Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

Toyota Yaris Hybrid: Υβριδική κυριαρχία για το απόλυτο best seller

  • newsautoteam

Η νέα γενιά του Toyota Yaris με τον τίτλο του “Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου για το 2021” και την τεράστια αναβάθμιση σε τεχνολογία και οδηγική ευχαρίστηση δείχνει ικανή να μην αφήσει κανέναν να αμφισβητήσει την κυριαρχία του.

 

Έχουν περάσει πάνω από δύο δεκαετίες από την εμφάνιση του πρώτου Toyota Yaris το οποίο έγινε δεκτό με ενθουσιασμό από το κοινό και τους ειδικούς, αποσπώντας τον πρώτο τίτλο της εταιρίας για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς του 2000 και αλλάζοντας μία για πάντα την πορεία της κατηγορίας του. Μέσα σε μία 20ετία, το Yaris έγινε το σημαντικότερο μοντέλο της Toyota στην Ευρώπη, αυξάνοντας σταθερά τόσο τον όγκο πωλήσεων όσο και το μερίδιό του στην αγορά, όντας το best-seller της Toyota στη Γηραιά ήπειρο. Κάτι που ισχύει στον μέγιστο βαθμό στην αγορά της Ελλάδας όπου το Yaris είναι ο αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος επί πολλά συνεχόμενα έτη.

Σε μία εποχή που οι αλλαγές στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είναι ραγδαίες, η Toyota αποφάσισε να προχωρήσει σε μία σημαντική αναβάθμιση του Yaris, θέλοντας να συνδυάσει στον μέγιστο βαθμό την πρακτικότητα, την ασφάλεια και την ποιότητα αλλά να προσθέσει και ένα επιπλέον στοιχείο, την οδηγική απόλαυση. Το “κλειδί” για την ικανοποίηση των φιλοδοξιών της Toyota για το νέο Yaris είναι η πρώτη εφαρμογή της φιλοσοφίας Toyota New Global Architecture – TNGA – σε μικρό αυτοκίνητο, με την αρθρωτή πλατφόρμα GA-B, πάνω στην οποία πρόκειται να ‘χτιστεί’ μία σειρά νέων μοντέλων.

Η πλατφόρμα GA-B είναι πρωταρχικός παράγοντας για τις δυναμικές επιδόσεις του Yaris, προσφέροντας χαμηλό κέντρο βάρους και πολύ μεγαλύτερη αντοχή αμαξώματος. Επίσης, έχει επιτρέψει στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν ένα πιο ξεχωριστό αυτοκίνητο με δυναμική εμφάνιση, αλλά και με ελκυστική και απόλυτα δική του ταυτότητα.

Το νέο μοντέλο επωφελείται από την εξελιγμένη τέταρτη γενιά της υβριδικής τεχνολογίας Toyota, που προσφέρει ασύγκριτη κατανάλωση, χαμηλότερους ρύπους και αναβαθμισμένη λειτουργία στο πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης με υψηλότερες ταχύτητες και μεγαλύτερη αυτονομία. Ο νέος κινητήρας 1.5L Hybrid Dynamic Force προέρχεται από την ίδια οικογένεια TNGA με το δίλιτρο τετρακύλινδρο που χρησιμοποιούν τα Toyota Corolla και C-HR. Έχει μακριά διαδρομή, σχέση συμπίεσης 14.0:1 και υψηλή ταχύτητα καύσης με καλύτερο έλεγχο θερμοκρασίας και πίεσης.

Αυτό συνεισφέρει στην εξαιρετικά υψηλή θερμική απόδοση – 40% – διασφαλίζοντας ότι αξιοποιούνται οι ενεργειακές δυνατότητες και της παραμικρής σταγόνας καυσίμου. Όπως όλοι οι υβριδικοί κινητήρες της Toyota, χρησιμοποιεί τον κύκλο Atkinson, που κρατά περισσότερη ώρα ανοικτές τις βαλβίδες εισαγωγής, καθυστερώντας έτσι τη φάση συμπίεσης. Αυτό βελτιώνει την απόδοση και την κατανάλωση, αλλά μειώνει την ισχύ. Παρόλα αυτά, ο νέος κινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 93 DIN hp/68 kW με τη μέγιστη ροπή 120 Nm να παράγεται σε χαμηλότερες στροφές (3.600 σαλ.).

