Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Audi Urbansphere: Ταξίδι στο χώρο και στο χρόνο (+video)

Ελλάδα 5:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Audi Urbansphere: Ταξίδι στο χώρο και στο χρόνο (+video)

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Audi Urbansphere: Ταξίδι στο χώρο και στο χρόνο (+video)

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Η  Audi αλλάζει την έννοια της αστικής μετακίνησης, εφαρμόζοντας ένα ριζοσπαστικό όραμα με το Urbansphere. Ένα concept σχεδιασμένο σε συνεργασία με επιλεγμένους πελάτες της μάρκας, με εσωτερικό υψηλής τεχνολογίας, που θέτει ένα νέο σημείο αναφοράς για την εμπειρία των επιβατών.

Advertisement
Advertisement

Το Audi Urbansphere βασίζεται σε πλατφόρμα τεχνολογίας PPE με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Σχεδιασμένο από… μέσα προς τα έξω, το Urbansphere δημιουργήθηκε για χρήση σε κινεζικές μεγαλουπόλεις πυκνές σε κυκλοφορία, αν και η ιδέα είναι επίσης κατάλληλη για κίνηση σε οποιοδήποτε άλλο μητροπολιτικό κέντρο στον κόσμο.

Σε αυτές τις αστικές περιοχές, όπου ο προσωπικός χώρος είναι ιδιαίτερα μικρός, το πρωτότυπο αυτοκίνητο της Audi προσφέρει τον μεγαλύτερο εσωτερικό χώρο από οποιοδήποτε μοντέλο της μέχρι σήμερα. Η εκμετάλλευσή του εσωτερικού έχει γίνει έξυπνα με τεχνολογίες και ψηφιακές υπηρεσίες που απευθύνονται σε όλες τις αισθήσεις και προσφέρουν ένα εντελώς νέο επίπεδο εμπειρίας.

Advertisement
Advertisement

«Προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των Κινέζων πελατών μας, τα στούντιο σχεδιασμού της Audi στο Πεκίνο και το Ingolstadt συνεργάστηκαν στενά για την από κοινού ανάπτυξη του πρωτότυπου Audi urbansphere », λέει ο Markus Duesmann, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Audi AG και υπεύθυνος για την κινεζική αγορά.

Για πρώτη φορά, οι πελάτες στην Κίνα συμμετείχαν στη διαδικασία ανάπτυξης, συμβάλλοντας με τις δικές τους επιθυμίες ως μέρος μιας «συνδημιουργίας». Το αποτέλεσμα φαίνεται στο εσωτερικό του concept που λειτουργεί ως σαλόνι σε τροχούς ή κινητό γραφείο και κατά συνέπεια ως τρίτος χώρος διαβίωσης κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων.

Advertisement

Για το σκοπό αυτό, το Urbansphere συνδυάζει την πολυτέλεια της πλήρους ιδιωτικότητας με μια ολοκληρωμένη γκάμα χαρακτηριστικών υψηλής τεχνολογίας στο αμάξωμα, ακόμη και κατά τη διάρκεια της καθημερινής ώρας αιχμής.

Advertisement

Η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης μετατρέπει το εσωτερικό, (“φεύγουν” το τιμόνι, τα πεντάλ και τα όργανα ελέγχου), σε έναν διαδραστικό χώρο που παρέχει μια πύλη σε ένα ευρύτερο ψηφιακό οικοσύστημα.

Urbansphere – Μετακίνηση First class

Σφαίρα νούμερο 1: Η ηλεκτροκίνητη ιδέα του roadster Audi Skysphere έκανε το ντεμπούτο της τον Αύγουστο του 2021. Ήταν ένα GT αυτόνομης οδήγησης,  που μεταμορφώνεται σε ένα σπορ αυτοκίνητο με μεταβλητό μεταξόνιο.

Advertisement

Λίγες εβδομάδες αργότερα, η Audi παρουσίασε το δεύτερο μοντέλο της σειράς sphere, την ιδέα της Grandsphere, στην IAA 2021. Αυτό το μεγάλο τετραθέσιο sedan αποτελεί παράδειγμα της φιλοδοξίας της μάρκας να καθορίσει το μέλλον της προοδευτικής πολυτέλειας. Τα δύο πρωτότυπα αυτοκίνητα έχουν ένα κοινό στοιχείο με το urbansphere.

Η όλη ιδέα  βασίζεται στην  τεχνολογία αυτόνομων οχημάτων επιπέδου 4. Η Audi συνεργάζεται επί του παρόντος με την CARIAD, την επιχείρηση λογισμικού του Ομίλου Volkswagen, για να εισαγάγει αυτή την τεχνολογία στο δεύτερο μισό της δεκαετίας.

