Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

To NewsAuto στα 100 χρόνια της Maserati!

Ελλάδα 8:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

To NewsAuto στα 100 χρόνια της Maserati!

ΝΕΑ

To NewsAuto στα 100 χρόνια της Maserati!

ΝΕΑ

Το να συμμετέχεις σαν δημοσιογράφος σε τριήμερο εορτασμό για τα 100 χρόνια μιας εταιρίας είναι σαφώς μια ευχάριστη – και δεόντως χλιδάτη – εμπειρία. Γιατί πρέπει όμως αυτό να ενδιαφέρει εσάς;

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΑΚΗ ΤΕΜΠΕΡΙΔΗ (www.twitter.com/theworldoffroad)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ANGELO CORRADINI, A.T.

Το 2004 είχα ταξιδέψει – ως απεσταλμένος του περιοδικού 4Τροχοί – στο Ντιτρόιτ για τα εκατοντάχρονα της Ford. Ήταν μια μεγαλειώδης γιορτή, από την οποία θυμάμαι τρία κυρίως πράγματα: πρώτον, τη συναυλία της χυμώδους – και νεαρής τότε – Beyonce. Δεύτερον, το test drive ενός ηλεκτροκίνητου Focus που “έκαιγε” υδρογόνο. Τρίτον, το ζουμερό burger που έφαγα από τα χεράκια του μακαρίτη Nick Scheele, προέδρου και CEO εκείνη την εποχή του αμερικανικού κολοσσού, σε ένα τεράστιο μπάρμπεκιου που είχε στηθεί στο Greenfield Village, την automotive Disneyland του ιδρύματος Ford.

Δέκα χρόνια αργότερα προσκλήθηκα να παρακολουθήσω τα 100χρονα μίας πολύ μικρότερης εταιρίας αλλά με πιο τρανταχτό όνομα από την ίδια τη Ford. Ναι, η μικρή και ενίοτε ταλαίπωρη επιχειρηματικά Maserati κατάφερε να συμπληρώσει έναν αιώνα ζωής. Δεν είναι λίγο, αν κρίνουμε από την πολυτάραχη ιστορία της (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)…[nggallery id=3245]

Advertisement
Advertisement

Tο τριήμερο των εορτασμών ήταν ουσιαστικά ένα οδοιπορικό προσομοίωσης της εκατοντάχρονης ιστορίας της μάρκας, από την Μπολόνια, όπου ξεκίνησε, μέχρι το Τορίνο, όπου κατασκευάζονται οι σύγχρονες Ghibli και Quattroporte. Το πάρτι της Maserati ήταν βέβαια και μία επίδειξη της πλούσιας ιστορίας και κουλτούρας της Ιταλίας.

Την πρώτη ημέρα μπήκαμε στο συνεργείο της οδού De Pepoli 1, στην Μπολόνια, όπου σήμερα στεγάζεται ένα σωματείο τρελών που μαγειρεύουν ιδέες για το μέλλον (όπως μία κρέμα που λένε ότι τη φοράς και δεν μπορούν να σου κάνουν tag στο facebook!). Στη συνέχεια μιλήσαμε με τους μοναδικούς απογόνους των Maserati: τον Alfieri – γιο του Ernesto – και τον Carlo Maserati – γιο του Ettore. Και οι δύο δεν έκρυψαν τη συγκίνηση για τα κατορθώματα των γονιών τους, ούτε όμως και την πίκρα για το ότι έχασαν την εταιρία μέσα από τα χέρια τους.

Δείτε το βίντεο που ακολουθεί, από τους εορτασμούς στην Μπολόνια!

Advertisement

Στη Μόντενα επισκεφτήκαμε το μουσείο  Enzo Ferrari και αφού ξεσηκώθηκε η πόλη με τα μαρσαρίσματα στην παρέλαση που προέβλεπε το πρόγραμμα, δειπνήσαμε στο εργοστάσιο της Ciro Menotti 322, ακριβώς δίπλα στη γραμμή παραγωγής των GranTurismo και GranCabrio. Με μουσική υπόκρουση ιταλική όπερα από την ομάδα που είχε φτιάξει ο περίφημος Μοντενέζος τενόρος Λουτσιάνο Παβαρότι. Κονφερασιέ της βραδιάς, ο διευθυντής της Maserati H.H.Wester, σε μεγάλα κέφια!

Advertisement

Δείτε το βίντεο που ακολουθεί, από τους εορτασμούς στη Μόντενα!

Την επόμενη ημέρα οδηγήσαμε μία Quattroporte diesel μέχρι το Τορίνο. Στη διαδρομή, περάσαμε από τo σιρκουί San Martino del Lago κοντά στην Κρεμόνα, όπου είδαμε τους Thomas Biagi και Michael Bartels να δοκιμάζουν στην πίστα τις παροπλισμένες – αλλά πάντα εντυπωσιακές – παγκόσμιες πρωταθλήτριες του GT1, MC12. Κοντά στην πίστα βρίσκεται η ευθεία στην οποία το Σεπτέμβριο του 1929 ο Umberto Borzacchini κατέρριψε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας σε απόσταση 10 χλμ., πιάνοντας στο τιμόνι μίας V4 246 χλμ./ώρα! Όταν περνάς από εκεί – μία ευθεία στην πεδιάδα του Πάδου είναι – δεν μπορείς να φανταστείς ότι πριν από 75 χρόνια εκεί επιχειρούσαν οι Ιταλοί την κατάρριψη παγκόσμιων ρεκόρ.

