Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Ducati Multistrada V4: Η πρώτη μοτοσυκλέτα με ραντάρ είναι γεγονός!

Ελλάδα 4:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ducati Multistrada V4: Η πρώτη μοτοσυκλέτα με ραντάρ είναι γεγονός!

NEWSMOTO

Ducati Multistrada V4: Η πρώτη μοτοσυκλέτα με ραντάρ είναι γεγονός!

NEWSMOTO

Η τέταρτη γενιά του ιταλικού πολυεργαλείου αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα αύριο Τετάρτη 4 Νοεμβρίου, με τα στοιχεία που ξεχωρίζουν να είναι ο V4 κινητήρας και τα καινοτόμα ηλεκτρονικά βοηθήματα.

Advertisement
Advertisement

 

Στην άτυπη κούρσα μεταξύ ΚΤΜ και Ducati, για το ποιος κατασκευαστής θα διαθέσει πρώτος την τεχνολογία των ραντάρ στις μοτοσυκλέτες, νικήτρια αναδεικνύεται η εταιρεία από το Borgo Panigale. Πραγματοποιώντας την τεχνολογική υπόσχεση που έδωσαν το 2018, οι Ιταλοί στοχεύουν στο να αλλάξουν άρδην τα δεδομένα της άνεσης και της ασφάλειας στο ταξίδι των 2 τροχών, ειδικά στις εθνικές οδούς.

Advertisement
Advertisement

Πως γίνεται αυτό; Μέσω δυο αισθητήρων στο εμπρός και πίσω μέρος του νέου Multistrada, οι οποίοι αναλαμβάνουν την «ανακατασκευή» του περιβάλλοντος γύρω από τη μοτοσυκλέτα, μετατρέποντάς το σε ψηφιακή πληροφορία για τον εγκέφαλό της. Το κάθε μίνι ραντάρ –καθώς για αυτό πρόκειται- έχει διαστάσεις που δεν ξεπερνούν εκείνες μιας action κάμερας (70x60x28mm) και ενσωματώνεται στα πλαστικά της μοτοσυκλέτας ζυγίζοντας μόλις 190 γραμμάρια έκαστο.

Advertisement

Το εμπρός ραντάρ επιφορτίζεται με το έργο της πληροφόρησης του ACC, δηλαδή του Adaptive Cruise Control. Το εν λόγω σύστημα ρυθμίζει την απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα, παρεμβαίνοντας σε επιβράδυνση και επιτάχυνση, όντας ρυθμιζόμενο σε 4 επίπεδα. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως το σύστημα αυτό λειτουργεί από τα 30 ως και τα 160Km/h, με τη γενική αρχή λειτουργίας να είναι όμοια με εκείνη των αυτοκινήτων. Με τη σειρά του, το πίσω ραντάρ έρχεται για να ανιχνεύσει τα οχήματα που βρίσκονται στα τυφλά σημεία (BSB-Blind Spot Detection) που δε μπορεί να δει ο αναβάτης ούτε από τους καθρέφτες, προειδοποιώντας τον σε περίπτωση που έρχεται κατά πάνω του όχημα με μεγάλη ταχύτητα.

Advertisement

Για την ιστορία, πίσω από την εξέλιξη των αισθητήρων της Bosch, που υπογράφει την κατασκευή των ραντάρ, υπάρχει το τμήμα Ηλεκτρονικών, Πληροφορικής και Bioengineering του Πολυτεχνείου του Μιλάνου, που πειραματίστηκε με τέτοια συστήματα το 2016 ελκύοντας το ενδιαφέρον της κόκκινης εταιρείας. Πέρα από τα ραντάρ όμως, μεγάλη αλλαγή του νέου Multi είναι και ο νέος V4 Granturismo κινητήρας που δεν ανήκει στις τάξεις των Desmo, με τα διαστήματα συντήρησης να είναι πλέον στα –πολύ μακρινά- 60.000 χιλιόμετρα. Υπομονή όμως καθώς μετά την παρουσίαση θα επιστρέψουμε με ένα πλήρες αφιέρωμα στο νέο τέκνο της ιταλικής οικογένειας, που ως γνωστόν ίδρυσε την κατηγορία των μεγάλων Street Adventure μοτοσυκλετών.

Διαβάστε επίσης:

Triumph Trident 660: Μια τρίαινα για όλους

Advertisement

Aprilia Tuono V4X: Γυμνή αλήθεια για την πίστα και μόνο

Honda CB125F: Τον Ιανουάριο στην Ελλάδα (+τιμή)