Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Honda Africa Twin CRF1100L Adventure Sports

Ελλάδα 0:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Honda Africa Twin CRF1100L Adventure Sports

NEWSMOTO

Δοκιμή: Honda Africa Twin CRF1100L Adventure Sports

NEWSMOTO

Οδηγούμε την ολοκαίνουρια έκδοση Adventure Sports της κορυφαίας Honda Africa Twin και συναντάμε έναν διαφορετικό χαρακτήρα.

Advertisement
Advertisement

«Η πιο ισορροπημένη και διασκεδαστική στην οδήγηση adventure», «Οπλισμένη με όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες», «Δεν είναι η πιο ισχυρή μοτοσικλέτα στην κατηγορία, αλλά με διαφορά είναι η πιο ευχάριστη στην οδήγηση», «Η Africa είναι πολλά περισσότερα από ότι λένε τα νούμερα». Αυτές είναι μερικές από τις φράσεις που μπορείς να συναντήσεις στο διεθνή και τοπικό ειδικό Τύπο όταν ανατρέξεις στις εντυπώσεις που έχει αφήσει η ιστορική μοτοσικλέτα της Honda.

Δεν θα κρύψω ούτε μια στιγμή ότι από την πρώτη φορά που οδήγησα την ανανεωμένη Africa, τότε CRF1000L, την ερωτεύτηκα. Στη συνέχεια ο έρωτας έγινε σεβασμός και αγάπη με την πιο ραφιναρισμένη CRF1100L και τελικά έμεινα να λέω δεξιά και αριστερά σε όποιον ενδιαφερόταν πως πρόκειται για μια από τις πιο διασκεδαστικές μοτοσικλέτες που μπορεί να οδηγήσει κανείς.

Advertisement
Advertisement

Οι περισσότεροι με κοίταζαν με δυσπιστία καθώς ούτε τα 102 άλογα της μοτοσικλέτας, ούτε ο 21 ιντσών εμπρός τροχός μπορούσαν να πείσουν στα χαρτιά ότι όντως θα μπορούσε να είναι τόσο ευχάριστη στην οδήγηση. Κι όμως, μια απλή βόλτα έπειθε και τον ίδιο τον «Άπιστο Θωμά» ότι πράγματι αυτή η μοτοσικλέτα μπορεί να σου προσφέρει τόνους διασκέδασης με τον πιο προφανή και εύκολο τρόπο.

Φτάσαμε όμως στο 2024 και η Honda αποφάσισε ότι έπρεπε να βάλει ακόμα ένα κομματάκι στο παζλ της νέας Africa για εκείνους που ήθελαν κάτι πιο τουριστικό, κάτι πιο «στριτάδικο». Κάπως έτσι λοιπόν δημιουργήθηκε η έκδοση Adventure Sports η οποία εκτός των άλλων είναι η πρώτη – σύγχρονη – Africa με εμπρός τροχό 19 ιντσών.

Ίδια σχεδιαστική συνταγή

Advertisement

Σχεδιαστικά η νέα Africa Adventure Sports διατηρεί ατόφια την φιλοσοφία της μοτοσικλέτας που όλοι γνωρίζουμε. Μικρές αλλαγές έχουμε στη μάσκα εμπρός η οποία είναι λίγο πιο φαρδιά για καλύτερη προστασία και αεροδυναμική, ενώ από την άλλη οι διπλοί προβολείς διατηρούν τη σιλουέτα τους με τα χαρακτηριστικά DRL φώτα που θυμίζουν μάτια ιαπωνικού manga.

Advertisement

Ο χρωματισμός του μοντέλου δοκιμής είναι αγωνιστικός του HRC με λευκό και μπλε-κόκκινα γραφικά. Πολύ όμορφη είναι η προσθήκη των χρυσών στεφανιών στις ακτινωτές ζάντες και η μπλε-μαύρη σέλα που ξεχωρίζει. Ανεβαίνοντας στη σέλα της μοτοσικλέτας, ο αναβάτης έχει μπροστά του μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη αφής 6,5 ιντσών και μια δεύτερη μικρή οθόνη LCD από κάτω με ακόμα περισσότερες πληροφορίες. Το τμήμα του ρεζερβουάρ είναι πιο φαρδύ λόγω του μεγάλου δοχείου καυσίμου των 24,8 λίτρων, κάτι που όμως οδηγεί σε καλύτερη προστασία στην περιοχή της μέσης και των ποδιών.

