Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

SWM Superdual X 600: Μονοκύλινδρο και Enduro 

Ελλάδα 23:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

SWM Superdual X 600: Μονοκύλινδρο και Enduro

NEWSMOTO

SWM Superdual X 600: Μονοκύλινδρο και Enduro

NEWSMOTO

Φτιαγμένο στην Ιταλία με ταυτότητα Husqvarna και εξοπλισμό που φωνάζει «περιπέτεια», αυτό το σκληροτράχηλο μοντέλο στοχεύει σε ένα κοινό που ξέρει ακριβώς τι χρειάζεται.

Advertisement
Advertisement

Συγκεντρώνοντας τα στοιχεία που θα επιθυμούσαν πολλοί αναβάτες και με κληρονομικά γονίδια από το «δεν σπάω δεν χαλάω» Husqvarna ΤΕ630, έρχεται να καλύψει ένα μεγάλο κενό στην κατηγορία των μονοκύλινδρων μοτοσυκλετών διπλής χρήσης.

Mια πρώτη ματιά στα χαρακτηριστικά είναι αρκετή για να καταλάβουμε ότι έχουμε να κάνουμε με μια μοτοσυκλέτα που κεντρίζει το ενδιαφέρον:  

Advertisement
Advertisement

• Κινητήρας μονοκύλινδρος, 4βάλβιδος, υγρόψυκτος, 2 ΕΕΚ
• Ηλεκτρονικός ψεκασμός Mikuni 45mm
• 54 ίπποι στις 7.500rpm
• Αλουμινένιο υποπλαίσιο
• Δισκόφρενα Brembo με διπίστονες δαγκάνες
• Δικάναλο ABS με επιλογή Off-Road (απενεργοποίηση μόνο στον πίσω τροχό)
• Ρυθμιζόμενες αναρτήσεις μπροστά (Fast Ace πιρούνι USD 45mm) και πίσω (μονό αμορτισέρ της Sachs και μοχλικό σύστημα) με διαδρομή 210 και 220mm αντίστοιχα
• Aκτινωτοί τροχοί 21” – 18”
• Ελαστικά Metzeler Sahara
• Bάρος 187Kg
• Ύψος σέλας 898mm
• Ρεζερβουάρ 18lt
• Εξοπλισμός: ζελατίνα touring, χούφτες, κάγκελα, κεντρικό σταντ, ποδιά κινητήρα, σχάρα, προβολείς Led, οθόνη LCD
• Δυνατότητα υποδοχής βαλιτσών

H SWM επανήρθε στο προσκήνιο κρατώντας την υπόσχεση που είχε δώσει το 2015 (όταν και αναγεννήθηκε) και βγάζοντας στην παραγωγή μοτοσυκλέτες με συστατικά υψηλών προδιαγραφών. Όπως το Superdual X της δοκιμής μας, που σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στο εργοστάσιο της φίρμας στην Ιταλία και το οποίο, όπως και τα μικρότερα αδέρφια του, βασίζεται πάνω σε παλιότερο μοντέλο της Husqvarna 

Advertisement

Επειδή όμως λίγοι γνωρίζουν την ιστορία της SWM (και τη στενή της σχέση με τη Husqvarna), καλό είναι να σας πούμε λίγα πράγματα για αυτή: 

Advertisement

Πριν περίπου 48 χρόνια δύο Ιταλοί αναβάτες enduro αποφάσισαν να κατασκευάσουν τη δική τους μοτοσυκλέτα. Οι Piero Sironi και Fausto Vergani, με έδρα τη Rivolta d’ Adda κοντά στο Μιλάνο, πρωτο-έβγαλαν στην παραγωγή τρία μοντέλα με δίχρονους κινητήρες 50, 100 και 125cc, που προερχόντουσαν από τη γερμανική Sachs. Mέλημά τους ήταν η παραγωγή μοντέλων Trial, Enduro και Motocross, με την εταιρεία να ονομάζεται SWM από τα αρχικά των λέξεων “Speedy Working Machines”! Το 1977, η μικρή σε μεγέθη SWM προχώρησε στη χρήση κινητήρων με περιστροφική βαλβίδα της αυστριακής Rotax και το 1981 πανηγύρισε το μοναδικό -μέχρι σήμερα- παγκόσμιο τίτλο της (στο Trial). To 1984 το εργοστάσιο έκλεισε για ξεκάθαρα οικονομικούς λόγους, τα μοντέλα της δεν έγιναν ποτέ best sellers, πλην όμως όλοι οι παλιοί έχουν να θυμούνται το πολύ γκάζι, ίσως το περισσότερο της εποχής, αλλά και τα ιδιαίτερα στιβαρά πλαίσια 

