NEWSMOTO

Δοκιμή: Zontes E350

Ελλάδα 22:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Zontes E350

NEWSMOTO

Δοκιμή: Zontes E350

NEWSMOTO

Οδηγούμε το πολυτελές scooter της Zontes και ανακαλύπτουμε το κορυφαίο δείγμα δικύκλου που έχει να επιδείξει κατασκευαστής από την Κίνα.

Advertisement
Advertisement

Είχαν περάσει σχεδόν δύο ώρες και ακόμα δεν μπορούσα να συνέλθω από το σοκ. Μόλις είχα αφήσει στα κεντρικά της Γκοργκόλης Α.Ε. το νέο Zontes E350 και ταυτόχρονα μόλις είχα διαπιστώσει με τα ίδια μου τα χέρια, πόδια, μάτια, μυαλό και πνεύμα ότι οι κατασκευαστές από την Κίνα επίσημα πλέον βρίσκονται στην ελίτ και των κατασκευαστών scooter.

Πρόσφατα είχα πέσει πάνω σε ένα αμερικανικό δημοσίευμα που αναφερόταν στην κυριαρχία των Κινέζων κατασκευαστών στον τομέα των drones.

Η περίφημη και πασίγνωστη DJi όχι μόνο έφτασε σε ποιότητα τις κορυφαίες εταιρείες από την Αμερική (3DRobotics, Aerovironment) και την Ευρώπη (Parrot), αλλά έχει καταφέρει αυτήν τη στιγμή να κατέχει το 76% της παγκόσμιας αγοράς drones!

Advertisement
Advertisement

Η πρώτη σκέψη που έκανα εκείνη τη στιγμή ήταν «ακόμα πάντως στις μοτοσικλέτες κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί», αλλά όπως λέει πολύ εύστοχα το ρητό, καλύτερα να μασάς παρά να μιλάς. Είχα οδηγήσει αρκετά δίκυκλα από την Κίνα πριν από το E350, αλλά το scooter της Zontes έβαλε τέλος στις αμφιβολίες και έδωσε το έναυσμα για το σάλπισμα επέλασης των κατασκευαστών από την Κίνα και σε αυτόν τον τομέα.

Προσωπικότητα που ξεχωρίζει

Δεν χρειάζεσαι κάτι ιδιαίτερο για να διαπιστώσεις ότι κάτι διαφορετικό συμβαίνει με αυτό το scooter. Κοιτάζοντάς το και μόνο σου προκαλεί το ενδιαφέρον, έχει στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει και κυρίως έχει ένα φινίρισμα που ακόμα και με γυμνό μάτι σε μαγνητίζει.

Advertisement

Δυνατό σημείο στον σχεδιασμό του είναι χωρίς αμφιβολία η μάσκα εμπρός με τους διαστημικούς προβολείς και τα μπλε DRL φώτα. Το ίδιο εντυπωσιακά είναι και τα φωτιστικά σώματα πίσω, με το υπόλοιπο scooter να παραμένει λιτό, με καθαρές γραμμές και πολύ καλή ποιότητα κατασκευής.

Advertisement

Μόλις καθίσεις στην άνετη σέλα, το μάτι θα πέσει πάνω στην τεράστια ψηφιακή οθόνη TFT με πολλαπλές επιλογές γραφικών και σύστημα συνδεσιμότητας. Όλοι οι χειρισμοί γίνονται από διακόπτες στο τιμόνι και όλα είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενα, ακόμα και η ρυθμιζόμενη ζελατίνα.

Ποιότητα ακόμα και στον κινητήρα

Το Zontes E350 χρησιμοποιεί έναν καινούριο μονοκύλινδρο κινητήρα 349 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 37 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 38 Nm ροπής στις 6.000 σ.α.λ. Συνοδεύεται από σύγχρονο σύστημα ψεκασμού της Bosch, διαθέτει σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (Traction Control) και δύο επιλογές οδήγησης (Sport-Eco), ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω ενός υψηλού επιπέδου CVT κιβωτίου ταχυτήτων.