Δεν υπάρχει περίπτωση ο αναβάτης να μην προσέξει τους αμέτρητους διακόπτες και κουμπάκια στην αριστερή πλευρά του τιμονιού, ενώ πλέον η Honda έχει τοποθετήσει και ρυθμιζόμενη ζελατίνα σε πέντε θέσεις για καλύτερη προστασία από τον αέρα. Ακόμα ένα εργονομικό στοιχείο που ξεχωρίζει είναι η ρυθμιζόμενη σέλα σε δύο θέσεις (835 χιλ./855 χιλ.), ενώ υπάρχει και ακόμα χαμηλότερη επιλγή 795 χιλ. Πάντως η μοτοσικλέτα, παρά τα 243 κιλά της είναι εύκολη στο χειρισμό και αναβάτες 1.80 θα πατήσουν και με τα δύο πόδια στην άσφαλτο.

Λουλούδι κινητήρας με άρωμα DCT

Advertisement

Στον τομέα του κινητήρα, το νέο Africa Adventure Sports δεν έχει σημαντικές αλλαγές. Χρησιμοποιεί το ίδιο δικύλινδρο σύνολο των 1.084 κ.εκ. το οποίο για το 2024 έχει αυξημένη ροπή στα 112 Nm και ίδια ισχύ στους 102 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. Η μεγάλη διαφορά δεν είναι τόσο στην ελαφριά αύξηση της ροπής, αλλά κυρίως ότι αυτή έρχεται στις πιο χαμηλές στροφές, δηλαδή στις 5.500 σ.α.λ.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο DCT διπλού συμπλέκτη το οποίο αναλαμβάνει να αλλάξει σχέσεις ανάλογα με το πρόγραμμα που έχει επιλέξει ο αναβάτης. Στην επιλογή D οι ταχύτητες ανεβαίνουν σύντομα για ομαλή λειτουργία και οικονομία στο καύσιμο. Στην επιλογή S (ρυθμιζόμενη σε τρία επίπεδα) οι ταχύτητες αλλάζουν στις πιο υψηλές στροφές, ενώ υπάρχει και χειροκίνητη επιλογή που – τουλάχιστον στην περίπτωσή μου – είναι ιδανική λύση για να κινηθείς σε σπορ ρυθμούς.

Το μηχανικό σύνολο, χάρη στον ποιοτικό ψεκασμό, λειτουργεί τόσο άρτια που δύσκολα βρίσκεις κάτι που να σε απασχολεί όταν οδηγείς. Υπάρχει άφθονη ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές που αρκούν για να διασκεδάσουν τον αναβάτη όλη μέρα – κάθε μέρα, ενώ είναι παράλληλα ακραία φιλικός στις χαμηλές ταχύτητες και τις μικρομετακινήσεις. Αν θέλεις πάλι να κινηθείς γρήγορα το Africa θα επιταχύνει ακαριαία και μεστά εκτοξεύοντας το ταχύμετρο σε απαγορευμένα νούμερα πριν πεις «κύμινο».

Κάπου εδώ πρέπει να αναφερθούμε στα ηλεκτρονικά της μοτοσικλέτας που είναι… από το πάνω ράφι. Η νέα Adventure Sports είναι εξοπλισμένη με όλα τα σύγχρονα συστήματα (Traction Control, Wheelie Control, ABS Στροφής, έξι επιλογές οδήγησης και IMU αισθητήρα έξι αξόνων) τα οποία μάλιστα ρυθμίζονται πλήρως. Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του τέσσερις προκαθορισμένες επιλογές (Tour, Urban, Gravel και Off-Road) και ακόμα δύο (User1, User2) στις οποίες μπορεί να κάνει ότι θέλει… αλλά ότι θέλει.

Στη δική μου περίπτωση κινήθηκα σε δύο προγράμματα. Το πρώτο ήταν το Urban το οποίο με βόλεψε στην πόλη, ενώ είχα δημιουργήσει το User1 με άμεση απόκριση, ελάχιστο φρένο κινητήρα και το traction control στο ελάχιστο, με τις αναρτήσεις στο Medium εμπρός και Hard πίσω.

