Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το πρώτο Skoda με κίνηση και κινητήρα μπροστά ήταν και επιτυχημένο αγωνιστικό

Ελλάδα 21:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το πρώτο Skoda με κίνηση και κινητήρα μπροστά ήταν και επιτυχημένο αγωνιστικό

ΝΕΑ

Το πρώτο Skoda με κίνηση και κινητήρα μπροστά ήταν και επιτυχημένο αγωνιστικό

ΝΕΑ

Στις δεκαετίες ’80 και ’90 ήταν πολύ συνηθισμένο το να έφτιαχνε τη δημοτικότητα ενός μοντέλου της κάποια εταιρεία μέσα από τους αγώνες και η Skoda με το Favorit έκανε ακριβώς αυτό με μεγάλη επιτυχία.

Advertisement
Advertisement

Για να πουλήσει το πρώτο της μοντέλο με τον κινητήρα και την κίνηση εμπρός, η Skoda κατασκεύασε ένα αυτοκίνητο για ράλι που ήταν εκτός αξιόπιστο και επιτυχημένο.

Η Skoda «τελείωσε» με τα μοντέλα που είχαν κινητήρα και κίνηση πίσω, το 1988. Τότε ήταν που ξεκίνησε η εποχή των προσθιοκίνητων με τον κινητήρα εμπρός, με πρώτο μοντέλο στη γκάμα της Skoda το Favorit– ένα όνομα που για τη μάρκα, είχε προϊστορία από το 1936 έως το 1941. Για να προωθήσει τη νέα γενιά του Favorit, η Skoda παρουσίασε αμέσως μια αγωνιστική έκδοση που προοριζόταν για ράλι.

Advertisement
Advertisement

Καθώς σε αυτή τη μορφή των αγώνων η Skoda είχε εμπειρία, το Favorit διακρίθηκε εύκολα στη κατηγορία του, καθώς αποδείχτηκε ιδιαίτερα αξιόπιστο και εξαιρετικά γρήγορο. Τη σχεδίαση του μοντέλου υπέγραφε ο Bertone, ενώ την αγωνιστική έκδοση ανέλαβε να εξελίξει ο οδηγός ράλι της Skoda, Vladimir Berger. Ο Berger προσαρμόστηκε γρήγορα στα νέα δεδομένα και στην οδήγηση ενός τελείως διαφορετικού αυτοκινήτου από το 130 LR που είχε συνηθίσει.

Το Favorit εμφανίστηκε σε μια πρώιμη έκδοσή του, σε επιλεγμένα ράλι στο πρωτάθλημα Ράλι Τσεχοσλοβακίας του 1988. Η Skoda καθότι ευχαριστημένη από την εξέλιξη, προώθησε το νέο της Favorit στην κατηγορία των Group A του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι το 1989. Το αμάξωμα ήταν κατασκευασμένο από λεπτότερο ατσάλι και το roll cage αντιστάθμιζε το έλλειμμα ακαμψίας. Η οροφή είχε ένα μηχανικό πτερύγιο για να βελτιώσει τον αερισμό, ενώ τα πίσω καθίσματα και κάθε είδους επένδυση από την καμπίνα, αφαιρέθηκαν.

Advertisement

Μαζί με μερικές άλλες τροποποιήσεις, η Skoda κατάφερε να περιορίσει το βάρος του αυτοκινήτου σε μόλις 750 κιλά. Ο κινητήρας είχε χωρητικότητα 1.299,6 κ.εκ. (1.289,4 είχε η εκδοχή του κινητήρα για τις «πολιτικές» εκδόσεις) και οι επιδόσεις του βελτιώθηκαν με νέους εκκεντροφόρους και διαφορετικό σύστημα τροφοδοσίας. Χάρη στις αλλαγές αυτές, η απόδοση έφτασε τους 120 ίππους– από τους 67 που απέδιδε ο κινητήρας για τις εκδόσεις παραγωγής.

Advertisement

Ανάμεσα στις μεγαλύτερες επιτυχίες που είχε πετύχει το μοντέλο, ήταν οι διαδοχικές νίκες στο ράλι του Monte Carlo με πλήρωμα τους Pavel Sibera και Petr Gross, από το 1991 έως και το 1994. Παρόλο που αντικαταστάθηκε από το Felicia το 1995, το Favorit παρέμεινε ένα αγαπημένο μοντέλο για τους ιδιώτες αγωνιζόμενους, ενώ εύλογα θεωρείται και πρόγονος των μοντέλων vRS με σπορ διάθεση στην υπάρχουσα γκάμα της Skoda.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Με κατάμαυρο Skoda Enyaq iV ο Πάπας Φραγκίσκος
Skoda Octavia: Γιορτάζει 25 χρόνια επιτυχιών
Skoda: Γιορτάζει 30 χρόνια στον όμιλο VW