Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

Newsmoto

BMW C 400 X/GT: Τεχνολογική αναβάθμιση για το 2021

  • του Νίκου Βιτσιλάκη

Με τα C 400 X και C 400 GT το 2018 η BMW έφερε δύο πολυτελή scooter στη μεσαία κατηγορία για πρώτη φορά στην ιστορία της. Και τώρα, θέλοντας να διατηρήσει τη διαχρονική τους αξία, τα αναβαθμίζει με σημαντικές τεχνικές βελτιστοποιήσεις, αλλά και με νέα χρώματα και στιλιστικές εκδόσεις.

Από τότε που παρουσιάστηκε το C 400 X (2017) προσελκύει τους αγοραστές της κατηγορίας Urban Mobility με τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά του, ενώ το C 400 GT (από το 2018) ως έκδοση Gran Turismo κατάλληλη για ταξίδια, ξεχωρίζει χάρη στα βελτιωμένα χαρακτηριστικά άνεσης. Ο μονοκύλινδρος κινητήρας, που πλέον πληροί τις προδιαγραφές Euro5, διαθέτει ηλεκτρονικό γκάζι (E-gas), νέο σύστημα διαχείρισης και βελτιστοποιημένο φυγοκεντρικό συμπλέκτη, υποσχόμενος μια συνολικά βελτιωμένη απόδοση. Όπως και πριν, χρησιμοποιείται ο κινητήρας των 34Ηp/7.500rpm και 35Nm/5.750rpm, με τη μετάδοση της ισχύος του να γίνεται μέσω ενός κιβωτίου CVT (Continuously Variable Transmission) και ενός στρεπτικά άκαμπτου ψαλιδιού με πρωτοποριακό ρουλεμάν έδρασης για ελάχιστους κραδασμούς και -κατά συνέπεια- μέγιστη άνεση.

Πληρώντας τις τρέχουσες προδιαγραφές και ανάγκες της αγοράς, τα νέα C 400 X και C 400 GT παραμένουν ιδανικοί σύντροφοι για μία δυναμική ξέγνοιαστη οδική εμπειρία scooter. Σημαντικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζει το λεγόμενο ηλεκτρονικό γκάζι (E-gas) και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη πεταλούδα γκαζιού, καθώς και το νέο σύστημα διαχείρισης κινητήρα με νέο έλεγχο στροφών ρελαντί. Μεταξύ των βελτιστοποιήσεων είναι ένα τροποποιημένο πλέγμα κυψελών και η επίστρωση του καταλυτικού μετατροπέα, ένας ευρυζωνικός αισθητήρας οξυγόνου, τροποποιήσεις στην κυλινδροκεφαλή, ο νέος αισθητήρας στο κάλυμμα της γεννήτριας και μία ανάλογα προσαρμοσμένη ηλεκτρολογική πλεξούδα. Ο ρυθμιστής στροφών ρελαντί στο φιλτροκούτι έχει καταργηθεί και ο έλεγχος αυτός πραγματοποιείται πλέον μέσω μιας βαλβίδας παράκαμψης πεταλούδας γκαζιού και ενός συστήματος στροβιλισμού.

Εκτός από τη συμμόρφωση με το Euro5, το αναβαθμισμένο σύστημα κίνησης εγγυάται μία ακόμα πιο ομαλή απόκριση του γκαζιού, καθώς και αυξημένη σταθερότητα στο ρελαντί. Πλέον του E-gas και του νέου συστήματος διαχείρισης κινητήρα, τα βελτιστοποιημένα ελατήρια για το φυγοκεντρικό συμπλέκτη συμβάλλουν επίσης στη σταθερότερη λειτουργία του κινητήρα. Οι ανοχές στα ελαφρώς σκληρότερα ελατήρια μειώθηκαν, ενώ αυξήθηκαν ελαφρώς οι στροφές επανα-σύμπλεξης. Λόγω των μειωμένων ανοχών, ελαττώθηκε και η μεταβολή των στροφών κατά την αποσύμπλεξη, ενώ εκμηδενίστηκε η υστέρηση σύμπλεξης που περιστασιακά εμφανιζόταν στο προηγούμενο μοντέλο.

