Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Ducati Diavel V4

Ελλάδα 23:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Ducati Diavel V4

NEWSMOTO

Δοκιμή: Ducati Diavel V4

NEWSMOTO

Οδηγούμε την εξωτική Ducati Diavel V4 και ζούμε έστω για λίγο το αμερικανικό όνειρο αλά ιταλικά.

Advertisement
Advertisement

Η κατηγορία των power cruiser είναι μια περίεργη και σίγουρα παρεξηγημένη περίπτωση μοτοσικλετών. Οι περισσότεροι τις θεωρούν απλά υβρίδια που ξεπήδησαν από τα γκαράζ κάποιων τρελών Αμερικανών που ήθελαν να δώσουν σπορ χαρακτήρα στα βαριά και δυσκίνητα τσόπερ τους, ενώ κάποιοι άλλοι δεν είναι σε θέση να τα ξεχωρίσουν από την κατηγορία των cruisers.

Η μανία με τα power cruiser ξεκίνησε κάπου στα μέσα της δεκαετίας του 1960 στις ΗΠΑ. Η «μόδα» των ιδιωτών παράσυρε αργότερα και τους μεγάλους κατασκευαστές όπως η Harley Davidson και η Indian με αποτέλεσμα να γεννηθούν εικονικά μοντέλα όπως η Harley Davidson 883 Softail και η Indian Scout. Οι Ιάπωνες κατασκευαστές μπήκαν στο παιχνίδι πολύ αργότερα και ενώ ήδη είχαν «πληγωθεί» εμπορικά από την εισβολή των αμερικανικών μοτοσικλετών στις αγορές τους.

Τη δεκαετία του 1980 η Yamaha πήρε την μεγάλη απόφαση να δημιουργήσει την θρυλική VMax, αργότερα ακολούθησε η Kawasaki με την Vulcan S και στην Ευρώπη την τάση ακολούθησε η Triumph με την Rocket 3.

Advertisement
Advertisement

Το 2010 ήταν η σειρά της Ducati να ακολουθήσει αυτό το μονοπάτι και όπως συνηθίζουν οι άνθρωποι από την Μπολόνια, παρέδωσαν με το καλημέρα μια μοτοσικλέτα που έβαλε πολύ ψηλά τον πήχη σε όλους τους τομείς. Η Ducati Diavel μόλις είχε μπει στη ζωή μας και από τότε μέχρι τώρα έχει διαγράψει μια εντυπωσιακή πορεία στις αγορές και στα customizing γκαράζ όλου του κόσμου.

Μυώδες, υπερβολικό και σίγουρα πολύ τολμηρό

Η Ducati μας έχει συνηθίσει εδώ και αρκετές δεκαετίες σε ένα «σχεδιαστικό θράσος» το οποίο της έχει βγει, αφού έχει γίνει συνώνυμο της φινέτσας, του στυλ και της μοναδικότητας. Η Diavel V4 λοιπόν ακολουθεί πιστά αυτό το μονοπάτι μόνο που εδώ οι σχεδιαστές του Centro Stile αφέθηκαν ελεύθεροι να… οργιάσουν.

Advertisement

Χωρίς αμφιβολία το πίσω μέρος της μοτοσικλέτας είναι κάτι που μπορεί ο παρατηρητής να «χαθεί» για ώρες. Η ανασηκωμένη ουρά με το ασύγκριτο διάτρητο φωτιστικό σώμα από πίσω σε συνδυασμό με το τεραστίων διαστάσεων 240άρι ελαστικό δημιουργούν ένα περίεργο συναίσθημα θαυμασμού που καταλήγει στη φράση «τι έφτιαξαν οι άνθρωποι»!

Advertisement

Είναι αδύνατο να μην ξοδέψεις μερικά λεπτά για να επεξεργαστείς την εξάτμιση της Diavel V4 η οποία βγαίνει χαμηλά δεξιά με τέσσερις «μπούκες» να προδιαθέτουν για άγριες ηχητικές νότες. Λίγο πιο πίσω η εκτεθειμένη ζάντα από το μονόμπρατσο ψαλίδι είναι ένα ακόμα έργο τέχνης πάνω στη μοτοσικλέτα βάζοντας τη σφραγίδας της σε ένα σύνολο που δεν μπορεί να συγκριθεί με τίποτε άλλο. Απλά εκθαμβωτικό.

Advertisement

Στο εμπρός τμήμα της μοτοσικλέτας δεσπόζει η ψηφιακή οθόνη TFT των 5 ιντσών με σύστημα συνδεσιμότητας, πλοήγηση Στροφή/Στροφή και εύκολο έλεγχο από το τιμόνι. Το σχεδιαστικό highlight πάντως είναι τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ τα οποία είναι κρυμμένα κάτω από τη σέλα και μόνο όταν τα χρειαστείς θα καταλάβεις το εργονομικό τρικ που έχουν σχεδιάσει οι Ιταλοί.