Advertisement

Όσο τα αυτοκίνητα της εκδήλωσης ήταν παραταγμένα στην κεντρική πλατεία της Κρεμόνα, οι οικοδεσπότες μας ξεναγούσαν στο εκπληκτικό μουσείο βιολιών Stradivari. Πριν ξεκινήσουμε για το Τορίνο, στο φουτουριστικό auditorium του μουσείου είχαμε τη μοναδική ευκαιρία να ακούσουμε – δια χειρός μίας εκπληκτικής γιαπωνέζας, της Lena Yokoyama – τον ήχο ενός αυθεντικού βιολιού Stradivari του 1715. Μιλάμε για ένα κειμήλιο το οποίο εκτιμάται στα 12 εκατομμύρια ευρώ. Φυσικά, οι συγκρίσεις με το μπάσο ήχο των Maserati που είχαν κατακλύσει την κεντρική πλατεία, δεν έλειψαν…[nggallery id=3246]

Στο Τορίνο συνεχίστηκε το τελευταίο μέρος των εορτασμών. Στην πόλη της Fiat πέφτει εξάλλου το κέντρο βάρους της παραγωγής των σύγχρονων Maserati. Το ίδιο βράδυ οι Ιταλοί μας υποδέχτηκαν στο τεράστιο παλάτι Regia di Venaria Reale, εκεί όπου εξασκούσε το χόμπι του (κυνήγι) ο βασιλιάς της Σαβόια.

Στην πρόσκληση για το γκαλά, ο ενδυματολογικός κώδικας ήταν σμόκιν αλλά τελικά δεν τηρήθηκε: τον παραβήκαμε εμείς και κάποιοι άλλοι δημοσιογράφοι αλλά και ο Marchionne, ο οποίος εμφανίστηκε με το χαρακτηριστικό πουλόβερ και το καρό πουκάμιστο από μέσα.[nggallery id=3247]

Αίσθηση έκανε ότι από τη βραδιά έλειπε ο Luca di Montezemolo. Όπως μάθαμε, είχε προσκληθεί βεβαίως αλλά δεν παραβρέθηκε. Σύμφωνα με πληροφορίες, είχε δηλώσει αδυναμία να παραβρεθεί πριν την πολύκροτη παραίτησή του από πρόεδρος της Ferrari, την περασμένη εβδομάδα.

Δείτε το βίντεο που ακολουθεί, από τους εορτασμούς σε Κρεμόνα και Τορίνο!

Η τελευταία ημέρα του ιταλικού πάρτι ξεκίνησε με μία ξενάγηση στο εργοστάσιο Avv. Gianni Agnelli του Γκρουλιάσκο. Πρόκειται για το παλιό εργοστάσιο του Μπερτόνε, το οποίο αγόρασε και ανακαίνισε η FIat και σήμερα δουλεύει στο φουλ, κατασκευάζοντας ημερησίως (σε δύο βάρδιες) 150 Ghibli και Quattroporte!

Μιλάμε για κάθετη γραμμή συγκόλλησης, βαφής και συναρμολόγησης πλήρως αυτοματοποιημένη. Μόνο οι κινητήρες φτάνουν εδώ ήδη συναρμολογημένοι: από το Μαρανέλο οι V6 και V8 biturbo βενζίνης, από τη Φεράρα ο V6 diesel που φτιάχνεται στην άλλη θυγατρική της Fiat, τη VM Motori.

Στην κεντρική πλατεία Σαν Κάρλο του Τορίνο, το πάρτι των Maseratisti ολοκληρώθηκε με τα πιο σπάνια αυτοκίνητα να συμμετέχουν σε καλλιστεία αλά Concours d’ Elegance. Κριτές ήταν ο ιστορικός αυτοκινήτων Adolfo Orsi Jr. (εγγονός του ιδιοκτήτη), o υπεύθυνος σχεδιασμού όλων των brand της FCA Lorenzo Ramaciotti, ο ιστορικός μηχανικός Ermanno Cozza, οι σχεδιαστές Marco Tencone, Giovanni Ribotta, Gianni Colonello και ο συντηρητής Giuseppe Candini.[nggallery id=3248]

Μιλώντας με διάφορους συλλέκτες που ήρθαν από όλο τον κόσμο αλλά και με τον ίδιο το Wester που έπινε το καφεδάκι του διακριτικά στην πλατεία πριν κληθεί να οδηγήσει μία MC12, αυτό που ένιωθες ήταν ότι η Maserati παραμένει μία οικογένεια, όπως ήταν τα χρόνια που κάποιος – από τον Aga Khan μέχρι τον Marcello Mastroianni – πήγαινε και παραλάμβανε ιδιοχείρως το αυτοκίνητό του. Το οποίο οι Ιταλοί έκοβαν και έραβαν σύμφωνα με τα γούστα του κάθε πελάτη, όπως συνεχίζουν να κάνουν και σήμερα.

Όταν ο Wester ρωτήθηκε μήπως οι Maserati χάσουν τη μοναδικότητά τους, όταν θα κατασκευάζονται σε δεκάδες χιλιάδες, ο ίδιος είχε έτοιμη την απάντηση: “το 2018, θα κατασκευαστούν 105 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο. 75.000 θα είναι Maserati. Άρα θα πρέπει να ψάξεις για να βρεις μία ανάμεσα σε 1400 αυτοκίνητα!”. [nggallery id=3249]