Νέο ξεκίνημα 

Advertisement

Η SWM Motorcycles του σήμερα είναι παιδί της κινεζικής εταιρείας Daxing Gong, ιδιοκτήτριας του Shineray Group, που δραστηριοποιείται στο χώρο των μηχανοκίνητων δικύκλων, αυτοκινήτων, ηλεκτρικών γεννητριών και βιομηχανικών μηχανημάτων. Η εν λόγω κινεζική εταιρεία προχώρησε το 2015 στην εξαγορά των υπερσύγχρονων εγκαταστάσεων BMW-Husqvarna στο Varese της Ιταλίας και αμέσως μετά φρόντισε να προσλάβει σαν τεχνικό διευθυντή τον ιταλό γκουρού Ampelio Macchi, που έχει αφήσει την υπογραφή του στην ιστορία των Cagiva, Husqvarna και Aprilia έχοντας περισσότερους από 50 παγκόσμιους τίτλους στο βιογραφικό του. Με σταθερά βήματα εμπλουτίζει τη γκάμα της, που στις μέρες μας περιλαμβάνει μοντέλα Enduro, MX, Trial, Supermoto, Street Classic και Street Scrambler, με κινητήρες 125 έως 600cc.  

Τα οδηγικά 

Η θέση οδήγησης είναι “εντουράδικη”, κοινώς κάθεσαι ψηλά και τα πόδια σου ίσα που πατάνε στην άσφαλτο (αν είσαι μέχρι 1.80). Η άκρως ευρύχωρη σέλα με το πλούσιο αφρώδες σε τοποθετεί σε σωστές γωνίες σε σχέση με τιμόνι και μαρσπιέ, ο υδραυλικός συμπλέκτης αποδεικνύεται βουτυρένιος σε αίσθηση και λειτουργία, οι ταχύτητες κουμπώνουν αθόρυβα και μεστά, ο ψεκασμός σε ξενίζει αρχικά αλλά γρήγορα συνηθίζεις τη λειτουργία του και με σύμμαχο τη δύναμη των 54 ίππων συχνά πυκνά πιάνεις τον εαυτό σου να οδηγεί πολύ πιο σβέλτα από αυτό που υπολόγιζες. Μέσα στην πόλη, το Superdual κινείται με σιγουριά προσφέροντας στον αναβάτη άπλετη ορατότητα και περνώντας το τιμόνι του πάνω από τους καθρέπτες των ακινητοποιημένων πολύτροχων.

Οι κραδασμοί είναι πολύ λιγότεροι από αυτό που θα περίμενες λόγω του ενός κυλίνδρου και αυτοί που παράγονται φιλτράρονται αποτελεσματικά από το εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο και δεν περνούν στα άκρα και στα μαλακά μέρη των αναβατών. Η δύναμη του κινητήρα είναι πολλή, από τις χαμηλές στροφές και σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού το Superdual X πετάγεται μπροστά με σθένος και ορμή. Το τιμόνι έχει μια σχετικά βαριά αίσθηση και απαιτεί από τον αναβάτη μια χρονική εξοικείωση, αντίθετα το σύνολο δείχνει ιδιαίτερα ανάλαφρο στις χαμηλές ταχύτητες και αυτό -αν μη τι άλλο- είναι πολύ εξυπηρετικό στην αστική μετακίνηση. Φρένα και ανάρτηση λειτουργούν έτσι όπως αρμόζει στις προδιαγραφές τους, οπότε δεν κάθεσαι να ασχοληθείς μαζί τους και μπορείς να τα πιέσεις στο όριο χωρίς πρόβλημα.

