Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΟΡΑ

Skoda: Φρένο λόγω έλλειψης ημιαγωγών

Ελλάδα 1:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Skoda: Φρένο λόγω έλλειψης ημιαγωγών

ΑΓΟΡΑ

Skoda: Φρένο λόγω έλλειψης ημιαγωγών

ΑΓΟΡΑ

Μετά το σπάσιμο του φράγματος πωλήσεων ενός εκατομμυρίου αυτοκινήτων παγκοσμίως το 2020, η Skoda περιορίστηκε λίγο κάτω από τις 900.000 παραδόσεις οχημάτων για το 2021. Τι έγινε στην Ελληνική αγορά.

Advertisement
Advertisement

Βασικός λόγος για την υποχώρηση η μειωμένη παραγωγή στα εργοστάσια της μάρκας, λόγω προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα – κυρίως η έλλειψη ημιαγωγών.

 

Η εταιρία ανακοίνωσε παραδόσεις 878.200 οχημάτων παγκοσμίως το περασμένο έτος, εκφράζοντας παράλληλα αισιοδοξία για το 2022, καθώς αναμένεται βελτίωση στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Advertisement
Advertisement

Την ίδια στιγμή και η γκάμα είναι πλήρως ανανεωμένη, με την καινούργια Fabia και τα νέα Kodiaq και Karoq, ενώ σε μερικές μέρες αποκαλύπτεται το Enyaq Coupe iV, που θα πλαισιώσει ιδανικά το ήδη επιτυχημένο Enyaq iV, που το 2021 κατέγραψε 45.000 πωλήσεις. Παράλληλα, η μάρκα αναπτύσσεται ολοταχώς σε αναδυόμενες και πολλά υποσχόμενες αγορές, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το λανσάρισμα του Kushaq στην Ινδία.

Στη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη, η Skoda Auto παρέδωσε 409.000 και 164.100 οχήματα αντίστοιχα το 2021, καταγράφοντας μείωση 5,9% και 9,8% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Την ίδια όμως στιγμή, υπήρξαν σημαντικές αγορές στις οποίες πέτυχε αύξηση της τάξης του 20%, δείχνοντας τη δυναμική της. Ανάμεσά τους, η Πορτογαλία, η Νορβηγία, η Ιρλανδία, η Ολλανδία και η Ισπανία.

Advertisement

Στην Ανατολική Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της εγχώριας αγοράς της Τσεχίας και της Ρωσίας, η εταιρία παρέδωσε 206.100 οχήματα, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 5%.

Advertisement

Πτωτικά κινήθηκε η μάρκα και στην Κίνα, με πωλήσεις 71.200 οχημάτων, σε αντίθεση με την αγορά της Ινδίας, όπου η Skoda Auto πέτυχε σημαντική αύξηση 108,9% το 2021, με παραδόσεις 22.800 αυτοκινήτων, χάρη κυρίως στο λανσάρισμα του Kushaq, μοντέλου που έχει αναπτυχθεί ειδικά για τη συγκεκριμένη αγορά. Αντίστοιχη ήταν και η ανάπτυξη της μάρκας στον υπόλοιπο κόσμο, με αύξηση 20,6%, με παραδόσεις 85.000 αυτοκινήτων.

Τέλος, στην Ελλάδα η Skoda κατέγραψε 2.998 πωλήσεις, πολύ κάτω από τη δυναμική της μάρκας και τη ζήτηση για τα μοντέλα της, αποτέλεσμα της μειωμένης παραγωγής λόγω της έλλειψης ημιαγωγών. Παρόλα αυτά, η Octavia διατηρήθηκε στην πρώτη θέση στην κατηγορία των μεσαίων σεντάν της ελληνικής αγοράς με 591 ταξινομήσεις. Επιτυχημένη κρίνεται η χρονιά και για το Enyaq IV, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας που κατέγραψε 86 πωλήσεις, παρά την επίσης περιορισμένη παραγωγή.

Advertisement

Τα Kodiaq και Karoq, με τις ανανεωμένες εκδόσεις τους να έχουν παρουσιαστεί προς το τέλος του έτους και τη διαθεσιμότητα σε χαμηλά επίπεδα, σημείωσαν αύξηση πωλήσεων 18% σε σχέση με το 2020.

Είναι χαρακτηριστικό ότι για μία ακόμα χρονιά η Skoda κυριάρχησε στην κατηγορία των οχημάτων που χρησιμοποιούν και φυσικό αέριο (CNG) για τον κινητήρα τους, με μερίδιο αγοράς άνω του 50% ενώ η μάρκα παρέμεινε μακράν η κορυφαία επιλογή για τους αυτοκινητιστές, με το μερίδιο αγοράς εδώ να ξεπερνάει το 65%.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Προ των πυλών το Skoda Enyaq iV Coupe
Video: Tο Apple CarPlay (iOS 15) στο Skoda Enyaq iV
Με κατάμαυρο Skoda Enyaq iV ο Πάπας Φραγκίσκος