Δώσε άλογα στον λαό

Η Ducati έχει τοποθετήσει τον κινητήρα V4 Granturismo της Multistrada V4 στο νέο Diavel δίνοντάς του μια δεύτερη – πανίσχυρη – ζωή. Το μηχανικό σύνολο των 1.158 κ.εκ. αποδίδει 168 ίππους στις 10.750 σ.α.λ. και 126 Nm ροπής στις 7.500 σ.α.λ. και συνοδεύεται από την τελευταία έξη της τεχνολογίας στα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Τέσσερις επιλογές οδήγησης, ρυθμιζόμενο traction control με ευαισθησία στις κλίσεις, σύστημα ABS Στροφής, ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου της σούζας, σύστημα ελέγχου της εκκίνησης, σύστημα quickshifter και cruise control είναι μερικά από τα προηγμένα συστήματα που διαθέτει η Diavel V4.

Το σημαντικότερο ωστόσο είναι ότι όλα αυτά τα συστήματα δεν είναι εκεί για να συμπληρώσουν τα νούμερα. Έχουν ουσιαστική και αποτελεσματική λειτουργία την οποία καταλαβαίνεις αμέσως μόλις κάνεις μια αλλαγή σε οποιονδήποτε τομέα. Μετά την Multistrada V4, επιβεβαιώνεται με τον πιο ηχηρό τρόπο ότι το πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της Ducati είναι ίσως το καλύτερο αυτήν τη στιγμή στον κόσμο των 2 τροχών.

Ακόμα ένα τεχνολογικό «θαύμα» που διαθέτει ο κινητήρας του Diavel V4 είναι η απενεργοποίηση των δύο πίσω κυλίνδρων. Το σύστημα έχει εξελιχθεί από την Ducati και εκτός από την 1η σχέση στο κιβώτιο, σε όλες τις άλλες ταχύτητες και κάτω από τις 4.000 σ.α.λ. ο κινητήρας λειτουργεί με τους δύο εμπρός κυλίνδρους για οικονομία και ομαλή λειτουργία. Η μετάβαση από τους 2 στους 4 κυλίνδρους γίνεται άψογα και μόνο ηχητικά μπορείς να αντιληφθείς ότι κάτι έχει αλλάξει.

Στο δια ταύτα τώρα, στο μηχανικό σύνολο της Ducati μπορείς να βρεις δύο πράγματα σε αφθονία και αυτά είναι η δύναμη και ροπή. Το ηλεκτρονικό γκάζι των Ιταλών και η τροφοδοσία είναι αψεγάδιαστη δίνοντας τη δυνατότητας στον αναβάτη να κινηθεί με χαμηλές στροφές χωρίς παρενοχλήσεις. Μόλις το στροφόμετρο ανέβει στις μεσαίες στροφές νιώθεις ένα έντονο τράβηγμα με τη ροπή να κάνει την εμφάνισή της, ενώ μόλις το στροφόμετρο ανέβει πιο ψηλά, τότε νιώθεις ένα σφυρί να σε χτυπάει από πίσω – ουσιαστικά έχεις να κάνεις με ένα μεταμφιεσμένο superbike.

Πανίσχυρος, σωστά μελετημένος, βίαιος όταν τον προκαλέσεις, αυτός ο κινητήρας είναι κομμένος και ραμμένος για τον χαρακτήρα ενός power cruiser που σέβεται τον εαυτό του και θέλει να επιβληθεί.

Σπορ συμπεριφορά επιπέδου superbike

Αν υπήρχε μια εταιρεία που θα μπορούσε να φτιάξει μια power cruiser με έντονη σπορ οδηγική συμπεριφορά αυτή χωρίς αμφιβολία θα ήταν η Ducati. Η Diavel V4 δανείζεται το αλουμινένιο μονοκόκ πλαίσιο των Multistrada και Panigale το οποίο συνεργάζεται με ένα μονόμπρατσο ψαλίδι και ατσάλινο υποπλαίσιο.

Οι αναρτήσεις αποτελούνται από ένα ανεστραμμένο πιρούνι 50 χιλ. πλήρως ρυθμιζόμενο και ένα μονό αμορτισέρ επίσης ρυθμιζόμενο. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών και τα φρένα της Brembo με δίσκους 330 χιλ. εμπρός και 4πίστονες δαγκάνες Stylema, ενώ το βάρος της μοτοσικλέτας είναι 236 κιλά γεμάτη.