Εσωτερικό μέγεθος

Με την πρώτη ματιά, η αστική σφαίρα της Audi αποκαλύπτεται ότι είναι το μεγαλύτερο μοντέλο στην οικογένεια αυτών των concept car πρωτοτύπων, αλλά και όλων των άλλων πρωτότυπων αυτοκινήτων της Audi μέχρι σήμερα. Οι μεγάλες διαστάσεις του 5,51 μέτρα μήκος, 2,01 μέτρα πλάτος, και 1,78 μέτρα ύψος το τοποθετούν στα ανώτερα κλιμάκια του κόσμου της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι έχει σχεδιαστεί συστηματικά γύρω από τους επιβάτες. Η πιο σημαντική διάσταση είναι το μεταξόνιο των 3,40 μέτρων. Το εσωτερικό του urbansphere της Audi, δίνει προτεραιότητα στην ανάγκη των επιβαινόντων να βιώσουν άφθονο χώρο ως ξεχωριστό παράγοντα άνεσης.

«Για να κάνουμε την ηλεκτρονική κινητικότητα ακόμα πιο ελκυστική, το σκεφτόμαστε ολιστικά και από τις ανάγκες του πελάτη», λέει ο Markus Duesmann. To concept του urbansphere προσφέρει επίσης σε όλους τους επιβαίνοντες ένα ευρύ φάσμα επιλογών για να χρησιμοποιήσουν αυτή την ελευθερία για να έχουν μια εξαιρετικά εξατομικευμένη εμπειρία στο αυτοκίνητο.

Επιφάνεια, μορφή, λειτουργία – το εσωτερικό

Οι πόρτες του urbansphere ανοίγουν αντίθετα αποκαλύπτοντας, ολόκληρο τον κόσμο του εσωτερικού στους επιβάτες. Τα καθίσματα που περιστρέφονται προς τα έξω και ένα κόκκινο χαλί φωτός που προβάλλεται στο έδαφος δίπλα στο όχημα μετατρέπουν την ίδια την πράξη της εισόδου του αυτοκινήτου σε μια εμπειρία άνεσης.

Τέσσερα μεμονωμένα καθίσματα σε δύο σειρές προσφέρουν στους επιβάτες πολυτελή άνεση πρώτης θέσης. Στις λειτουργίες Relax and Entertain, η πλάτη μπορεί να γέρνει έως και 60 μοίρες, ενώ τα στηρίγματα ποδιών εκτείνονται ταυτόχρονα. Τα μπράτσα που είναι ενσωματωμένα στις πλευρές των καθισμάτων και τα αντίστοιχα στις πόρτες δημιουργούν μια αίσθηση ασφάλειας.

Από την άλλη, εκείνοι που θέλουν κάποια απομόνωση μπορούν να κρύψουν την περιοχή του κεφαλιού τους από το άτομο που κάθεται δίπλα τους χρησιμοποιώντας μια οθόνη προστασίας προσωπικών δεδομένων τοποθετημένη πίσω από το προσκέφαλο.

Επιπλέον, κάθε κάθισμα έχει τη δική του ζώνη ήχου με ηχεία στην περιοχή προσκέφαλου. Όταν οι επιβάτες θέλουν να χρησιμοποιήσουν το σύστημα infotainment μαζί, από την άλλη πλευρά, υπάρχει μια μεγάλης μορφής και διαφανής οθόνη OLED που περιστρέφεται κάθετα από την περιοχή της οροφής στη ζώνη μεταξύ των σειρών καθισμάτων.

Η αστική σφαίρα της Audi χαρακτηρίζεται επίσης ως ζώνη ευεξίας χάρη στις καινοτόμες ψηφιακές επιλογές που προέκυψαν σε μεγάλο βαθμό μέσω της συμβολής από τη διαδικασία συνδημιουργίας με πελάτες από την Κίνα. Η ανίχνευση άγχους είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα – αυτό το πρόγραμμα χρησιμοποιεί σαρώσεις προσώπου και φωνητική ανάλυση για να καθορίσει πώς αισθάνονται οι επιβάτες και προσφέρει εξατομικευμένες προτάσεις χαλάρωσης, για παράδειγμα με μια εφαρμογή διαλογισμού που μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέσω της προσωπικής οθόνης και της ιδιωτικής ζώνης ήχου στα προσκέφαλα.

