Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: UM Chill Classic 125

Ελλάδα 16:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: UM Chill Classic 125

NEWSMOTO

Δοκιμή: UM Chill Classic 125

NEWSMOTO

Οδηγούμε το στιλάτο UM Chill Classic 125 και απολαμβάνουμε ξέγνοιαστες στιγμές cruising στους δρόμους της Αθήνας.

Advertisement
Advertisement

Δεν νομίζω να υπάρχει κάποιος που να μην έχει την ανάμνηση της παιδικής του ηλικίας με το συννεφάκι πάνω από το κεφάλι του να αναγράφει «όταν μεγαλώσω θα γίνω…». Όλοι λίγο ή πολύ είχαμε εντυπωσιαστεί από κάτι που βιώσαμε και μας καθοδήγησε συνειδητά ή ασυνείδητα να επιλέξουμε τελικά το μονοπάτι που θα ακολουθούσαμε στον επαγγελματικό, κοινωνικό και προσωπικό μας σύμπαν.

Κάτι ανάλογο έχω την εντύπωση θα σκεφτόταν (αν είχε συνείδηση) το UM Chill Classic 125 όταν έβγαινε από τη γραμμή παραγωγής – να γίνει δηλαδή το πιο στιλάτο ρετρό scooter. Το σίγουρο είναι ότι αυτήν τη σκέψη την έκανε ο σχεδιαστής του Chill που άντλησε έμπνευση από τα scooter που μεσουρανούσαν τη δεκαετία του 1960, δηλαδή από τις πιο γνωστές Vespa και Lambretta μέχρι τα Puch, τα Cushman, τα Innocenti, τα Zundapp και τα Heinkel.

Advertisement
Advertisement

Κάπως έτσι λοιπόν γεννήθηκε το Chill της UM Motorcycles η οποία παρότι έγινε γνωστή στην Αμερική από τα μικρά cruiser μοντέλα της, δεν απαρνήθηκε και τα πρακτικά, όμορφα και ευέλικτα δίκυκλα για να δώσει λύση στις αστικές μετακινήσεις, κυρίως της Ευρώπης και της Ασίας.

Κλασική ομορφιά

Η γοητεία που εκπέμπει ο κλασικός σχεδιασμός σε όλα τα αντικείμενα είναι ικανή να μαγνητίσει μεγάλους και μικρούς προκαλώντας μια γλυκιά νοσταλγία. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και με το UM Chill 125 το οποίο ξεχειλίζει από διαχρονικότητα, αυθεντικότητα και στυλ.

Advertisement

Η μορφή και όλες οι λεπτομέρειες του scooter της UM Motorcycles ακολουθούν την κλασική δομή των Lambretta και Heinkel του παρελθόντος. Ο ευρωπαϊκός αέρας του τονίζεται έντονα από την φαρδιά μάσκα με τις ασημένιες γρίλιες στο κέντρο, ενώ ο προβολέας είναι τοποθετημένος στο τιμόνι και περιβάλλεται από έναν καλαίσθητο νίκελ δακτύλιο.

Ένα στοιχείο που αμέσως ξεχωρίζει είναι το μεγάλο μέγεθος του πατώματος και της εσωτερικής ποδιάς που προσφέρει δύο πράγματα. Το ένα είναι η καλή προστασία του αναβάτη και το δεύτερο είναι η άνεση στις κινήσεις των ποδιών και την μεταφορά αντικειμένων. Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος αποθήκευσης για ένα jet κράνος ή ένα μικρό full face κράνος, ενώ χώρος για μικρά αντικείμενα υπάρχει και στο εσωτερικό της ποδιάς.

Advertisement

Στο πίσω μέρος το Chill διαθέτει μεγάλες στρογγυλές επιφάνειες με καλό φινίρισμα, η σέλα είναι μεγάλη σε έντονο βυσσινί χρώμα, ενώ τα φωτιστικά σώματα πίσω είναι LED με ενσωματωμένα τα φλας. Highlight του scooter είναι οι πολυάκτινες ζάντες που χαρίζουν μια σπορ πινελιά στο Chill, όπως και το στρογγυλό όργανο πληροφοριών με όμορφα γραφικά, αναλογικό στροφόμετρο και ψηφιακό πάνελ με χρήσιμες ενδείξεις.

Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι το UM Chill Classic 125 μπορεί εύκολα να το αποκτήσει κάποιος μόνο και μόνο κοιτάζοντάς του.

Πρόθυμος και οικονομικός κινητήρας

Advertisement

Στον τομέα του κινητήρα η UM Motorcycles έχει κινηθεί σε σίγουρα μονοπάτια. Το μονοκύλινδρο, αερόψυκτο σύνολο των 124,6 κ.εκ. αποδίδει 8,7 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 7,5 Nm ροπής στις 6.000 σ.α.λ. έχοντας σύμμαχο τον σύγχρονο ψεκασμό και το CVT αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Ο τρόπος που λειτουργεί ο κινητήρας του Chill έχει δύο όψεις. Στο πρώτο άνοιγμα του γκαζιού το στροφόμετρο ανεβάζει με σταθερό και στιβαρό τρόπο στροφές, επιταχύνοντας γραμμικά. Μόλις το στροφόμετρο ξεπεράσει τις 6.000 σ.α.λ. ο τρόπος λειτουργίας αλλάζει, το σύνολο γίνεται πιο επιθετικό, δίνει την αίσθηση περισσότερης δύναμης και το ταχύμετρο ανεβαίνει μέχρι τα 100 χλμ./ώρα. Μέχρι και ο ήχος αλλάζει όταν ανεβάσει στροφές ο κινητήρας που δίνει μια σπορ αίσθηση στο scooter.

