Menu
Live η κίνηση | Τιμές Καυσίμων Podcasts | Car Of The Year 2024
        array(0) {
}
    

ΝΕΑ

Ξεκινήστε την απόσυρση αυτοκινήτων τώρα

  • ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ

Η χώρα μας βιώνει στους δρόμους τη χειρότερη περίοδο της τελευταίας 20ετίας. Δεν είναι υπερβολή να πουμε πως η Ελλάδα βρίσκεται σήμερα σε ένα αυτοκινητικό… δράμα.

Σοκ και δέος από τα στοιχεία που αντλήσαμε από τον Σύνδεσμο Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων σχετικά με την παλαιότητα των κυκλοφορούντων οχημάτων.

Παρά τις δραστικές ενέργειες της Κυβέρνησης για να βοηθήσει στην ανανέωση του στόλου με «πράσινα» οχήματα, ο Έλληνας αναγκάζεται να οδηγεί παλαιάς τεχνολογίας, και σαφώς πολύ πιο ρυπογόνα από τα σύγχρονα, αυτοκίνητα.

Αν και η επιδότηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή είναι η πιο γενναιόδωρη στην Ευρώπη, οι Έλληνες κατέχουν τα πιο παλιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα…

Τα δεδομένα λοιπόν αφορούν μέχρι και το τέλος του 2021, καθώς η επεξεργασία για την περυσινή χρονιά δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα. Σύμφωνα με αυτά, στο τέλος του περασμένου χρόνου στην ελληνική επικράτεια κυκλοφορούσαν 5.408.149 αυτοκίνητα.

Η μέση ηλικία τους είναι τα 16,5 έτη όταν ο μέσος όρος στις χώρες της Ε.Ε. είναι τα 12 χρόνια. Από τα στοιχεία προκύπτει ότι η Ελλάδα έχει τον πιο γερασμένο στόλο οχημάτων. Στην δεύτερη θέση είναι η Εσθονία με 16,8 και ακολουθούν η Πορτογαλία με 15,1 και η Λιθουανία με 15 χρόνια. Στον αντίποδα είναι το Λουξεμβούργο όπου στα τέλη του 2021 κυκλοφορούσαν συνολικά 443.301 οχήματα με μέση ηλικία τα 7,6 έτη.

Ο… λαβωμένος οικονομικά Έλληνας πολίτης λοιπόν, αν και θέλει (όπως αναδεικνύουν διάφορες έρευνες αγοράς) δεν μπορεί να αλλάξει το παλιό του αυτοκίνητο.

Και αναμφίβολα οι κινήσεις της Κυβέρνησης να επιδοτήσει μέχρι και €9.500 την αντικατάσταση και την αγορά ενός ηλεκτρικού δεν δείχνουν ακόμα ικανές για να γίνει μια δραστική αντικατάσταση του στόλου οχημάτων στην χώρα, αφού τα ηλεκτρικά, ακόμα, είναι ιδιαίτερα ακριβά και σίγουρα δεν απευθύνονται σε μίι μέση οικονομικά οικογένεια.

Τώρα λοιπόν είναι η ευκαιρία, με τα ευρωπαϊκά προγράμματα ανάπτυξης, να λάβει η Κυβέρνηση μια δραστική απόφαση και να επιδοτήσει την απόσυρση των παλαιών και την αντικατάστασή τους με αυτοκίνητα με χαμηλές εκπομπές ρύπων και όχι μόνο με ηλεκτρικά.

Παράλληλα με αυτό το κίνητρο πρέπει να οριστούν δραστικά αντικίνητρα να μην κυκλοφορούν τόσο παλαιά και ρυπογόνα οχήματα στη χώρα, με κίνητρα για τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Γιατί η Ελλάδα πρέπει να διώξει τα παλιά οχήματα από τους δρόμους της και τώρα αναμφίβολα μπορεί.

Το οφείλουμε στους εαυτούς μας και στα παιδιά μας να κινούμαστε με μεγαλύτερη ασφάλεια στους δρόμους.

Το οφείλουμε στις επόμενες γενιές ώστε να παραδώσουμε ένα καλύτερο περιβάλλον από αυτό που έχουμε εμείς σήμερα…

 

Τάκης Τρακουσέλλης

ΑΚΟΜΑ:
Mobility: Αντίστροφη μέτρηση για το σημαντικότερο event για το αυτοκίνητο και την κινητικότητα
Ο Τάκης Τρακουσέλλης στον Antenna: Τροχαία, πυρκαγιές, παλαιότητα, υγραέριο, ΚΤΕΟ
Κερδίστε 5 διπλές VIP προκλήσεις για την Υπερειδική του Ακρόπολις!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Οι υπόλοιπες ειδήσεις στο Πρώτο ΘΕΜΑ