Σε ανοικτούς δρόμους το “Χ” εντυπωσιάζει με τη σταθερότητά του και μπορεί να ταξιδεύει με ταχύτητες 130-140km/h με δύο άτομα, ενώ οι ταξιδιωτικές του δυνατότητες αυξάνονται ακόμα περισσότερο από τη δυνατότητά του να δεχθεί μέχρι και τριπλέτα βαλιτσών (o extra εργοστασιακός εξοπλισμός περιλαμβάνει δύο πλαϊνές). Οι χιλιομετροφάγοι θα εκτιμήσουν την προστασία που προσφέρει η άκρως ποιοτική αεροδυναμική ζελατίνα στον προβολέα, όπως επίσης και την ευρυχωρία που προσφέρει η άνετη σέλα. Θα εκτιμήσουν όμως και την οικονομία του μονοκύλινδρου κινητήρα, ο οποίος με οδήγηση πάνω από το μέσο όρο δεν καταναλώνει περισσότερα από 4,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα! Αυτό -και σε συνδυασμό με το 18λιτρο δοχείο καυσίμου– σημαίνει αυτονομία που μπορεί να αγγίξει τα 400 χιλιόμετρα!      

Στο χώμα 

Η μοτοσυκλέτα αποτελεί στην ουσία την εξέλιξη του Husqvarna TE 630 και αυτό μεταφράζεται σε άκρως χωμάτινες προδιαγραφές. Και για να απολαύσεις τις off/road εξορμήσεις σου, απενεργοποιείς το (πολύ καλό στην άσφαλτο) ABS στον πίσω τροχό και ..ορμάς. Εκτός δρόμου η δύναμη δείχνει περισσότερη και το Superdual φανερώνει με επιτυχία το διττό του χαρακτήρα. Απολαυστικό στους δασικούς δρόμους, ευέλικτο και σταθερό, αφήνει στον δεξιό καρπό του αναβάτη να ορίσει το βαθμό της διασκέδασης. Τα φρένα εξαιρετικά σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα, οι αναρτήσεις ξεδιπλώνουν τις αρετές τους και ο όρος “εκδρομικό Enduro” βρίσκει τον καλύτερό του μονοκύλινδρο εκπρόσωπο στα ασπροκόκκινα χρώματα του ιταλικού μοντέλου. Όταν το μάθεις, τα σχεδόν 200 κιλά του (πλήρες υγρών) εξανεμίζονται ακόμα και σε δασικά μονοπάτια, βγάζοντας στην επιφάνεια ένα άκρως καλοζυγισμένο σύνολο.

Στο όριο, δηλαδή σε πολύ επιθετική οδήγηση, το πιρούνι δεν θα χάσει τη σωστή του λειτουργία αλλά θα φροντίσει να περάσει μια “ξερή” αίσθηση, δυστυχώς δεν είχα το χρόνο να ασχοληθώ με τις ρυθμίσεις του και επιφυλάσσομαι για την επόμενη φορά που θα πέσει στα χέρια μου το “X”. Κατά τα λοιπά, το ατσάλινο πλαίσιο, το τεράστιο αλουμινένιο ψαλίδι και το μονό αμορτισέρ της Sachs προσφέρουν τη δυνατότητα να κινηθείς ακόμα και σε “αγωνιστικούς” ρυθμούς, το Superdual είναι στημένο έτσι ώστε να καταπίνει ότι βρίσκει στο διάβα του. Στα χέρια ενός έμπειρου αναβάτη δε, θα επιδείξει δυναμική καθαρόαιμου χωμάτινου μοντέλου.    

Στο δια ταύτα 

Το Superdual X προσφέρεται για χρήση παντός είδους, από αστική καθημερινή και εντουροβόλτες τις αργίες μέχρι ταξίδια σε άσφαλτο και χώμα, διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό και μια ιδιαίτερα συμφέρουσα τιμή στα 7.490€. Η αξιοπιστία του είναι δεδομένη, οι δυνατότητές του δεν σηκώνουν αμφισβήτηση και το χαμηλό κόστος στη συντήρησή του είναι ομοίως ένας παράγοντας όπου διαπρέπει. Παράλληλα, είναι τόσο καλά εξοπλισμένο που δεν απαιτεί επεμβάσεις ή/και προσθήκες από τον ιδιοκτήτη του μετά την αγορά.  

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στην αντιπροσωπεία Delta Motorcycles (210-9248996). 

Διαβάστε επίσης:

Suzuki Hayabusa MY2021: Το γεράκι εφορμά ξανά!

Honda moto: Νέος τιμοκατάλογος και αναβαθμισμένη γκάμα 2021

Triumph Speed Triple 1200 RS MY2021: Τρικύλινδρη φοβέρα