Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsMOTO | newsautoCHOICE

Αποκάλυψη για το Yaris με τα 420 PS

  • NewsAuto.gr

Η Toyota έδωσε στη δημοσιότητα τις φωτογραφίες του πρωτότυπου Yaris Hybrid R, το οποίο δημιουργήθηκε για να παρουσιάσει την υβριδική τεχνολογία που θα χρησιμοποιήσει η εταιρεία στα μελλοντικά της sport μοντέλα. Ο «πύραυλος τσέπης» φέρει τον εξελιγμένο από την Toyota Motorsport 1.6 turbo με 300 PS και δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε πίσω τροχό, ίδια με αυτά που υπάρχουν στο κοινό Yaris Hybrid. Έτσι, το Yaris Hybrid R αποκτά τετρακίνηση.

Κάθε ένας από τους ηλεκτροκινητήρες αποδίδει 60 PS, συμβάλλοντας στην εκτόξευση της συνδυαστική ισχύος του υβριδικού συστήματος στα 420 PS. Τα ηλεκτρικά μοτέρ λειτουργούν ως γεννήτριες κατά το φρενάρισμα και συνδράμουν τον 1.6 turbo κατά την επιτάχυνση. Όπως στο αγωνιστικό TS030 HYBRID, η ενέργεια που επανακτάται από το φρενάρισμα αποθηκεύεται σε έναν υπερπυκνωτή (super capacitor) που προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα στη γρήγορη φόρτιση σε σχέση με τις μπαταρίες Νικελίου-Υδρυδίου-Μετάλλου (NiMh).

Ανάμεσα στον κινητήρα και το 6τάχυτο σειριακό κιβώτιο βρίσκεται ένα ακόμη ηλεκτρικό μοτέρ με ίδια ισχύ (60 PS), το οποίο λειτουργεί ως γεννήτρια τόσο κατά την επιβράδυνση για να φορτίζει τον υπερπυκνωτή όσο και κατά την επιτάχυνση για να βοηθά τους πίσω ηλεκτροκινητήρες. Το τελευταίο συμβαίνει μόνο όταν η ισχύς και η ροπή του 1.6 turbo ξεπερνά τα όρια πρόσφυσης των εμπρός τροχών. Έτσι ουσιαστικά υποκαθιστά το traction control.[nggallery id=2950]

Για καθημερινή χρήση, στη θέση λειτουργίας Road, περιορίζεται η απόδοση του 1.6 turbo, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων. Ο υπερπυκνωτής απελευθερώνει την αποθηκευμένη ενέργεια για μέγιστο διάστημα 10 sec, με την ισχύ των δύο ηλεκτρικών μοτέρ να περιορίζεται στα 40 PS. Στη θέση Track, για χρήση δηλαδή μέσα στην πίστα, ο turbo κινητήρας αποδίδει 300 PS, ενώ τα πίσω ηλεκτρικά μοτέρ φθάνουν στιγμιαία (για διάστημα έως 5 sec) σε ισχύ τα 120 PS.

Η ροπή στους πίσω τροχούς μεταβάλλεται ανάλογα με τις συνθήκες, για βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς. Έτσι, το σύστημα μπορεί να στείλει περισσότερη ροπή στον εξωτερικό τροχό για αύξηση της ταχύτητας στις στροφές, ή να φρενάρει τον εσωτερικό τροχό για να περιορίσει το φαινόμενο της υποστροφής.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr