Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΟΡΑ

Διαβούλευση της Κυβέρνησης με την αγορά αυτοκινήτου

Ελλάδα 3:17
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Διαβούλευση της Κυβέρνησης με την αγορά αυτοκινήτου

ΑΓΟΡΑ

Διαβούλευση της Κυβέρνησης με την αγορά αυτοκινήτου

ΑΓΟΡΑ

Ανταλλαγή απόψεων για τις αλλαγές στο καθεστώς φορολογίας των καινούργιων ΙΧ αυτοκινήτων, είχαν ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης και η αναπληρωτής υπουργός Νάντια Βαλαβάνη, με τους εκπροσώπους του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων. Οι αλλαγές θα πάρουν πολύ χρόνο για να οριστικοποιηθούν και οι όποιες αλλαγές αναμένεται να ισχύσουν από τον Σεπτέμβριο και ύστερα.

Advertisement
Advertisement

Οι εκπρόσωποι του κλάδου προσήλθαν στη συνάντηση με εμφανή ανησυχία, καθώς στα τελευταία 5 χρόνια έχουν υπάρξει πάνω από 38 αλλαγές-ανατροπές στην φορολογία των αυτοκινήτων.

Μετά τη συνάντηση που διήρκεσε δύο ώρες, το μεσημέρι της Παρασκευής, ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ κ.Γιώργος Βασιλάκης δήλωσε πως πρέπει να βρεθεί φόρμουλα με στόχο και να υπάρξει αύξηση των κρατικών εσόδων, αλλά και για να τονωθεί ο κλάδος των πωλήσεων.

«Οι αλλαγές αργούν, αναφέρθηκε ότι μπορεί να πάνε από Σεπτέμβριο» δήλωσε ο κ.Βασιλάκης και τόνισε πως το νέο σύστημα θα είναι πιο δίκαιο, αφού το τέλος ταξινόμησης θα υπολογίζεται βάσει της λιανικής αξίας προ φόρων και όχι βάσει κυβικών. Αυτό σημαίνει ότι θα πληρώνουν περισσότερα τα αυτοκίνητα βάσει της αξίας τους, αφού αφαιρεθούν ο ΦΠΑ, το τέλος ταξινόμησης και το περιθώριο κέρδους των πωλητών.

Advertisement
Advertisement

«Στόχος είναι η άρση αδικιών, άλλα αυτοκίνητα θα ελαφρυνθούν και άλλα θα επιβαρυνθούν, δεν θα ακριβύνουν ούτε θα φθηνύνουν τα αυτοκίνητα» είπε ο κ.Βασιλάκης.

Απόσυρση
Πολύ συγκρατημένος εμφανίστηκε ο κύριος Βασιλάκης και για την πρόθεση της κυβέρνησης για κατάργηση του κινήτρου της απόσυρσης. «Δεν μας κάνει χαρούμενους, αλλά θα αντικατασταθεί από μία επιδότηση» για τα χαμηλού κυβισμού αυτοκίνητα, τόνισε.

Τέλη
Από τη συζήτηση με τον κύριο Βαρουφάκη, προκύπτει ότι θα υπάρξει ένα υβριδικό σύστημα φορολόγησης στα μεταχειρισμένα και στα παλαιά αυτοκίνητα, που θα λαμβάνει υπ’ όψιν και τις περιβαλλοντικές ευαισθησίες.

Advertisement

Ωστόσο ο κύριος Βασιλάκης δήλωσε πως δεν ετέθη θέμα επιβολή φόρου στα πετρελαιοκίνητα, ούτε συζητήθηκε το ενδεχόμενο αύξησης των τελών κυκλοφορίας.Με το ισχύον σύστημα όμως, το δημόσιο χάνει έσοδα επειδή οι ιδιοκτήτες οχημάτων μεγάλου κυβισμού κατέθεσαν μαζικά τις πινακίδες τους.

Όπως τόνισε, το σύστημα τελών βάσει ρύπων είναι καινούργιο, άλλαξε πριν 3 χρόνια, δεν ετέθη προς συζήτηση τέτοιο θέμα. Υποστήριξε πάντως ότι οι έλεγχοι ΚΤΕΟ θα βοηθήσουν στις πωλήσεις καινούργιων ΙΧ, όπως και η επιβάρυνση στα οχήματα παλαιότητας.

Advertisement

ΠΗΓΗ: NEWMONEY.GR