Live Κίνηση
Περισσότερα
PORSCHE-TAYCAN

Porsche Taycan Turbo GT: Η κορυφαία στιγμή της ηλεκτροκίνησης

Ελλάδα 8:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Porsche Taycan Turbo GT: Η κορυφαία στιγμή της ηλεκτροκίνησης

PORSCHE-TAYCAN

Porsche Taycan Turbo GT: Η κορυφαία στιγμή της ηλεκτροκίνησης

PORSCHE-TAYCAN

Με ισχύ πάνω από 1.000 ίππους και με εξωπραγματικές επιδόσεις, η ναυαρχίδα της γκάμας της Taycan δείχνει ξεκάθαρα σε όλους ότι η Porsche δημιουργεί μύθους και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Advertisement
Advertisement

Για μία εταιρία όπως η Porsche, η έλευση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα και μία τεράστια πρόκληση. Η γερμανική εταιρεία θεωρεί αδιαπραγμάτευτη την σπορ φιλοσοφία της και την παράδοση δεκαετιών, την οποία θέλει να την μεταφέρει αυτούσια και στα ηλεκτρικά της μοντέλα.

Η Taycan ήταν το πρώτο και δείγμα γραφής. Και μάλιστα άκρως επιτυχημένο, καθώς από την πρώτη στιγμή έδειξε ότι είναι μία αληθινή Porsche σε όλα της, έστω και αν κάτω από το υπέροχο αμάξωμά της δεν βρισκόταν ένας κλασικός κινητήρας εσωτερικής καύσης αλλά ηλεκτρικά μοτέρ και μπαταρίες.

Για να δείξει όμως τις απεριόριστες δυνατότητές της και σε αυτή τη νέα εποχή της αυτοκίνησης, η Porsche χρειαζόταν ένα μοντέλο που θα αποτελούσε σημείο αναφοράς σε ό,τι έχει να κάνει με τις επιδόσεις και την οδηγική ευχαρίστηση.

Advertisement
Advertisement

Μία έκδοση που θα ξεπερνούσε οτιδήποτε άλλο υπήρχε στην αγορά και που θα κατακτούσε κάθε ρεκόρ για ηλεκτρικό μοντέλο ευρείας παραγωγής.

Η έκδοση αυτή ακούει στο όνομα Taycan Turbo GT και μαζί με την πιο extreme εκδοχή με το πακέτο Weissach, σπρώχνει ακόμα πιο πάνω τα όρια του εφικτού στα μεγάλα ηλεκτρικά σεντάν επιδόσεων.

Τα νούμερα είναι καθηλωτικά και ενδεικτικά της πρόθεσης της Porsche να επιβάλλει την ηγετική της θέση και στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Advertisement

Με βάση όσα ανακοινώνει η γερμανική εταιρεία, η Taycan Turbo GT έχει μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύ 1.108 ίππους με τη χρήση του συστήματος Launch Control (για δύο δευτερόλεπτα) και μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή 1.350 Nm.

Όταν παρέλθει αυτό το διάστημα η μέγιστη ισχύ της Taycan Turbo GT είναι 1.034 ίπποι, πάντα με ενεργοποιημένο το Launch Control.

Advertisement

Για ακόμα πιο extreme οδηγικές εμπειρίες υπάρχει το πρόγραμμα Attack Mode το οποίο αυξάνει τη μέγιστη ισχύ κατά 163 ίππους για χρονικό διάστημα 10 δευτερολέπτων, στοιχείο που έχει μεταφέρει η εταιρία από την εμπειρία της στους αγώνες της Formula E.

Οι μπαταρίες που ονομάζονται Performance Battery Plus είναι νέας γενιάς με ιδιαίτερα εξελιγμένη χημική σύσταση, διαθέτουν χωρητικότητα 105 kWh και επιτρέπουν αυτονομία έως 555 χλμ.

Η Taycan Turbo GT είναι καθηλωτική σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις της, κάνοντας το 10-100 χλμ./ώρα στον απίστευτο χρόνο των μόλις 2,3 δευτερόλεπτα, που μειώνεται σε 2,2 δευτερόλεπτα με το πακέτο Weissach, ξεπερνώντας την Taycan Turbo S κατά ένα έως δύο δέκατα του δευτερολέπτου.

