ΑΓΟΡΑ

Τι λένε τα κόμματα για την οδική ασφάλεια; – Τι απάντησαν στο NewsAuto.gr

Ελλάδα 16:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τι λένε τα κόμματα για την οδική ασφάλεια; – Τι απάντησαν στο NewsAuto.gr

ΑΓΟΡΑ

Τι λένε τα κόμματα για την οδική ασφάλεια; – Τι απάντησαν στο NewsAuto.gr

ΑΓΟΡΑ

Ανάμεσα στα φλέγοντα ερωτήματα που απασχολούν τον Έλληνα ενόψει εκλογών, θεωρούμε ότι το θέμα της οδικής ασφάλειας έχει ξεχαστεί. Γι’ αυτό και ρωτήσαμε τα κόμματα τι λένε γι’ αυτή.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΑΚΗ ΤΕΜΠΕΡΙΔΗ (www.twitter.com/theworldoffroad)

Από την ανταπόκριση που (δεν) είχαμε, αναρωτιόμαστε λοιπόν: έχουν να πουν κάτι τα κόμματα για τους εκατοντάδες ανθρώπους (800 τουλάχιστον) που σκοτώθηκαν το 2014 στους άδειους πλέον δρόμους της χώρας;

Σε συνέχεια άρθρου γνώμης που δημοσιεύσαμε πριν από μερικές ημέρες και αφορούσε όσα έκανε (ή μάλλον δεν έκανε) η κυβέρνηση των δυόμισι τελευταίων ετών για την οδική ασφάλεια, ζητήσαμε από τα δημοκρατικά* κόμματα που συμμετέχουν στις εκλογές να μας στείλουν τις προγραμματικές θέσεις τους για την αντιμετώπιση των τροχαίων ατυχημάτων.

Advertisement
Advertisement

Το αίτημα στάλθηκε στις 14/1 μέσα από τους συνδέσμους επικοινωνίας των ιστοσελίδων τους, χωρίς να βάλουμε δημοσιογραφικά μέσα ή να αναζητήσουμε συγκεκριμένα πρόσωπα. Και ιδού τα αποτελέσματα:

Τι απαντήσεις πήραμε;
Όπως είχαμε προβλέψει, καμία απάντηση δεν μας ήρθε από τα μέχρι πρότινος κυβερνητικά κόμματα της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ. Ψάχνοντας στις ιστοσελίδες των δύο κομμάτων δεν βρήκαμε απολύτως ΤΙΠΟΤΑ στις λέξεις – κλειδιά «οδική ασφάλεια» ή «τροχαία ατυχήματα».

Αναζητώντας σποτ οδικής ασφάλειας στο youtube, βρήκαμε ελάχιστα από τα τελευταία πέντε χρόνια. Πιο δημοφιλές ήταν αυτό το σποτ της Ελληνικής Αστυνομίας. Όποιαδήποτε σύγκριση με αντίστοιχα σοκ που έχουν φτιάξει το ίδιο διάστημα σε χώρες όπως η Ιρλανδία (δείτε το εδώ) ή η Νέα Ζηλανδία (εδώ), τα οποία έχουν δει πάνω από 15 εκατομμύρια άνθρωποι, είναι μάλλον ατυχής…

Advertisement

Όχι ότι θα είχαν κάποια αξία τα όποια προεκλογικά τους προγράμματα, μια και όπως φαίνεται στο άρθρο της προηγούμενης εβδομάδας εδώ στο NewsAuto, η θλιβερή ιστορία του ΕΣΟΑ, του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, μιλάει από μόνη της. Να τονίσουμε ότι το ΕΣΟΑ ίδρυσε με καλές προθέσεις η κυβέρνηση Παπανδρέου, αψήφησε η τεχνο-κυβέρνηση Παπαδήμου και έθαψε ουσιαστικά η κυβέρνηση Σαμαρά.