Less is More – Οθόνες και λειτουργία

Στo Urbansphere της Audi, η απλότητα έχει γίνει μια αρχή σχεδιασμού. Ούτε κυκλικά όργανα ούτε οθόνες είναι ορατά πριν από την ενεργοποίηση των λειτουργιών οδήγησης. Αντίθετα, οι επιβάτες βρίσκουν σαφώς δομημένες και ήρεμες ζώνες κατασκευασμένες από υλικά υψηλής ποιότητας .

Το ξύλο και το μαλλί, καθώς και τα συνθετικά υφάσματα, χρησιμοποιούνται σε επενδύσεις καθισμάτων και χαλιά δαπέδου, τα οποία έχουν αίσθηση υψηλής ποιότητας και είναι ευχάριστα στην αφή. Οι εσωτερικές χρωματικές ζώνες γίνονται ελαφρύτερες από πάνω προς τα κάτω και, μαζί με το φυσικό φως που εισέρχεται στο χώρο, δημιουργούν ένα ομοιογενές, ευρύ εσωτερικό.

Το όχημα ζωντανεύει με το πάτημα ενός κουμπιού, μαζί με μια σειρά από οθόνες, αν και με τη μορφή προβολών στις ξύλινες επιφάνειες κάτω από το παρμπρίζ. Ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης – είτε χειροκίνητα με τιμόνι είτε αυτόνομα, εμφανίζοντας όλες τις απαραίτητες ταξιδιωτικές πληροφορίες σε εξαιρετικά υψηλή ανάλυση καθ’ όλη τη διάρκεια της κίνησης.

Ένα εξαιρετικά καινοτόμο στοιχείο ελέγχου είναι στην διάθεση των επιβατών: Η απόκριση MMI χωρίς επαφή. Οι επιβάτες μπορούν ακόμα να χρησιμοποιήσουν αυτό το χαρακτηριστικό χάρη σε ένα συνδυασμό παρακολούθησης ματιών και ελέγχου χειρονομιών.

Ένας αισθητήρας που κατευθύνεται στο μάτι ανιχνεύει τη γραμμή όρασης όταν πρόκειται να εμπλακεί η μονάδα ελέγχου. Ο επιβάτης χρειάζεται μόνο να κάνει κινήσεις χεριών που είναι παρόμοιες με τη φυσική λειτουργία – χωρίς να σκύβει – για να λειτουργήσει το σύστημα χωρίς να αγγίξει τίποτα. Είτε πρόκειται για παρακολούθηση ματιού, χειρονομία ή φωνητικό έλεγχο, είτε για αφή, το ίδιο ισχύει για όλους τους τρόπους λειτουργίας

Η βιωσιμότητα ως κατευθυντήρια αρχή

Πολλά από τα υλικά στο εσωτερικό της αστικής σφαίρας Audi, όπως οι επενδύσεις, προέρχονται από βιώσιμες πηγές. Η επιλογή υλικού καθιστά δυνατή τη χρήση ανακυκλώμενου ξύλου.  Δεν χρησιμοποιούνται  χημικές ουσίες κατά τη διάρκεια της διαδικασίας παρασκευής. Η επένδυση των καθισμάτων είναι κατασκευασμένη από ECONYL, ένα ανακυκλωμένο πλαστικό. Αυτό το υλικό μπορεί επίσης να ανακυκλωθεί μετά τη χρήση του στο αυτοκίνητο (χωρίς καμία απώλεια ποιότητας).

Το ύφασμα βισκόζης μπαμπού χρησιμοποιείται στους βραχίονες και στο πίσω μέρος του οχήματος. Το μπαμπού αναπτύσσεται ταχύτερα από το συνηθισμένο ξύλο, απομονώνει πολύ άνθρακα και δεν απαιτεί ζιζανιοκτόνα ή φυτοφάρμακα για να αναπτυχθεί.

Εξωτερικός σχεδιασμός

Η σιλουέτα του αμαξώματος διαθέτει παραδοσιακά σχήματα και στοιχεία Audi, τα οποία δημιουργούν μια νέα σύνθεση με χαρακτηριστικά: Το Singleframe, τα ψηφιακά μάτια των μονάδων φωτισμού, ένα τεράστιο rocker panel που κρύβει τη μονάδα μπαταρίας 24 ιντσών και έξι διπλές ζάντες ακτίνων . Ολόκληρη η επιφάνεια του Singleframe γίνεται ένας καμβάς (γνωστός ως “Audi Light Canvas”) και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επικοινωνία – με δυναμικά εφέ φωτισμού.

