Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Triumph Scrambler 1200: Προσαρμογή στο Euro5 και έκδοση “Steve McQueen”

Ελλάδα 2:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Triumph Scrambler 1200: Προσαρμογή στο Euro5 και έκδοση “Steve McQueen”

NEWSMOTO

Triumph Scrambler 1200: Προσαρμογή στο Euro5 και έκδοση “Steve McQueen”

NEWSMOTO

Το δεύτερο κύμα αναβάθμισης των modern classic της Triumph αφορά στα μοντέλα διπλής χρήσης ΧΕ/ΧC των 1200cc, στα οποία προστίθεται και μια αριθμημένη έκδοση προς τιμήν του διάσημου πρωταγωνιστή της Μεγάλης Απόδρασης.

Advertisement
Advertisement

Η γκάμα Scrambler της αγγλικής φίρμας εμπλουτίστηκε πριν δύο χρόνια με ισάριθμες εκδόσεις 1200cc, την XC με το διττό χαρακτήρα και την ΧΕ με τον περισσότερο χωμάτινο προσανατολισμό. Αμφότερες ξεχώρισαν από την πρώτη στιγμή λόγω των κορυφαίων για την κατηγορία τεχνικών προδιαγραφών και εξοπλισμού. Όπως χαρακτηριστικά είχε δηλώσει το αγγλικό εργοστάσιο “σχεδιάστηκαν για να προσφέρουν οδηγική εμπειρία σε κάθε τύπο οδοστρώματος, με τις προδιαγραφές και την προηγμένη τεχνολογία τους να βρίσκονται στην κορυφή της κατηγορίας των Classic Adventure”.

Αυτές οι νέες σύγχρονες προτάσεις ήταν οι πρώτες μιας νέας γενιάς μοτοσυκλετών και σίγουρα άλλαξαν τα δεδομένα στην αγορά. Το μοντέλο XC σχεδιάστηκε για κάθε τύπο οδοστρώματος, ενώ το XE με τις μεγαλύτερες διαδρομές στην ανάρτηση στοχεύει κυρίως στην οδήγηση εκτός ασφάλτου. Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 1200cc προέρχεται από τη σειρά Bonneville/Thruxton και αποδίδει 90Hp/7.400rpm, προσφέροντας παράλληλα και μια υψηλή ροπή της τάξεως των 110Nm/3.950rpm. Για το 2021 οι μηχανικοί της Triumph κατάφεραν να τον προσαρμόσουν στις προδιαγραφές που επιβάλλει το Euro5, πετυχαίνοντας ταυτόχρονα δύο σημαντικά πράγματα: Aφενός να τον κάνουν να εκπέμπει λιγότερους ρύπους και αφετέρου να αφήσουν ανεπηρέαστη την απόδοσή του, τόσο όσον αφορά στην ιπποδύναμη όσο και στη ροπή! Αναβάθμισαν μάλιστα και την εξάτμιση βελτιώνοντας τη διαχείριση της εκπεμπόμενης θερμότητας.

Advertisement
Advertisement

Είναι ένας τομέας για τον οποίο -στα μοντέλα πρώτης γενιάς- είχαν γκρινιάξει αρκετοί αναβάτες και ήταν λογικό. Λόγω του χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, οι λαιμοί και τα τελικά της εξάτμισης βγαίνουν ψηλά στο πλάϊ, άρα πολύ κοντά στα δεξιά άκρα αναβάτη και συνεπιβάτη. Η αναδυόμενη ζέστη, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, δεν ήταν και ό,τι το πιο ευχάριστο για τους επιβαίνοντες. Με τις βελτιώσεις που έκαναν όμως οι μηχανικοί, αυτή η ενόχληση αναμένεται να έχει διορθωθεί στα μοντέλα του 2021, κάτι που θα το ανακαλύψουμε από πρώτο χέρι όταν με το καλό τα οδηγήσουμε. Να θυμίσουμε εδώ πως τα τεχνικά χαρακτηριστικά των δύο μοντέλων είναι ουσιαστικά πανομοιότυπα, με τις διαφορές στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά (ίχνος, κάστερ, μεταξόνιο) να δημιουργούνται από τις διαφοροποιημένες διαδρομές της ανάρτησης (200mm στο XC, 250mm στο ΧΕ).