Καμία απάντηση δεν λάβαμε ούτε από το ΣΥΡΙΖΑ. Τουλάχιστον στη σελίδα με τις θέσεις του κόμματος βρήκαμε ένα μεγάλο έγγραφο (δείτε το εδω), στο οποίο παρουσιάζονται οι απόψεις και οι προτάσεις του για το θέμα.

Advertisement

Έως τις 23/1, λοιπόν, μόνο δύο απαντήσεις πήραμε. Η μία προερχόταν από τους Ανεξάρτητους Έλληνες και περιείχε μία συνοπτική έκθεση του θέματος, την οποία μπορείτε να διαβάσετε αυτούσια σε ξεχωριστό θέμα, εδώ.

Μία απάντηση πήραμε και από Το Ποτάμι, όταν γράφονταν αυτές οι γραμμές, η οποία μας πληροφορούσε ότι το αίτημά μας είχε προωθηθεί στους επιστημονικούς συμβούλους του κινήματος. Λόγω του ότι οι προτάσεις των κομμάτων έχουν αξία μέχρι τις εκλογές και όχι μετά (τουλάχιστον δεν έχουν τόση αξία), ζητήσαμε από τη συνεργάτρια του Ποταμιού να μην μπουν στον κόπο να συντάξουν μελέτη μόνο και μόνο για το άρθρο του NewsAuto, μια και θα ήταν εκτός χρόνου. Η ίδια μας ευχαρίστησε για την κατανόηση…

Έτσι, αναζητήσαμε στο www.topotami.gr αν αναφέρεται κάτι σχετικό με την οδική ασφάλεια. Στη συγκεκριμένη σελίδα μπορείτε να βρείτε σύνδεσμο με 99 θέσεις του κόμματος. Στον πάτο της λίστας με το Νο 99 υπάρχει μια γενικόλογη παράγραφος για την ασφάλεια στους δρόμους, όπου επιγραμματικά προτείνεται η εκμετάλλευση των ευρωπαϊκών πόρων για τη βελτίωση των δρόμων και για την εισαγωγή του μαθήματος κυκλοφοριακής στα σχολεία, καθώς και η ανάγκη για δημιουργία αδιάβλητου συστήματος εξέτασης οδηγών. Την πλήρη παράγραφο μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Advertisement

Για το τέλος αφήσαμε δύο παλιά κόμματα, τη ΔΗΜΑΡ και το ΚΚΕ, καθώς και ένα κόμμα με παλιό αρχηγό, το ΚΙΔΗΣΟ του Γ. Παπανδρέου.

Στον ιστότοπο της ΔΗΜΑΡ δεν βρήκαμε τίποτε σχετικό με την ασφάλεια και τα ατυχήματα. Σε γενικότερη αναζήτηση βρήκαμε μία πρόσφατη ερώτηση στη Βουλή δύο βουλευτών του κόμματος και συγκεκριμένα τον Απρίλιο του 2014, η οποία αφορούσε στην κατάσταση των δρόμων στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και ρωτούσε τον Υπουργό σχετικά με τα κυβερνητικά κονδύλια για τη συντήρηση του οδικού δικτύου. Το σχετικό έγγραφο μπορείτε να το διαβάσετε εδώ.

Στο www.kke.gr, την επίσημη σελίδα του ΚΚΕ, μπορείτε να δείτε στην αριστερή στήλη 18 τομείς που αφορούν στις θέσεις του κλασικού κόμματος της ελληνικής αριστεράς. Κανένα δεν είναι συναφές με το θέμα μας. Δυστυχώς η μηχανή αναζήτησης της συγκεκριμένης ιστοσελίδας δεν μας βοήθησε αρκετά μια και στις λέξεις κλειδιά («οδική ασφάλεια» και «τροχαία ατυχήματα»), εμφανίζονται 150 άσχετα αποτελέσματα, ουσιαστικά όλα τα δελτία Τύπου του κόμματος.