Ανεβαίνοντας στη σέλα της Diavel V4 δεν μπορείς να ξεγελαστείς ότι πρόκειται για ένα cruiser. Τα χέρια τεντώνονται για να φτάσουν το τιμόνι, η σέλα είναι άνετη και χαμηλή, ενώ τα μαρσπιέ είναι τοποθετημένα λίγο πιο μπροστά. Όπως σε όλες τις Ducati, έτσι και στην Diavel V4 το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι η κορυφαία ποιότητα κύλισης.

Το δεύτερο πράγμα που σου κάνει εντύπωση είναι η ανάλαφρη αίσθηση που έχει η μοτοσικλέτα παρά την σχετικά αργή γεωμετρία της. Το φαρδύ πίσω ελαστικό αλλάζει λίγο την αίσθηση της ευελιξίας καθώς «εμποδίζει» τη μοτοσικλέτα να αλλάξει κατεύθυνση όπως το έχουμε συνηθίσει. Παρόλα αυτά παραμένει αρκετά ευέλικτη και φιλική χαρίζοντας στον αναβάτη τη δυνατότητα να κινηθεί πανεύκολα στην κίνηση της πόλης σε καθημερινή βάση.

Η μεγάλη έκπληξη έρχεται όταν βρεθείς σε δρόμο με στροφές. Η Diavel V4 ξεκαθαρίζει από την πρώτη κιόλας στροφή ότι είναι μια σπορ μοτοσικλέτα που μπορεί να διασκεδάσει τον αναβάτη ακόμα και στην πίστα. Απαιτεί λίγη περισσότερη προσπάθεια στο πρώτο κομμάτι της στροφής για να πάρει κλίση, ωστόσο η ποιότητα των αναρτήσεων και η εξαιρετική στιβαρότητα  του πλαισίου προσφέρουν σταθερότητα και ακρίβεια στην καρδιά της στροφής.

Η πιο απολαυστική στιγμή πάντως του στριψίματος παραμένει η έξοδος όπου αναλαμβάνει δράση ο θηριώδης κινητήρας να εκτοξεύσει τη μοτοσικλέτα μπροστά κάνοντας τη ζωή του εμπρός τροχού δύσκολη να βρει πρόσφυση. Χωρίς αμφιβολία η Diavel V4 είναι μια απολαυστική μοτοσικλέτα έτοιμη να διασκεδάσει τον αναβάτη.

Το αγκάθι

Μια μοτοσικλέτα τόσο ιδιαίτερη, που κοστίζει πάνω από 30.000 ευρώ και μπορεί εύκολα να χαρακτηριστεί ως «γλυπτό σε δύο τροχούς», είναι αμαρτία να πεις ότι έχει κάποιο αρνητικό. Ακόμα και οι περίεργοι ήχοι που παράγει το V4 «εργοστάσιο» της Diavel V4 γλυκαίνουν όταν ανοίξεις λίγο περισσότερο το γκάζι ή όταν ρίξεις μια κλεφτή ματιά πίσω σου καθώς απομακρύνεσαι από τη μοτοσικλέτα.

Η επιτομή των power cruiser

Κάνω εικόνα τους σχεδιαστές της Ducati να έχουν ολοκληρώσει την κατασκευή της πρώτης Diavel V4, να κάθονται στο απέναντι παγκάκι, να ανάβουν ένα τσιγάρο και να σκέφτονται «τι στο καλό φτιάξαμε πάλι;». Η Ducati Diavel V4 είναι μια ακραία μοτοσικλέτα σε όλα της. Σχεδιασμός, απόδοση, συμπεριφορά, τεχνολογία, όλα είναι στο μάξιμουμ, δεν έχει γίνει κανένας συμβιβασμός και αυτό είναι που της έχει χαρίσει αυτόν τον ακαταμάχητο χαρακτήρα.

Όλα τα στοιχεία της Ducati Diavel V4 ΕΔΩ

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Ducati Diavel V4
Κινητήρας: 4κύλινδρος V4, Granturismo
Κυβισμός: 1.158cc
Ισχύς: 168 PS / 10.750 rpm
Ροπή: 126 Nm / 7.500 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός με Ride-by-Wire
Κιβώτιο: 6τάχυτο με quickshifter
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 6,6 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 20 L
Τροχοί: 17 ιντσών
Βάρος: 236 kg (γεμάτο)
Τιμή: 31.000 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ο κόσμος γίνεται μικρός με την Ducati Multistrada V4 S Grand Tour (+video)
Ducati και Lamborghini παρουσιάζουν το πρώτο σύστημα επικοινωνίας V2V (+video)
Η Ducati Multistrada έχει γενέθλια