Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

Toyota και WRC: Μία σχέση γεμάτη δόξα, νίκες και εξέλιξη

Ελλάδα 13:17
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Toyota και WRC: Μία σχέση γεμάτη δόξα, νίκες και εξέλιξη

ΑΓΩΝΕΣ

Toyota και WRC: Μία σχέση γεμάτη δόξα, νίκες και εξέλιξη

ΑΓΩΝΕΣ

Η πορεία της Toyota στο χρόνο μόνο τυχαία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Η κορυφή διαχρονικά και οι αξίες που πρεσβεύει πέρασαν από χίλια κύματα και πολλές διαδικασίες.

Advertisement
Advertisement

Μία από αυτές είναι και το κομμάτι των αγώνων, το οποίο η ιαπωνική εταιρεία αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή και έβγαλε κερδισμένη την παγκόσμια αυτοκίνηση.

Άλλωστε, η συμμετοχή στους αγώνες ήταν πρώτο μέλημα του ιδρυτή της Toyota για χάρη της συνεχούς εξέλιξης και της προόδου στα μοντέλα παραγωγής. Η τριβή έφερε στην πράξη μία γκάμα από αυτοκίνητα κορυφαίας αξιοπιστίας και εκρηκτικών επιδόσεων όποτε αυτό ήταν απαραίτητο. Ας κάνουμε όμως μία μικρή αναδρομή στο τι πέτυχε ως τώρα η ιαπωνική εταιρεία στο χρόνο, μέσα από το αγωνιστικό τμήμα, μία ιστορία γραμμένη με χρυσά γράμματα και που περιλαμβάνει φυσικά και το δικό μας Ράλλυ Ακρόπολις.

Advertisement
Advertisement

– Τον Ιανουάριο του 1973 ιδρύεται το WRC, δεκάδες αγώνες με τοπικό χαρακτήρα συγχωνεύονται στο κορυφαίο θεσμό ράλλυ του κόσμου με πολύ ισχυρό ανταγωνισμό. Λίγους μήνες αργότερα, και συγκεκριμένα το Νοέμβριο η Toyota θα πετύχει την πρώτη της νίκη.

– Δύο χρόνια αργότερα, η ιαπωνική μάρκα πέτυχε την πρώτη νίκη του επίσημου αγωνιστικού τμήματος (Αύγουστος του 1975), αφού είχε συσταθεί η ομάδα όπως την ήθελαν οι άνθρωποί της.

– Το Μάρτιο του 1976 κάνει ντεμπούτο η εκπληκτική Celica RA 20 του Group Four και τέσσερα χρόνια αργότερα ακολουθεί η RA 40.

Advertisement

– Τον Ιούνιο του 1982 η Toyota «χτυπάει» την απόλυτη κορυφή κάνοντας το 1-2 στο βάθρο με την Celica RA 63, ενώ τον Οκτώβριο του επόμενου έτους πετυχαίνει την πρώτη της νίκη η Celica Twin Cam Turbo TA 64.

Advertisement

– Απρίλιος 1984 και η Toyota θα κερδίσει το πρώτο Rally Safari, ενώ θα πάρει τρία χρόνια περίπου στην ιαπωνική εταιρεία να αποκαλύψει την Supra 3.0i MA 70, στο Group A που έχει γίνει ήδη η κορυφαία κατηγορία.

– Το Σεπτέμβριο του 1989 η Celica GT-Four ST 165 θα πετύχει την πρώτη της νίκη στο Group A και τον Οκτώβριο του 1990 το πρωτάθλημα του WRC θα πάει στα χέρια της Toyota!

Advertisement

– Ένα χρόνο αργότερα ο Shinozuka θα γίνει ο πρώτος Ιάπωνας που θα κερδίσει στο WRC, ενώ το 1992, 5.000 τυχεροί οδηγοί είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν την Celica GT-Four Carlos Sainz limited edition, που βγήκε στην παραγωγή τρελαίνοντας τους οπαδούς της μάρκας.

-Τα επόμενα χρόνια είναι γεμάτα δόξα για την Toyota, με τον Sainz να κερδίζει (1993) το δεύτερο τίτλο στο Πρωτάθλημα Οδηγών και τον ίδιο χρόνο το Πρώτο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με το 1994 να κάνει το back to back για το δεύτερο συνεχόμενο.

-Το 1995 ο Fujiomoto κερδίζει το Rally Safari με Celica, ενώ τη σκυτάλη πήρε μετά από δύο χρόνια η Corolla WRC με νίκη στο Monte Carlo.

– O τρίτος τίτλος της Toyota στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών θα έρθει το 1999, για να ακολουθήσει μία περίοδος αγρανάπαυσης μέχρι να εμφανιστεί και πάλι το Yaris WRC το 2017. Το Yaris χρειάστηκε μόλις δύο μήνες για να πραγματοποιήσει την πρώτη του νίκη στο WRC.

Η επιστροφή της Toyota στο αγωνιστικό τμήμα ήταν θριαμβευτική με συνεχόμενα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών τα τελευταία χρόνια, με το δικό μας Ράλλυ Ακρόπολις να κατέχει εξέχουσα σημασία στο καλεντάρι και την ιστορία της ιαπωνικής εταιρείας.

Η Αθήνα και το ράλλυ των θεών έχουν γίνει οι αγαπημένοι προορισμοί για την Toyota, που έκανε την επανεμφάνιση της ουσιαστικά μαζί με τον φημισμένο απαιτητικό αγώνα που γίνεται σε ελληνικό έδαφος. Ξεκίνησε το 1951 και η πρώτη νίκη της Toyota σημειώθηκε το 1990 με οδηγό τον Carlos Sainz (3 νίκες σαν οδηγός) με Celica GT-Four και συνοδηγό τον συμπατριώτη του Louis Moya.

Το 2021 στην πρώτη θέση του βάθρου βρέθηκε ο Φινλανδός Kalle Rovanpera με Yaris WRC, ενώ και φέτος ο αγώνας προβλέπεται συγκλονιστικός. Φυσικά η ελληνική αντιπροσωπεία της Toyota τον στηρίζει με όλες της τις δυνάμεις, όπως κάνει σε όλη τη μακροχρόνια ιστορία του Ακρόπολις.

Στον αγώνα με τις περισσότερες εγκαταλείψεις, η Toyota μετράει 85% επιτυχία σε τερματισμούς, γεγονός που λέει πολλά για την προετοιμασία και την αξιοπιστία των αυτοκινήτων και της ομάδας. Έτσι, ο πήχης είναι ψηλά και φέτος με το τριήμερο 8-11 Σεπτεμβρίου να αναμένεται καυτό και της ομάδα της Toyota να είναι για ακόμη μία φορά ένα από τα μεγάλα φαβορί για μία θέση στο βάθρο ή και γιατί όχι και για μία ακόμη πρωτιά.

Η συνέχεια λοιπόν στις όμορφες διαδρομές το φθινόπωρο που μας έρχεται, με την συνεισφορά της Toyota να εγγυάται μία όμορφη διεξαγωγή με πολλές χιλιάδες θεατών να απολαμβάνουν το υπερθέαμα. Γιατί Toyota και WRC είναι δύο έννοιες βαθιά συνδεδεμένες και με τεράστια προοπτική για το αύριο της αυτοκίνησης. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Toyota αναβαθμίζει το RAV4
Οδηγούμε το Toyota bZ4X στη Δανία
Νάρκες, χειροβομβίδες και ΤΝΤ: Οι δοκιμές ενός Land Cruiser 300 (+video)