Με πιο προσεκτική αναζήτηση βρήκαμε μία επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή (11/3/2014) σχετική επίσης με την κατάσταση των δρόμων στη δυτική Ελλάδα, η οποία τέθηκε ακριβώς μετά το θανατηφόρο ατύχημα στο Άκτιο. ίδια ερώτηση είχε γίνει και στις 13/12/2012 με ακριβώς το ίδιο περιεχόμενο. Με την ευκαιρία, στην ερώτηση διακρίνεις μία ξεκάθαρη θέση του κόμματος: οι δρόμοι πρέπει να είναι αποκλειστικά κρατική περιουσία και ΧΩΡΙΣ διόδια!

Τέλος, στην ολοκαίνουργια ιστοσελίδα http://www.tokinima.gr του νεότευκτου Κινήματος Δημοκρατών Σοσιαλιστών (ΚΙΔΗΣΟ) δεν βρήκαμε τίποτα σχετικό με το θέμα μας, οπότε θα σας παραπέμψουμε για άλλη μια φορά σε όσα γράφαμε πριν από μερικές ημέρες για το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο ήταν πνευματικό παιδί της κυβέρνησης με πρωθυπουργό τον σημερινό πρόεδρο του ΚΙΔΗΣΟ.

Με πιο προσεκτική αναζήτηση στο google βρήκαμε και κάποιες δηλώσεις του Γ.Α.Παπανδρέου από την εποχή που ήταν πρωθυπουργός: «η οδική ασφάλεια αποτελεί εθνικό θέμα, πρώτα-πρώτα γιατί αφορά την ίδια την ζωή, ενώ παράλληλα οι επιπτώσεις στη ζωή της χώρας από τα τροχαία δυστυχήματα είναι τρομακτικές», ήταν η αυτονόητη δήλωση του συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.

Ο τότε πρωθυπουργός έθεσε μάλιστα ως στόχο της κυβερνητικής του πολιτικής τη μείωση των τροχαίων κατά 40% έως το 2015 και έκανε λόγο για 15000 θύματα ετησίως, προσθέτοντας προφανώς του τραυματίες στους νεκρούς των δρόμων. Πού να ήξερε τότε όχι μόνο δεν θα ήταν πρωθυπουργός το 2015 αλλα ότι θα ξεκινούσε νέο κόμμα με το όραμα να μπει στη Βουλή…

 

Τι λένε οι Ανεξάρτητοι Έλληνες για την οδική ασφάλεια;

Το μόνο ελληνικό κόμμα που απάντησε στην ερώτηση του NewsAuto «ποιες είναι οι θέσεις σας για την οδική ασφάλεια και τα τροχαία ατυχήματα», εκθέτει τις απόψεις του.
Με ένα κείμενο 300 λέξεων που φέρει τον τίτλο «Πολιτική Οδικής Ασφάλειας και Οδικής Συμπεριφοράς», οι ΑΝΕΛ συνόψισαν τις θέσεις τους σχετικά με το ξεχασμένο αυτό θέμα, που όμως παραμένει φλέγον για εμάς στο NewsAuto όπως και για όλους τους ανθρώπους που έχουν ιδιαίτερη – ή έστω καθημερινή – σχέση με το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα.

Σας το παραθέτουμε αυτούσιο, πρσθέτοντας δικά μας σχόλια από κάτω:

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΟΔΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

«Θεσπίζεται η τεχνική επάρκεια των υποψηφίων οδηγών αυτοκινήτων και των αναβατών μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων με την κατάρτιση αντικειμενικού αδιάβλητου συστήματος εξετάσεων Α’ βαθμού σε εξομοιωτή όπου συμπεριλαμβάνεται ταυτόχρονα και η εξέταση των σημάτων και λοιπών κανόνων του ΚΟΚ».

Εδώ βρίσκουμε κάτι που δεν έχουμε δει να αναφέρει κανένα άλλο κόμμα στην Ελλάδα: τη χρήση εξομοιωτή στις εξετάσεις οδηγών.

