Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

Newsmoto

Ducati Multistrada V4 MY2021: Για κάθε δρόμο και όχι μόνο! 

  • του Νίκου Τσαμάνδουρα (instagram.com/nikos_nts)

Η 4η γενιά του εμβληματικού street adventure της Ducati είναι γεγονός, με την παρουσίασή του να λαμβάνει χώρα διαδικτυακά προ ολίγων ημερών.  

 

Για το 2021 το Multistrada έρχεται να τιμήσει το όνομά του όντας ικανό για κάθε τερέν, αλλάζοντας καρδιά μα όχι χαρακτήρα. Η εξέλιξη άλλωστε είναι αναγκαίο «καλό» για μια μοτοσυκλέτα που μετρά 110.000 πωλήσεις από το 2003 μέχρι σήμερα.  

Δεν είναι Desmo! 

Αναμφίβολα η μεγαλύτερη αλλαγή είναι αυτή στον κινητήρα, ο οποίος πλέον δεν είναι άλλος από τον V4 Granturismo. Ελαφρύς και συμπαγής. με το βάρος του στα 66,7 κιλά, αποδίδει 170Hp και 12,7Nm ροπής στις 10.500 και 8.750rpm αντίστοιχα. Η εταιρεία από το Borgo Panigale αρνήθηκε το δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων –μείζον χαρακτηριστικό της Ducati– για χάρη του συμβατικού, το οποίο συναντάμε στον V4 των 1.158ccΜη βιάζεστε να το σχολιάσετε αρνητικά όμως, καθώς δεν πρόκειται για «προδοσία» αλλά για προσαρμογή στο ταξιδιάρικο προφίλ της μοτοσυκλέτας, η οποία πλέον θα χρειάζεται αλλαγή λαδιών κάθε 15.000χλμ με το μεγάλο σέρβις να γίνεται ανά.. 60.000χλμ

Ομολογουμένως, προβλέπονται πολλά γεμίσματα για το ρεζερβουάρ των 22 λίτρων μέχρι την ώρα της επίσκεψης στο συνεργείο και αυτό μόνο καλό μπορεί να είναι. Ο κινητήρας υιοθετεί επίσης τη στρατηγική απενεργοποίησης των πίσω κυλίνδρων στο ρελαντί. Με αυτό τον τρόπο, όταν η μοτοσυκλέτα σταματά στα φανάρια οι δύο πίσω κύλινδροι απενεργοποιούνται, βελτιώνοντας έτσι τη θερμική άνεση του αναβάτη και του συνεπιβάτη χάρη στη μείωση της θερμοκρασίας, μειώνοντας παράλληλα και  την κατανάλωση καυσίμου. 

Radar Technology 

Μετά την αλλαγή, βλέπουμε την εξέλιξη. Εν προκειμένω η βελτίωση του είδους έχει σε μεγάλο βαθμό ηλεκτρονική μορφή. Highlights αποτελούν τα.. ραντάρ στο εμπρός και πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, τα οποία της δίνουν την πολυτέλεια του «αυτόματου πιλότου» (acc-adaptive cruise control) αλλά και το υπερπλήρες πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων που χαλιναγωγεί τους 170 προαναφερθέντες ίππους μέσω των κατάλληλων riding modes. Ακόμα, ελεγχόμενα από μια εξελιγμένη πλατφόρμα ελέγχου της αδράνειας (IMU) τα συστήματα ABSDucati Wheelie Control (DWC), Ducati Traction Control (DTC) δίνουν το παρών, ενώ στην έκδοση V4 S συναντάμε Cornering Lights (DCL) και Vehicle Hold Control (VHC), για εκείνα τα ζόρικα ξεκινήματα σε απότομες κλίσεις. Στην περίπτωση του VS μάλιστα, η IMU της μοτοσυκλέτας επικοινωνεί συνεχώς με την ημιενεργητική ανάρτηση Ducati Skyhook Suspension (DSS), η οποία «ισιώνει» αυτόματα τη μοτοσυκλέτα μέσω της λειτουργίας που οι Ιταλοί χαρακτηρίζουν «Autoleveling» στο press kit 

Το αισθητικό κομμάτι 

Το παρουσιαστικό της μοτοσυκλέτας είναι πιο εκλεπτυσμένο από ποτέ, με τις γραμμές του συνόλου να «ρέουν» δένοντας αρμονικά το ογκώδες εμπρός με το «μαζεμένο» πίσω μέρος της. Στη θέση του μονόμπρατσου ψαλιδιού συναντάμε πλέον ένα διπλό, ενώ ωραία λεπτομέρεια αποτελεί το κόκκινο υποπλαίσιο που συμπληρώνει το αλουμινένιο μονοκόκ πλαίσιο

Με σκοπό να κάνουν τα μεγάλα ταξίδια πιο άνετα, οι μηχανικοί της Ducati έδωσαν μεγάλη προσοχή στο στάδιο σχεδιασμού και ανάπτυξης σε αυτό που αποκαλείται NVH (θόρυβος, δόνηση, σκληρότητα), δηλαδή στο μέτρο του γενικού επιπέδου άνεσης της μοτοσυκλέτας. Υπό αυτή την έννοια πραγματοποιήθηκε μια προσεκτική αεροδυναμική μελέτη –με δοκιμές και σε αεροδυναμική σήραγγα– για να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή προστασία για αναβάτη και συνεπιβάτη από τον αέρα, να μειωθεί ο θόρυβος και να εκτραπεί η θερμότητα που προέρχεται από τον κινητήρα μακριά από τα πόδια του αναβάτη.  

Προσεγμένο σε κάθε τομέα 

Οι αναρτήσεις είναι αμφότερες πλήρως ρυθμιζόμενες, ενώ στα φρένα συναντάμε τη σφραγίδα της Brembo στις δυο τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και στη διπίστονη πίσω. Και για να δικαιολογήσει απόλυτα τον όρο Multistrada, o τροχός των 19” μπροστά και τα ελαστικά Scorpion Trail της Pirelli είναι αυτά που θα οδηγήσουν τη μοτοσυκλέτα και εκτός ασφάλτου. Τα παραπάνω οδηγούν στο συνολικό βάρος των 240 κιλών με το νέο Multi να είναι πλήρες υγρών. Τέλος, όλοι οι φωτισμοί είναι τύπου Led ενώ η TFT 5’’ που βρίσκεται στη θέση του πολυοργάνου επιτρέπει την πλήρη συνδεσιμότητα με smartphone και έλεγχο χειρισμού μέσα από φωτιζόμενα χειριστήρια στο τιμόνι. 

Από τις αρχές Ιανουαρίου του ερχόμενου έτους το Multistrada V4 θα αρχίσει να διατίθεται στη χώρα μας με τιμές που θα ξεκινούν από τα 20.800€. Μείνετε συντονισμένοι καθώς θα επανέλθουμε με τις αναλυτικότερες παρουσιάσεις των εκδόσεών του (V4, V4 S, V4 S Sport) αλλά και με τα πακέτα εξοπλισμού (Enduro, Touring, Urban, Performance) 

Διαβάστε επίσης:

SYM 2021: Πλήρης γκάμα, Euro5 και υπερκυβισμένο TL

MV Agusta: Ανατολικές συμμαχίες

Ducati “End of Season”: It’s Scrambler time!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto