Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το νέο Renault Clio στη Γενεύη

Ελλάδα 23:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το νέο Renault Clio στη Γενεύη

ΝΕΑ

Το νέο Renault Clio στη Γενεύη

ΝΕΑ

Με την 5η γενιά του δημοφιλούς μικρού μοντέλου, η Renault θα επιδιώξει κατακτήσει την κορυφή του B-Segment. Σήμερα, με αφορά την έναρξη της έκθεσης της Γενεύης, η γαλλική φίρμα δίνει στη δημοσιότητα ακόμη περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το νέο Clio.

Advertisement
Advertisement

Από το 1990 που παρουσιάστηκε, το Renault Clio έγινε το πιο επιτυχημένο μοντέλο του Groupe Renault παγκοσμίως, με πωλήσεις πάνω από 15 εκατομμύριων αυτοκινήτων μέχρι σήμερα. H νέα γενιά του μοντέλου βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, την CMF-B, πάνω στην οποία ενσωματωθούν και νέες τεχνολογικές εφαρμογές, όπως η ηλεκτροκίνηση. Στον αισθητικό τομέα, θα λέγαμε πως οι Γάλλοι τόλμησαν να δημιουργήσουν ένα πολύ μοντέρνο σύνολο. Η γρίλια της μάσκας είναι μεγαλύτερη και ο μπροστινός προφυλακτήρας είναι περισσότερο τονισμένος, με έναν πολύ εκφραστικό κεντρικό αεραγωγό που βοηθάει, παράλληλα, και την καλύτερη ψύξη του κινητήρα. Οι τροχοί 17 ιντσών (ανάλογα την έκδοση) αναβαθμίζουν την δυναμική εμφάνιση του νέου μοντέλου, ενώ λεπτομέρειες, όπως η κεραία που μοιάζει με πτερύγιο καρχαρία, το 100% φώτα LED, η πληθωρική πίσω πόρτα και η χρωμιωμένη διακοσμητική γραμμή γύρω από τα παράθυρα αναβαθμίζουν, συνολικά, την εικόνα του εξωτερικού. Παράλληλα, το νέο CLIO είναι το πρώτο που εφοδιάζεται με εκτροπείς αέρα (σπόιλερ) στους θόλους των εμπρός τροχών. Τα spoilers εξυπηρετούν την πιο ομαλή ροή του αέρα, εξασφαλίζουν καλύτερη αεροδυναμική και τελικά βοηθάνε στον περιορισμό της κατανάλωσης. Αναφορικά με το μέγεθός του, το νέο Clio έχει 14 χλστ. μικρότερο μήκος από τον προκάτοχό του, αλλά παραμένει πιο ευρύχωρο εσωτερικά.  Ακολούθως, το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 30 χλστ., προσφέροντας καλύτερη αεροδυναμική και πιο σπορτίφ χαρακτήρα.

Advertisement
Advertisement

Μοντέρνες είναι και οι γραμμές τους εσωτερικού. Ένα από τα βασικά στοιχεία του «Smart Cockpit», όπως το ονομάζει η Renault, στο νέο Clio είναι η οθόνη αφής 9,3’’ του συστήματος multimedia, η οποία και αποτελεί τη μεγαλύτερη που έχει εξοπλίσει ποτέ κάποιο μοντέλο της Renault. Αυτό το κάθετα διαμορφωμένο tablet με την κοίλη οθόνη, αυξάνει οπτικά τον όγκο του ταμπλό, προσφέρει στην καμπίνα μια πιο μοντέρνα αίσθηση, ενώ βελτιώνει την ορατότητα της οθόνης. Στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού, η οθόνη, με τη λειτουργία EASY LINK, συγκεντρώνει όλες τις multimedia, infotainment και navi λειτουργίες, καθώς και τις ρυθμίσεις του συστήματος παραμετροποίησης του οχήματος MULTI-SENSE, καθιστώντας πολύ εύκολη τη λειτουργία τους.

Για πρώτη φορά, το νέο Clio εφοδιάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων, που αντικαθιστά τις αναλογικές εφαρμογές. Αυτή η τεχνολογία προέρχεται απευθείας από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Με μέγεθος από 7 έως 10 ίντσες, η οθόνη TFT μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κάνει πιο προσωπική την οδηγική εμπειρία, με έναν πολύ ενστικτώδη τρόπο. Η έκδοση με την οθόνη των 10 ιντσών θα περιλαμβάνει ακόμα και προβολή του συστήματος πλοήγησης, ενώ σε συνδυασμό με την  κεντρική οθόνη των 9,3 ιντσών το νέο Clio πλέον διαθέτει τις μεγαλύτερες οθόνες στην κατηγορία του.

Advertisement

Η αρχιτεκτονική του χώρου αποσκευών έχει βελτιστοποιηθεί ώστε το σχήμα του να γίνει όσο πιο τετραγωνισμένο γίνεται. Το premium ηχοσύστημα της BOSE είναι, πλέον, πλήρως ενσωματωμένο και έτσι δεν εισχωρεί μέσα στο χώρο αποσκευών, ο οποίος με τη σειρά του έχει εκτοξευθεί στα 391 λίτρα (επιπλέον των 26 λίτρων των διαθέσιμων αποθηκευτικών χώρων μέσα στην καμπίνα), μέγεθος που τον καθιστά τον μεγαλύτερο στην κατηγορία. Παράλληλα, το διπλό πάτωμα απλοποιεί το καθημερινό φόρτωμα, ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων μπορούν να αναδιπλωθούν προσφέροντας επίπεδο δάπεδο φόρτωσης.

Πλέον, στα μηχανικά σύνολα του Clio εντάσσεται και μια υβριδική μονάδα με την κωδική ονομασία E-Tech. H συγκεκριμένη συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων με δύο ηλεκτροκινητήρες και μια μπαταρία 1,2 kWh. Oι Γάλλοι αναφέρουν πως, στη συγκεκριμένη έκδοση, το μικρό μοντέλο θα μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά τον περισσότερο χρόνο στις αστικές διαδρομές.

Advertisement

Στις υπόλοιπες επιλογές τώρα, η βάση της γκάμας περιλαμβάνει έναν 1.000άρη 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα με 65 & 75 άλογα οι οποίοι συνδυάζονται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο.  Διαθέσιμος θα είναι και ο νέος τούρμπο βενζινοκινητήρας του 1 λίτρου με 100 άλογα και 160 Nm ροπής (στάνταρ επιλογή ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και προαιρετικά αυτόματο CVT). Αργότερα θα υπάρξει και έκδοση με υγραέριο.

Στην κορυφή των βενζινοκινητήρων θα τοποθετηθεί ο 1,3 TCe με 130 άλογα και 240 Nm ροπής (με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη).  Τέλος, στα μοτέρ πετρελαίου το παρόν θα δώσει και πάλι ο 1,5 dCi με 85 & 115 άλογα.

 

Advertisement