«Σε Β’ βαθμό η εξέταση στο δρόμο συμπεριλαμβάνει πορεία σε αυτοκινητόδρομο ή επαρχιακό οδικό δίκτυο (όπου δεν υπάρχει αυτοκινητόδρομος στην επικράτεια) και εξέταση σε κλειστή διαδρομή πίστα κάρτ για πιστοποίηση τεχνικής επάρκειας στούς ελιγμούς, την στάθμευση και τον εντελεχή έλεγχο του οχήματος. (αυτοκίνητο, μοτοσυκλέτα)».

Εδώ οι ΑΝΕΛ αναφέρονται σε εξετάσεις σε κλειστή πίστα με στοιχεία – πιθανόν – δυναμικής οδήγησης, σωστή ιδέα που έχει προταθεί εδώ και χρόνια από δημοδσιογράφους αυτοκινήτου.

«Σημειώνουμε ότι υπάρχουν δεκάδες πιστοποιημένες πίστες κάρτ σε όλη την επικράτεια οι οποίες αναβαθμιζόμενες μπορούν να προσφέρουν αρτιότερη υπηρεσία στην οδική ασφάλεια της νεολαίας που θα έχει διέξοδο ψυχαγωγίας και αθλητισμού σε κλειστή ασφαλή διαδρομή και όχι συμμετοχή σε επικίνδυνες αυτοσχέδιες επιδείξεις στους δρόμους οι οποίες ενίοτε είναι θανατηφόρες».

Αυτό δεν αποτελεί φυσικά καινοτομία, ωστόσο είναι μία πρόταση σε σωστή κατεύθυνση.

«Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΒΑΡΥ ΦΟΡΟ ΑΙΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΒΟΥΛΗΣΗ ΝΑ ΤΟΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ».

«Επίσης θεσπίζεται η επανεξέταση κατά τα ανωτέρω των οδηγών και αναβατών δικύκλων που υποπίπτουν σε υπέρβαση ποινών του συστήματος ποινολογίου τροχαίων παραβάσεων».

«Θεσπίζεται η εξέταση των ψυχοκινητικών παραμέτρων των οδηγών που υποπίπτουν σε ατύχημα το οποίο καταγράφεται από τις ασφαλιστικές εταιρείες όπου σύμφωνα και ανάλογα με την γνωμάτευση θα γίνεται επανεξέταση σύμφωνα με τα ανωτέρω».

«Θεσπίζεται ενιαίο ψηφιακό σύστημα αποτύπωσης του Εθνικού Οδικού δικτύου από δορυφορική καταγραφή».

«Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο θεσπίζεται η υποχρεωτική οριζόντια σήμανση με φωσφορίζουσα διαγράμμιση των ορίων του δρόμου εκατέρωθεν».

Πολύ σωστό αν και ακριβό!

«Θεσπίζονται νέες αυστηρότατες προδιαγραφές σήμανσης κατά τις εργασίες συντήρησης του οδικού δικτύου σε όλη την επικράτεια, με ηλεκτρονική ημερήσια καταγραφή από τον εργολήπτη και έλεγχο από την εποπτεύουσα αρχή».

Οι προδιαγραφές υπάρχουν ήδη, απλά δεν εφαρμόζονται πάντα…

«ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΔΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΘΑ ΚΑΤΑΛΗΞΟΥΝ ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΡΜΟΔΙΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ, ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΟΔΗΓΗΣΗΣ, ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ, ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ, ΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΤΗΣ Ε.Ε., ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΟ ΑΡΜΟΔΙΟ ΤΜΗΜΑ, ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΚΑΙ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΣ».

Φαίνεται ότι οι ΑΝΕΛ δεν έχουν πιο εμβαθυμένη μελέτη πάνω στο θέμα – όπως τα περισσότερα κόμματα. Όμως ξέρει για τη FIA και τις ελληνικές ομοσπονδίες. Να δούμε συνάντηση Πάνου Καμμένου με Jean Todt και να μην το πιστέψουμε!