Το Chill Classic είναι και πολύ οικονομικό σε καύσιμο καθώς στη διάρκεια της δοκιμής καταφέραμε να ξοδέψουμε και τα 6 λίτρα καυσίμου του ρεζερβουάρ έχοντας διανύσει πάνω από 200 χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει ότι η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 2,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Αποκάλυψη στο δρόμο

Το δεύτερο στοιχείο που κάνει τον αναβάτη να σηκώσει το φρύδι του – εκτός από τον σχεδιασμό – είναι η οδηγική συμπεριφορά του scooter. Η UM Motorcycles έχει φροντίσει να πατήσει πάνω σε ένα σωστά μελετημένο ατσάλινο πλαίσιο με το οποίο συνεργάζονται πολύ καλές αναρτήσεις.

Στο εμπρός μέρος συναντάμε ένα τηλεσκοπικό πιρούνι και πίσω ένα μονό αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης. Τα φρένα αποτελούνται από έναν δίσκο εμπρός 190 χιλ. και έναν δίσκο πίσω 200 χιλ. με σύστημα συνδυασμένης πέδησης, ενώ οι τροχοί είναι 12 ιντσών εμπρός και πίσω.

Το συνολικό πακέτο έχει μια συνοχή που κάνει τον αναβάτη να χαμογελάει. Το Chill είναι πολύ ευέλικτο, αλλάζοντας κατεύθυνση για πλάκα, ενώ το χαμηλό βάρος των 102 κιλών σε συνδυασμό με τη χαμηλή σέλα, το κάνει παιχνιδάκι στις επιτόπιες μανούβρες. Στις επιταχύνσεις και τις επιβραδύνσεις οι αναρτήσεις δείχνουν την ποιότητά τους διατηρώντας σταθερό το scooter ακόμα και όταν το οδόστρωμα δεν είναι σε καλή κατάσταση.

Παράλληλα, στις στροφές εμπνέει εμπιστοσύνη προσφέροντας καλό επίπεδο πρόσφυσης και ικανοποιητική πληροφόρηση για scooter με 12άρηδες τροχούς. Το μαγικό συστατικό στο Chill είναι ότι παρά το γεγονός της καλά μελετημένης οδηγικής συμπεριφοράς, το scooter παραμένει πολύ άνετο με τις αποσβέσεις να δουλεύουν κάτι παραπάνω από καλά στις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Με λίγα λόγια, σε καθημερινή βάση ευχαριστιέσαι την οδήγηση και μετακινείσαι χωρίς προβληματισμούς με το Chill Classic, απολαμβάνοντας βόλτες χωρίς άγχος και με αυξημένη ασφάλεια.

Το αγκάθι

Το UM Chill Classic 125 ξεπερνάει τις προσδοκίες του αναβάτη σε πολλούς τομείς. Εκεί που ίσως θα χρειαστεί λίγη δουλειά από τους μηχανικούς είναι η ρύθμιση του ψεκασμού ο οποίος σε κάποιες περιπτώσεις είναι διστακτικός, ιδιαίτερα όταν κλείνεις το γκάζι. Έχω την εντύπωση όμως ότι είναι θέμα κάποιας μικρής ηλεκτρονικής ρύθμισης για να λειτουργήσει ομαλά ο ψεκασμός σε όλα τα επίπεδα.

Με στυλ και φαντασία

Το UM Chill Classic 125 έχει ένα ισχυρό όπλο τη φαρέτρα του που είναι η εμφάνιση. Το κλασικό scooter έχει πολύ δυνατά χαρακτηριστικά στον σχεδιασμό του ακολουθώντας κατά γράμμα την αυθεντική συνταγή των ιταλικών scooter της δεκαετίας του 1960 με διακριτικές μοντέρνες επεμβάσεις. Το αποτέλεσμα σίγουρα είναι όμορφο.

Η UM όμως δεν έχει μείνει μόνο στην εμφάνιση. Έχει δημιουργήσει ένα πρακτικό, ευχάριστο στην οδήγηση scooter το οποίο με εύκολο τρόπο θα καλύψει τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης. Ελαφρύ, ευέλικτο και σβέλτο όταν ανέβουν οι στροφές του κινητήρα, θα διασκεδάσει και παράλληλα θα κρατήσει άνετο τον αναβάτη χάρη στις μεγάλες διαστάσεις της ποδιάς. Αν λοιπόν κάποιος σας ρωτήσει ποιο 125άρι ρετρό scooter να αγοράσει, εσείς θα του απαντήσετε «Chill bro… chill!».

Όλα τα στοιχεία του UM Chill Classic 125 ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – UM Motorcycles Chill Classic 125
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, αερόψυκτος
Κυβισμός: 124,6cc
Ισχύς: 8,7 PS / 7.500 rpm
Ροπή: 7,5 Nm / 6.000 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός
Κιβώτιο: Αυτόματο CVT
Πλαίσιο: Ατσάλινο σωληνοτό
Φρένα: Δίσκος 190 χιλ. και 200 χιλ. με CBS
Ρεζερβουάρ: 6 L
Τροχοί: 12 ιντσών
Βάρος: 102 kg
Τιμή: 2.000 ευρώ

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: UM Motorcycles Renegade Sport 125
Η μοντέρνα πλευρά της UM Motorcycles
Δοκιμή: UM Renegade Commando 125