Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

VW ID R Pikes Peak: Ο διεκδικητής του Pikes Peak

Ελλάδα 13:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

VW ID R Pikes Peak: Ο διεκδικητής του Pikes Peak

ΝΕΑ

VW ID R Pikes Peak: Ο διεκδικητής του Pikes Peak

ΝΕΑ

Η Volkswagen δηλώνει έτοιμη για τη συμμετοχή της στην διάσημη ανάβαση Pikes Peak, η οποία θα διεξαχθεί στις 24 Ιουνίου στο Κολοράντο των ΗΠΑ, με όπλο το ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό πρωτότυπο ID και τον νικητή του Le Mans, Γάλλο οδηγό Romain Dumas.

Advertisement
Advertisement

 

Του ΚΩΣΤΑ ΧΑΡΙΑΤΗ

Advertisement
Advertisement

Με γνώμονα την βέλτιστη αεροδυναμική και τον ιδανικό συνδυασμό βάρους-ιπποδύναμης, οι τεχνικοί του τμήματος motorsports της γερμανικής φίρμας εξέλιξαν το πρωτότυπο ID R Pikes Peak, με σκοπό την επίτευξη του ταχύτερου χρόνου. Πιο συγκεκριμένα, το βάρος του αγωνιστικού, μαζί με τον οδηγό, δεν ξεπερνά τα 1.100 kg, ένα στοιχείο που έρχεται από την χρησιμοποίηση σύνθετων υλικών για την κατασκευή του αμαξώματος, αλλά και του cockpit, όπως το carbon, αντί των συμβατικών όπως είναι το ατσάλι ή το αλουμίνιο. Ένα επίσης χαρακτηριστικό στοιχείο και μάλλον κατά τη γνώμη μας υπερβολικό, εκ μέρους των υπευθύνων του αγωνιστικού τμήματος της VW για τη μείωση του βάρους είναι η αγωνιστική φόρμα του Dumas, που τα λογότυπα των χορηγών δεν θα είναι κεντημένα επάνω σε αυτή, αλλά εκτυπωμένα.

volkswagen_pikes_peak_84-chariatis-530

Για την ιδανική αναλογία του βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες, τμήμα των μπαταριών έχει τοποθετηθεί δίπλα από τον οδηγό, ενώ επιτυχημένη, προς το παρόν, κρίνεται η επίτευξη υψηλής αεροδυναμικής κάθετης δύναμης, ακόμα και σε χαμηλές ταχύτητες. «Επικεντρωθήκαμε κυρίως στην βελτίωση της ταχύτητας κατά την διάρκεια μίας στροφής», δηλώνει ο τεχνικός διευθυντής της Volkswagen Motorsport, François-Xavier Demaison, συμπληρώνοντας «Το πλαίσιο έχει σχεδιαστεί για να παράγει μεγάλη κάθετη δύναμη, χωρίς να αυξάνεται η αεροδυναμική αντίσταση».

Advertisement

Σε αντίθεση με την F1 ή το WEC, η ανάβαση του Pikes Peak έχει σχετικά χαλαρούς κανονισμούς και αυτό δίνει στην VW πολύ περισσότερα περιθώρια για να σχεδιάσει με τον ανάλογο τρόπο το πρωτότυπο, αυξάνοντας το downforce, ένα άκρως σημαντικό στοιχείο,  επειδή καθώς αυξάνεται το υψόμετρο, η πυκνότητα του αέρα μειώνεται, με αποτέλεσμα να μειώνεται και η κάθετη παραγόμενη δύναμη, όσο και η ταχύτητα.

volkswagen_pikes_peak_83-chariatis-640

Advertisement

Σημαντική βοήθεια στο πρότζεκτ ID R Pikes Peak είχε και η Porsche, με το μεγαλύτερο μέρος των αεροδυναμικών δοκιμών να γίνονται στο Weissach. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή το πρωτότυπο αποδίδει 500 kW (680 PS), με το 0-100 km/h να επιτυγχάνεται σε μόλις 2,25 δευτερόλεπτα. Αρκούν αυτά για να καταρριφθεί το ρεκόρ στην κατηγορία των ηλεκτρικών μοντέλων (8:57.118) που κρατά από το 2016 ο Rhys Millen;