Live Κίνηση
Περισσότερα
Porsche

Porsche: Aπό e-Hybrid μέχρι e-Fuel

Ελλάδα 2:46
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Porsche: Aπό e-Hybrid μέχρι e-Fuel

Porsche

Porsche: Aπό e-Hybrid μέχρι e-Fuel

Porsche

Με την παρουσίαση της θεμελιωδώς βελτιωμένης υβριδικής οικογένειας της Panamera, η Porsche ακολουθεί πιστά την επιθετική προϊοντική της πολιτική, φανερώνοντας πως έχει συγκεκριμένο όραμα για το μέλλον της αυτοκίνησης.

Advertisement
Advertisement

Η σχέση της Porsche με την υβριδική κίνηση έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια -ας μην ξεχνάμε πως ο Ferdinad Porsche κατασκεύασε το πρώτο υβριδικό όχημα στην αυγή του προηγούμενου αιώνα.

Το 2013 η περιορισμένης παραγωγής plug-in υβριδική 918 Spyder τάραξε τον κόσμο των supercars, ενώ η Panamera, από το facelift της πρώτης κιόλας γενιάς, έγινε το πρώτο πολυτελές μοντέλο στην αγορά με την εν λόγω τεχνολογία. Σήμερα, μία στις δέκα πωλήσεις της Porsche σε παγκόσμια κλίμακα αφορά σε plug-in υβριδικά, ενώ στην Ευρώπη το 61% των ταξινομημένων Panamera είναι εξηλεκτρισμένες. Μια τάση που αναμένεται να πάρει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις υποστηριζόμενη από την κατάλληλη γκάμα αυτοκινήτων.

Με ισχύ 680 PS και ροπή 850 Nm, η νέα Panamera Turbo S E-Hybrid είναι η ισχυρότερη έκδοση του πλήρως ανανεωμένου μοντέλου, συνδυάζοντας έναν 4λιτρο V8 biturbo των 571 PS με έναν ηλεκτροκινητήρα 136 PS, ο οποίος στεγάζεται στο 8ταχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Η ηλεκτρική αυτονομία της έχει αυξηθεί έως και 30% χάρη στη νέα μπαταρία 17,9 kWh και τα βελτιστοποιημένα προγράμματα οδήγησης. Αυτό ισχύει και για τη μικρότερη Panamera 4 E-Hybrid, όπου ο ηλεκτρικός κινητήρας συμπληρώνεται από τον biturbo V6 2,9 lt των 330 PS, με συνολική ισχύ 462 PS, όσο και την ενδιάμεση έκδοση 4S E-Hybrid, με απόδοση 560 PS.

Advertisement
Advertisement

Περισσότερες πληροφορίες για τα μοντέλα της Porsche προσφέρονται εδώ

Για πρώτη φορά, μάλιστα, τα τρία υβριδικά μοντέλα θα διατίθενται και στις τρεις παραλλαγές αμαξώματος Saloon, Executive (με μακρύτερο μεταξόνιο) και Sport Turismo. Με αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία από 50 έως 56 km στον κύκλο WLTP (ανάλογα με την έκδοση), η Panamera μπορεί να κινηθεί με μηδενική κατανάλωση και εκπομπή ρύπων στο αστικό περιβάλλον, φορτίζοντας την μπαταρία της με 7,2 kW σε 2,4 περίπου ώρες.

Advertisement

Η εξέλιξη της γκάμας δεν περιορίζεται, όμως μόνο σε plug-in υβριδικά όπως η Panamera και η Cayenne και τα υπόλοιπα μοντέλα που αναμένεται να ακολουθήσουν σύντομα. Η Porsche έχει εμπλουτίσει την γκάμα της με το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, την Taycan, δείχνοντας το δρόμο προς το μέλλον.

«Τα μισά νέα αυτοκίνητά μας θα είναι ηλεκτρικά ή εξηλεκτρισμένα το 2025», υποστηρίζει ο Δρ. Michael Steiner, Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής Εξέλιξης της Porsche AG. Η στρατηγική της γερμανικής εταιρείας βασίζεται σε ένα τρίπτυχο συστημάτων: Τα αμιγώς ηλεκτρικά EV, τα plug-in υβριδικά, αλλά και την περαιτέρω εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης με στόχο την αύξηση της αποδοτικότητάς τους και τη χρήση συνθετικών -και περιβαλλοντικά ουδέτερων- καυσίμων. «Είμαστε πεπεισμένοι ότι αυτές οι τρεις τεχνολογίες θα έχουν μεσοπρόθεσμα το δικό τους μερίδιο αγοράς», συμπληρώνει ο Δρ. Steiner.

Advertisement

Περισσότερες πληροφορίες για τα μοντέλα της Porsche προσφέρονται εδώ

Στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος «reFuels–Rethinking Fuels» η Porsche, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καρλσρούης, τέσσερα γερμανικά ομοσπονδιακά υπουργεία, τη Siemens Energy και διάφορους άλλους συνεργάτες από προμηθευτές της αυτοκινητοβιομηχανίας μέχρι τη βιομηχανία πετρελαιοειδών, διερευνούν τρόπους αποτελεσματικής παραγωγής και χρήσης ανανεώσιμων καυσίμων.

Advertisement

Σε ένα πιλοτικό project με έδρα τη Χιλή θα παραχθούν την επομένη χρονιά περίπου 130.000 lt συνθετικών καυσίμων ή e-Fuels. Στις δύο επόμενες φάσεις, η παραγωγή θα αυξηθεί σε 55 εκατομμύρια lt ετησίως έως το 2024 και περίπου 550 εκατομμύρια lt έως το 2026. Πρώτη ύλη για τα e-Fuels είναι το υδρογόνο και το διοξείδιο του άνθρακα, το οποίο έχει αφαιρεθεί από τον ατμοσφαιρικό αέρα, ενώ η απαραίτητη ενέργεια για τη διαδικασία έχει προκύψει από ανανεώσιμες πηγές.

Το μεγάλο προτέρημα των συνθετικών καυσίμων είναι πως, πέρα από την περιβαλλοντική ουδετερότητά τους (μιας και το CΟ2 που θα απελευθερωθεί κατά την καύση τους έχει προηγουμένως δεσμευτεί από την ατμόσφαιρα για την παραγωγή τους), μπορούν να διανεμηθούν μέσω της ήδη υπάρχουσας υποδομής των συμβατικών πρατηρίων καυσίμων.  Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche, Oliver Blume, έχει άλλωστε τονίσει πως «η ηλεκτροκινητικότητα είναι κορυφαία προτεραιότητα για την Porsche. Τα συνθετικά καύσιμα είναι ένα αξιόλογο συμπλήρωμα, εφόσον παράγονται σε μέρη του κόσμου όπου υπάρχει πλεόνασμα βιώσιμης ενέργειας. Αποτελούν ένα επιπλέον εργαλείο στο δρόμο για την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα».

Περισσότερες πληροφορίες για τα μοντέλα της Porsche προσφέρονται εδώ

Διαβάστε επίσης:
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid: Υψηλότερο επίπεδο υβριδικής απόδοσης
Ο Mark Webber…. παίζει με μία Porsche 911 Carrera S (+video)
Το “γύρισε” ο Hamilton και οδηγεί Porsche