Automatic Stability Control (ASC) με αυτόματη ρύθμιση και αυξημένη ποιότητα ελέγχου. Έγκριση τύπου για πλήρη τελική ταχύτητα τώρα και για την Κίνα

Στο πλαίσιο της τεχνικής αναβάθμισης των νέων C 400 X και C 400 GT, έχει βελτιστοποιηθεί και το ASC (Automatic Stability Control), το οποίο πλέον ρυθμίζεται αυτόματα, πχ όταν κατά την αλλαγή ελαστικών τα νέα είναι διαφορετικά από αυτά της πρώτης τοποθέτησης. Στο προηγούμενο σύστημα η διαδικασία αυτή γινόταν μηχανικά. Επιπλέον, το νέο ASC είναι σχεδιασμένο για πολύ μικρότερους συντελεστές τριβής από πριν. Αυτό γίνεται αντιληπτό στην οδήγηση, λόγω της πολύ πιο άμεσης και διακριτικής απόκρισης, κυρίως σε βρεγμένες και ολισθηρές επιφάνειες. Δεν χρειάζεται πλέον απενεργοποίηση του ASC. Μέχρι τώρα, τα δύο οχήματα είχαν έγκριση τύπου στην Κινεζική αγορά για ταχύτητες έως 129km/h. Η νομοθεσία της Κίνας έχει αλλάξει και τώρα μπορούν να λάβουν έγκριση τύπου για πλήρη τελική ταχύτητα 139km/h όπως και στις υπόλοιπες αγορές.

Σύστημα φρένων με νέες εμπρός δαγκάνες και μανέτες εμπρός και πίσω φρένων με την ίδια διαδρομή. Αποθηκευτικός χώρος με βελτιστοποιημένο φωτισμό και θύρα φόρτισης USB

Το σύστημα φρένων των νέων C 400 X και C 400 GT έχει επίσης αναβαθμιστεί. Χάρη στις νέες δαγκάνες, το σύστημα με δύο δίσκους εμπρός προσφέρει τώρα πιο σταθερό και σαφές σημείο πίεσης καθώς και βελτιωμένη επαναφορά των εμβόλων στις δαγκάνες. Επιπλέον, η αριστερή μανέτα του πίσω φρένου και η δεξιά για το εμπρός έχουν πλέον την ίδια διαδρομή, για πιο συμμετρική αίσθηση φρεναρίσματος. Ο βελτιστοποιημένος φωτισμός του αποθηκευτικού χώρου (χωρητικότητας 31Lt (45 με Flexcase) κάτω από τη σέλα βελτιώνει σημαντικά την άνεση. Το φως έρχεται από πάνω και όχι από τα πλάγια, για καλύτερο φωτισμό. Πλέον της παροχής ρεύματος 12V, στο δεξί ντουλαπάκι της ποδιάς έχει τοποθετηθεί τώρα και μία θύρα φόρτισης USB.

Δύο νέα χρώματα για το κάθε scooter και στιλιστικές εκδόσεις “Sport” (C 400 X) και “Triple Black” (C 400 GT)

Όπως και πριν, τα νέα C 400 X και C 400 GT υιοθετούν τη μοναδική σχεδιαστική γλώσσα της BMW Motorrad. Η μοντέρνα εμφάνιση αντικατοπτρίζει άριστα τη σχεδιαστική φιλοσοφία της βαυαρικής φίρμας. Τα νέα μεσαία scooter της BMW Motorrad προσφέρονται σε τρεις διαφορετικές χρωματικές εκδόσεις.

