Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αυτό είναι το Concept IAA της Mercedes

Ελλάδα 10:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αυτό είναι το Concept IAA της Mercedes

ΝΕΑ

Αυτό είναι το Concept IAA της Mercedes

ΝΕΑ

Οι αποκαλύψεις στο πλαίσιο της 66ης Έκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης ξεκίνησαν και η Mercedes μοιράστηκε με τον κόσμο την ολοκληρωμένη εικόνα του πρωτότυπου IAA Concept.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/PanosSeitanidis)

Από την πρώτη teaser εικόνα ήταν σαφές πως είχαμε να κάνουμε με ένα υψηλής αεροδυναμικής απόδοσης όχημα κι αυτό είναι το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό βλέποντας την πλήρη εικόνα του εν λόγω μοντέλου.

Τα αρχικά του (IAA) προέρχονται από τις λέξεις «Intelligent Aerodynamic Automobile» που σημαίνει «Έξυπνο Αεροδυναμικό Αυτοκίνητο». Πρόκειται για ένα τετράθυρο σαγηνευτικό κουπέ που προλογίζει την επόμενη γενιά της CLS, την τρίτη κατά σειρά, που αναμένεται το 2017.

Advertisement
Advertisement

Mercedes-Concept-IAA-h640

Η Mercedes το αποκαλεί «παγκόσμιο πρωταθλητή» στον τομέα της αεροδυναμικής κι όχι άδικα αφού σχετικός συντελεστής Cd ορίζεται στα μόλις 0.19! Πως επιτυγχάνεται αυτό; Με μία έξυπνη μεταμόρφωση. Όχι, δεν έχουμε να κάνουμε με sequel της ταινίας transformers αλλά η φιλοσοφία δεν απέχει πολύ. Είτε λοιπόν με το πάτημα ενός κουμπιού, είτε όταν το Concept IAA αναπτύξει ταχύτητα της τάξης των 80 km/h, έξι μέρη του επεκτείνονται προς τα πίσω, αυξάνοντας το μήκος του κατά 390mm.

Το πίσω μέρος του Concept IAA σε "design mode"

Το πίσω μέρος του Concept IAA σε “design mode”

Παράλληλα, τα πτερύγια στον εμπρός προφυλακτήρα επεκτείνονται κατά 25mm προς τα εμπρός και 20mm προς τα πίσω, βελτιστοποιώντας τη ροή αέρα γύρω από το εμπρός μέρος του οχήματος. Ανάλογη «μεταμόρφωση» έχουμε και στους τροχούς, με αποτέλεσμα τον εντυπωσιακό αυτό αεροδυναμικό συντελεστή.

Το πίσω μέρος του Concept IAA σε "aerodynamic mode"

Το πίσω μέρος του Concept IAA σε “aerodynamic mode”

Advertisement

Το σχόλιο του Δρ Thomas Weber, που είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Daimler και υπεύθυνος για την εξέλιξη επιβατικών οχημάτων του ομίλου, τα λέει όλα: «Το Concept IAA εφαρμόζει έξυπνες καινοτομίες που λύνουν την όποια σύγκρουση ανάμεσα στην πρακτικότητα και την αισθητική».

Mercedes-Concept-IAA-c640

Advertisement

Οι Γερμανοί τόνισαν την… ψηφιακή δουλειά που έγινε για να δημιουργηθεί αυτό το πρωτότυπο όχημα, κάνοντας λόγο για «τις πλέον προηγμένες αλγοριθμικές μεθόδους σχεδιασμού» και ένα εκατομμύριο «εργατοώρες» στη CPU για να προκύψει το εντυπωσιακό Concept IAA. Μιλώντας για διαστάσεις, το μήκος ορίζεται στα 5.040m στη βασική λειτουργία και φτάνει τα 5.430 στην αεροδυναμική. Το πλάτος είναι σταθερά στα 1.995m και το ύψος στα 1.305m.

Mercedes-Concept-IAA-i640

Στο εσωτερικό έχουμε το «επόμενο βήμα» μετά τις S-Class και S-Class κουπέ, που αντικατοπτρίζει το μέλλον των μοντέλων με το αστέρι. Η χρήση αλουμινίου, γυαλιού και υψηλής ποιότητας υλικών, συνθέτουν ένα φουτουριστικό μοτίβο που η αλήθεια είναι πως απέχει αρκετά από την αυτοκίνηση του σήμερα. Η φιλοσοφία αφής έχει την τιμητική της ή ακόμα καλύτερα, μπαίνει σε νέα διάσταση αφού ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιεί την κεντρική κονσόλα αλλά και άλλες λειτουργίες λες και βρίσκεται σε διαστημόπλοιο.

Advertisement

Mercedes-Concept-IAA-k640

Φυσικά, μιας και όλα όσα σας έχουμε αναφέρει έως τώρα αφορούν το βραχυπρόθεσμο ή μακροπρόθεσμο μέλλον, κάτω από το καπό δεν θα μπορούσε να βρίσκεται συμβατικός κινητήρας εσωτερικής καύσης. Έτσι το Concept IAA είναι ένα Plug-in υβριδικό μοντέλο, χρησιμοποιώντας το σύστημα κίνησης που έχουμε ήδη δει στην Mercedes-Benz C350e Plug-in Hybrid. Δηλαδή, τη συνέργεια ενός 2λιτρου, 4κύλινδρου βενζινοκινητήρα απόδοσης 208 ίππων κι ενός ηλεκτροκινητήρα που προσφέρει άλλους 80.

Mercedes-Concept-IAA-q640

Οι Γερμανοί δεν έχουν κάνει λόγο για επιδόσεις αλλά δεν αμέλησαν να σταθούν στους αριθμούς που ίσως να έχουν μεγαλύτερη σημασία σύντομα. Ποιοι είναι αυτοί; Η αυτονομία των 66 χιλιομέτρων με αποκλειστικά τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα και τις εκπομπές ρύπων που σε «αεροδυναμική» ρύθμιση είναι στα μόλις 28 g/km!