Νέα έκδοση Steve McQueen

Advertisement

Συνηθισμένο πλέον το φαινόμενο των “Special” εκδόσεων, μια πολιτική που εφαρμόζουν όλο και περισσότεροι κατασκευαστές προκειμένου να απευθυνθούν σε ένα ιδιαίτερο κοινό με συλλεκτικές τάσεις και γερό πορτοφόλι. Στην περίπτωση του Scrambler με το όνομα του Αμερικανού ηθοποιού έχουμε να κάνουμε με ένα XE βαμμένο στα χρώματα του ιστορικού TR6 με το οποίο ο δημοφιλής πρωταγωνιστής είχε κάνει το περίφημο άλμα στην ταινία του 1963. Θα παραχθεί σε ακριβώς 1000 μονάδες, θα έχει πάνω του λογότυπο με το όνομα του ηθοποιού και ταμπελάκι με την αρίθμησή του, ενώ θα συνοδεύεται από μερικά παραπάνω αξεσουάρ (ψηλό φτερό μπροστά, καφέ δερμάτινη σέλα, προστατευτικά κινητήρα κλπ), αλλά και πιστοποιητικό αυθεντικότητας με την υπογραφή του CEO της εταιρείας Nick Bloor.

Advertisement

Δυνατότητες που κυριαρχούν στην κατηγορία

• 2ης γενιάς οθόνη οργάνων TFT
• 6 οδηγικά προγράμματα (riding modes)
• Σύστημα Off-Road Pro (XE)
• Cornering ABS και έλεγχος πρόσφυσης υπό κλίση (XE)
• Αδρανειακή μονάδα μέτρησης
• Πλήρης φωτισμός LED, προβολέας DRL
• Καινοτόμοι διακόπτες και joystick 5 θέσεων
• Διακόπτες με οπίσθιο φωτισμό
• Συμπλέκτης υποβοήθησης ροπής
• Ανάφλεξη χωρίς κλειδί
• Cruise control
• Θύρα USB
• Θερμαινόμενα γκριπ στο βασικό εξοπλισμό του XE και στον προαιρετικό του XC
• Το πρώτο για μοτοσυκλέτα ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου, το πρώτο για την Triumph σύστημα πλοήγησης turn-by-turn, τηλέφωνο και μουσική μέσω Bluetooth

Advertisement

Κορυφαίες για την κατηγορία προδιαγραφές

• Μεγάλης διαδρομής και πλήρως ρυθμιζόμενα αμορτισέρ RSU της Öhlins
• Πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι με μεγάλη διαδρομή της Showa
• Διπλές ακτινικές monobloc δαγκάνες 4 εμβόλων Μ50 Brembo
• Αλουμινένιο ψαλίδι
• Αναδιπλούμενα ρυθμιζόμενα μαρσπιέ (XE)
• Υψηλών προδιαγραφών ακτινωτοί τροχοί
• Mπροστινός τροχός 21 ιντσών
• Τubeless ελαστικά Pirelli Scorpion Rally
• Ρεζερβουάρ χωρίς κολλήσεις

Η ιστορία λέει

Η γκάμα Scrambler 1200 έχει τις ρίζες της στην εποχή των αυθεντικών Scrambler της δεκαετίας του ’60, όταν η Triumph έπαιζε πρωταγωνιστικό ρόλο και έθετε τις βάσεις για όλα όσα έκαναν τα μοντέλα της τόσο δημοφιλή. Αυτά αποτέλεσαν την έμπνευση για τα πρώτα scrambler παραγωγής, τα Bonneville T120TT, T120C και TR6C. Αυτές ήταν οι μοτοσυκλέτες που οδήγησε ο Steve McQueen στην περίφημη ταινία Μεγάλη Απόδραση και αγωνίστηκε ο Bud Ekins στον πιο απαιτητικό αγώνα ερήμου όλων των εποχών (Baja 1000). Το 2006, με την παρουσίαση των πρώτων Scrambler της νέας εποχής, η Triumph για μια ακόμα φορά δημιούργησε μια νέα κατηγορία μοτοσυκλετών. Με αυτή την κίνηση πυροδότησε την έκρηξη των Scrambler που απολαμβάνουμε σήμερα και δημιούργησε μια νέα παγκόσμια βάση μοτοσυκλετιστών από αναβάτες των πόλεων μέχρι και αστέρες του κινηματογράφου.

Μέλημα (και) οι επιδόσεις

Tα νέα XC και XE παρέχουν κορυφαία για την κατηγορία ροπή και τον χαρακτηριστικό ήχο που προσφέρει ο τελευταίας γενιάς κινητήρας υψηλής απόδοσης Bonneville 1200 ΗΤ (High Torque). Η γωνία ανάφλεξης των 270° εξασφαλίζει ομαλή και γραμμική απόδοση της ισχύος μέσω του κιβωτίου των 6 σχέσεων. Εξελιγμένος ειδικά για τα Scrambler, ο κινητήρας των 1200cc είναι πιο δυνατός από τον αντίστοιχο του Bonneville Τ120 και έχει ρυθμιστεί για απόδοση περισσότερης ροπής σε χαμηλές και μεσαίες στροφές. Μια άψογα μορφοποιημένη διπλή εξάτμιση με τελικά από ανοξείδωτο ατσάλι είναι υπεύθυνη για ένα μοναδικής χροιάς ήχο, που σίγουρα θυμίζει άλλες εποχές. Όπως ισχύει για όλα τα νέας γενιάς Bonneville, ο κινητήρας διαθέτει ηλεκτρονικό γκάζι (ride-by-wire) και ένα μελετημένο σύστημα ψύξης για βελτιωμένη απόδοση και πιο καθαρή και οικονομική λειτουργία. Και τα δύο μοντέλα Scrambler 1200 προσφέρουν επίσης πολύ μεγάλο διάστημα ενδιάμεσης συντήρησης, που φτάνει τα 16.000Km!

Ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου GoPro

Είναι το πρώτο στον κόσμο σύστημα που σχεδιάστηκε για μοτοσυκλέτα. Η Triumph παρουσιάζει το ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου GoPro, το οποίο διαθέτει λειτουργία κάμερας που υποστηρίζεται από μια μονάδα διασύνδεσης Bluetooth (προαιρετικός εξοπλισμός). Η σύνδεση και ο έλεγχος εμφανίζονται στην οθόνη TFT, με το χειρισμό λήψης video και φωτογραφιών να γίνεται μέσω των διακοπτών στο τιμόνι.

Σύστημα πλοήγησης Turn-by-turn

Μια ακόμα καινοτομία της Triumph είναι το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης με λειτουργία από στροφή σε στροφή, που υποστηρίζεται από τη Google για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα. Το σύστημα πλοήγησης λειτουργεί μέσω μονάδας διασύνδεσης Bluetooth που ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό. Μόλις ο αναβάτης επιλέξει μια διαδρομή και ξεκινήσει, στην οθόνη εμφανίζονται σύμβολα για κάθε στροφή με απλά εικονίδια. Με αυτό το σύστημα ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του σύστημα πλοήγησης, προγραμματισμό διαδρομής και σημεία ενδιαφέροντος όπως ξενοδοχεία, πρατήρια καυσίμων και εστιατόρια.

Triumph app

Για τηλέφωνα iOS και Android οι αναβάτες μπορούν να κάνουν δωρεάν λήψη της εφαρμογής της Triumph, με την οποία ενεργοποιείται η λειτουργία συνδεδεμένης πλοήγησης. Η πλοήγηση, ο προγραμματισμός διαδρομών, ο τελικός προορισμός και τα σημεία ενδιαφέροντος ελέγχονται από τον αναβάτη μέσω αυτής της εφαρμογής.

Ενσωματωμένη λειτουργία τηλεφώνου και μουσικής

Όλα τα μοντέλα Scrambler 1200 διαθέτουν πλήρως ενσωματωμένη λειτουργία τηλεφώνου μέσω Bluetooth, με ευανάγνωστη εμφάνιση στην έγχρωμη οθόνη TFT και καινοτόμο χειρισμό τηλεφώνου μέσω των διακοπτών, που επιτρέπει στον αναβάτη να επιλέγει τη μουσική που του αρέσει, να ελέγχει την ένταση του ήχου και να δέχεται κλήσεις.

Πλήρης γκάμα αξεσουάρ

Τα Scrambler σχεδιάστηκαν με τη δυνατότητα προσωπικών επεμβάσεων σαν βασική προτεραιότητα, με περισσότερα από 80 αξεσουάρ που δημιουργήθηκαν για να προσφέρουν πιο τραχύ off-road χαρακτήρα, περισσότερο στυλ ή/και πρακτικότητα στην καθημερινή μετακίνηση. Σε αυτά περιλαμβάνονται ψηλό μπροστινό φτερό, μπάρες προστασίας κινητήρα από ανοξείδωτο ατσάλι, γρίλια προβολέα, τελικό Arrow από ανθρακονήματα, κιτ μετατόπισης των φλας, βάση τιμονιού, πινακίδα αγωνιστικού αριθμού και πάει λέγοντας. Παράλληλα, για μακρινές αποδράσεις και πρακτικότητα στην καθημερινή μετακίνηση, στα αξεσουάρ περιλαμβάνονται νέας σχεδίασης ανθεκτικές πλαϊνές βαλίτσες, tank bag κλπ.

Οι μοτοσυκλέτες αναμένονται στη χώρα μας κατά τα τέλη Μαϊου και σε άγνωστες προς το παρόν τιμές. Στο video που ακολουθεί θα δείτε μια αναλυτική παρουσίαση της έκδοσης ΧΕ Steve McQueen από το εργοστάσιο.

Διαβάστε επίσης:

MotoGP, Portimao: Επιβλητική νίκη για Quartararo

Triumph Trident 660: Άφιξη Ελλάδα και η διαμόρφωση στο επίκεντρο

KTM Central Store: Μια νέα εμπειρία στην επιλογή