Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Yamaha XSR125

Ελλάδα 14:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Yamaha XSR125

NEWSMOTO

Δοκιμή: Yamaha XSR125

NEWSMOTO

Οδηγούμε τη Yamaha XSR 125 και διαπιστώνουμε πως οι καθημερινές μετακινήσεις μπορούν να συμπεριλάβουν τις λέξεις διασκέδαση και στυλ.

Advertisement
Advertisement

Υπάρχουν δύο είδη αναβατών που αναζητούν μια μοτοσικλέτα 125 κ.εκ. Είναι εκείνοι οι οποίοι θέλουν να κάνουν το πρώτο βήμα προς τους δύο τροχούς είτε από ανάγκη, είτε από ενδιαφέρον και υπάρχουν εκείνοι που έχουν βαρεθεί το βαρύ και ενεργοβόρο δίκυκλο μοντέλο τους και θέλουν να επιστρέψουν σε μια πιο εύχρηστη και οικονομική λύση.

Και στις δύο περιπτώσεις, εκείνο που κάνει τους υποψήφιους αγοραστές να δειλιάσουν είναι συνήθως η έλλειψη στυλ και φαντασίας στις μοτοσικλέτες αυτής της κατηγορίας οι οποίες περιορίζονται είτε σε scooter, είτε σε παπιά, είτε σε «συμβατικές» μοτοσικλέτες.

Με ιδιαίτερη χαρά έρχομαι να σας ενημερώσω ότι τέτοιου είδους προβληματισμοί ανήκουν στο παρελθόν με μοντέλα όπως η Yamaha XSR125. Το μικρό ρετρό μοντέλο της Yamaha μπήκε στη ζωή μας το 2020 και από τότε έχει εισβάλει στις καρδιές πολλών αναβατών οι οποίοι φλερτάρουν μαζί του. Τίποτα φυσικά δεν είναι τυχαίο καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ όμορφο και ξεχωριστό μοντέλο το οποίο ιδιαίτερα στην κατηγορία των 125 κ.εκ. διαφέρει παρασάγγας από τον ανταγωνισμό.

Advertisement
Advertisement

Βασικά στοιχεία η πρακτικότητα και η οικονομία

Μια μοτοσικλέτα 125 κ.εκ. περιμένεις να έχει σίγουρα δύο βασικά στοιχεία. Το ένα είναι η οικονομία και το δεύτερο η πρακτικότητα. Τα δύο συγκεκριμένα χαρακτηριστικά τα κατέχει στο μέγιστο βαθμό η XSR έχοντας σύμμαχο έναν εξαιρετικό κινητήρα και μια εντυπωσιακά φιλική θέση οδήγησης. Ξεκινώντας από το μηχανικό σύνολο, ο κινητήρας της XSR125 είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος 124 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 14,75 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. και 11,5Nm ροπής στις 8.000 σ.α.λ.

Advertisement

Η τροφοδοσία γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού, ενώ η μετάδοση μέσω 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Σημαντικό στοιχείο του μηχανικού συνόλου είναι η προσθήκη του συστήματος μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (VVA) το οποίο έχουμε συναντήσει ξανά στο scooter της Yamaha, NMAX 125. Το σύστημα VVA βοηθάει τον κινητήρα να βγάλει τον καλύτερο εαυτό του στις χαμηλές στροφές, ενώ τον ωθεί στις ψηλές στροφές να έχει την απαραίτητη δύναμη και φρεσκάδα για να αποκτήσει η XSR125 καλές επιδόσεις.

Advertisement

Αυτό που θα χαρακτήριζε τον συγκεκριμένο κινητήρα είναι η πολιτισμένη λειτουργία του. Έρχεται σε λειτουργία ήσυχα και από το πρώτο δευτερόλεπτο μπορείς να κινηθείς όπως θελήσεις. Είναι ικανός να προσφέρει τελική ταχύτητα της τάξης των 120 χλμ/ώρα στη μοτοσικλέτα, ενώ οι επιταχύνσεις θα ικανοποιήσουν. Όσο για την κατανάλωση σε καύσιμο, εκεί τα πράγματα φέρνουν μεγάλα χαμόγελα καθώς όσο και αν πιέσεις το XSR εκείνο δεν θα ιδρώσει και θα παραμείνει στα επίπεδα των 2,4 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα!

Η θέση οδήγησης από την άλλη είναι άνετη και τοποθετεί το σώμα όρθιο – πάνω από τη μοτοσικλέτα. Η ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις είναι πολύ καλή, ενώ το χαμηλό ύψος σέλας κάνει την XSR125 προσβάσιμη σε γυναίκες και άνδρες. Οι διακόπτες, οι μοχλοί και τα χειριστήρια είναι όλα μαλακά και εύκολα, δημιουργώντας ένα περιβάλλον γνώριμο. Δεν θα χρειαστεί πάνω από μερικά χιλιόμετρα για να αισθανθείς άνετα και να απολαύσεις τη διαδρομή σου, είτε πηγαίνεις στη δουλειά, είτε πηγαίνεις χαλαρή βόλτα.