Advertisement

Βασικό χαρακτηριστικό του μηχανικού συνόλου είναι ο πετυχημένος συνδυασμός εκρηκτικότητας και πολιτισμένης λειτουργίας. Οι επιταχύνσεις είναι εξαιρετικές, παρά το βάρος των 198 κιλών με τη μετάδοση να είναι με διαφορά η καλύτερη που έχουμε συναντήσει σε scooter από την Κίνα.

Το σύνολο είναι γραμμικό, ήσυχο και αποδοτικό, απολαυστικό σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού και πραγματικά δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ιαπωνικό και ευρωπαϊκό ανταγωνισμό. Όσο για την κατανάλωση, στη διάρκεια της δοκιμής έμεινε κοντά στα 4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα με την αυτονομία να ξεπερνάει τα 400 χιλιόμετρα.

Ποίημα στο δρόμο

Δεν υπάρχει ούτε ένας τομέας πάνω στο Zontes E350 που να υπολείπεται ή να σου θυμίζει τον τόπο κατασκευής του. Ιδιαίτερα όταν έρχεται η κρίσιμη στιγμή της οδηγικής συμπεριφοράς, το GT scooter δείχνει για μια ακόμα φορά την ποιότητά του.

Η Zontes έχει σχεδιάσει ένα καλά ισορροπημένο πλαίσιο το οποίο συνεργάζεται με ποιοτικές αναρτήσεις. Στο εμπρός μέρος συναντάμε ένα τηλεσκοπικό πιρούνι 41 χιλ. και πίσω δύο αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης. Παράλληλα, τα φρένα έχει αναλάβει σύστημα της J.Juan με έναν δίσκο 268 χιλ. εμπρός και 4πίστονη δαγκάνα που συνεργάζονται με σύστημα ABS. Οι τροχοί είναι 15 ιντσών εμπρός και 14 ιντσών πίσω.

Το πρώτο και βασικό χαρακτηριστικό της συμπεριφοράς του E350 στο δρόμο είναι η αυτοπεποίθηση που χαρίζει στον αναβάτη από το πρώτο κιόλας μέτρο. Το scooter είναι στιβαρό, πολύ σταθερό και με σωστές δόσεις ευελιξίας για να καλύψει τις σβέλτες αστικές μετακινήσεις.

Εκεί που διαπρέπει ωστόσο είναι στον ανοιχτό δρόμο, τις ανοιχτές και κλειστές καμπές. Θα περίμενε κανείς το E350 λόγω του μεγάλου μεταξονίου και του βάρους ότι θα παρουσίαζε ταλαντώσεις στις υψηλές ταχύτητες και τις στροφές, ωστόσο κάτι τέτοιο απλά δεν υπάρχει.

Πλησιάζοντας μια στροφή, το Zontes φρενάρει με ακρίβεια χάρη στα πολύ ισχυρά φρένα (με εξαιρετική αίσθηση στις μανέτες), γέρνει πανεύκολα στην καρδιά της στροφής και με αυξημένη πρόσφυση ανεξάρτητα από την ποιότητα της ασφάλτου «καταπίνει» την καμπή πριν καν το καταλάβεις.

Αυτή η συμπεριφορά αποδεικνύει δύο πράγματα. Το πρώτο είναι ότι αν θέλουν, οι κατασκευαστές από την Κίνα, μπορούν και το δεύτερο είναι ότι τίποτα δεν έγινε τυχαία σε αυτό το scooter καθώς η premium εταιρείες έριξε ιδιαίτερο βάρος στο να μελετήσει κάθε λεπτομέρεια της που αφορά και την οδηγική συμπεριφορά.

Και ενώ στρίβεις, φρενάρεις επιταχύνεις, με ακρίβεια και ασφάλεια το E350 φροντίζει όλα αυτά να τα κάνεις με την απόλυτη άνεση. Η θέση οδήγησης σε βάζει «μέσα» στο scooter με τη σέλα να είναι άνετη και φαρδιά. Η κάλυψη από τον άνεμο είναι σημείο αναφοράς στην κατηγορία, κάτι στο οποίο συμβάλει και η τεράστια ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα.