Advertisement

Η επιτάχυνση από στάση στα 200 km/h είναι εξίσου εντυπωσιακή, με χρόνο 6,6 ή 6,4 δευτερόλεπτα για την Taycan Turbo GT χωρίς/με το πακέτο Weissach, έως και 1,3 δευτερόλεπτα ταχύτερα από την Taycan Turbo S.

Η έκδοση αυτή έχει ένα νέο σύστημα διαχείρισης της ηλεκτρικής ενέργειας για να προσφέρει αυτή την απίστευτη απόδοση ισχύος. Βελτιωμένο είναι και το κιβώτιο ταχυτήτων ώστε να ανταπεξέρχεται στην απίστευτη ροπή των 1.350 Nm.

Παράλληλα χάρη στην χρήση εξωτικών υλικών, όπως ανθρακονήματα, είναι και κατά 75 κιλά ελαφρύτερη. Εφοδιάζεται επίσης με ειδικά εξελιγμένη ανάρτηση Porsche Active Ride, αποκλειστικές ζάντες 21 ιντσών και ενισχυμένα φρένα για τέλεια απόδοση τόσος τον δρόμο όσο και στις πίστες.

Οι βελτιώσεις στην αεροδυναμική και την εξωτερική σχεδίαση είναι επίσης αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά της Taycan Turbo GT. Μια νέα σχεδίαση του εμπρός μέρους με μεγάλες εισαγωγές και μια προσαρμοζόμενη πίσω αεροτομή συμβάλλουν στη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης.

Οι προβολείς Matrix LED, τα εξαρτήματα από ανθρακονήματα και τα αποκλειστικά φινιρίσματα βαφής ενισχύουν περαιτέρω την αισθητική του οχήματος και τη σχεδίαση εμπνευσμένη από τους αγώνες.

Το εσωτερικό της Taycan Turbo GT ενσαρκώνει ένα τέλειο μείγμα σπορ και πολυτέλειας, με στάνταρ χαρακτηριστικά όπως ταπετσαρία Race-Tex, ελαφριά καθίσματα τύπου μπάκετ και τιμόνι ειδικό για το GT.

Το πακέτο Weissach αναβαθμίζει τη σχεδίαση με προσανατολισμό στις επιδόσεις με πρόσθετα στοιχεία αεροδυναμικής και ελαφριάς κατασκευής, με αποτέλεσμα ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία και κορυφαίες επιδόσεις στην πίστα.

Αυτές οι επιδόσεις επιβεβαιώθηκαν ήδη με τον καλύτερο τρόπο καθώς η Taycan Turbo GT έχει ξεκινήσει ήδη να καταρρίπτει τα ρεκόρ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Στην διάσημη πίστα της Laguna Seca στις ΗΠΑ, το εκπληκτικό σεντάν της Porsche έκανε τον ταχύτερο γύρο από οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε αυτή την διαδρομή.

Ενώ λίγο πιο πριν είχε επιτύχει έναν εκπληκτικό χρόνο στο φημισμένο Nurburgring, όντας όχι μόνο το ταχύτερο ηλεκτρικό ευρείας παραγωγής αλλά και το ταχύτερο τετράθυρο μοντέλο ανεξαρτήτως συστήματος κίνησης.

Όλα τα παραπάνω δείχνουν ότι η Porsche με την Taycan Turbo GT όχι μόνο κέρδισε το στοίχημα της ηλεκτροκίνησης, αλλά ξεπέρασε και τον ίδιο τον εαυτό της, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που βάζει τα όρια του εφικτού της ηλεκτροκίνησης στην σύγχρονη εποχή. Και όλα αυτά χωρίς να χάσει τον σπορ χαρακτήρα της ή να απεμπολήσει την μεγάλη παράδοση που την έφερε ως εδώ.

Οι θρύλοι του παρελθόντος της ζουν και βασιλεύουν, σε νέα μορφή πια. Και η Taycan Turbo GT είναι το πιο διακεκριμένο κομμάτι αυτής της νέας θρυλικής πορείας.