Live Κίνηση
Περισσότερα
Porsche

Μία δεκαετία Porsche Panamera

Ελλάδα 17:41
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μία δεκαετία Porsche Panamera

Porsche

Μία δεκαετία Porsche Panamera

Porsche

Πριν από δώδεκα χρόνια, η Porsche ξεκίνησε ένα νέο τμήμα της αγοράς. Με την Panamera, ο κατασκευαστής sport αυτοκινήτων παρουσίασε το πρώτο του Gran Turismo την Άνοιξη του 2009.

Advertisement
Advertisement

10 και 2 χρόνια Porsche Panamera: Sport αυτοκίνητο, πολυτελές sedan, πρωτοποριακό υβριδικό

 

Στην κατηγορία πολυτελών αυτοκινήτων, η Porsche Panamera συνδυάζει την απόδοση που θα περίμενε κανείς από ένα sport αυτοκίνητο με την πολυτέλεια και την ευελιξία ενός πολυτελούς sedan. Μάλιστα η Porsche σχεδίαζε παραγωγή 20.000 μονάδων ετησίως και η  Panamera από καιρό ξεπέρασε όλες τις προσδοκίες: Περισσότερα από 235.000 αυτοκίνητα έχουν παραδοθεί μέχρι στιγμής.

Advertisement
Advertisement

«Ως τεχνολογική πλατφόρμα για καινοτομίες που μεταφέρθηκαν αργότερα σε άλλα μοντέλα, η Panamera διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των τελευταίων δέκα ετών της ιστορίας της μάρκας», εξηγεί ο Michael Steiner, μέλος στην Εκτελεστική Επιτροπή Έρευνας και Ανάπτυξης. Η δεύτερη γενιά μοντέλων κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στο εργοστάσιο της Porsche στη Λειψία, και διατίθεται σε τρεις διαφορετικές παραλλαγές αμαξώματος.

Το πρώτο τετραθέσιο πρωτότυπο Porsche βασισμένο στο 356

Advertisement

Μια Porsche για τέσσερις. Η ιδέα δεν είναι καινούργια. Στη δεκαετία του 1950, οι μηχανικοί της Porsche έφτιαξαν ένα άνετο τετραθέσιο μοντέλο με βάση το 356. Το Type 530 είχε μακρύτερο μεταξόνιο, μεγαλύτερες πόρτες και ελαφρά υπερυψωμένη οροφή στο πίσω μέρος. Ακολούθησε ένα τετράθυρο πρωτότυπο με βάση την 911 και τη δεκαετία του 1980, αρκετές παραλλαγές της 928. Ο Ferry Porsche χρησιμοποίησε μία από αυτές ως ιδιωτικό αυτοκίνητό του. Το 1988, η Porsche έκανε μια νέα προσπάθεια με την Type 989: Το τετράθυρο coupe είχε χώρο για δύο κανονικές θέσεις πίσω Ο κινητήρας V8 ήταν τοποθετημένος εμπρός. Στοιχεία σχεδιασμού από την 989 ενσωματώθηκαν αργότερα στην 911 της γενιάς 993. Η 989, παρέμεινε ένα πρωτότυπο για οικονομικούς λόγους και η ανάπτυξη της σταμάτησε στις αρχές του 1992.

Advertisement

Mirage, Meteor και Phantom: Πράσινο φως για το Panamera

Στην αρχή της νέας χιλιετίας, η Porsche πραγματοποίησε μελέτες αγοράς, ανέλυσε τον ανταγωνισμό και αποφάσισε να αναπτύξει ένα τετράθυρο hatchback, μεγάλων διαστάσεων. Η είσοδος στην κατηγορία πολυτελείας δεν ήταν σε καμία περίπτωση η επιθυμία του τότε Προέδρου της Εκτελεστικής Επιτροπής, Wendelin Wiedeking. Στις προδιαγραφές περιλαμβάνονταν εξαιρετική δυναμική οδήγηση, χώροι μεγάλου sedan και φυσικά έντονα στοιχεία Porsche στην εμφάνιση. Ο Michael Mauer, Αντιπρόεδρος Style Porsche, προσθέτει: «Θέλαμε να κατασκευάσουμε ένα τετραθέσιο σπορ αυτοκίνητο με coupe οροφή, μεγάλη πίσω πόρτα και σχήμα hatchbackΚατά τη διάρκεια της διαδικασίας σχεδιασμού, δημιουργήθηκαν τρία project τα: «Mirage», «Meteor» και «Phantom». Στο τέλος, χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία και από τα… τρία και επιλέχθηκε ένα νέο όνομα: «Panamera»

Advertisement

Πρεμιέρα… υψηλού επιπέδου στην Σαγκάη

Η πρώτη επίσημη εμφάνιση της Panamera στις 19 Απριλίου 2009 ήταν θεαματική: Η Porsche προσκάλεσε ΜΜΕ από όλο τον κόσμο σε συνέντευξη τύπου στον 94ο όροφο του Παγκόσμιου Οικονομικού Κέντρου στη Σαγκάη. Η Panamera μετακινήθηκε με ανελκυστήρα φορτίου μέσω ενός ειδικά σχεδιασμένου κουτιού. Χρειάστηκαν 60 μέλη από το προσωπικό του κτηρίου για αρκετές ώρες, για μόλις ένα λεπτό για την ανύψωση του ανελκυστήρα στα  400 μέτρα.

Η πρώτη Panamera – με κωδικό όνομα G1 – έβαλε τα πρότυπα στην κατηγορία της και ήταν γεμάτη με καινοτομίες: Για πρώτη φορά, κυκλοφόρησε ένα πολυτελές μοντέλο παραγωγής με σύστημα start-stop. Το κορυφαίο μοντέλο Panamera Turbo, είχε αερανάρτηση, καθώς και μία ρυθμιζόμενη, πίσω αεροτομή.

Η γκάμα μοντέλων αναπτύχθηκε γρήγορα και βιώσιμα, με αποκορύφωμα την γκάμα κινητήρων που καλύπτει ισχύ από 250 έως 550 ίππους με βενζίνη, ντίζελ και υβριδικά μοντέλα με κίνηση πίσω και 4×4. Οι περισσότεροι πελάτες επέλεξαν το επτάχυτο κιβώτιο Porsche διπλού συμπλέκτη PDK.

Υβριδικά μοντέλα με επιδόσεις supercar

Η Porsche ξεκίνησε την ηλεκτροκίνηση με την Panamera το 2011, ως το πρώτο υβριδικό στην κατηγορία πολυτελείας. Η Panamera S Hybrid ήταν η πιο οικονομική Porsche μέχρι σήμερα με ισχύ 380 PS. Δύο χρόνια αργότερα, η Panamera S E-Hybrid άνοιξε για άλλη μια φορά το δρόμο στην κατηγορία ως το πρώτο υβριδικό plug-in στον κόσμο – με 416 PS.