-80% διαρκεί 55 λεπτά (μπαταρία 58 kWh) ή 70 λεπτά (μπαταρία 77 kWh). 

Το νέο ENYAQ Coupé iV αναμένεται στη χώρα μας στα τέλη Μαΐου, με τις τιμές να παραμένουν ακόμα άγνωστες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Skoda Enyaq iV: Μεγαλύτερη αυτονομία, ταχύτερη φόρτιση
Μάθετε τη νέα Skoda Fabia σε 60 sec (video)
Η Skoda θα έχει το δικό της φθηνό ηλεκτρικό

Advertisement