Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Το νέο Audi A3 Sportback και με φυσικό αέριο

  • newsautoteam

Νέα γενιά Audi A3 Sportback με κινητήρα CNG (φυσικού αερίου) με κινητήρα 1,5 TFSI με 131 ίππους, αυτονομία 495 χιλιόμετρα με συνδυασμένη κατανάλωση (βενζίνης/αερίου) 3,2 λίτρα και χαμηλές εκπομπές  CO 2

Η Audi προσθέτει ένα νέο μέλος στην οικογένεια A3: Το A3 Sportback 30 g-tron με φυσικό αέριο.

Όπως όλες οι παραλλαγές της νέας σειράς μοντέλων A3, διαθέτει σπορ σχεδιασμό, ψηφιακές εφαρμογές και λειτουργίες στον πλούσιο βασικό εξοπλισμό. Το πρώτο A3 Sportback g-tron βγήκε στην παραγωγή από την Audi το 2014 είχε ήδη μια προηγμένη τεχνολογία και η νέα γενιά μοντέλων βασίζεται σε αυτό. Ο κινητήρας 1,5 TFSI παράγει 131 ίππους με ροπή 200 Nm μεταξύ 1.400 και 4.000 σ.α.λ.  χάρη στον υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου, που κάνει την καλύτερη δυνατή χρήση της ενέργειας των καυσαερίων για αρμονική ανάπτυξη της ροπής . Η λειτουργία με το CNG επιτρέπει υψηλότερη αναλογία συμπίεσης 12,5: 1 σε σύγκριση με τη συμβατική διαδικασία καύσης του 1,5 TFSI των 150 PS και βελτιώνει επίσης την απόδοση. Η κυλινδροκεφαλή, το σύστημα ψεκασμού, ο υπερσυμπιεστής και ο καταλυτικός μετατροπέας τροποποιήθηκαν ανάλογα για τον κινητήρα CNG.

Το μοντέλο A3 Sportback 30 g-tron επιταχύνει από 0 έως 100 σε 9,7 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 211 χλμ . Η μέση κατανάλωση καυσίμου NEDC για τον τετρακύλινδρο είναι μόλις 3,6 – 3,5 κιλά CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο) ανά 100 χιλιόμετρα, που αντιστοιχεί σε ισοδύναμο CO 2 99 – 96 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Με πλήρεις δεξαμενές αερίου, το αυτοκίνητο έχει αυτονομία κατά NEDC έως 495 χιλιόμετρα και αυτονομία WLTP έως 445 χιλιόμετρα. Το CNG συμπληρώνεται από το εφεδρικό ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων τοποθετημένο μπροστά από τον πίσω άξονα. Η ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω του τυπικού επτατάχυτου κιβωτίου S tronic.

 

Πως λειτουργεί

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας «δουλεύει» πάντα σε λειτουργία CNG, ψεκάζοντας μόνο μικρές ποσότητες βενζίνης σε σπάνιες συνθήκες λειτουργίας. Εάν η πίεση στις δεξαμενές αερίου πέσει κάτω από ένα ορισμένο όριο, ποικίλλει ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης, ο κινητήρας περνά σε λειτουργία βενζίνης. Η στάθμη καυσίμου στις δεξαμενές και η κατανάλωση εμφανίζονται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Τα δύο στόμια πλήρωσης τοποθετούνται στο ίδιο μέρος.

CNG ελαφρύ και ασφαλές

Οι τρεις δεξαμενές CNG είναι τοποθετημένες εγκάρσια στο πίσω μέρος του Audi A3 Sportback 30 g-tron . Ένας στενός χαλύβδινος κύλινδρος χωρητικότητας περίπου 4 κιλών αερίου τοποθετείται μπροστά από το ρεζερβουάρ βενζίνης. Δύο μεγάλες δεξαμενές, καθεμία από τις οποίες μπορεί να χωρέσει περίπου 7 κιλά CNG, βρίσκονται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Είναι κατασκευασμένες από σύνθετα υλικά και ζυγίζουν μόλις 26 κιλά (η κάθε μία).Ιδιαίτερη προσοχή λαμβάνεται κατά την κατασκευή τους. Πριν τοποθετηθούν στο αυτοκίνητο, οι δεξαμενές, ελέγχονται πίεση στα 300 bar πολύ πάνω από την πίεση λειτουργίας των 200 bar. Τα «σκάφη» τους αντέχουν σε πίεση έκρηξης 580 bar, η οποία είναι επίσης πολύ πάνω από τα 470 bar που απαιτείται από το νόμο.

 

 

Εξοπλισμός

Το Audi A3 Sportback 30 g-tron  διατίθεται με στάνταρ τον ακόλουθο εξοπλισμό: Προβολείς LED, ψηφιακό ταμπλό οργάνων, οθόνη αφής 10,1 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι και Audi pre sense, προειδοποίηση αναχώρησης λωρίδας και swerve assist. Στα έξτρα οι επιλογές περιλαμβάνουν: Προβολείς matrix LED με ψηφιακά φώτα ημέρας, αυτόματο κλιματισμό τριών ζωνών, οθόνη head-up, sport καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα, πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή και adaptive cruise control. Οι πωλήσεις του Audi A3 Sportback 30 g-tron  στη Γερμανία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες ξεκινούν το Φθινόπωρο του 2020. Η βασική τιμή στη Γερμανία είναι 30.705 ευρώ. Στην Ελλάδα θα το δούμε στις αρχές του επόμενου έτους.

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr