Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Αποκάλυψη για το Audi Q8 plug-in hybrid των 462 ίππων

Ελλάδα 19:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αποκάλυψη για το Audi Q8 plug-in hybrid των 462 ίππων

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Αποκάλυψη για το Audi Q8 plug-in hybrid των 462 ίππων

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Η γερμανική μάρκα επεκτείνει την γκάμα των υβριδικών μοντέλων της, με τελευταία προσθήκη το μεγάλο coupe SUV της.

Advertisement
Advertisement

Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η διεύρυνση της γκάμας αμιγώς ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων της Audi. Τελευταίο μοντέλο που λαμβάνει «υβριδική υπόσταση» είναι το μεγάλο coupe SUV, Q8, το οποίο θα λανσαριστεί και σε plug-in hybrid έκδοση.

Ο λόγος για το Q8 TFSI e quattro, το οποίο σύμφωνα με τη γερμανική μάρκα θα προσφέρει μια δυναμική ηλεκτρική εμπειρία και θα χαρακτηρίζεται για την ευκολία φόρτισης και για την χρηστικότητά του στις καθημερινές μετακινήσεις.

Το υβριδικό κινητήριο σύνολο απαρτίζεται από τον θερμικό κινητήρα των 3.0 λίτρων TFSI (340 ίππων και 450 Nm ροπής) από ένα ηλεκτρικό μοτέρ των 136 ίππων, ενώ για τη μετάδοση της κίνησης θα φροντίζει ένα 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Tiptronic.

Advertisement
Advertisement

H μπαταρία ιόντων λιθίου, στην οποία αποθηκεύεται η ενέργεια, τοποθετείται κάτω από τον χώρο αποσκευών φέροντας χωρητικότητα 17.8 kWh -αυξημένη κατά 0,5 kWh συγκριτικά με την μπαταρία που «φορά» το plug-in υβριδικό Q7 (2019). Παράλληλα φέρει μικρότερες διαστάσεις, ενώ είναι κατά 40 kg ελαφρύτερη.

Το σύστημα τετρακίνησης χρησιμοποιεί ένα κεντρικό διαφορικό με μηχανική ρύθμιση, το οποίο -υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης, μεταφέρει το 40% της ροπής στον μπροστινό άξονα και το 60% στον πίσω. Σε συγκεκριμένες περιστάσεις, ωστόσο, ο άξονας με την καλύτερη πρόσφυση λαμβάνει περισσότερη ροπή. Ειδικότερα, ο μπροστινός μπορεί να λάβει μέχρι και το 80% ενώ ο πίσω μέχρι το 70%.

Advertisement

Σε δύο εκδόσεις

Το SUV-coupe διατίθεται σε δύο εκδόσεις ιπποδύναμης, τις Q8 60 TFSI e quattro (462 ίπποι και 700 Nm ροπής) και Q8 55 TFSI e quattro (381 ίπποι και 600 Νm ροπής). Η ηλεκτρική αυτονομία της ισχυρότερης αντιστοιχεί σε 45 χλμ., ενώ της δεύτερης είναι αυξημένη κατά 2 χλμ. (βάσει WLTP αμφότερες). Σημειώνεται πως σε ταχύτητες έως και 135 χλμ./ώρα η κίνηση του οχήματος μπορεί να γίνει αποκλειστικά μέσω του ηλεκτροκινητήρα.

Advertisement

Το Q8 55 TFSI e quattro επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 5.8 δευτερόλεπτα, ενώ το Q8 60 σε 5.4, με την τελική ταχύτητα και των δύο να περιορίζεται στα 240 χλμ./ώρα.

Το plug-in υβριδικό μοντέλο, σε χαμηλές ταχύτητες κινείται με ηλεκτρική ενέργεια ενώ η αφύπνιση του θερμικού μοτέρ γίνεται εφόσον ο οδηγός πατήσει «έντονα» το πεντάλ γκαζιού. Στην πρώτη περίπτωση, ένα ηχείο τοποθετημένο στον μπροστινό δεξιό τροχό παράγει τον απαραίτητο ήχο (AVAS, Acoustic Vehicle Alerting System) για την ενημέρωση των παρακείμενων οχημάτων και πεζών, προς την αποφυγή ατυχημάτων.

Advertisement

Η Audi έχει δώσει έμφαση στην εξοικονόμηση καυσίμου και ως εκ τούτου εξοπλίζει το όχημα με τις λειτουργίες Auto, Hold & Charge. Στο Auto το υβριδικό Q8 αναλαμβάνει το ίδιο την κατανομή… ευθυνών μεταξύ των δύο μοτέρ, στη δεύτερη δεν καταναλώνεται ηλεκτρική ενέργεια, ενώ στη Charge έμφαση δίνεται στην ανάκτηση. Αξιοσημείωτο είναι πως το Audi Q8 TFSI e quattro μπορεί ν’ ανακτήσει μέχρι και 80 kW κατά την πέδηση.

Επιπροσθέτως, στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου συμπεριλαμβάνεται το σύστημα Audi drive select, το οποίο προσφέρει την επιλογή μέχρι και 7 διαφορετικών προφίλ οδήγησης (comfort, efficiency, auto, dynamic, individual, offroad, and allroad)

Το μοντέλο μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 5 επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών αντιστοιχεί σε 505 λίτρα. Η χωρητικότητα μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1.625 λίτρα, με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Το μοντέλο διατίθεται μαζί με καλώδιο φόρτισης για οικιακή χρήση, ενώ μέσω φορτιστή των 7,4 kW, η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας απαιτεί 2,5 ώρες.

Το plug-in υβριδικό Audi Q8 θα εκκινήσει την ευρωπαϊκή εμπορική του πορεία εντός των επόμενων ημερών, με την τιμή των εκδόσεων Audi Q8 55 TFSI e quattro και Audi Q8 60 TFSI e quattro να αντιστοιχεί σε 75.321 και 92.800 ευρώ αντίστοιχα (γερμανική αγορά).

Δείτε επίσης:

Πόσο κοστίζει στην Ελλάδα το νέο Audi A3 Sport Sedan;

Audi e-tron GT: Επιβεβαίωση για την έκδοση RS

Audi: Εξηλεκτρισμός και στα μοντέλα RS