Ένας ειδικός φόρος τιμής στην Κίνα είναι ένα φωτεινό αξεσουάρ που μπορούν να πάρουν μαζί τους οι επιβάτες όταν βγαίνουν από το urbansphere της Audi. Πρόκειται για μια αυτοφωτιζόμενη ομπρέλα. Εμπνευσμένο από παραδοσιακές κινεζικές ομπρέλες, λειτουργεί ως προστατευτικός σύντροφος και πολυλειτουργική πηγή φωτός – το εσωτερικό μέρος της ομπρέλας είναι κατασκευασμένο από ανακλαστικό υλικό, οπότε ολόκληρη η επιφάνεια λειτουργεί ως μονάδα φωτισμού χωρίς λάμψη.

Σύστημα κίνησης και φόρτιση

Η πλατφόρμα της αστικής σφαίρας της Audi (η Premium Platform Electric ή PPE) σχεδιάστηκε αποκλειστικά για συστήματα ηλεκτρικής κίνησης με μπαταρίες. Το βασικό στοιχείο του PPE είναι μια μονάδα μπαταρίας τοποθετημένη μεταξύ των αξόνων, η οποία περιέχει περίπου 120 kW/h ενέργειας.

Η Audi κατάφερε να επιτύχει μια επίπεδη διάταξη για την μπαταρία χρησιμοποιώντας σχεδόν ολόκληρη τη βάση του οχήματος μεταξύ των αξόνων. Μαζί με τους μεγάλους τροχούς 24 ιντσών. Τα βασικά οφέλη είναι ένα εσωτερικό με χώρο για τα πόδια και στις δύο σειρές καθισμάτων. Επιπλέον, η απουσία κιβωτίου ταχυτήτων και τούνελ μετάδοσης αυξάνει την άνεση.

Οι  δύο ηλεκτροκινητήρες του Audi urbansphere είναι σε θέση να προσφέρουν συνολική απόδοση 295 kW και ροπή συστήματος 690 Nm. Μόνιμη τετρακίνηση quattro – ένα βασικό χαρακτηριστικό για τα μοντέλα υψηλής απόδοσης της μάρκας.  Ένα καινοτόμο χαρακτηριστικό είναι ότι ο κινητήρας στον μπροστινό άξονα μπορεί να απενεργοποιηθεί όπως απαιτείται για να μειωθεί η τριβή και συνεπώς η κατανάλωση στο coasting.

Γρήγορη φόρτιση, υψηλή εμβέλεια

Η καρδιά του συστήματος κίνησης είναι η τεχνολογία φόρτισης 800 volt. Εξασφαλίζει ότι η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με έως και 270 κιλοβάτ σε σταθμούς ταχείας φόρτισης το συντομότερο δυνατό. Οι χρόνοι φόρτισης πλησιάζουν εκείνους μιας συμβατικής στάσης για τον ανεφοδιασμό ενός αυτοκινήτου που τροφοδοτείται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης: Μόνο δέκα λεπτά είναι αρκετά για να φορτίσουν την μπαταρία σε ένα επίπεδο επαρκές για να τροφοδοτήσει το αυτοκίνητο περισσότερο από 300 χιλιόμετρα.

Αερανάρτηση για μέγιστη άνεση

Ο εμπρός άξονας εδράζεται σε πέντε συνδέσμους και είναι κατασκευασμένος από ελαφρύ αλουμίνιο. Παρά το μακρύ μεταξόνιο των 3,40 μέτρων, οι κατευθυντήριοι πίσω τροχοί παρέχουν εξαιρετική ευελιξία.

Η Urbansphere, διαθέτει προσαρμοζόμενη αερανάρτηση Audi – ένα σύστημα ανάρτησης αέρα ενός θαλάμου με ημι-ενεργό έλεγχο αμορτισέρ. Προσφέρει εξαιρετική άνεση όχι μόνο στους αυτοκινητοδρόμους της πόλης, αλλά ακόμη και στην ανώμαλη, συχνά μπαλωμένη άσφαλτο των δρόμων του κέντρου της πόλης.

Τρία Concept τρεις προτάσεις μετακίνησης

Audi skysphere, Audi grandsphere και Audi urbansphere, τα τρία πρωτότυπα αυτοκίνητα που έχουν δημιουργηθεί και έχει αναπτύξει η μάρκα της Audi για  να αναδείξει το όραμά της για τον κόσμο της υψηλής κινητικότητας του αύριο. Στη διαδικασία, η Audi δημιουργεί μια εμπειρία οχήματος που υπερβαίνει κατά πολύ το σκοπό του να ξοδεύει απλώς χρόνο σε ένα αυτοκίνητο για να φτάσει από το σημείο Α στο σημείο Β.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημη παρουσίαση: Audi skysphere concept (+video)
Πως εντυπωσιάζει το Audi A6 TFSI e τους επιβάτες του;
Μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία για τα PHEV της Audi