Βρέχει; Μην εμπιστεύεστε και πολύ τα συστήματα υποβοήθησης
ΝΕΑΒρέχει; Μην εμπιστεύεστε και πολύ τα συστήματα υποβοήθησης
ΝΕΑΈρευνα καταδεικνύει πως η έντονη βροχόπτωση μπορεί να μειώσει την αποτελεσματικότητα των τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας.
Ολοένα και πιο τεχνολογικά προηγμένα γίνονται τα σύγχρονα αυτοκίνητα, καθώς εφοδιάζονται –μεταξύ άλλων – με πληθώρα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης. Καθοριστικό ρόλο φυσικά διαδραματίζουν και οι επιταγές της ΕΕ για υποχρεωτική ενσωμάτωση ορισμένων σχετικών τεχνολογιών για τη μείωση του αριθμού ατυχημάτων.
WHAT CAR
Στις περισσότερες περιπτώσεις η λειτουργία τους αποδεικνύεται σωτήρια. Παρ’ όλα αυτά, όπως καταδεικνύει έρευνα που διενεργήθηκε από την Ένωση Αμερικανών Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (AAA) η αποτελεσματικότητα τους μειώνεται υπό συνθήκες έντονης βροχόπτωσης.
Η Ένωση, σε συνεργασία με το Automobile Club του Ερευνητικού Αυτοκινητικού Κέντρου της Νότιας Καλιφόρνια, διεξήγαγε δοκιμές σε ελεγχόμενες συνθήκες (σ.σ. σε κλειστό δρόμο) προσομοιώνοντας τη λειτουργία των τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας σε μη ιδανικά καιρικά φαινόμενα. Στο επίκεντρο των δοκιμών βρέθηκαν συστήματα όπως η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης και η διατήρηση στη λωρίδας κυκλοφορίας, για να διαπιστωθεί πως η καταρρακτώδης βροχόπτωση επηρεάζει αρνητικά τη λειτουργία τους.
Ειδικότερα, το σύστημα αυτόματης πέδησης σε ταχύτητες 40 χλμ./ώρα, σε σχεδόν μία στις πέντε (17%) περιπτώσεις που κλήθηκε να επέμβει υπό βροχή παρουσιάστηκε ελαττωματικό προκαλώντας ατύχημα. Σε ταχύτητες 56 χλμ./ώρα, το ποσοστό συγκρούσεων αυξήθηκε στο 33%.
Ακόμα περισσότερα προβλήματα εμφάνισε το Lane Keeping Asisst, όπου στο 69% των περιπτώσεων δεν απέτρεψε την παρέκκλιση του αυτοκινήτου από τη λωρίδα κυκλοφορίας.
«Τα συστήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων βασίζονται σε κάμερες και αισθητήρες για τον εντοπισμό διαγραμμίσεων, πινακίδων κυκλοφορίας, πεζών και άλλων εμποδίων. Επομένως είναι πιο ευάλωτα σε περιβαλλοντικούς παράγοντες όπως η βροχή», αναφέρει η AAA, η οποία προτείνει τη διεξαγωγή ακόμα περισσότερων δοκιμών για τη βελτίωση των εν λόγω συστημάτων.
Ένα ακόμα χρήσιμο συμπέρασμα της έρευνας ήταν, πως τα συστήματα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας και αυτόματης πέδησης δεν παρείχαν ενημέρωση στον οδηγό σχετικά με τη δυσλειτουργία τους, όπως είθισται να συμβαίνει σε αντίστοιχες περιπτώσεις.
Τέλος, προτείνεται οι οδηγοί να εξοικειωθούν περαιτέρω με τις τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας και να προνοούν για τη σωστή λειτουργία τους, κρατώντας το παρμπρίζ καθαρό και τους υαολακαθαριστήρες σε καλή κατάσταση.
Για να δείτε το βίντεο της AAA πατήστε εδώ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέα έρευνα αποδεικνύει πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τα πιο αποδοτικά
Μηνύματα οδικής ασφάλειας από την αθλητική οικογένεια!
Η LG επενδύει στην κυβερνοασφάλεια των αυτοκινήτων