Καλά όλα αυτά, αλλά αυτό που μένει τελικά είναι ότι ο συνδυασμός κινητήρα-DCT κιβωτίου του νέου Africa Adventure Sports είναι απολαυστική και αποτελεσματική. Δεν νομίζω ότι θα λείψει ποτέ δύναμη και ροπή σε κανέναν φυσιολογικό άνθρωπο που θα χρησιμοποιήσει τη μοτοσικλέτα, όπως και αν τη χρησιμοποιήσει.

Αναρτήσεις με μαγικά κουμπάκια

Το σημείο στο οποίο αρχίζει η Adventure Sports να διαφοροποιείται πολύ σε σχέση με την απλή έκδοση της Honda Africa Twin είναι στις αναρτήσεις. Πάνω στο ίδιο ατσάλινο πλαίσιο η Honda έχει τοποθετήσει τις ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Showa EERA. Το σύνολο αποτελείται από ένα ανεστραμμένο πιρούνι 45 χιλ. και ένα αμορτισέρ πίσω με μοχλικό σύστημα Pro-Link. Οι αναρτήσεις ρυθμίζονται ηλεκτρονικά πλήρως από την ψηφιακή οθόνη, ενώ υπάρχει και ημι-ενεργητική λειτουργία που ρυθμίζει αυτόματα την απόσβεση της μοτοσικλέτας λαμβάνοντας υπόψη την ταχύτητα της μοτοσικλέτας, το φορτίο που κουβαλάει και το οδόστρωμα.

Το δεύτερο σημαντικό στοιχείο είναι οι τροχοί οι οποίο στην περίπτωση της Adventure Sports είναι 19 ιντσών εμπρός και 18 ιντσών πίσω ακτινωτοί. Τα φρένα είναι πανίσχυρα με δίσκους 310 χιλ. εμπρός και 4πίστονες ακτινικές δαγκάνες με ABS Στροφής ρυθμιζόμενο και με δυνατότητα απενεργοποίησης.

Έχοντας λατρέψει τη μοτοσικλέτα της Honda για τον διασκεδαστικό οδηγικό της χαρακτήρα, η πρώτη επαφή με την έκδοση Adventure Sports ήταν αρκετά διαφορετική. Η μοτοσικλέτα έχει χάσει μέρος της σπιρτάδας και της «ανεμελιάς» της στην καθημερινή οδήγηση, αλλάζοντας τον χαρακτήρα της προς μια σαφώς πιο στιβαρή και «σοβαρή» προσέγγιση. Οι κορυφαίες αναρτήσεις έχουν απαλείψει την «αθωότητα» της μοτοσικλέτας και έχουν δώσει μια ποιότητα κύλισης άλλου επιπέδου στην Africa που μπορεί να συγκριθεί μόνο με τις κορυφαίες ευρωπαϊκές μοτοσικλέτες περιπέτειας.

Στην πόλη η μοτοσικλέτα είναι καρφωμένη στην άσφαλτο, φρενάρει ακαριαία και με ασφάλεια, ενώ έχει πιο προβλέψιμη (αλλά και πιο βαριά αίσθηση) συμπεριφορά στις αλλαγές κατεύθυνσης που θα εκτιμήσει ο αναβάτης που προέρχεται από τις μεγάλες adventure μοτοσικλέτες του λίτρου. Βγαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο μπορείς απλά να ξεχάσεις ότι ήξερες για την Africa. Η Adventure Sports σαν μαγικό χαλί «καταπίνει» με απίστευτη ταχύτητα τα χιλιόμετρα και προστατεύει τον αναβάτη καλύτερα από ποτέ.

Μπορεί στο επαρχιακό δίκτυο και στις στροφές η στάνταρ έκδοση της Africa να ήταν απολαυστική, ωστόσο η καινούρια μοτοσικλέτα είναι σαφώς πιο «στριτάδικη». Οι μικρότερες διαδρομές στις αναρτήσεις, σε συνδυασμό με τον 19άρι εμπρός τροχό προσφέρουν σταθερότητα και καλύτερη αίσθηση, ιδιαίτερα όταν βρίσκεται σε πλήρη κλίση με τη μοτοσικλέτα.