Πάρε κόσμε!

Θα πρέπει σε αυτό το σημείο να κάνουμε μια αναφορά στον εξοπλισμό του E350 καθώς είναι αξιοσημείωτη η προσέγγιση της Zontes. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποια τεχνολογία που να μην την περιλαμβάνει το scooter.

Εκτός από τα συστήματα ασφάλειας που αναφέραμε (Traction Control, ABS, επιλογές οδήγησης), το E350 διαθέτει σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, οθόνη TFT με τεράστια επίπεδα παραμετροποίηση και σύστημα συνδεσιμότητας, σύστημα ελέγχου πίεσης και θερμοκρασίας ελαστικών, διπλή θύρα USB, μεγάλα ντουλαπάκια στο εσωτερικό της ποδιάς, LED φώτα, χειρόφρενο και μεγάλο ρεζερβουάρ μοτοσικλέτας 16,5 λίτρων.

Επιπλέον, ο μεγάλος χώρος αποθήκευσης κάτω από σέλα μπορεί να φιλοξενήσει δύο full face κράνη και υπάρχουν στάνταρ θερμαινόμενα γκριπ και χούφτες προστασίας. Αν όλα αυτά σας φάνηκαν λίγο τότε το E350 έχει και ρυθμιζόμενο τιμόνι σε δύο θέσεις για ακόμα καλύτερη εργονομία.

Το αγκάθι

Στο διαμάντι της Zontes δύσκολα μπορείς να βρεις κάτι που να μην σου άρεσε ή που να μην δούλευε καλά. Αν είχα περισσότερο χρόνο μαζί του θα έδινα λίγη περισσότερη προφόρτιση στις πίσω αναρτήσεις για να γίνουν λίγο πιο ανεκτικές στις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Επίσης, μια καινούρια μπαταρία έλυσε την ασάφεια στο σύστημα Keyless το οποίο λειτούργησε άψογα από εκείνο το σημείο και έπειτα.

Η επέλαση ξεκίνησε

Η έλευση του νέου Zontes E350 βάζει οριστικό τέλος στην εποχή της αμφισβήτησης προς τους κατασκευαστές από την Κίνα. Το E350 είναι το δείγμα εκείνο που χρειάζεται ο καθένας για να πειστεί ότι έχει κατακτηθεί ακόμα ένας τομέας της βιομηχανίας και της τεχνολογίας από τον ασιατικό γίγαντα μια εξέλιξη που σίγουρα θα ανακατέψει την τράπουλα στον κόσμο των δύο τροχών.

Δεν υπάρχει τομέας στον οποίο το E350 να υπολείπεται του ανταγωνισμού και μάλιστα σε σημείο όπως ο εξοπλισμός, η απόδοση του κινητήρα και η οδηγική συμπεριφορά κοιτάζει στα μάτια Ευρωπαίους, Ιάπωνες και Ταϊβανέζους. Κρατήστε το όνομα Zontes… θα μας απασχολήσει έντονα στο άμεσο μέλλον.

Όλα τα στοιχεία του Zontes E350 ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Zontes E350
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος
Κυβισμός: 349cc
Ισχύς: 37 PS / 7.500 rpm
Ροπή: 38 Nm / 6.000 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός Bosch
Κιβώτιο: Αυτόματο CVT
Πλαίσιο: Ατσάλινο
Φρένα: J.Juan δίσκος 268 χιλ. εμπρός με ΑBS
Ρεζερβουάρ: 16,5 L
Τροχοί: 15 ιντσών εμπρός και 14 ιντσών πίσω
Βάρος: 198 kg (γεμάτο)
Τιμή: 5.295 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Zontes ετοιμάζει τον αντίπαλο του T-MAX
Δοκιμή: Zontes GK350
Πλησιάζει η ώρα του Zontes D350 (+video)