Menu
Live Κίνηση | Τιμές Αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Executive Skoda Kodiaq

ΝΕΑ

Το νέο Mazda 3 δίνει προτεραιότητα στη χαμηλή κατανάλωση (vid)

  • Κώστας Χαριάτης

Κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης της νέας γενιάς Mazda 3, η ιαπωνική φίρμα αποκάλυψε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την γκάμα των κινητήρων.

 

Πιο αναλυτικά το ανασχεδιασμένο και τεχνολογικά προηγμένο ιαπωνικό χάτσμπακ θα διατίθεται, στην ευρωπαϊκή αγορά, με τρεις κινητήρες, δύο βενζίνης και έναν πετρελαίου. Σε ότι αφορά τον τελευταίο, ο Skyactiv-D των 1,8 λίτρων αντικαθιστά τα μηχανικά σύνολα των 1,5 και 2,2 λίτρων της απερχόμενης γενιάς, με την απόδοσή του να φτάνει τους 116 ίππους στις 4.000 rpm και τα 27,5 kgm στο φάσμα 1.600-2.600 rpm. Χωρίς καμία έκπληξη το βασικό πλεονέκτημά του είναι η χαμηλή κατανάλωση, η οποία φτάνει τα 4,7 lt/100 km, ενώ οι εκπομπές CO2 αγγίζουν τα 130 g/km. Παράλληλα, είναι εφοδιασμένος με ειδικό καταλύτη που περιορίζει τα οξείδια του αζώτου (ΝΟx), αλλά και με το Rapid Multi-stage Combustion, την ανάφλεξη πολλαπλών σταδίων, η οποία υπόσχεται την μείωση του κύκλου καύσης και τους κραδασμούς.

Σε ότι αφορά τους βενζινοκινητήρες, η γκάμα θα περιλαμβάνει τον δίλιτρο ατμοσφαιρικό Skyactiv-G, ο οποίος αποδίδει 122 ίππους και 21,7 kgm ροπής και συνδυάζεται με ένα υβριδικό σύστημα 24V, που περιλαμβάνει μπαταρίες ιόντων λιθίου 600 kJ και εναλλάκτη DC-DC, αλλά και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων. Με βάση τα παραπάνω, η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα 6,0 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 στα 136 g/km.

Φυσικά, αυτός που θα κλέψει την παράσταση είναι ο Skyactiv-X των 2,0 λίτρων, που αναμένεται να παρουσιαστεί λίγο αργότερα. Σύμφωνα με πηγές, αποδίδει 181 ίππους και 22,6 kgm ροπής, διαθέτει το ίδιο υβριδικό σύστημα με τον Skyactiv-G, ενώ όπως δηλώνει η Mazda τα βασικά χαρακτηριστικά του θα είναι η άμεση απόκριση και η χαμηλή κατανάλωση. Και τα τρία σύνολα θα συνδυάζονται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, προαιρετικά θα υπάρχει και αυτόματο, η έκδοση Skyactiv-X θα λανσάρεται και με τετρακίνηση i-Activ AWD, ενώ στον βασικό εξοπλισμό υπάρχει και το σύστημα κατανομής ροπής (G-Vectoring Control Plus).

Δείτε το παρακάτω βίντεο:

Δημοφιλή στο Protothema.gr