Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Zetsche: Η κερδοφορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ορίζει το μέλλον!

Ελλάδα 3:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Zetsche: Η κερδοφορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ορίζει το μέλλον!

ΝΕΑ

Zetsche: Η κερδοφορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ορίζει το μέλλον!

ΝΕΑ

Βασικός στόχος του επόμενου CEO της Daimler θα είναι η αποκατάσταση των περιθωρίων κέρδους.

Advertisement
Advertisement

Ο επόμενος διευθύνων σύμβουλος της Daimler θα πρέπει να κάνει σκληρή δουλειά για να αποκαταστήσει τα περιθώρια κέρδους στη Mercedes-Benz, δήλωσε ο Dieter Zetsche, στο πλαίσιο εκκίνησης της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με την EQC με στόχο να ανταγωνιστεί την Tesla.

Ο Zetsche θα αποχωρήσει από τη θέση του στις 22 Μαΐου στην οποία θα τον διαδεχθεί ο Ola Kallenius, ο οποίος αναζητά ήδη τρόπους να μειώσει κατά πολλά δισεκατομμύρια το κόστος παραγωγής.

Advertisement
Advertisement

Ο απερχόμενος CEO πάντως δήλωσε ότι: «Υπάρχουν πολλές προκλήσεις μπροστά μας, είμαστε σε κατάσταση οικονομικής επιβράδυνσης και δεν θα είναι ευκολότερο να προχωρήσουμε. Οι επενδύσεις για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης τεχνολογίας έφτασε για την Mercedes-Benz στα 14 δισ. ευρώ από 8 δισ. ευρώ που κυμαίνονταν πριν 4 χρόνια».

Την ίδια στιγμή, στην Κίνα, στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, η Mercedes-Benz είδε τις πωλήσεις της να ακολουθούν μια πτωτική τάση η οποία τον Μάρτιο έφτασε στο 5,2%.

Μέσα σε όλα αυτά η εταιρεία ξεκίνησε την παραγωγή της αμιγώς ηλεκτρικής Mercedes-Benz EQC που θα βρεθεί στις εκθέσεις αυτό το καλοκαίρι και θα ανταγωνιστεί το Tesla X.

Advertisement

Η EQC είναι το πρώτο από ένα στόλο δέκα ηλεκτροκίνητων μοντέλων που η εταιρεία έχει προγραμματίσει να βάλει στην παραγωγή μέχρι το 2025.

Advertisement

Σε γενικές γραμμές, η Daimler έχει κινηθεί επιφυλακτικά στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, ανησυχώντας για το αν αυτά θα τύχουν ευρείας αποδοχής από τους καταναλωτές.

Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία απέκτησε μερίδιο 9,1% στην Tesla για περίπου 50 εκατ. δολάρια το Μάιο του 2009 για να μάθει για την τεχνολογία μπαταριών, αλλά το πούλησε το 2014 έναντι 780 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό ξεκίνησε το 2010 με ένα ηλεκτρικό smart, αλλά περίμενε μέχρι το 2014 για να… βάλει στην πρίζα την B-Class.

Advertisement

Σε μια προσπάθεια να αποκομίσει κέρδος από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Daimler επέλεξε να κατασκευάσει την EQC με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να κατασκευαστεί στην ίδια γραμμή παραγωγής με ένα συμβατικό αυτοκίνητο, ανακατασκευάζοντας υπάρχουσες εγκαταστάσεις συναρμολόγησης. Η EQC κατασκευάζεται στη Βρέμη, στη Γερμανία, στην ίδια γραμμή με τις C-Class, GLC και GLC Coupe.

Παράλληλα η Daimler επενδύει περισσότερα από 10 δισ. ευρώ για την επέκταση της σειράς EQ, ενώ κατασκευάζει και εγκαταστάσεις παραγωγής μπαταριών.

Καταλήγοντας, ο Zetsche δήλωσε σαφώς πως το μέλλον της Daimler εξαρτάται από την κερδοφορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ερωτηθείς για το αν η Daimler εισήλθε πολύ αργά στα ηλεκτρικά οχήματα, ο Zetsche απάντησε ότι: «Τα τελευταία 40 χρόνια έχω ακούσει ότι οι Γερμανοί κατασκευαστές έχουν χάσει όλες τις σημαντικές τάσεις, αλλά φαίνεται ότι οι πελάτες εξακολουθούν να προτιμούν τα αυτοκίνητα από κατασκευαστές που έχουν χάσει τις τάσεις».