Menu
Live η κίνηση | Τιμές Καυσίμων Podcasts | NewsAutoChoice

Porsche 2022

Πως η Porsche άλλαξε το ρου της αυτοκινητικής ιστορίας

  • newsautoteam

Η Porsche αποτελεί έναν στιβαρό πυλώνα έντονης διαχρονικότητας, της πρωτοπορίας, της εξέλιξης και των καινοτομιών, επίσης των κορυφαίων επιδόσεων και κυρίως της αγάπης για την αληθινή οδήγηση.

Όσο και να αλλάζει το περιβάλλον τριγύρω της, η Porsche παραμένει πιστή στις αξίες της δίχως όμως να ξεχνά την καθημερινή οδήγηση ακολουθώντας τον τρόπο ζωής ανταποκρινόμενη άριστα σε όλες τις συνθήκες.

Δεν χωρά όμως αμφιβολία πως η ηλεκτροκίνηση είναι ένα δομικό τεχνολογικό στοιχείο στην ιστορία της Porsche και αυτό πρόκειται να εκμεταλλευτεί και στην σύγχρονη εποχή.

Ήδη, τα στελέχη της ενέκριναν το πρόγραμμα το οποίο ονομάζουν «Electrified Luxury». Αυτό προβλέπει ότι θα εξελιχθούν και θα κατασκευαστούν επτά καινούργια αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα ως το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε.

Τα πρώτα δύο από αυτά θα είναι η ηλεκτρική Macan και η Cayenne οι οποίες θα παρουσιαστούν εντός του 2024, όπως έχει ανακοινώσει η Porsche. Και οι δύο θα βασίζονται στην πλατφόρμα «PPE» («Premium Platform Electric») η οποία φέρει πολλά προτερήματα και θα χρησιμοποιηθεί αξιοποιώντας τις υπερσύγχρονες τεχνολογίες.

Το τρίτο, θα είναι ένα καινούργιο SUV μοντέλο το οποίο, προς το παρόν, έχει την κωδική ονομασία «K1». Αυτό θα παρουσιαστεί το 2025, θα είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις από την Cayenne αλλά θα βασίζεται στην πλατφόρμα «SSP» («Scalable Systems Platform»).

Σχεδόν ταυτόχρονα, πρόκειται να παρουσιαστεί και η πολυαναμενόμενη ηλεκτρική έκδοση των 718 Boxster και 718 Cayman, οι οποίες θα έχουν ως βάση την πλατφόρμα «PPE». Οι άνθρωποι της Porsche θα προσπαθήσουν να μειώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο το βάρος της έτσι ώστε να διατηρηθούν τα σπορ δυναμικά χαρακτηριστικά των δύο οχημάτων. Οι συγκινήσεις αναμένονται μοναδικές πίσω από το τιμόνι τους.

Όταν μιλάμε πάντως για καινοτομίες και τεχνολογικές πατέντες, τα παραδείγματα στην περίπτωση της Porsche είναι πάμπολλα. Για παράδειγμα, η αμιγώς ηλεκτρική Taycan δεν είναι μόνο το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Porsche, αλλά και το πρώτο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας που λειτουργεί σε τάση 800V, το διπλάσιο σε σχέση με τα συμβατικά EV.

Mια τεχνολογία που προέρχεται από την αγωνιστική 919, η οποία επί τρία συναπτά έτη (2015, 2016, 2017) κατέκτησε τη νίκη στον αγώνα 24 ωρών του Le Mans. Η αύξηση της τάσης λειτουργίας στα 800V απαιτεί ριζική επανασχεδίαση ολόκληρου του συστήματος μετάδοσης, με εξαρτήματα που δεν υπάρχουν στα κοινά ράφια των προμηθευτών. Σημειώστε το αυτό…

Σε ότι αφορά τώρα στη διαχρονικότητα, ποιος μπορεί να βγάλει από το μυαλό του το υπέροχο αναλλοίωτο στο χρόνο σχήμα της αειθαλούς 911, που όσα χρόνια και να περάσουν δείχνει νέα, διακεκριμένα κλασική αλλά και όμορφη. Ακόμη και στην περίπτωση της Cayenne όπου το σχήμα ως SUV θα ήταν δύσκολο να συμπεριληφθεί στα ατού της, εντούτοις, και αυτό υιοθετεί διαχρονικά στοιχεία από γενιά σε γενιά, παντρεύοντας αρμονικά το παρελθόν με το μέλλον.

Η Porsche ήταν όπως θυμούνται πλέον άπαντες, ο πρωτοπόρος στην περίπτωση των μεγάλων SUV πολυτελείας, ανοίγοντας ουσιαστικά τον χορό για να γίνουν πράξη τα πολλά οχήματα ελεύθερου χρόνου που την ακολούθησαν τις προηγούμενες δεκαετίες. Και αυτό χωρίς να ακρωτηριάσει τις αξίες και τις αρχές της παρακαλώ…

Όσο για τα κατορθώματα της Porsche στον τομέα των επιδόσεων, ότι και να γράψει κανείς θα είναι πραγματικά λίγο. Λόγου χάρη, οι Taycan και GT3 RS σπάζουν διαρκώς τα χρονόμετρα στο Nurburgring αποδεικνύοντας πως η διαρκής εξέλιξη δεν σταματά ποτέ. Είναι μια αδυσώπητη μάχη με τον χρόνο. Οι αριθμοί πίσω από τα συναισθήματα, η ταχύτητα υπό το άγρυπνο πρίσμα της ασφάλειας…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημο: Η Porsche 911 Carrera Touring
Ο εντυπωσιακός γύρος της Porsche 911 GT3 RS στο Nurburgring (+video)
Η ξεχωριστή και συναρπαστική Porsche Cayenne Platinum

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Οι υπόλοιπες ειδήσεις στο Πρώτο ΘΕΜΑ