Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΟΡΑ

ΣΕΑΑ: Άδικη και αναποτελεσματική νέα φορολόγηση των ΙΧ

Ελλάδα 16:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

ΣΕΑΑ: Άδικη και αναποτελεσματική νέα φορολόγηση των ΙΧ

ΑΓΟΡΑ

ΣΕΑΑ: Άδικη και αναποτελεσματική νέα φορολόγηση των ΙΧ

ΑΓΟΡΑ

Ανακοίνωση σχετικά με τη φημολογία περί νέας επιβάρυνσης των κατόχων μεσαίου και μεγάλου κυβισμού ΙΧ, εξέδωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ, μία τέτοια κίνηση εκτός από άδικη θα αποδειχθεί και αναποτελεσματική, καθώς θα οδηγήσει σε νέα αθρόα κατάθεση πινακίδων.

Advertisement
Advertisement

Αναλυτικά τα όσα αναφέρονται στο Δελτίου Τύπου του ΣΕΑΑ.

Η τυχόν νέα φορολογική επιβάρυνση στα μεσαίου και μεγαλύτερου κυβισμού αυτοκίνητα, εκτός από άδικη, θα είναι αναποτελεσματική.

Έχει προταθεί η αύξηση κατά +30% του φόρου πολυτελούς διαβίωσης στα «δίλιτρα» και μεγαλύτερα αυτοκίνητα, με στόχο να αυξηθούν τα σχετικά δημοσιονομικά έσοδα κατά 20 εκατομμύρια ευρώ.

Advertisement
Advertisement

Όμως, ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης έχει σχεδόν μηδενική αποτελεσματικότητα, ακόμη και στα σημερινά του επίπεδα, καθώς έχει προκαλέσει αθρόες καταθέσεις πινακίδων, αλλά και εξαγωγές αυτοκινήτων σε τρίτες χώρες, εις βάρος των εσόδων που θα εισέρεαν από τέλη κυκλοφορίας κλπ.

Με βάση στοιχεία της ΓΓΔΕ, στις αρχές του τρέχοντος έτους 560.485 αυτοκίνητα βρίσκονταν σε ακινησία, ενώ μόνον την τελευταία τριετία (2012-2014) έχουν εξαχθεί περισσότερα από 55.000 αυτοκίνητα.

Συνέπεια των παραπάνω είναι στα αυτοκίνητα κυβισμού 2.000 cc, η αναλογία των κυκλοφορούντων προς τα προσωρινά ακινητοποιημένα να είναι 3,7 προς 1, ενώ στα αυτοκίνητα κυβισμού άνω των 2.000 cc η αναλογία να είναι 2,6 προς 1.

Advertisement

Τα συνολικά έσοδα από το φόρο πολυτελούς διαβίωσης το 2014 ανήλθαν σε 91,1 εκατομμύρια ευρώ, όταν τα διαφυγόντα έσοδα από τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων σε προσωρινή ακινησία ήταν της τάξης των 77 εκατομμυρίων ευρώ και αυτών που εξήχθησαν της τάξης των 18 εκατομμυρίων ευρώ.

Συνεπώς, ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης είναι ήδη πλήρως αναποτελεσματικός και η τυχόν αύξηση του θα επιφέρει ελάχιστο δημοσιονομικό όφελος, προκαλώντας αναίτια και άδικα την περεταίρω απαξίωση των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων μεσαίου και μεγαλύτερου κυβισμού, πολλά από τα οποία έχουν ήδη ελάχιστη αξία, πχ. € 3.000 ως 5.000.

Advertisement