Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

Newsmoto

Δοκιμή: Ktm 1290 Super Duke R

  • του Γιάννου Κατσιμπάρου

Το Super Duke ξεκίνησε την καριέρα του πριν από 15 χρόνια με το περίφημο Super Duke 990 για να δώσει την σκυτάλη το 2014 στο 1290 σε μια ολική μεταμόρφωση όπου οι Αυστριακοί ονόμασαν «Το κτήνος». Ένας χαρακτηρισμός απόλυτα ακριβής! 

Ωμή δύναμη, κτηνώδης ροπή και γενικά μια μοτοσυκλέτα άκρως εθιστική τόσο οπτικά όσο και οδηγικά.

Όπως η ομορφιά και η εξωτερική εμφάνιση είναι υποκειμενική υπόθεση, έτσι και κάθε γυμνή μοτοσυκλέτα μπορεί να είναι απότομη αλλά και προοδευτική, άνετη αλλά και σκληρή, όλα εξαρτώνται από το ποιος την οδηγεί αλλά και από ποια μεριά θέλει να την βλέπει κανείς. Μια μοτοσυκλέτα με DNA πίστας, ικανή όμως να σας συντροφέψει στην καθημερινότητα σαςΠως γίνεται αυτό; Και όμως γίνεται και αυτό είναι το κλειδί της επιτυχίας των αυστριακών.

ktm-1290-super-duke-r-1290

Το τρίτο κατά σειρά Super Duke έρχεται με οριακά μεγαλύτερη ιπποδύναμη από τους προκατόχους του και με έναν νέο ανανεωμένο κινητήρα να αποδίδει πλέον 180 άλογα και 14,3 κιλά ροπής στις 8.000 στροφέςΟ συμπλέκτης είναι υδραυλικός περιορισμένης ολίσθησης χαρίζοντας μια μαλακή αίσθηση στην αριστερή μανετα. Βελτιωμένη είναι η εργονομία της μοτοσικλέτας και η θέση οδήγησης κάτι που φάνηκε στην καθημερινότητα μας με το Super Duke.

Το σώμα  τοποθετείτε σε όρθια στάση μέσα στην μοτοσυκλέτα εξαιτίας του ψηλού ρεζερβουάρ, τα μαρσπιέ δημιουργούν τις γωνιές που πρέπει ώστε να μην κουράζεται ο αναβάτης ύστερα από αρκετή ώρα χρήσης ενώ το φαρδύ τιμόνι είναι στο ύψος που πρέπει ώστε να μην πιάνονται τα χέρια μας. Η σέλα είναι άνετη και μαλακή ενώ η σέλα του συνεπιβάτη αποτελεί την  έκπληξη για τα δεδομένα της κατηγορίας  streetfighter μιας και ο χώρος φιλοξενίας είναι μεγάλος και άνετος! 

Το ρεζερβουάρ αν και συνεχίζει στην ίδια σχεδιαστική γραμμή είναι νέο και αντί 19 λίτρων έχει μειωθεί στα 16 λίτραΈχει νέους εργονομικούς διακόπτες πολύ καλής ποιότητας και ένα joystick που κάνει πολύ εύκολη την πλοήγηση στην TFT έγχρωμη οθόνη 5 ιντσών με αντιχαρακτική επίστρωση. Το Super Duke συνεχίζει να φέρει το πλαίσιο χωροδικτύωμα του προκατόχου του, βελτιωμένο όμως στα σημεία με διαφορετική γεωμετρία και ελαφρύτερο κατά 2 κιλά. H δίαιτα που έχει υποστεί ο Δούκας ήταν γενναία, αλλά οι Αυστριακοί δεν έμειναν εκεί. Αφού έφτιαξαν μία μοτοσυκλέτα πίστας, της έβαλαν και ηλεκτρονικά (πολλά) εκράτειας!