Όλα τα χαρακτηριστικά με μια ματιά

  • Ισχυρός μονοκύλινδρος κινητήρας Euro5 με E-gas, νέο σύστημα διαχείρισης και βελτιστοποιημένος φυγοκεντρικός συμπλέκτης 
  • Βελτιστοποιημένος έλεγχος στροφών ρελαντί 
  • Automatic Stability Control (ASC) με αυτόματη ρύθμιση και βελτιωμένη αίσθηση παρέμβασης 
  • Σύστημα φρένων με νέες δαγκάνες μπροστά, σαφές σημείο πίεσης και μανέτες εμπρός και πίσω φρένων με την ίδια διαδρομή 
  • Αποθηκευτικός χώρος σέλας με βελτιστοποιημένο φωτισμό και θύρα φόρτισης USB στο δεξί ντουλαπάκι της ποδιάς 
  • Δύο νέα ελκυστικά χρώματα για το κάθε scooter και στιλιστικές εκδόσεις “Sport” (C 400 X) και “Triple Black” (C 400 GT) 

Γνήσια Αξεσουάρ

Η BMW Motorrad προσφέρει άφθονες προτάσεις αξεσουάρ για τα δύο νέα μοντέλα. Τα πιο χαρακτηριστικά είναι οι νέες πίσω βαλίτσες της Black Collection που διατίθενται σε δύο διαφορετικά μεγέθη, ένα για μικρά ταξίδια και ένα για πιο μακρινά με περισσότερες αποσκευές. Και στις δύο εκδόσεις η βαλίτσα έχει αδιάβροχη πολυεστερική επίστρωση TPU που παρέχει προστασία σε όλες τις καιρικές συνθήκες. Η αφαιρούμενη εσωτερική τσάντα και το φερμουάρ δύο κατευθύνσεων στον κεντρικό θάλαμο είναι επίσης σχεδιασμένα με αδιάβροχες προδιαγραφές. Το φερμουάρ είναι ελαστικοποιημένο και κλειδώνει για έξτρα προστασία.

Ένα ακόμα περιφερειακό φερμουάρ στον κεντρικό θάλαμο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αύξηση της ήδη μεγάλης χωρητικότητας της βαλίτσας, εάν χρειαστεί. Μια εσωτερική θήκη στο κάλυμμα σε συνδυασμό με θαλάμους με φερμουάρ και στις δύο πλευρές βοηθούν στην καλύτερη οργάνωση των αποσκευών. Μία ακόμα έξυπνη λεπτομέρεια είναι οι ρυθμιζόμενοι ιμάντες που την μετατρέπουν σε σακίδιο πλάτης, αλλά και η δυνατότητα αναδίπλωσής της για τη μεταφορά αντικειμένων εκτός scooter. Η πίσω βαλίτσα της Black Collection είναι σχεδιασμένη για χρήση σε συνδυασμό με τη σχάρα αποσκευών. Ένας αντίστοιχος ιμάντας ασφάλισης περιλαμβάνεται στο πακέτο. Η βαλίτσα διατίθεται σε μαύρο χρώμα με μπλε πινελιές και ανακλαστικές λωρίδες. Η εσωτερική επένδυση είναι επίσης μπλε.

Αποθηκευτικοί χώροι

Βαλίτσα Topcase small 30Lt, μαξιλάρι πλάτης για Topcase small, βαλίτσα Topcase light 29Lt, κάλυμμα για Topcase, βάση αποσκευών, μεγάλη πίσω Βαλίτσα Black Collection, μικρή πίσω Βαλίτσα Black Collection.

Εργονομία και άνεση

Ψηλή ζελατίνα, χαμηλή σέλα με πλαφονιέρα, κάλυμμα Scooter, θερμαινόμενα γκριπ (προαιρετικά).

Πλοήγηση και Επικοινωνία

BMW Motorrad Navigator VI (συμπερ. βάσης με 4 μπουτόν), βάση για BMW Motorrad Navigator.

Ασφάλεια

Σύστημα συναγερμού (προαιρετικά), πρόσθετος προβολέας LED, μπάρα προστασίας κινητήρα και προστατευτικό κρύσταλλο για οθόνη TFT 6.5”.

Διαβάστε επίσης:

Triumph Trident 660: Άφιξη Ελλάδα και η διαμόρφωση στο επίκεντρο

KTM Central Store: Μια νέα εμπειρία στην επιλογή

Honda & Casio: Ώρα για την 60η επέτειο

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto