Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Αγοράζοντας την πρώτη μου πραγματική μοτοσικλέτα

Ελλάδα 9:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αγοράζοντας την πρώτη μου πραγματική μοτοσικλέτα

NEWSMOTO

Αγοράζοντας την πρώτη μου πραγματική μοτοσικλέτα

NEWSMOTO

Τι πρέπει να προσέξουμε πριν περάσουμε στην πρώτη μας μεγάλη μοτοσικλέτα.

Advertisement
Advertisement

Συμφωνώ απόλυτα ότι οι μικρές μοτοσικλέτες και scooter έως 125 κ.εκ. είναι ότι καλύτερο μπορεί να χρησιμοποιήσει ο αναβάτης στις καθημερινές τους αστικές μετακινήσεις. Αυτή η κατηγορία είναι κυρίαρχη σε αυτόν τον τομέα προσφέροντας ευχρηστία, πρακτικότητα και οικονομία στον αναβάτη λύνοντας το μεγαλύτερο μέρος της δύσκολης εξίσωσης της καθημερινής μετακίνησης.

Καλές οι μικρές μοτοσικλέτες, αλλά πλέον ήρθε η ώρα να κάνουμε το επόμενο βήμα και να αποκτήσουμε μια μεγαλύτερη μοτοσικλέτα – την πρώτη μας πραγματική μοτοσικλέτα. Τι πρέπει όμως να προσέξουμε πριν αποφασίσουμε τελικά προς τα που θα κινηθούμε; Ας δούμε μερικά tips για το τι πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας πριν κάνουμε το όνειρο πραγματικότητα αναβαθμίζοντας τον τρόπο μετακίνηση και διασκέδασης μας.

Τι θα κάνω και όχι τι θέλω να κάνω

Advertisement
Advertisement

Το πέρασμα στην πρώτη μας πραγματική μοτοσικλέτα δεν ξεκινάει όταν βρεθούμε στη σέλα της, αλλά πριν καν επισκεφτούμε ένα κατάστημα για να την αγοράσουμε. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να σκεφτεί πολύ καλά ο αναβάτης είναι τι θα κάνει με τη μοτοσικλέτα που πρόκειται να αποκτήσει. Συνήθως – και ευλόγως – ονειρευόμαστε ότι θα κάνουμε μεγάλα ταξίδια, ότι θα γυρίσουμε τον κόσμο, ότι θα επισκεφτούμε όλες τις πίστες του MotoGP και άλλα τέτοια και πέφτουμε στην παγίδα του τι θα ήθελα να κάνω με τη μοτοσικλέτα και όχι τι πραγματικά θα κάνω με αυτήν.

Αυτό λοιπόν που πρέπει να σκεφτούμε είναι ρεαλιστικά τι θα κάνουμε με τη μοτοσικλέτα καθημερινά. Για παράδειγμα, αν θα την οδηγούμε καθημερινά για να πηγαίνουμε στη δουλειά μας, αν θα κάνουμε ταξίδια και κάθε πότε θα τα κάνουμε, αν θα βγαίνουμε βόλτες τα Σαββατοκύριακα με φίλους και πόσο συχνά. Όλα αυτά πρέπει να τα έχουμε ξεκαθαρίσει στο μυαλό μας προκειμένου να κάνουμε την σωστή επιλογή που δεν θα μετανιώσουμε. Καλό είναι αυτήν την απόφαση να την συζητήσουμε και με τον κοντινό μας κύκλο ανθρώπων που θα μας δώσουν μια διαφορετική οπτική της πραγματικότητας.

Ποια κατηγορία με καλύπτει;

Advertisement

Αφού έχουμε ξεκαθαρίσει τι θέλουμε να κάνουμε με τη μοτοσικλέτα μας, το επόμενο βήμα είναι να ρίξουμε μια ματιά στις κατηγορίες μοτοσικλετών που θα καλύψουν τις ανάγκες μας. Ένα σημαντικό στοιχείο σε αυτήν την περίπτωση είναι να προσέξουμε ιδιαίτερα την εργονομία της πρώτης μας πραγματικής μοτοσικλέτας για να μην μετανιώσουμε. Περνώντας από την πρακτική λύση του μικρού μας 125αριού σε μια πιο δύστροπη λύση μπορεί εύκολα να μας απογοητεύσει και να μας κάνει να αναπολήσουμε τις παλιές καλές μέρες της βολής μας.

Advertisement

Καλό λοιπόν είναι να κοιτάξουμε πρώτα προς τις κατηγορίες εκείνες που προσφέρουν καλή εργονομία, πρακτικότητα και άνεση. Αυτές είναι οι μοτοσικλέτες On-Off (πχ Honda CB500X), street adventure (πχ Triumph Tiger 660) ή μοτοσικλέτες περιπέτειας adventure (πχ Benelli TRK 502X) που έχουν άνετη θέση οδήγησης, καλό επίπεδο οδηγικής συμπεριφοράς και έχουν πολυχρηστικό χαρακτήρα. Ακόμα μια φιλική κατηγορία είναι τα γυμνά μοντέλα naked (πχ Yamaha MT-07) τα οποία είναι ελαφριά, εύκολα στην οδήγηση και με καλή ορατότητα. Πολύ προσιτές είναι και οι scrambler μοτοσικλέτες (πχ Ducati Scrambler) και οι μοτοσικλέτες sport touring (πχ Honda NT1100). Σκεφτείτε επίσης, ότι η πρώτη σας πραγματική μοτοσικλέτα μπορεί να είναι και παντοτινή!

Καλό είναι να αποφύγουμε, σε πρώτη φάση τουλάχιστον, τις σπορ μοτοσικλέτες supersport, τις Off-Road μοτοσικλέτες και τις Cruiser μοτοσικλέτες, καθώς είναι πιο εξειδικευμένες και ουσιαστικά έχουν κατασκευαστεί για συγκεκριμένα πράγματα. Για εκείνους φυσικά που είναι αποφασισμένοι να ακολουθήσουν το δρόμο των track days ή του βουνού, είναι μονόδρομος.

Δεν χρειάζεσαι 200 ίππους

Advertisement

Η δύναμη μιας μοτοσικλέτας με βεβαιότητα μπορώ να πω ότι είναι ένας πολύ δελεαστικός παράγοντας να την αποκτήσεις. Όταν όμως είσαι στην φάση που θα αποκτήσεις την πρώτη σου πραγματική μοτοσικλέτα καλό είναι να το ξεπεράσεις. Η κατηγορία A2 είναι ιδανική για να ξεκινήσεις το όμορφο ταξίδι προς τις μεγάλες μοτοσικλέτες καθώς ρεαλιστικά δεν θα χρειαστείς τίποτα περισσότερο από 50 ίππους.

Στην συγκεκριμένη κατηγορία A2 που είναι για μοτοσικλέτες μέχρι 35 kW (47 ίππους), οι επιλογές είναι αμέτρητες και σε όλες τις κατηγορίες. Συνήθως ο κυβισμός των μοτοσικλετών που θα καλύψουν τις ανάγκες είναι από 300 κ.εκ. έως 800 κ.εκ. με μονοκύλινδρη, δικύλινδρη ή τρικύλινδρη διάταξη. Μια μοτοσικλέτα με 47 ίππους είναι εύκολη στην οδήγηση, είναι «σχολείο» στις καθημερινές μετακινήσεις, προσφέρει διασκέδαση όταν το επιλέξει ο αναβάτης και κυρίως δεν επιτρέπει στο άγχος να σε καταβάλει κάθε φορά που ανοίγεις το γκάζι.

Δοκίμασε πριν αγοράσεις

Κάθε φορά που ένας φίλος μου κάνει την ερώτηση τί μοτοσικλέτα να αγοράσω εκείνο που του απαντάω με σιγουριά είναι «πάρε όποια μοτοσικλέτα θέλεις, αρκεί πρώτα να την έχεις οδηγήσει». Ο ενθουσιασμός της απόκτησης μιας νέας μοτοσικλέτας πολλές φορές μας ρίχνει σε μια ανεπιθύμητη παγίδα της λάθος επιλογής. Αρκετές φορές έχω βρεθεί μπροστά σε καταστάσεις να έχει αγοραστεί μοτοσικλέτα πριν καν την δει ο αγοραστής από κοντά κάτι που θεωρώ μεγάλο λάθος.

Βασική προϋπόθεση για να καταλήξει κάποιος στη μοτοσικλέτα που θα αποκτήσει είναι πρώτα να την έχει οδηγήσει. Μπορεί εμείς να φανταζόμαστε ένα μοντέλο ότι θα είναι όπως ακριβώς θέλουμε, ωστόσο όταν βρεθούμε στη σέλα του να μην αισθανθούμε άνετα, να μην μας αρέσει η θέση οδήγησης, να μην μας αρέσει η εργονομία, ο τρόπος που λειτουργεί ο κινητήρας, ακόμα και ο ήχος που παράγει η εξάτμιση. Όλες οι εταιρείες έχουν διαθέσιμες μοτοσικλέτες για test rides, καλό είναι λοιπόν να κλείσετε ένα ραντεβού και να οδηγήσετε τη μοτοσικλέτα που επιθυμείτε για να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα. Προτείνω επίσης να μην σταθείτε σε ένα μοντέλο, αλλά να οδηγήσετε περισσότερα για να έχετε και ένα μέτρο σύγκρισης.

Εξοπλισμός – Μαθήματα

Πλέον στο γκαράζ μας περιμένει η πρώτη μας πραγματική μοτοσικλέτα και είμαστε έτοιμοι να την απολαύσουμε. Στοπ! Δεν είμαστε όσο έτοιμοι νομίζαμε καθώς παράλληλα με τη νέα μας «αγάπη» θα πρέπει να αναβαθμίσουμε και τον ρουχισμό/εξοπλισμό μας. Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι η μεγαλύτερη μοτοσικλέτα συνοδεύεται από υψηλότερες ταχύτητες, μεγαλύτερο βάρος και σε περίπτωση ατυχήματος η προστασία από τον εξοπλισμό μας πρέπει να είναι πιστοποιημένη. Δεν χωράνε εκπτώσεις στην ασφάλεια.

Αναβαθμίζουμε λοιπόν τον εξοπλισμό και τον ρουχισμό μας όπου απαιτείτε. Ένα καινούριο κράνος με καλύτερες προδιαγραφές, ένα τζάκετ με περισσότερα προστατευτικά, ένα παντελόνι με ισχυρή επένδυση, ένα ζευγάρι γάντια με ενισχύσεις, είναι μερικά από αυτά που θα πρέπει να είναι στη λίστα αναβάθμισης προκειμένου σε κάθε περίπτωση να είμαστε καλυμμένοι και ασφαλείς.

Παράλληλα, δεν πρέπει να ξεχνάμε την εκπαίδευση η οποία όπως όλα, πρέπει να είναι διαρκής. Ανεβαίνοντας κατηγορία μοτοσικλέτας σημαίνει περισσότερες οδηγικές απαιτήσεις τις οποίες μια απλή εξέταση διπλώματος οδήγησης δεν θα μας καλύψει. Στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετά εκπαιδευτικά προγράμματα ασφαλούς οδήγησης τα οποία πιστέψτε με θα σας ανοίξουν νέους οδηγικούς ορίζοντες και θα σας βελτιώσουν ως αναβάτες. Εκείνο που θα σας μάθουν κυρίως είναι όχι να οδηγείτε – αυτό πιστεύω ότι το γνωρίζετε ήδη – αλλά να αντιληφθείτε γιατί κάνετε κάθε κίνηση που κάνετε.

Η μοτοσικλέτα δεν είναι ένα απλό όχημα μετακίνησης, είναι μια μηχανή παραγωγής ονείρων, στιγμών και ελευθερίας. Οποιαδήποτε λοιπόν μοτοσικλέτα και αν αποκτήσετε φροντίστε να την ευχαριστηθείτε οδηγώντας συνετά, αμυντικά και με ασφάλεια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πληθαίνει η οικογένεια των Leoncino
Η Yamaha βάζει τρίποντο με την «επίσημη αγαπημένη» (+video)
Ducati: Σε τρεις πόλεις της Ελλάδας το We Ride As One