Η ανωτερότητα των αναρτήσεων φαίνεται κυρίως από την πληροφόρηση που χαρίζουν στον αναβάτη ο οποίος καταλαβαίνει πλέον πολύ καλά τι συμβαίνει κάτω από τα πόδια του. Έχοντας επιλέξει τη ρύθμιση στις αναρτήσεις Medium εμπρός και Hard πίσω το Africa μου έδινε την ιδανική αίσθηση για να κινηθώ σβέλτα και να διασκεδάσω.

Το αγκάθι

Εκείνο που θα ήθελα να γίνει πιο εύκολα προσβάσιμο στη μοτοσικλέτα της Honda είναι ο τρόπος ρύθμισης των προγραμμάτων, των αναρτήσεων και των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης στην ψηφιακή οθόνη. Η κατάσταση είναι λίγο χαοτική, τουλάχιστον στην αρχή και θα πρέπει να ξοδέψεις αρκετό χρόνο για να καταλάβεις πως γίνονται οι αλλαγές. Μπορείς να κάνεις μερικές αλλαγές κατά τη διάρκεια της οδήγησης, αλλά αν θέλεις να κάνεις μια πιο «ψαγμένη» αλλαγή είτε θα πρέπει να έχεις προνοήσει από πριν να την έχεις κάνει, είτε θα πρέπει να σταματήσεις για να την πραγματοποιήσεις.

Αλλαγή πλεύσης με το ίδιο DNA

Η έκδοση Adventure Sports του νέου Honda Africa Twin CRF1100L ήρθε ουσιαστικά για να δώσει ένα πιο τουριστικό και ασφάλτινο χαρακτήρα στη μοτοσικλέτα. Εκείνοι που έβρισκαν την απλή Africa πολύ… off-road ή πολύ dual-purpose, σίγουρα θα λατρέψουν την καινούρια έκδοση καθώς πλέον θα τους καλύψει καλύτερα τις ασφάλτινες ανάγκες, το ταξίδι και την άνεση.

Αυτή η Africa είναι με βεβαιότητα η πιο ολοκληρωμένη που φτιάχτηκε ποτέ, καλύπτωντας πλέον πολλές πτυχές της οδήγησης. Είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία που έχει τη φιλοσοφία, τις τεχνολογίες και τις τεχνικές λύσεις να δώσει στον αναβάτη ότι χρειάζεται για να κινηθεί χωρίς συμβιβασμούς και όρια. Από την άλλη, για εκείνους που θέλουν να συνεχίσουν να απολαμβάνουν το διαχρονικό fun χαρακτήρα της Africa δεν έχουν παρά να επιλέξουν την βασική έκδοση της μοτοσικλέτας.

Όλα τα στοιχεία της Honda Africa Twin CRF1100L Adventure Sports ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Honda Africa Twin CRF1100L Adventure Sports
Κινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά με κεφαλή Unicam
Κυβισμός: 1.084cc
Ισχύς: 102 PS / 7.500 rpm
Ροπή: 112 Nm / 5.500 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός PGM-FI
Κιβώτιο: 6ταχυτο αυτόματο DCT διπλού συμπλέκτη
Πλαίσιο: Ατσάλινο δύο τμημάτων
Φρένα: Nissin 4πίστονες δαγκάνες με δίσκους 310 χιλ. εμπρός και ΑBS Pro Στροφής
Αναρτήσεις: Ηλεκτρονικές Showa EERA με ενεργητική απόσβεση
Ρεζερβουάρ: 24,8 L
Κατανάλωση (δοκιμής): 7 λτ/100χλμ.
Τροχοί: Ακτινωτοί 19 ιντσών εμπρός και 18 ιντσών πίσω
Βάρος: 243 kg (γεμάτο)
Τιμή: Από 22.150 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Honda κατεβαίνει στο πρωτάθλημα E-Xplorer με την ηλεκτρική CR Proto
Στην Ελλάδα οι πρώτες Honda CB650R και CBR650R με E-Clutch
Δοκιμή: Honda Transalp 750