Advertisement

Μοντελάκι που στρίβει!

Εκείνο τώρα που συνήθως δεν προσφέρουν οι μοτοσικλέτες 125 κ.εκ. είναι η διασκεδαστική οδηγική συμπεριφορά και η cool εμφάνιση. Η Yamaha XSR125 έχει και από αυτά! Στην εμφάνιση δεν χρειάζεται να πούμε πολλά πράγματα. Τα βλέμματα που κολλάνε πάνω του όταν κινείται και οι ερωτήσεις που δέχεσαι στα φανάρια αρκούν για να σε πείσουν ότι η μοτοσικλέτα της Yamaha είναι πολύ ιδιαίτερη.

Από όπου κι αν την κοιτάξεις θα βρεις κάτι που σου αρέσει. Το εμπρός στρογγυλό φωτιστικό σώμα LED, το στρογγυλεμένο ρεζερβουάρ, η επίπεδη σέλα, το vintage πίσω φωτιστικό σώμα, όλα αυτά δημιουργούν ένα πολύ όμορφο σύνολο το οποίο είναι εύκολα ερωτεύσιμο από την πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού.

Αν νομίζετε ότι το πιο δυνατό σημείο της Yamaha XSR125 είναι η εμφάνιση τότε καλό είναι να κρατήσετε μικρό καλάθι. Οι Ιάπωνες δεν επαναπαύτηκαν στην ομορφιά και πρόσεξαν ιδιαίτερα το μικρό μοντέλο προκειμένου να γίνει ένα άκρως διασκεδαστικό και ασφαλές δίκυκλο καθημερινής μετακίνησης.

Όλα ξεκινούν από το γιγάντιο (για τα δεδομένα της μοτοσικλέτας) πλαίσιο τύπου Deltabox το οποίο για κάποιο – καλό – λόγο έχει επιλεγεί. Το πλαίσιο συνεργάζεται με ένα ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός 37 χιλ. και ένα μονό αμορτισέρ πίσω, ενώ στα φρένα συναντάμε έναν δίσκο 267 χιλ. εμπρός και έναν δίσκο 220 χιλ. πίσω με ABS.

Οδηγώντας την XSR125 αντιλαμβάνεσαι εύκολα πως πρόκειται για ένα στιβαρό σύνολο με εξαιρετική ευελιξία και καλό κράτημα. Η πρόσφυση από τα ελαστικά διπλής χρήσης είναι κορυφαία και σου δίνουν τη δυνατότητα να διασκεδάσεις ακόμα και στις δύσκολες συνθήκες της πόλης.

Στρίβει με τη σκέψη, γέρνει με απίστευτη ευκολία και μάλιστα με μεγάλες κλίσεις, ενώ η δύναμη του κινητήρα δεν είναι σε καμία περίπτωση ικανή να επηρεάσει την ισορροπία της μοτοσικλέτας. Το στήσιμο της μικρής Yamaha γέρνει ξεκάθαρα προς την πλευρά της σπορ κατηγορίας μοτοσικλετών και γρήγορα θα αντιληφθείς ότι έχεις στα χέρια σου μια μοτοσικλέτα η οποία θα σε διασκεδάσει και θα σε βάλει με ομαλό τρόπο στον κόσμο της σπορ οδήγησης χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς και κυρίως χωρίς να θυσιάζει την άνεση και την ασφάλεια.

Ρετρό διαμάντι

Η Yamaha έχει επενδύσει πολλά στην XSR125 και πολύ καλά κάνει διότι είναι μια μοτοσικλέτα που αξίζει να της δώσεις την ανάλογη προσοχή. Με μεγάλη ευκολία ξεπερνάει τα όρια της κατηγορίας αφού προσφέρει τα βασικά χαρακτηριστικά της πρακτικότητας και της οικονομίας, προσθέτοντας τα στοιχεία του στυλ και της διασκεδαστικής οδηγικής συμπεριφοράς.

Είναι ο ορισμός του lifestyle της νέας γενιάς αναβατών, αλλά παράλληλα θα καλύψει με το παραπάνω όλες τις ανάγκες της καθημερινής μετακίνησης χωρίς συμβιβασμούς και «ναι μεν αλλά». Και μην ξεχνάτε ότι η Yamaha έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο τμήμα customizing μέσω του προγράμματος Yard Built. Σε περίπτωση λοιπόν που βαρεθείτε, ξεκινήστε το customizing!

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Yamaha XSR125
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, VVA
Κυβισμός: 124cc
Ισχύς: 14,75 PS / 10.000 rpm
Ροπή: 1,5 Nm / 8.000 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός
Κιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 2,4 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 11 L
Τροχοί: 17 ιντσών εμπρός και πίσω
Βάρος: 140 kg
Τιμή: 4.490 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η ομάδα bLU cRU σχεδίασε το σύστημα ραντάρ στο νέο Yamaha Tracer 9
Τρία καινούρια e-Bikes από την Yamaha
Δύο παιδικά ATV από τη Yamaha ιδανικά για διασκέδαση (+video)