Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ηyundai Tucson 48V Hybrid: Υβριδικό πλεονέκτημα

Ελλάδα 4:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ηyundai Tucson 48V Hybrid: Υβριδικό πλεονέκτημα

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ηyundai Tucson 48V Hybrid: Υβριδικό πλεονέκτημα

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Με το Tucson η Hyundai μπήκε επίσημα στην εποχή της υβριδικής τεχνολογίας παρουσιάζοντας ένα προηγμένο compact σύστημα ήπιας απόδοσης, το οποίο προσφέρει σημαντικά οφέλη στην μείωση των ρύπων και φυσικά της κατανάλωσης.

Advertisement
Advertisement

 

Το Tucson είναι το πρώτο μοντέλο στην ιστορία της Hyundai που φέρει στην τεχνολογική του φαρέτρα και υβριδικό σύστημα κίνησης και το συνδυάζει μάλιστα με τον προηγμένο diesel κινητήρα CRDi με χωρητικότητα 1,6 λίτρα. Η εν λόγω ήπια υβριδική πρόταση είναι ήδη διαθέσιμη στην ελληνική αγορά σε δύο μάλιστα εκδόσεις από πλευράς απόδοσης για τον υπετροφοδοτούμενο κινητήρα πετρελαίου με 115 και 136 ίππους αντίστοιχα, με το ισχυρότερο σύνολο να μπορεί να συνδυαστεί είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με προηγμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Ας δούμε όμως πώς λειτουργεί το ήπιο υβριδικό σύστημα των Κορεατών αλλά και τα οφέλη που προσφέρει σε σχέση στην τσέπη μας και το περιβάλλον.

Advertisement
Advertisement

To ήπιο υβριδικό σύστημα που βλέπουμε στο best seller της Hyundai στην ευρωπαϊκή αγορά εξελίχθηκε στο Τεχνολογικό Κέντρο της εταιρίας στην Ευρώπη που εδρεύει στην Γερμανία σε συνεργασία με το R&D τμήμα της που βρίσκεται στην Namyang της Κορέας.

Η μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου 48V με χωρητικότητα 0.44 KWh, που τροφοδοτεί με ρεύμα το ήπιας απόδοσης υβριδικό σύστημα, έχει τοποθετηθεί στο πίσω μέρος του Tucson, κάτω από τον χώρο αποσκευών. Η MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) γεννήτρια από την άλλη βρίσκεται κάτω από το καπό και προσφέρει τις υπηρεσίες της απευθείας στον κινητήρα αφού ένας ιμάντας την συνδέει με το μοτέρ εσωτερικής καύσης μέσω του στροφάλου. Η γεννήτρια εκκινεί το μοτέρ όταν είναι ζεστό (όταν είναι κρύο υπάρχει κλασσική μίζα), παρέχει επιπλέον ισχύ και ροπή αλλά και φορτίζει την μπαταρία ιόντων λιθίου.

Advertisement

Στον δικό της στρόφαλο η MHSG μπορεί να παράξει έως και 16,3 ίππους (12 KW) αλλά και 5,6 κιλά ροπής επιπλέον, μια σημαντική αύξηση της συνολικής συνδυασμένης απόδοσης του συστήματος στις επιδόσεις αλλά ακόμη περισσότερο στην οικονομία.

Advertisement

Τα οφέλη από την απόδοση του ήπιου υβριδικού συστήματος γίνονται ακόμη περισσότερο αισθητά σε συνθήκες καθημερινής μετακίνησης, εντός των τειχών. Εκεί η MHSG γεννήτρια δεν αναλαμβάνει μόνο να εκκινήσει τον κινητήρα, σε μόλις 0,2 δευτερόλεπτα, αλλά τον υποβοηθά στα πρώτα μέτρα προσφέροντας απλόχερα την έξτρα ροπή και ισχύ που παράγει. Οι συνεχείς εκκινήσεις στο μποτιλιάρισμα είναι και εκείνες που αυξάνουν σημαντικά την κατανάλωση στο περιβάλλον της πόλης και με την βοήθεια της MHSG, ο προηγμένος turbodiesel της Hyundai ρίχνει ακόμη περισσότερο την κατανάλωσή του, σε συνδυασμό φυσικά με το εξελιγμένο start/stop σύστημα.

Ανάλογα με την ισχύ που ζητά ο οδηγός, μέσω του πεντάλ του γκαζιού, η MHSG υποβοηθά στις εκκινήσεις προσφέροντας από περίπου 5,5 ίππους έως και το μέγιστο των 16,3 ίππων, κάτι που έχει να κάνει και με το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας ιόντων λιθίου. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που οι Κορεάτες επέλεξαν μία μικρής χωρητικότητας μπαταρία που να μπορεί να φορτίσει γρήγορα στο μέγιστο της και να προσφέρει ρεύμα, όποτε αυτό ζητηθεί. Όταν η ταχύτητα φτάσει στα επίπεδα που επιθυμεί ο οδηγός, η γεννήτρια δεν συμμετέχει πια στην επιτάχυνση. Η χείρα βοηθείας που προσφέρει ωστόσο στις εκκινήσεις από στάση, ρίχνει την κατανάλωση αλλά και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) έως και 11%, σύμφωνα με την Hyundai.

Advertisement

Με το Tucson να κινείται με σταθερή ταχύτητα και μέσω του προηγμένου ηλεκτρονικού συστήματος διαχείρισης, η γεννήτρια είτε παραμένει ανενεργή είτε φορτίζει την μπαταρία των ιόντων λιθίου, με το τελευταίο να πραγματοποιείται και κατά την επιβράδυνση του οχήματος με την χρήση των φρένων. Στην φάση της φόρτισης η MHSG γεννήτρια μπορεί και παράγει ισχύ μεταξύ 10 και 12 KW. Το προηγμένο υβριδικό σύστημα του Tucson απενεργοποιεί παράλληλα το μοτέρ εσωτερικής καύσης εφόσον φρενάρετε με ταχύτητες από 30 χλμ./ώρα και κάτω πατώντας παράλληλα το πεντάλ του συμπλέκτη. Έτσι μειώνεται ακόμη περισσότερο η κατανάλωση αλλά και οι εκπομπές ρύπων.

Έτσι λοιπόν λειτουργεί το νέο ήπιο υβριδικό σύστημα με το οποίο εφοδιάζεται το Tucson. Περισσότερα για το best seller SUV της Hyundai στην Ευρώπη μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα της ελληνικής αντιπροσωπείας.