 

Ηλεκτρονικός πόλεμος

Μόλις κάθεσαι στη σέλα νομίζεις ότι το full face κράνος δεν είναι αρκετό. Σε αυτή τη μοτοσυκλέτα θα ταίριαζε καλύτερα κράνος μαχητικού αεροσκάφους, αφού τέτοιες είναι οι επιδόσεις της, αλλά και οι διακόπτες της θυμίζουν κόκπιτ. Τα πάντα ρυθμίζονται με διακόπτες, ακόμη και η κλίση της TFT οθόνης για την αντανάκλαση και η ένταση του πίσω φωτιστικού σώματος. 

Πέρα όμως από τα gadgets υπάρχουν και τα ride modes που αποτελούν τον συνδεσμο ανάμεσα στα 160 άγρια άλογα και το δεξί χέρι του αναβάτη. Στο rain η ιπποδύναμη περιορίζεται στους 130 ίππους και η παρέμβαση του traction control είναι στο μέγιστο. Στην street ρύθμιση, traction και wheelie control παρεμβαίνουν μέτρια και ελάχιστα στην sport ρύθμιση. 

Στην ρύθμιση track τα πράγματα γίνονται πιο σοβαρά και ο αναβάτης μπορεί να παρέμβει στο TC και στην απόκριση του γκαζιού, ενώ το πρώτο μπορεί να απενεργοποιηθεί.

Το Launch control είναι αυτό που σου θυμίζει πύραυλο εδάφους αέρος και βοηθάει τη μοτοσυκλέτα να κάνει την απόλυτη εκκίνηση ενώ το mode Performance,  το οποίο είναι προαιρετικό μοιάζει με το Track, αφού και εδώ ο αναβάτης μπορεί να επέμβει σε όλες τις ρυθμίσεις και να χρησιμοποιεί το KTM MY RIDE. Η διαφορά από το Track είναι ότι εδώ η χαρτογράφηση είναι για χρήση στον δρόμο και όχι σε πίστα. 

Η ώρα της μάχης

Ωραία όλα αυτά τα ηλεκτρονικά και τα ατελείωτα ακρωνύμια, αλλά πιο είναι το δια ταύτα; Γιατί οι Αυστριακοί έβαλαν όλα αυτά τα συστήματα; Η απάντηση είναι απλή. Διότι η μοτοσυκλέτα δεν είναι για άσχετους, αλλά με τα ηλεκτρονικά και με σύνεση μπορούν να την οδηγήσουν. Είναι σκυλί του πολέμου που ανάλογα με την εμπειρία του αναβάτη ξεδιπλώνει το ταπεραμέντο της. Είναι διασκεδαστική, είναι φιλική προς την κίνηση με τιμόνι που κόβει, αλλά πιάνει και 270  χιλιόμετρα την ώρα. Το θέμα είναι αν μπορείς να σταθείς εσύ πάνω της σε αυτή την ταχύτητα χωρίς καμία προστασία. Έχει δύναμη παντού, χαμηλά, στις μεσαίες, ψηλά. Επιταχύνει αστραπιαία, επιβραδύνει το ίδιο. Είναι πανέμορφη και ακόμη και αν δεν σου αρέσει πρέπει να παραδεχτείς ότι είναι από εντυπωσιακή ως τρομακτική.

Εν κατακλείδι… keyless

Ναι, μπορείς να σουζάρεις και να ντριφτάρεις με το κλειδί στην τσέπη και όχι στον διακόπτη. Ναι, είναι too much σε όλα της. Είναι στ’ αλήθεια μία υπερβολική μοτοσυκλέτα. Αλλά αυτό ίσως είναι που την κάνει μοτοσυκλέτα με την… αρχέγονη σημασία της. Νομίζω ότι στους ιδιοκτήτες της η ευχή που αρμόζει είναι. Καλή διασκέδαση! 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Suzuki Hayabusa 2021 : Η επιστροφή του βασιλιά!
Άφιξη του Honda NC750X στην Ελλάδα
Τι ισχύει για την οδήγηση δικύκλων με δίπλωμα αυτοκινήτου

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto