Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το ηλεκτρικό σπορ κόνσεπτ της Volkswagen που έμεινε μυστικό

Ελλάδα 4:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(100) "Το ηλεκτρικό σπορ κόνσεπτ της Volkswagen που έμεινε μυστικό"
    

Το ηλεκτρικό σπορ κόνσεπτ της Volkswagen που έμεινε μυστικό

ΝΕΑ

Το 2017, ενώ η Volkswagen πάλευε να ξεφύγει από τη σκιά του Dieselgate, στα παρασκήνια γεννιόταν ένα ηλεκτρικό κουπέ που δεν έφτασε ποτέ στην παραγωγή.

Advertisement
Advertisement

Ένα ηλεκτρικό κουπέ-φόρος τιμής στο SP2 των ’70s, που σχεδιάστηκε εν μέσω κρίσης και εγκαταλείφθηκε προτού δει το φως της δημοσιότητας

Το Dieselgate είχε χτυπήσει σαν καταιγίδα το 2017 και η Volkswagen προσπαθούσε να διαχειριστεί τη ζημιά μέσω της στροφής στην ηλεκτροκίνηση. Ενώ το κοινό έβλεπε τα πρώτα ID. concepts να παρουσιάζονται, όπως το I.D. Crozz – πρόδρομος του σημερινού ID.4 – στο σχεδιαστικό κέντρο της VW κάτι εντελώς διαφορετικό έπαιρνε σχήμα: ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο.

Οι φανταστικές γραμμές του ήρθαν πρόσφατα στη δημοσιότητα μέσα από σκίτσα που μοιράστηκε ο σχεδιαστής Tibor Juhasz, υπάλληλος της Volkswagen, σε ανάρτηση του συναδέλφου του, Štěpán Řehák, στο LinkedIn. Το concept βασιζόταν στην ηλεκτρική πλατφόρμα MEB και σχεδιάστηκε ως πνευματικός διάδοχος του SP2, του coupe που είχε κατασκευαστεί και παραχθεί στη Βραζιλία τη δεκαετία του ’70.

Advertisement
Advertisement

Το αυθεντικό SP2 (επόμενη φωτό) ήταν απλό, προσιτό, με πίσω κίνηση και αερόψυκτο κινητήρα. Το μοντέρνο «ηλεκτρικό SP2», αν και ποτέ δεν του δόθηκε όνομα, σχεδιάστηκε με παρόμοια λογική: πισωκίνητο, χαμηλό, με έντονες καμπύλες και σχεδιαστικές αναφορές στον Giorgetto Giugiaro, τον σχεδιαστή των πρώτων Golf και Scirocco.

«Η πρότασή μου γεννήθηκε από καθαρή διαίσθηση», έγραψε ο Juhasz. «Ήταν ένα όραμα για ένα ηλεκτρικό μέλλον που προχωρά μπροστά, χωρίς να ξεχνά ποιοι είμαστε. Ήθελα να ενώσω το συναίσθημα, την ενέργεια και την ταυτότητα σε μια μορφή που ακόμη μιλά σήμερα.»

Κι όμως, η VW δεν τόλμησε. Με προτεραιότητα τα μοντέλα μαζικής παραγωγής – ID.3, ID.4, ID.5 και ID.7 – και το πιο lifestyle ID. Buzz, δεν υπήρξε χώρος για μια σπορ πρόταση εκτός εμπορικής λογικής.

Advertisement

Δεν είναι η πρώτη φορά που η VW έκλεισε την πόρτα στο όνειρο ενός σπορ μοντέλου. Πριν από το ηλεκτρικό SP2, υπήρξαν κι άλλα πολλά υποσχόμενα concepts που δεν είδαμε ποτέ: το BlueSport (2009), το EcoRacer (2005), το XL Sport (2014) με κινητήρα Ducati. Κανένα δεν βγήκε στην παραγωγή – ούτε καν ως περιορισμένη έκδοση.

Με την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων στην Ευρώπη να πλησιάζει, ίσως να είναι αργά για ένα νέο σπορ μοντέλο με βενζίνη. Όμως, η υπόσχεση της VW ότι θα μεταφέρει τα σήματα GTI και R στη νέα, ηλεκτρική εποχή αφήνει ανοιχτό ένα παράθυρο ελπίδας.

Advertisement

Ένα σπορ μοντέλο δεν θα πουλούσε σαν crossover, ούτε θα γέμιζε τα ταμεία. Όμως θα μπορούσε να αναγεννήσει την εικόνα της Volkswagen, δείχνοντας ότι κάτω από την αυστηρή, γερμανική της επιφάνεια, χτυπά ακόμα μια καρδιά που αγαπά την οδήγηση.

Ίσως τελικά, αυτό το κουπέ να μην ήταν ποτέ “too niche”. Ίσως να ήταν ακριβώς ό,τι χρειαζόταν η VW για να ξαναβρεί τον εαυτό της.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Με άνοδο έκλεισε η αγορά του αυτοκινήτου τον Ιούλιο
Με ηλεκτρική Mercedes ο Πάπας στο «Γούντστοκ των Καθολικών»
Το άγνωστο πρωτότυπο που ενέπνευσε στοιχεία της Bugatti Veyron