Το υβριδικό σύστημα του νέου Yaris έχει δύο ηλεκτροκινητήρες/γεννήτριες – MG1 και MG2. Η MG2 συνδέεται με τους εμπρός τροχούς και μπορεί να χρησιμοποιείται ως πηγή ενέργειας για την κίνηση του οχήματος. Η MG1 χρησιμοποιείται για την εκκίνηση και για την παραγωγή ενέργειας για τη φόρτιση της μπαταρίας. Το νέο Yaris υιοθετεί μία υβριδική μπαταρία ιόντων λιθίου, με τάση που αυξάνεται από τα 144 στα 177,6 V. Ο αριθμός κυψελών έχει μειωθεί, από 120 σε 48. Η ροή του ρεύματος έχει βελτιωθεί σημαντικά: κατά 100% εντός της μπαταρίας και 50% εκτός. Με σημαντικά υψηλότερη πυκνότητα ισχύος, η μπαταρία είναι μικρότερη και ελαφρύτερη, κατά 12 κιλά. Χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις της μπορεί να τοποθετείται κάτω από το πίσω κάθισμα, μαζί με τη βοηθητική μπαταρία, ώστε να αποτρέπεται η διείσδυση στο χώρο αποσκευών.

Το νέο υβριδικό σύστημα μετάδοσης είναι πιο συμπαγές και ελαφρύ, με δύο ηλεκτροκινητήρες-γεννήτριες να εδράζονται σε πολλαπλούς άξονες αντί σειριακά, μειώνοντας το πλάτος της μονάδας κατά περίπου 37 mm. Μία από τις πολύ ενδιαφέρουσες δυνατότητες του νέου συστήματος είναι ότι ο θερμικός κινητήρας να μπορεί να απενεργοποιείται και το όχημα να λειτουργεί στο πλήρως ηλεκτρικό πρόγραμμα (EV), σε ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός e-CVT αυτόματου κιβωτίου – ηλεκτρικό με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση – που προσφέρει αίσθηση γραμμικής επιτάχυνσης και αθόρυβη λειτουργία.

Το 4ης γενιάς υβριδικό σύστημα είναι αισθητά βελτιωμένο σε όλους τους τομείς. Η συνδυαστική ισχύς έχει φθάσει στους 116 ίππους και στα 207 Nm ροπής, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα να γίνεται μόλις σε 9,7 δευτερόλεπτα, ενώ σημαντικά πιο άμεση είναι και η απόκριση των εντολών του οδηγού στο πεντάλ του γκαζιού. Οι αμιγώς ηλεκτρικές ικανότητες του αυτοκινήτου έχουν επίσης αλλάξει: το όχημα μπορεί να αναπτύσσει ταχύτητα έως 130 km/h και η ηλεκτρική αυτονομία του σε συνθήκες πόλης έχει αυξηθεί. Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές μπορούν να απολαμβάνουν πολλά από τα οφέλη ενός ηλεκτρικού μοντέλου με μπαταρία, αλλά με χαμηλότερη τιμή και χωρίς το άγχος επαναφόρτισης της μπαταρίας. Οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί στα 64 g/km και στο μικτό κύκλο, η κατανάλωση καυσίμου είναι 2,9 l/100/km, τιμές πραγματικά μοναδικές για τα δεδομένα της κατηγορίας και δείγμα των εξαιρετικών δυνατοτήτων που έχει το υβριδικό σύστημα της Toyota.

Σχεδιαστικά το νέο Yaris ακολουθεί την διαφορετική φιλοσοφία της Toyota, και πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα που θέλει τα αυτοκίνητα της κατηγορίας να μεγαλώνουν διαρκώς σε διαστάσεις. Με ελαφρά μικρότερο μήκος αλλά πολύ μεγαλύτερο μεταξόνιο και συνολικά πιο φαρδύ και χαμηλό, το νέο Yaris είναι ένα ιδιαίτερα δυναμικό σχήμα, με σπορ αναφορές και την ίδια στιγμή ένα απόλυτα πρακτικό αυτοκίνητο πόλης, με πολύ μεγάλους χώρους για την κατηγορία του τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους (πορτ-μπαγκάζ στα 286 λίτρα). Τα νέα φωτιστικά σώματα υιοθετούν τεχνολογία LED και περιλαμβάνουν φλας που εναλλάσσονται με τη λειτουργία φώτων ημέρας. Οι προβολείς εκτείνονται προς τους εμπρός τροχούς, με ένα ισχυρό στιλιστικό στοιχείο που παράλληλα μειώνει το αντιληπτό μήκος του εμπρός προβόλου. Οι ζάντες διατίθενται σε διάμετρο 15, 16 και 17”, ανάλογα με το κινητήριο σύνολο και την έκδοση του μοντέλου.

Στο σαλόνι η Toyota ακολουθεί μία πιο μινιμαλιστική σχολή, εστιάζοντας στην ποιότητα και τις κορυφαίες επιλογές των υλικών παρά στον εντυπωσιασμό. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί ο απλός στην σχεδίαση αλλά πλούσιος σε ενδείξεις πίνακας οργάνων, με την διάταξη των ενδείξεων και των χειριστηρίων άριστα οργανωμένη, ώστε ο οδηγός να είναι συγκεντρωμένος στο δρόμο και πάντα ενήμερος για τα κυριότερα δεδομένα του αυτοκινήτου, με ελάχιστη διάσπαση της προσοχής και βέλτιστη σφαιρική ορατότητα. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η επανασχεδιασμένη θέση οδήγησης, οι πολλοί πρακτικοί χώροι για μικροαντικείμενα και η υψηλής ανάλυσης οθόνη των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων με τις δεκάδες δυνατότητες και πληροφορίες. Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι το νέο Yaris είναι το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία B που διατίθεται προαιρετικά με έγχρωμο head-up display 10”.

Σε ό,τι αφορά την συνδεσιμότητα το νέο Yaris επιτρέπει την ομαλή, ασύρματη ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto, ώστε οι χρήστες να έχουν εύκολη πρόσβαση σε αγαπημένες εφαρμογές, χρησιμοποιώντας την κεντρική οθόνη πολυμέσων οκτώ ιντσών. Πρόσβαση σε χρήσιμες, συνδεδεμένες υπηρεσίες επιτυγχάνεται και μέσω της εφαρμογής My Toyota. Περιλαμβάνονται πρακτικές και χρήσιμες πληροφορίες για την Toyota, μία λειτουργία εντοπισμού οχήματος (“find my car”) και καθοδήγηση “last mile”, που παρέχει βήμα προς βήμα οδηγίες, εάν ο πελάτης δεν μπορεί να σταθμεύσει στον προορισμό του. Η λειτουργία “Send to car” επιτρέπει στον οδηγό να σχεδιάζει μία διαδρομή ενώ βρίσκεται εκτός αυτοκινήτου και να τη στέλνει στο σύστημα πλοήγησης.

Αλλά και στον τομέα της ασφάλειας το Toyota Yaris παραμένει το σημείο αναφοράς της κατηγορίας του, με εξαιρετικές επιδόσεις στα τεστ παθητικής ασφάλειας και ένα πλήθος εξοπλισμού για την υποβοήθηση του οδηγού. Μάλιστα το νέο Yaris είναι το πρώτο Toyota με κεντρικό αερόσακο SRS, στο βασικό εξοπλισμό του ο οποίος ενεργοποιείται σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης για να αποτρέψει τραυματισμούς από την πρόσκρουση του οδηγού πάνω στο συνοδηγό. Παράλληλα η εταιρία παρέχει το πλήρες πακέτο σύγχρονων συστημάτων υπό την ονομασία Toyota Safety Sense, μεταξύ των οποίων τα Pre-Collision System με ανίχνευση οχήματος, ανίχνευση πεζού (ημέρα/νύχτα), ανίχνευση δικυκλιστή (ημέρα), Intersection Turn Assistance (ανίχνευση οχήματος και πεζού), Emergency Steering Assistance, Intelligent Adaptive Cruise Control, Road Sign Assist, Lane Departure Alert με Steering Control & Lane Trace Assist, Automatic High-Beam και πολλά ακόμα.

Σε κάθε περίπτωση, για άλλη μια φορά το Toyota Yaris δείχνει την ηγετική του παρουσία στην κατηγορία σε κάθε επιμέρους τομέα, εξασφαλίζοντας για αυτή την τέταρτη γενιά του και μία ευχάριστη νέα παράμετρο, την οδηγική απόλαυση που μπορεί να προσφέρει και στον πιο απαιτητικό οδηγό. Πρόκειται για ένα συναρπαστικό αυτοκίνητο, σχεδιασμένο από ανθρώπους με πάθος, που αγαπούν την οδήγηση και φροντίζουν να την υποστηρίζουν με την κορυφαία τεχνολογία και ένα υβριδικό σύστημα που αποδεικνύεται απόλυτα λειτουργικό και με μοναδική οικονομία σε καύσιμο. Σε συνδυασμό με όλο το πακέτο συστημάτων για την ασφάλεια και την διασύνδεση των επιβατών, το νέο Toyota Yaris έχει κάνει ξεκάθαρο από την πρώτη στιγμή ότι η θέση του best seller της ελληνικής αγοράς δύσκολα θα αλλάξει χέρια μέσα στα επόμενα χρόνια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Toyota Yaris: Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2021
Όλες οι εκδόσεις του νέου Toyota Yaris (και τι περιλαμβάνουν)
Νέο Toyota Yaris με υβριδική καρδιά

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto